Amentys Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 (edited) Noul calculator de taxe : http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php Acum lovesc cel mai tare in masinile euro 2. Adica ce si-ar aduce tot romanu' ca sa scape de harburile din 80' toamna care ne afuma plamanii. Ce sa mai, guvernantii astia-s flamanzi rau. Taxa inca isi pastreaza scopul. Daca nu-i scoate nimeni dintii lui citroeaneanu sa nu mai ranjeasca asa, tot de prosti vom fi luati. Nu mai zic de Vosganian,care, cu niste discursuri pentru copii de 3 ani, pacaleste o tara intreaga. Edited January 20, 2008 by iulian19 Link to comment
tolin Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 ... Acum lovesc cel mai tare in masinile euro 2. Adica ce si-ar aduce tot romanu' ca sa scape de harburile din 80' toamna care ne afuma plamanii ... Pai, eurodoiurile acelea poluaza mai mult decat harburile, cu ele poti merge oricand si cat vrei. Cu harburile se iese mult mai rar si pe distante scurte. Link to comment
Amentys Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 -Cati romani au eurodoiuri ? Cei mai multi (inclusiv eu). -Starea tehnica a eurodoiurilor de acolo e verificata si rasverificata. Nu ca toate cazaturile din Romania. Acolo nu se da spaga. -Cat mergi cu un harb, tot atat mergi si cu un eurodoi. Logic. Nu faci, brusc, mai multi bani de benzina. Omu' strange bani de-o masina, dar dupa aia tot atat merge. -Pentru mine harb inseamna o masina din '90 in jos. Cu toate ca ar trebui sa urc cu vreo 6-7 ani din cauza drumurilor din Romania care distrug prematur orice masina. Dar acuma, hai sa fim seriosi: 3500 de E taxa pentru o masina (euro 2 - 2000 cm3) din '99-2000 ?!?!? Dar pentru 1600 cm3 ca e peste 2600 E ? -Europenii ce au in majoritate? Eurodoiuri, eurotreiuri sau europatruri ? Din cate stiu, Prima varianta. Ok, nici eu nu-s prea de acord cu inmultirea eurodoiurilor, dar de acum sa va asteptati toti la inmultirea eurounulilor care au taxe suficient de mici pentru a fi importante. Taxe ce sunt adunate la pretul modic al masinilor de acest tip. In acest moment, nu se poate numi taxa de mediu. Cum bine zicea cineva, taxa de mediu trebuie sa se gaseasca doar in benzina. Cu cat mergi mai mult, cu atat poluezi mai mult (de parca i-ar pasa cuiva [din politica] in acest moment),... deci.. cu atat platesti mai mult. Sa va spun drept, eu sunt deocamdata pro-taxa . Daca se scoate de tot (si asa se va schimba radical), nu mai iau nici jumatate din cat as lua acum pe masina. Intai sa o vand, apoi voi fi contra taxei . Si mai apoi, imi voi lua un euro 3-4 (poate) cu aceeasi bani. La fel se va intampla cu majoritatea masinilor. Uitati-va in curtea Bulgariei. P.S.: Partea cu vanzarea e relativa. Degeaba fac/facem planuri ca tiganu'. Link to comment
LYM Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 (edited) 167E pt. o masina < 1400cc, noua. E4? Singur functioneaza bine calculatorul ala ? Parca ziceau ca va fi 400euro+ Edited January 20, 2008 by LYM Link to comment
Amentys Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Poate s-au razgandit. Nu vor sa incurce vanzarile la Logane. Pentru 1600 cc, taxa e de 192 E. Loganul are 1598 cc. Dar pentru 1601 cc, taxa e de 432 E . Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Toate masinile sunt asa. Eu am 1798 cc. Sunt facute special incat sa intre in clasa mai mica de cilindree. Link to comment
