naghis Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Taxa ca taxa,dar banii ii mai vedem inapoi ???, ne mai dau astia banii cum am inteles ca s-a intamplat in Polonia sau Ungaria nu stiu exact, dar mi-ar sta tare bine in buzunar cei 500 de euro pe care mi-au luat liberalii astia pe taxa lor , ca orice ar fi taxa ,numai taxa de mediu nu este. BANII INAPOI !!!!! Link to comment
Yaz Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Nu sunt absolut deloc de acord cu aceasta taxa, este o alta "hotie tipic romaneasca", baietii isi fac singuri averi introducand aceasta taxa, stimabilul domn Tariceanu mai ales care tot "opereaza' el in aceasta industrie. Link to comment
elenyta Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Am si eu o nelamurire, in privinta taxei de prima inmatriculare. Masina mea este inmatriculata temporar, proprietar fiind firma de leasing. Dupa terminarea contractului de leasing, cand voi fi nevoita sa o inmatriculez pe numele meu, voi fi obligata sa platesc aceasta taxa ??? Link to comment
luisspeed Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Din cate stiu eu nu mai trebuie! Taxa se plateste doar la prima inatriculare! Dupa cum ii este si numele! sau...dupa noul nume...cel de "taxa de mediu"..e tot la fel! La prima inmatriculare is RO! Eu asa stiu! Link to comment
elenyta Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Masina nu a fost inmatriculata definitiv in Romania. In prezent am numere de inmatriculare temporare, valabile pana in anul 2012. Derci taxa de prima inmatriculare nu se mai aplica autoturismelor care nu au fost inmatrriculate definitiv ? Link to comment
zeneseu Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 (edited) Ceva in legea lesingului s-a schimbat. Acum autovehiculele luate pe leasing au numere definitive ( genul: B-00-XXX), deci sunt inmatriculate pe firma de leasing, cand o vei inmatricula pe tine. La aceste masini nu se mai plateste taxa de prima inmatriculare la sfarsitul perioadei de leasing. Din cate vad tu ai numere vechi de leasing pe masina. Cel mai bine ar fi sa intrebi la firma de leasing asta. S-ar putea sa nu aiba acelasi regim. P.S. Taxa de prima inmatriculare se plateste tot de catre cel care a luat masina in leasing si cu actuala metodologie, numai ca e mascata in rate. Edited January 16, 2008 by ZeNeSeu Link to comment
laurentziu83 Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Am si eu o nelamurire, in privinta taxei de prima inmatriculare.Masina mea este inmatriculata temporar, proprietar fiind firma de leasing. Dupa terminarea contractului de leasing, cand voi fi nevoita sa o inmatriculez pe numele meu, voi fi obligata sa platesc aceasta taxa ??? La masina ta s-a eliberat carte de identitate in limba romana, ai talon romanesc cu proprietar roman (fie el si firma de leasing), ai numere de romania (eliberate pe raza sediului firmei de leasing), asadar PRIMA INMATRICULARE a fost deja facuta. Link to comment
aoprea Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Daca cumpar un matiz E1 sau E2 inmatriculat in RO mai platesc taxa de inmatriculare ? Link to comment
costinel Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Sigur ca nu, de vreme ce masina a mai fost inmatriculata in tara. Link to comment
Marius* Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 In concluzie, nu conteaza cum a fost inmatriculata o masina, (temporar sau definitiv). Nu se mai plateste taxa de prima inmatriculare daca masina am mai fost inmatriculata temporar, considerandu-se ca a fost deja inmatriculata. Link to comment
alx Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Numerele de leasing vechi (cele cu cifre) nu sunt temporare ci cu valabilitate definita. Temporare sunt cele rosii. Atentie la termeni, stimabililor si stimabilelor! La orice fel de inmatriculare, leasing sau nu, in afara celei temporare se plateste taxa de prima inmatriculare. Link to comment
