Dj_Dark Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Am dat axul jos si observ riduri atit pe el cit si pe lagarele din semi-chiulasa, incerc sa slefui cit de cit lagarele cu smilgher fin si ulei, ca altfel se duce naibi si axul nou. Eu la asta ma refeream daca ai mai facut-o cu rectificarea. Link to comment
Viktor Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) O, da. Cu smilger foarte fin de 900 parca si ulei, am slefuit foarte putin lagarele axului. Nu inteleg cum, dar pe ax pareau mai adinci decit pe lagare. Toarce frumos acum, cel putin eu nu aud sa bata. Am incalzit motorul, am pus stroboscopul pe el sa-i verific aprinderea si atit. Miine primeste o baie la exterior (motorul) si o dau in primire. Mi-a mincat o gramada de timp curatatul. Mai sint multe de indreptat pe masina aia, dar cu o alta ocazie. Trebue sa ma ocup si de a mea putin, faruri, dezaburiri luneta ... LE. Pentru demontarea la 8V ax cu came, culbutori, tacheti hidraulici, trebuesc urmatoarele: presa supape (si/sau culbutori - tacheti) compresor + pistol aer, o surubenlita mare si Edited November 21, 2010 by Viktor Link to comment
tolin Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 O nelamurire: ai spus ca ai mai facut treaba aceasta la acelasi motor in urma cu 2 ani sau n-am inteles eu bine ? Link to comment
Viktor Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Exact. In urma cu aproximativ doi ani. La fel curatat, schimbat axul, schimbat patru tacheti si patru culbutori sh. De atunci uleiul nu a fost schimbat si se merge intr-a cincea cu 50/h. Ce poate un ulei de 2000forinti/5l in ziua de azi? nimic. Motorul ala nu-i forjat, n-are autocuratare. Edited November 21, 2010 by Viktor Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Ai spalat si in cilindri cand ai dat jos chiloasa ? N-ai o poza de acolo la demontare ? Cata ungere mai avea cu sorbul asa de infundat ? Edited November 22, 2010 by tolin Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Chiulasa nu am dat-o jos, am scos axul si celelalte si am curatat exact la fata locului cu busonul baii desfacut si dedesupt un vas in care sa curga mizeria. Ungerea in chiulasa mica era de aproximativ 40-50%, inca nu crapase de tot. Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 In cazul acesta nu-i bine sa bagi Injector & Valve Cleaner in benzina, sa curete si partile inchise pe perioada cat are uleiul acesta, de spalare ? Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Sigur, dar nu pe buzunarul meu. Il ajut cu ce pot, i-am facut cadou simering ax cu came si O-ring delcou, ambele noi. De vrea sa-si indrepte ragalia trebue sa sara la cap, altfel ... Daca nu-i capabil sa-si ia un ulei mai bunicel ... nu stiu cum va lua alte chestii. Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Uimitor, consumabilele acestea au un cost de nimic, daca apeleaza la tine, pe prietenie sau pe rudenie, nu te asculta macar, nu-ti urmeaza sfaturile ? Nu intelege ca isi bate joc de tot ce i-ai facut ? Intrebarile sunt retorice, am cunoscut destui rigizi, incremeniti in proiect. Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Cum sa-ti spun, are bani de-l inerveaza dar zgircenia ii pe primul loc. Mai bine face o treaba de cinci ori si prost, decit o data si bine, tot-odata si mai ieftin. Edited November 22, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Deci motorul merge perfect acum? Inseamna ca uleiul ala prost si neschimbat la timp nu strica chiar asa cum sugereaza unii. Edited November 22, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Ei, pe naiba, cum sa nu dauneze un ulei prost si neschimbat la timp, doar sa vazut. Motorul merge bine dar se poate si mai bine, cu uzuri minime.Unde mai pun ca din 8 tacgeti 6 erau tapeni. Edited November 22, 2010 by Viktor Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Exceptand mazga aia, binenteles. Citeam pareri pe forum conform carora daca nu pui un ulei scump si schimbat la jumate din perioada daca se poate, poti sa arunci motorul. Ei, uite ca se poate si sa mearga bine in continuare, mai ales ca am inteles ca e a doua oara in cazul tau. Si in cazul Matizului meu era plin de magza la interior dar nu chiar asa, a mers 60.000 km cu ulei Aral 10w40 schimbat la 2 ani cel putin ultima oara, apoi 5w40 asta vara, si acum merge perfect cu 5w30, acum are 72.000 Eu l-am curatat doar in capacul de la culbutori, altceva nu a fost desfacut vreodata, in rest cu un ulei de sacrificiu si 2 filtre in 1000 km, acum e curat. Edited November 22, 2010 by argon Link to comment
Dj_Dark Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Mai vedem peste vre-o 1000 km cand se "aseaza" piesele noi pe uzura celor vechi. Desi sunt convins ca nu-l mai prinde pe-acolo pana nu se strica iar Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Nu in cazul meu, ci in cazul acelui motor. Dar de ce sa nu evitam o astfel de situate? Mai bine schimb piese si curat un motor din doi in doi ani decit da-i pun un ulei mai bunisor si schimbat la timp? Eu prefer varianta doi. Link to comment
argon Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Nici nu am zis altceva, de cand e la mine, si nu doar Matizsul ci si celelalte merg cu ulei bun schimbat cand trebuie.. dar vroiam sa subliniez nu e compromis motorul daca chiar se intampla si facut de altii. Domsoara de la care am luat masina nu avea prea multe in comun cu uleiurile, cineva ia zis Aral 10w40 ca doar e daewoo si schimbat al max 2 ani...si asa a facut Motorul de la Espero 16v e farmacie, uleiul a fost schimbat la timp si doar scump, nu are pic de depunere, ca am dat capacul de la culb. jos pentru inspectie. Edited November 22, 2010 by argon Link to comment