Amentys Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Asta stie oricine. M-am referit la faptul ca masinile sub 1600 cc sunt privilegiate. Dar oare cine a iesit in top la vanzari ? LOGANUL ! E chiar bataie de joc. La o masina cu motor de 1000cc, taxa e 120 E. La 1600 cc este 192 E. Mare diferenta nu e (la bani, desigur). Insa, daca vrei sa alegi o masina cu motor>1600, taxa se mareste brusc. 1601cc = 432 E 1800cc = 486 E 2000cc = 540 E 2300cc = 874 E 2500cc = 950 E 3000cc = 1620 E Privilegiul acordat Loganului in 2008, imi aduce aminte de legea data de guvern prin '94-'95 inainte de a fi importat sau fabricat Cielo la noi in tara. Legea a fost data pentru a micsora vama la masinile cu motoare sub 1500 cc. Dar asta a fost in urma cu 13-14 ani. De atunci s-au schimbat multe lucruri. Acum piata auto e mai dezvoltata, iar libera concurenta isi spune cuvantul. Insa nu e asa de libera, dupa cum se pare . Asta ma enerveaza. A cata oara au schimbat forma taxei ? Cat vor mai trage de timp ? ---- Ar mai fi ceva de discutat. Ca vom ajunge groapa de gunoi a Europei daca taxa va fi scoasa. Sa fim seriosi... Aproape ORICE se va aduce din Germania e mai bun decat ceea ce este in Romania. CLAR. Dar nu.. dupa ce ca avem salarii de 10 ori mai mici ca nemtii (in 2006 erau de 14 ori mai mici), mai suntem si fuduli pe deasupra. Ce... avem nevoie de harburile lor din '93-2000 ? Sa le facem vanzare la nemti ? Sa fim luati de prosti ? Cam asta vor sa ne bage pe gat politicienii. Oricat ne vom feri, tot rahatul Europei vom ramane. Dar un rahat mandru, sarac si transpirat. O Romanie murdara si imputita, incepand cu orice mijloc de transport in comun, orice cladire publica, orice spital sau policlinica s.a.m.d. End of story.. ca m-am enervat. Cine are ocazia sa emigreze, sa o faca. Alfel ii va parea rau. Link to comment
LYM Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 (edited) Toate masinile sunt asa. Eu am 1798 cc. Sunt facute special incat sa intre in clasa mai mica de cilindree. Ia intreaba-l pe Mircea ce cilindree are la Lacetti. 1901cc cumva? Anyway, e bine totusi ca nu s-a schimbat taxa pana la 1600cc. Oricum n-o sa-mi iau motor mai mare de atat. Edited January 21, 2008 by LYM Link to comment
cpop Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Da romanilor chiar nu le place sa aiba o masina pe care sa si-o permita? Toti viseaza la ursuleti, passat-uri, golf-uri, bmw-uri si alte avioane pe care sa le aduca de afara la pret de nimic. Eu voiam sa subliniez faptul ca "taxa" numai taxa de mediu nu e. Pai asta se va intampla... un golf 1 sau 2 de 20 ani e 200 - 500 euro si taxa e intre 500 si 900 euro la motorul de 1600. Iar la "avioanele" alea de 5 - 6 litri, non euro, taxa se duce in 4000 euro, ceva mai mult decat un MCV full option. Benzina e doar "din scara blocului pana la disco"! Link to comment
laurentziu83 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Pai, eurodoiurile acelea poluaza mai mult decat harburile, cu ele poti merge oricand si cat vrei. Cu harburile se iese mult mai rar si pe distante scurte. Mare dreptate ai. Cu eurodoiu (hartanit de angajatii firmei) de la Matiz am plecat seara spre Bucuresti si am ajuns inapoi noaptea tarziu acasa. Cu noneuro-ul (dacia) am plecat spre Iasi, dupa 14 km mi-a pocnit un rulment pe spate. Si m-am lecuit. -Cati romani au eurodoiuri ? Cei mai multi (inclusiv eu). Euro 2-ul e cel mai bun compromis intre consum/poluare/performante, dovada ca cei cu euro 2 merg mult si bine, nu mor in depasiri (din cauza catalizatorului), au consum optim, performante bune, etc, in timp ce, cei cu euro 4 se plang de masini gatuite, care consuma mult peste datele producatorului, in depasiri parca se duc mai bine cu treapta superioara, cand o urci peste 4500 de ture parca face ca naiba, etc. Dar chipurile polueaza mai putin, desi eu nu prea vad cum benzina arsa incomplet (aruncata in gol cand tii acceleratia la podea ca sa termini naibii depasirea) ar polua mai putin decat un motor care merge optim. Dar deh, spune asta celor indoctrinati de ideea ca o norma superioara de poluare va polua mai putin, e exact cum ai incerca sa- i convingi pe cei care strang robinetul de benzina al motorului, in speranta unui motor mai mic. Efectul va fi invers. Link to comment