zeneseu Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 (edited) Defapt discutia se poarta in jurul urmatoarei probleme: Dupa terminarea contractului de leasing, cand voi fi nevoita sa o inmatriculez pe numele meu, voi fi obligata sa platesc aceasta taxa ??? Raspunsul este: NU se plateste taxa de inmatriculare dupa ce perioada de leasing se termina. Edited January 17, 2008 by ZeNeSeu Link to comment
vmlinuz Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Ceva in legea lesingului s-a schimbat. Acum autovehiculele luate pe leasing au numere definitive ( genul: B-00-XXX),[...] P.S. Taxa de prima inmatriculare se plateste tot de catre cel care a luat masina in leasing si cu actuala metodologie, numai ca e mascata in rate. S-a schimbat taxa de vama. Pana in 1 ianuarie 2007 (daca tin bine minte) s-a platit vama pe valoarea reziduala, 30%. Dupa se plateste 10% din CIP. Asa ca masinile sunt inmatriculate definitiv, pentru ca se plateste vama la achizitie, si nu la expirarea contractului de leasing. Cel putin eu asa am inteles. Eu am platit taxa de prima inmatriculare odata cu avansul, poate la alte societati de leasing se plateste in rate (ar fi fost mai bine pentru mine). Link to comment
Marius* Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 (edited) Numerele de leasing vechi (cele cu cifre) nu sunt temporare ci cu valabilitate definita. Temporare sunt cele rosii. Atentie la termeni, stimabililor si stimabilelor! La orice fel de inmatriculare, leasing sau nu, in afara celei temporare se plateste taxa de prima inmatriculare. Numerele de inmatriculare rosii se numesc NUMERE PROVIZORII. Cele despre care tu spui ca sunt de "leasing vechi" sunt numere temporare. Acestea nu se atribuie doar masinilor achizitionate in leasing, se atribuie tuturor autovehiculelor ce nu sunt inmatriculate definitiv. (EX. Masina unui cetatean strain care are resedinta in Romania pentru o perioada de timp.) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice- Modificata si completata prin O.U.G. nr.63/2006 publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.729/20.09.2006 Art.13. - (1) Autovehiculele si remorcile se înmatriculeaza permanent sau temporar la autoritatea competenta în a carei raza teritoriala proprietarii îsi au domiciliul, resedinta ori sediul, în conditiile stabilite prin reglementarile în vigoare. (3) Pâna la înmatriculare, vehiculele prevazute la alin.(1) pot circula cu numere provizorii, pe baza unei autorizatii speciale eliberate de autoritatea competenta . Edited January 17, 2008 by last Link to comment
cpop Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Pana la urma se pare ca nu scapam de taxa... http://www.ghiseulbancar.ro/stirile_zilei/...aprobata_de.htm "Oficialii europeni au apreciat că, de această dată, au fost aplicate principiile Comisiei Europene" Link to comment
andrew Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Cu alte cuvinte, alesii nostri isi merita niste laude, se pare ca sunt mai tari decat ai lor (unguri si polonezi). Si acum ce sa mai zicem si despre coana Europa? Sa traim bine, nu? @Laurentiu83: mai crezi ca ne vor numai binele cei de UE? Link to comment
zeneseu Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Sa fie clar un lucru. UE nu a fost impotriva taxei de prima inmatriculara pentru ca pagubeste bietii romani. UE a fost impotriva "discriminarii" create de acesta taxa. Acum ca valorile s-au apropiat putin una de alta nu-i mai deranjeaza. In rest, ce ii priveste pe ei prin ce metode scoate statul roman bani de la contribuabili? Cu atat mai mult cu cat si Romania este obligata sa contribuie la fondul ala al UE. Link to comment
