Jump to content

Taxa De Prima Inmatriculare


Marius*

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 348
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Asta cu Euro4 si sub 2l e ffff buna. Ca ma risc sa mai bag in ea 1-2000 sa o repar in decursul timpului asta e riscul meu. Dar e o varianta mai buna decit sa dau 7-8-9000 pe Logan, mai degraba o Astra sau Golf de 2-3-4 ani.

Cine vrea afumatoare sau sa traga remorci cu balast :) ... cica uneori placerea si prostia se plateste...

Edited by lascarica
Link to comment

Ai dreptate am priceput eu aiurea:

 

  Quote
Comisia Europeana a atentionat Guvernul ca ordonanta de suspendare a taxei auto contine "o problema tehnica", in sensul ca taxa ar trebui ridicata si pentru vehiculele uzate Euro 4 inregistrate in UE intre 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009.
:wallbanger:
Link to comment

Eu am inteles ca ar fi dat regula asta din cauza Comisiei Europene. Daca au scos taxa pentru masini noi, Euro 4, cu motor sub 2l, am inteles ca (,) Comisia Europeana a cerut ca pentru echitate acelasi tratament sa fie aplicat si masinilor sh, Euro4 si cu motor sub 2l. In sfarsit, oricare motiv, mi se pare o regula excelenta.

Link to comment

Pai asa intelesesem si eu dar e vorba doar de cele sh inmatriculate pentru prima data afara dupa 15 decembrie 2008.

 

Inca o treaba, doar scutirea de plata se termina dupa 15 dec 2009, nu si triplarea.

post-775-1228949353_thumb.jpg

Edited by Esperatul
Link to comment

O taxa trebuie sa existe, altfel ne-am confrunta cu o infuzie masiva de masini mai vechi de 10 - 15 ani, si nu toate bine intretinute. Problema este ca taxa pe care ne-o baga astia pe gat nu are nici o legatura cu prevenirea poluarii. Stim toti ca se urmareste doar protejarea vanzarii de masini noi.

 

parerea mea, strict personala (nu aruncati cu nimic pls), este ca ar fi normal ca cele doua taxe (inmatriculare + poluare) sa existe, dar sa fie ceva de genul:

 

1. taxa prima inmatriculare mica, simbolica, ptr orice masina cu orice euro.

2. taxa poluare calculata dupa vechimea masinii ptr masini euro3, euro2, euro1 si non-euro (evident, cu cat euro este mai mic cu atat taxa sa fie mai mare). Valorile ar trebui regandite. Daca ar fi dupa mine, euro3 ar avea o taxa acceptabila, dar ce e mai jos de euro3, nu prea.

3. nici o taxa de poluare pentru masini care au Euro4 sau mai mult (indiferent daca sunt noi sau SH).

 

Daca s-ar urmari cu adevarat reducerea poluarii si combaterea aglomerarii cu masini vechi, cum ei sustin, asa ar trebui sa arate lucrurile.

Edited by fry
Link to comment

Acum s-a triplat taxa pentru toate masinile (si noi si vechi indiferent de norma de poluare), pentru cele noi cu motoare sub 2 l s-a suspendat pâna la 31 decembrie 2009. Asta ca sa nu fie "discriminatorie" si sa nu zica nimic CE.

Link to comment

Sunt nervos. N-am apucat suspendarea taxei de poluare ptr masini noi. Am luat o masina noua in leasing si abia acum, in rata a 2-a de leasing, mi-au bagat si taxa de poluare (care a fost platita de banca luna trecuta si acum isi recupereaza banii). Trebuie acum sa platesc 800 ron la o masina cu motor de 1.4 litri, 100cai putere, emisii co2 = 140g. Asadar, ptr o masina noua cu motor mic si emisii reduse, total bani dati aiurea la stat: 700 ron taxa prima inmatriculare + 800 ron taxa de poluare. cum iti iei ceva in tara asta, tref sa dai pomana ptr statu asta de kkt. Ce sa mai zic de cei care au masini euro2 sau euro3 si s-au pomenit acum cu minunea de triplare...

Edited by fry
Link to comment

Poluare...atunci de ce este distrusa padurea Baneasa ? Tot din spagile cuiva , nu? nu ajung banii, si trebuie sa mai contribuie si fraierii de noi. Daca ar vrea sa se scape de poluare ...mai inteligent ar fi sa lase dracului preturile mici la inmatriculare, sa se scape naibi de masinile vechi ( dau exemple dacii de prin anii 80 - 90 de pe care cade tabla, dar mai umbla diversi cocalari cu ele, oltcituri si alte rable ) si sa lase populatia sa isi cumpere masini mai actuale si sa se scape de vechile troace. Mai logic ar fi asa.