Marius* Posted January 25, 2008 Author Share Posted January 25, 2008 AUTOMOBIL CLUBUL ROMAN IN SPRIJINUL PAGUBITILOR TAXEI DE PRIMA INMATRICULARE Pentru membrii ACR ce se considera pagubiti, Comisia Juridica si-a propus sa promoveze in justitie apararea drepturilor acestora, prin cei aproape 80 de juristi si avocati, colaboratori ai Filialelor ACR din toata tara, unde urmeaza sa fie depuse toate documentele. Mai multe detalii gasiti aici. Link to comment
andrew Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 (edited) Guvernul va restitui diferenta de bani intre vechea taxa si noua taxa de inmatriculare celor care au inmatriculat masini intre 1 ian 2007 si 1 iul 2008. Inca nu se stie cum, dar ei zic ca se va putea. Bineinteles doar cei care au platit prin vechea taxa mai mult decat prevede noua taxa vor avea de primit ceva. Parerea mea e ca este doar praf in ochi, taxa nu a scazut in cazul majoritatii autovehiculelor inmatriculate, iar noi ne apropiem de alegeri. Care e logica restituirii acestor bani? Adica inteleg, privind din punctul de vedere al omului care plateste taxa, e simplu: eu am platit o taxa, peste 1 an jumate s-a micsorat taxa si nu e corect fata de mine ca altii platesc mai putin pentru acelasi lucru. Problema este: asta e prima taxa care s-a micsorat? Nu se creeaza un precedent, si astfel de cate ori se miscoreaza o taxa ar trebui sa se restituie diferenta de bani? Stiu ca nu prea se intampla des sa scada taxele, dar chiar e singura? Si in plus, daca tot s-au gandit ca oamenii sa isi primeasca diferenta de bani, ca asa e corect, cum de nu s-au gandit sa ii oblige si pe ceilalti sa plateasca restul de taxa, in cazul celor care au platit o taxa mai mica decat prevede noua lege? Mie mi se parea normal daca tot au declarat-o legala cei de la UE, taxa sa se modifice si atat... Sursa articolului despre restituirea banilor: Cotidianul Edited January 28, 2008 by andrew Link to comment
laurentziu83 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Dar la cine a scazut taxa de prima inmatriculare? Mie mi se pare ca de fapt a crescut. Ca a scazut pentru noneuro, da, dar cine naiba isi mai cumpara masina noneuro de afara? Cate masini noneuro mai sunt prin vest? Fabricatie 1986? UE chiar crede ca s-ar inghesui romanii sa-si cumpere masini vechi de 20-25 de ani? Sa inlocuiasca vreo berlina din 1998? Ma indoiesc. Romanul e atat de fudul incat dispretuieste matizul, d-apai vreo vechitura dintr-asta... De asta ma cam indoiesc eu de faptul ca a acceptat UE asa ceva, nu-s asa de prosti aia incat sa nu vada ca de fapt a crescut nivelul taxei. Link to comment
andrew Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 (edited) Extras din acelasi articol citat mai sus de mine: "Cine si-a cumparat anul trecut un Volkswagen Golf de 1,6 litri din anul 2002 a platit o taxa de prima inmatriculare de 1.133 de euro. Potrivit noii grile de calcul al taxei de poluare auto, care va intra in vigoare la 1 iulie 2008, ar fi trebuit sa plateasca 906 euro, deci omul va primi inapoi circa 200 de euro. In schimb, cine a optat pentru un Opel Astra, de 1,9 litri, Euro 3, din 2004, a achitat o taxa in valoare de 1.792 de euro, iar cea noua este de 1.920 de euro. Taxa noua este astfel mai mare decit cea veche, deci omul nu va primi nimic. Cei care si-au cumparat anul trecut un Ford Focus din 2005, cu un motor de 2 litri Euro 4, au platit o taxa de 944 de euro, iar valoarea celei noi este de 788 de euro. Pentru un BMW de 2,5 litri, Euro 4, vechi de unu-doi ani, taxa platita anul trecut a ajuns la 1.685 de euro, iar cea viitoare se cifreaza la 1.380 de euro." Deci exista oameni care au de recuperat 2-300 de euro. Nu numai cei care isi iau non-euro. Repet intrebarea mea: cum e posibil ca oamenii astia sa isi primeasca banii inapoi? Nu vi se pare ca nu e corect fata de cei care isi vor cumpara dupa 1 iulie masini noi, la care taxa creste? Adica aia care au platit mai mult inainte de 1 iulie isi primesc banii inapoi. Aia care vor plati mai mult dupa 1 iulie, sunt mai fraieri, asta e. Daca taceau si nu mai ziceau nimic de restituirea diferentei de bani erau mai castigati, parerea mea. Propun restituirea diferentelor din impozite celor care au platit impozit de pana la 40% sau cat era impozitul pe salariu pe vremea grilelor de impozitare. Asta ar trebui sa fie posibil in contextul gandirii noului guvern, nu? Edited January 28, 2008 by andrew Link to comment