laurentziu83 Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Cu alte cuvinte, alesii nostri isi merita niste laude, se pare ca sunt mai tari decat ai lor (unguri si polonezi). Si acum ce sa mai zicem si despre coana Europa? Sa traim bine, nu?@Laurentiu83: mai crezi ca ne vor numai binele cei de UE? N-am spus ca ne vor binele cei din UE, ci ca "au mai multa grija de noi decat guvernul roman". Cu un guvern UE n-am vedea paine si circ gratis, in schimb ar creea conditii pentru a muta la noi fabricile (datorita mainii de lucru ieftine), si nu numai in jurul Bucurestiului. Guvernul roman e o pacoste pentru astfel de activitati. Link to comment
scorpion Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Oricum cei care vor suferi cel mai mult datorita taxei sint fostii mari beneficiari ( Dacia ) , daca taxa ramine in varianta prezentata aici http://www.zf.ro/articol_157108/ce_aproba_...atriculare.html Link to comment
cpop Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Daca taxa va fi mica la masinile de 20 ani... uite ce jucarii ne asteapta: Link to comment
andrew Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Va fi mai mica decat la masinile mai noi, asta nu inseamna ca va fi mica Link to comment
laurentziu83 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Da romanilor chiar nu le place sa aiba o masina pe care sa si-o permita? Toti viseaza la ursuleti, passat-uri, golf-uri, bmw-uri si alte avioane pe care sa le aduca de afara la pret de nimic. Da pana mea, cand aveam clio pe benzina imi tremura mana la fiecare drum la benzinarie, la astia nu le tremura? Si ma deranja ca imi consuma 8.4% urban (in loc de 6.5% cat imi lua matizul), dar la consumuri de 14-15-16% cand bagi milioane la pompa, cum draku e? Daca iei bmw 750 pe un euro, asta nu inseamna ca va consuma mai putin. Toata lumea radea (si rade in continuare) de dorinta mea de a avea matiz. Oare chiar sunt tampit ca vreau ceva ce sa-mi permit si sa nu o simt la buzunar? Daca spui cuiva ca vrei sa scada taxa ca sa-ti aduci vreun Fiat Cinquecento de 300 de euro, toti rad de tine si te intreaba de ce nu iti iei Passat? Multi abia asteapta sa scada taxa sa-si aduca vapoare de afara. Ce sa faca cu ele? Ei pun benzina de 200 de mii, dar strang bani de alta masina. In care, la fel, sa puna tot de 200 de mii benzina? Care-i satisfactia, totusi? Sa ai o masina si sa te duci la munte/mare/europa cu trenul, cu altii, etc, pentru ca daca ai pune benzina in vapor ai tripla cheltuielile excursiei? Si in rest sa umbli cu vaporul doar prin aglomeratie? Link to comment
andrew Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala. Unii isi permit. Altii isi iau diesel, ca alea consuma putin. Altii isi iau masini ca sa vada vecinu si sa moara de ciuda. Aici nu e vorba despre ce isi doresc romanii, e vorba de cat platesc ca sa aiba ce isi doresc. Chiar daca unii e prosti si vrea masina sa moara dusmanii, e dreptul lor. De-aia e democratie. Si stai linistit ca si eu am zis de multe ori ca n-as da Matizu pe o masina mai mare, mai scumpa, mai luxoasa, fie ea si noua, si multi au ras. Asta e, fiecare isi vede limitele si stie ce vrea mai mult - kilometrii parcursi vs orice altceva. Link to comment
laurentziu83 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Nu-i bagam pe toti, dar majoritatea cam asa sunt. Link to comment
Vlad Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Mare dreptate ai laurentziu83. Nici eu nu inteleg de ce toti vor masini cat mai tari, mari si alte alea si stau tot timpul si strang bani sa isi ia masina noua, veche cum o fi, dar sa o schimbe la 2-3 ani maxim. Si ii aud tot timpul ca se plang de bani, nu au, se imprumuta. cel mai tare m-a distrat un amic caruia cand i-am zis sa mergem la munte un weekend s-a dat de ceasul mortii ca nu are bani, ca trebuie benzina alea alea. Si peste 3 luni omul si-a schimbat masina. Oare lumea in Romania traieste doar pentru masina si pentru a se fali cu ea? PS: eu unul prefer sa vad lumea... Link to comment
Recommended Posts