 

Adica: Unul care are o dacie din 1987 de exemplu , isi ia un golf IV TDI E4 din 2003. Consider ca acest om , pe langa faptul ca are de acum o masina mai decenta, polueaza si mai putin. Deci face un bine.

 

Aaaa stiu: Mai bine sa nu aiba masina deloc si daca vrea masina, atunci ce l-a mancat in dos sa dea 7000 euro pe o masina mai buna, cand banii aia intrau foarte frumos la stat.

 

Zic ac ar trebui innoit parcul auto cu masini daca nu noi 100% macar cu masini cu vechime de cel mult 7 - 8 ani. Si scapat de vechile harburi.

 

Sa nu mai zic de camioanele ROMAN, care polueaza de mama focului. Cu alea cum ramane ?

Edited by tudor2402popescu
Link to comment
  Lucian M said:
Da, dar ei nu au premieri motocicleni.

Normal, ei isi vand gunoaiele in Romania si Bulgaria.

 

PS ... si se mai evita un fapt real: SH-urile pe care le cumpara nemtii sunt de 10x mai scumpe decat cele pe care le cumpara romanii, raport este dictat de catre venituri, nu de catre un premier. Nicaieri in lume, oameni cu venituri mai mari nu isi cumpara masinile pe care le cumpara cei cu venituri de 10x mai mici.

Edited by tolin
Link to comment

Prin programul Rabla se obtine pe ele mult mai mult decat valoreaza, iar extinderea acestui program a fost facuta de catre acelasi premier. A facut el multe alte greseli si prostii, dar vad ca i se pune in carca unul dintre, poate, putinele lucruri bune (impotrivirea la SH-uri).

 

Conform zicalei "Inainte era mai bine", astept ziua in care si acest prost conducator va intra marea galerie a celor regretati.

Link to comment

Cu riscul de a ma repeta, spun si eu ca sunt de acord cu marirea taxei. Daca as fi vazut ca s-ar fi adus de afara doar masini fabricatie 03-04, cel putin Euro3, as mai fi zis. Dar la noi dimpotriva 90% din masinile aduse erau cumparate cu maxim 6-7 sute de euro de la nemti. Recunosc, si eu eram unul care era cat pe-aci sa imi aduc o masina de fugareala cu 5-6 sute de euro ... Ma hotarasem la un Cielo HB in doua usi ca sa nu tradez marca ... Nu sunt intr-adevar de acord cu marirea peste noapte a taxei. Trebuia dat un termen rezonabil de o luna-doua pentru ca toate masinile au fost cumparate pe o planificare initala de costuri.

Link to comment

Acum se intelege de ce am specificat la lucruri bune impotrivirea, prima de inlocuire si nu taxa. In alte parti, poluarea se plateste prin combustibil, prin impozitul anual, prin ITP si prin taxa de reciclare, adica de la inceput si pana la sfarsit, pe toata durata actului, pe principiul "mai vrei, mai bagi o fisa". Ai nostrii, mai flamanzi, au vrut sa ia toti bani "ca la curve", inainte de ...

Edited by tolin
Link to comment

Prin combustibil nu cred ca ar fi corect fata de ceilalti, dar un impozit mult mai mare, o asigurare poate mult mai mare fata de celelalte masini mai noi ca an de fabricatie ar forta romanul sa aduca in tara masini mai bune, oricum ce au facut ei nu e corect...

Ce nu inteleg eu e faptul ca pentru ultima varianta a taxei au trebuit sa discute x zile cu cei din UE pentru a stabili criteriul de taxare din cate imi aduc eu aminte iar acum au stabilit peste noapte totul.

Link to comment

Cu euro 3 si 4 si eu sunt de acord ca sunt masini bune. Pentru celelalte- bage taxa mare. Nu suntem obligati sa inspiram aer de passat din 89 diesel (sa zicem) ca si l-o luat el ieftin din jermania si ca are taxa mica, ca polueaza o perioada scurta.

Programul "rabla pentru 40 bulioane" e bun, insa el e gandit in principal pentru cazane, sa se cumpere mai baban.

Link to comment

In ultimele 6 luni s-au adus in tara masini a caror valoare de cumparare era mai mica decat prima de casare, deci, "cazane" este un termen foarte larg. Faptul ca la valoarea de cumparare s-a mai adaugat costul drumului si profitul intreprinzatorului nu ridica cu nimic valoarea masinii.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

×
×
  • Create New...