VFX Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Dar parca o schimbasera...nu se mai numeste taxa de prima inmatriculare, ci Taxa de mediu (sau ceva de genu')... Pai si atunci, daca nu mai e aceeasi taxa cum sa dai diferenta inapoi? ca, practic, tu platesti altceva...pe factura veche apare taxa sub o alta denumire decat taxa de mediu, deci nu este aceeasi... Sa se hotarasca odata, ori e taxa de prima inmatriculare ori nu? Mai zicea cineva la un moment dat (din astia cu functii prin guvern)...ca daca e taxa de mediu ar trebui sa o plateasca toti, nu numai cei care-si cumpara masina acum, noua sau second. Problema e ca toti deja platim taxa asta, care e bagata in benzina/motorina. Totul e cu multe dus-intors-uri...ca sa o poate ocoli in caz de ceva... Link to comment
LemonDemon Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Aceasta taxa reprezinta neputinta unui guvern de a gasi solutii viabile de finantare.Apar tot felul de personaje la TV care ne explica ce grijulii sunt ei cu mediu si cum Andrei nascut in noiembrie 2007 o sa aiba probleme cu apa si se obsinuieste sa citeasca la lumanare...Domnilor , atunci eu va intreb la ce mai avem taxa de mediu inclusa in pretul benzinii? Este o acciza , insa tot de la noi din buzunar este si aceea.De ce mai platesc rovinieta in functie de catalizator? Eu tot taxa de mediu o vad si pe aceasta , sau poate bine nenea ala de nu vorbeste bine romana dar este ministru si imi explica faptul ca o masina euro 3 si una euro 4 , modele identice in rest , distrug drumul in mod diferit. Mi se pare o manevra nesimtita si inconstienta de a ne mai baga mana in buzunar. Link to comment
Tommy Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Nu-i nici de frum si nici de mediu. Ca banii nu se duc nici la drum si nici la mediu. Sunt disperati sa taxeze iute si atat! Un panaceu universal pentru impotenta de a rezolva vreo problema. Link to comment
easyrider Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) in privinta calcularii , eu sunt in totalitate de acord , dar nu sunt de acord cu taxa . in primul rand , m-am saturat de fitosi care isi iau masini noi noutze si se sparg pe sosele, ba mai mult se mai uita si cu mila la tine cand te vede in cielo sau matiz sau ... ce isi permite omu. cand ai bani sa iti iei o masina in tipla , pai cred ca ai bani sa platesti si taxa astora. mie unu nu imi convine sa iau o masina cu 3-4 mii si mai dau inca atat pe taxa lor, acum e mai bine, atat face atat platesc. pai daca iau o masina la 4000, si mai dau inca 4000 pe taxa, nu mai bine iau un logan nou ? da, dar nu am bani de o masina noua. asa ca astia cu bani , luativa voi masini noi , si platiti voi taxa aia care oricum nu e asa mare fata de pretul masinii, si lasati-ne pe noi astia cu masini de 3-4 mi de euro sa ne platim taxele noastre ca daca ar fi dupa voi , noi am ramane fara auto, cu care ne castigam existenta fata de voi care va spargeti in b...ni , dar habar n-aveti de semnele de circ . scuze daca v-am deranjat pe unii , dar sunt multi care au mertz, bmw, oooo , dar scriu cum vb, in loc de sunt -is, in loc de este -ii , daca dadeati de permis in scris nu stiu daca mai aveati carnet , poate erau strazile mai libere. faza nasoala , e ca , fie taxa mare sau mica , tot in buzunarele LOR se duc banii , nu pt noi care muncim si cotrobaim pe soselele pline de gropi , si de jeg , sa castigam un ban , banii se duc la EI care nici macar nu folosesc strazile