Viktor Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 (edited) Desi sunt convins ca nu-l mai prinde pe-acolo pana nu se strica iar ) Adevar graesti matale, de data asta nu-l las pina nu schimbam uleiul la sfirsit de saptamina, oricum va pune pe ea vreo 2000km pina atunci.Ca de-l scap ... iar imi da de lucru peste citva timp. Edited November 22, 2010 by Viktor 1 Link to comment
tolin Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 ... Inseamna ca uleiul ala prost si neschimbat la timp nu strica chiar asa cum sugereaza unii. Axul cu came schimbat la 2 ani, "nu strica chiar asa". Link to comment
aladinro Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Salutare tuturor, problema mea sta in felul urmator, se auzeu tacanind tachetii la un moment dat nu s-au mai auzit, in chimb a aparut un zgomot ca un fasiit de sarpe, zic o fi vreo curea, atinge pe undeva, dupa vreo cateva zile se aude un zgomot la motor si nu a mai vrut sa porneasca. Dau jos capacul de la chiulasa si descopar ax cu came rupt, zic bravo ai facut o lata, dau jos bucatile de arbore, cu o presa home made, scot culbutorii si tachetii, arborele nu era uzat deloc, culbutorii foarte putin, in schimb tachetii toti blocati, i-am desfacut si curatati cu diluant, se comporta perfect, cumpar ax cu came original daewoo sa-l montez, cand sa-l bag in carterul chiulasei, la ultimul palier nu mai intra. Am dat carterul jos de pe motor, desfacut suruburle de la chiulasa, axul cu came intra perfect in carterul dat jos. Ce sfat dati, sa dau si chiulasa jos? sau sa rectific planeitatea la carter-ul de la chiulasa? Se poate rupe arborele din cauza tachetilor infundati sau mai exista si alte cauze, am dat baia jos dar sorbul de la ulei era curat, am spalat baia si pus garnitura noua. Astept pareri, multumesc mult. Link to comment
Dj_Dark Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 (edited) E stramb axul? Prin rasucire cu ulei nu intra? E destul de ciudat totusi, sa nu fi stricat ceva cand l-au demontat pe cel rupt. Edited December 2, 2010 by Dj_Dark Link to comment
aladinro Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 (edited) Axul nu cred ca e stramb, cu semichiulasa pe masina nu intra arborele, cu semichiulasa desfacuta arborele intra perfect, cred ca trebuie refacuta planeitatea ori la chiulasa ori la semichiulasa. Problema e ca nu stiu cauza care a dus la ruperea arborelui, (numai tachetii blocati) am citit ca trebuiau sa cedeze culbutorii dar in nici un caz arborele. Zgomotul ca de fasait se explca prin faptul ca arborele se frecare de paliere a incalzit-o si s-a dus planeitatea, de aici deduc ca trebuie refacuta planeitatea la semichiulasa, apa avea in motor, nu cred sa se fi strambat chiulasa. Edited December 2, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
madkat Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Daca ai rupt axul cu came sigur mai sunt alte probleme. Da jos si chiulasa si vezi in ce stare sunt supapele. Link to comment
Viktor Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Interesanta poveste. Suruburile chiuloasei n-ar fi trebuit atinse pentru schimbul axului cu came, fapt consumat deja. Este normal ca in ultimul lagar sa intre nitel mai greu, dat fiind ca si celelalte lagare opun putina rezistenta dar cu ulei si prin rasucire ar trebui sa mearga. Ruperea culbutorilor originali, e lucru rar cred eu la Cielo, cei nemtesti sint astfel conceputi sa cedeze inaintea axului cind e problema. Acum, ar trebui o garnitura de chiulasa noua si facut planietatea chiulasei daca este cazul, verificarea decide. Link to comment
casp3r75 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 (edited) Vin si eu cu una. Am tot citit si am mai aflat cate ceva dar vreau totusi sa intreb ca 'sa nu mor prost'. Am un cielo an 97.. Cumparat sh. Acum in totalitate are cam 140k km. Treaba sta in felul urmator. Mi s`a rupt axa cu came. Am cumparat axa noua si am fost la un mecanic sa mi`o schimbe. Mi`a zis ca au fost tachetii blocati, i`a curatat, a schimbat culbutorii si mi`a montat axa noua. Dupa cam 1000 de km am facut schimbul de ulei. Am bagat 5w40 castrol. Problema e ca uleiul vechi era cam pe la minim si cam inainte sa il schimb incepuse sa tremure si sa intrerupa (ca in 3). Concluzie - s`a rupt axa cu came la nici 2000km. Am mai bantuit pe net si m`am interesat, am mai intrebat si am niste nelamuriri. Sunt 90% sigur ca din cauza uleiului s`a rupt si a doua axa, insa cineva (de la Radacini) mi`a zis ca daca s`a rupt in acelasi loc mai mult ca sigur e chiuloasa deformata. Mecanicul care mi`a schimbat`o pe prima a zis ca nu a avut probleme cand a bagat`o pe cea noua si ca a intrat ca unsa pe la delcou fara sa desfaca semichiuloasa. Doar delcoul si siguranta din capatul axei. Sa fie de la chiuloasa/semichiuloasa? Poate aberez cu ceva - mentionez ca nu am prea multe cunostinte de mecanica. Edited January 9, 2011 by casp3r75 Link to comment
Dj_Dark Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Posibil sa ai canalul de ungere infundat la ultimul palier si de aici problema. Incearca un flush inainte sa schimbi uleiul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now