noastre, le folosesc pe cele spre munte, mare etc. mama lor de hoti , taxa auto , rovinieta , impozit , asigurare , benzina creste lunar (si mai e si nasoala), piese scumpe, ce pisicii lor fac ma astia cu banii ? ca tot gropi sunt de bagi bani ca nebunu in masina , parcari nexam, benzi marite nuuuuuuu ,semafoare functionale nuuuu mai nou platesti amenzi catastrofal de mari pt parcari F'''''K U ROMANIA ca sa intelegeti mai bine , azi m-a lovit un nene la vreo 60-65 de ani ,chiar in fata la circa 7 poltitie , avea un vw jetta 3 , cand m-am dat jos la el si am facut putina galagie ca mi-a plesnit spoileru de cielo care face cat baga el benzina intr-o zi , a iesit cu tupeu la mine ca scoate pistolu fratilor si ma face zob. imaginativa voi , eu nevinovat , cu masina praf si tot el suparat , probabil se grabea si eu il retineam nuuuu ? deci F''''''K U ROMANIA Edited February 13, 2008 by alx alx: Oricat de sucarit ai fii, te rog vorbeste frumos, nu trivial. Deasemenea te rugam sa scrii ingrijit, cu spatii, semne de punctuatie si litere mari. Multumim. Link to comment
wsc Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Aveti idee unde platesc taxa daca stau in sectorul 1? Link to comment
trebor271074 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 De acord cu easyrider. Subscriu... cei la care se refera ei ar trebui sa plateasca. Noi saracii sa fim lasati naibii in pace. Oricum nu ne luam masini care sa mearga cu 200 km/h, si sincer nici nu imi doresc una. Cat despre ala cu pistolul... ti-a dat asigurarea, nu? Stai cu ea prin service...asta e. Link to comment
zeneseu Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Se pare ca s-a creat si primul precedent: Prima victorie zdrobitoare împotriva taxei auto Link to comment
Tommy Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 easyrider, e foarte simplu, toata lumea are voie sa circule, dar toata lumea vrea sa respire un aer ceva mai curat, asa ca privind printr-o prisma individuala ne vom lovi inevitabil de fatalismul greselii. Mie unul mi-e sila sa inspir toxicitatea emanata de sutele de rable scapate dezlegate pe strazi. treborXXXXXX, eu imi doresc sa imi iau o masina care ajunge la 250, tu in numele cui vorbesti? Vezi paragraful precedent si daca nu intelegi mai fac un desen. Si eu sunt printre cei saraci, si sunt de acord ca taxele sa se plateasca functie de venit, dar nu e singurul criteriu! Link to comment
BogdanG Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Easyrider cind o sa ai bani o sa uiti ce ai scris pe aici si o sa ma privesti scarbit de la inaltimea masinii tale Q12 . Nu toti cei care au Q7, ML, X5 sau Touareg te privesc cu dispret. Cunosc multi posesori de astfel de masini si nici unu nu are astfel de comportament, singura problema la ei este ca merg prea repede. Trebor vezi ca masini care sa treaca de 200km/h gasesti usor cu 7000E, deci care este problema ? Link to comment
trebor271074 Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 de fapt nu trebuie o taxa auto. Ci o taxa pe produsele de lux. Iti iei Ferrari? Platesti taxa jumatate din pretul masinii. La lux sa intre si Touareg, si Q17... si toate masinile astea fistichii. Astea normale, pana la 15 mii euro sa fie masini cu fara taxe de inmatriculare sau cu taxe fff mici. Si sa vedem cine o sa isi mai ia masini foarte scumpe? Cat despre faza ca aia care au masini scumpe nu se uita cu dispret la amarati... astea sunt povesti vanatoresti. Le vezi comportamentul in trafic. Nu trebuie sa vad cum se uita ei la mine. Sa auzim de bine. P.S. gresisem . in loc de 300 km/h am tastat 200. Link to comment
BogdanG Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Poate la tine prin Delta Dunarii asa o fii dar aici la capitala sunt un pic altfel lucrurile . Sunt deacord cu impozitarea pe lux dar este cam imposibil de facut, din motive strict romanesti . Link to comment
Recommended Posts