Jump to content

Daewoo Matiz Euro 4 Se Power


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Revin cu detalii despre masinuta mea: Ieri am schimbat telescoapele deteriorate de pe fata si spate pe garantie (in sfarsit au sosit, de anul trecut aveam data comanda pentru ele).

 

Probleme majore nu au aparut de la ultima revizie, insa am observat un lucru destul de deranjant:

 

1.La plecarea de pe loc, cand e motorul rece, acesta are tendinta sa se inece, se simte destul de accentuat faptul ca pierde putere si tinde sa dea in nas... solutia ce am gasit-o pe moment : Mers mai accelerat pana ce se incalzeste motorul cat de cat .

 

2. Pe unele drumuri volanul are un joc stanga-dreapta (nu e trepidatie) probabil din cauza drumului denivelat, deoarece nu apare pe orice drum, ci doar pe anumite portiuni. E normal sa se simta asa de accentuat orice denivelare sau e ceva in neregula cu servodirectia ?? (Intreb, deoarece pe masina romaneasca autohtona tot cu servo, nu se simte deloc).

 

Urmeaza sa rezolv ambele probleme cat de curand, cand mai reusesc sa ajung la service, deoarece nu prea am timp din cauza lucrului ...

 

 

Stima.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Nonel nu are sens sa fac alt topic deoarece prefer sa merg mai mult cu masina decat sa scriu. Acum am vreo 6 luni si 15 zile de cand am cumparat masina si la bord 12400km. O problema am cu stergatorul din partea soferului.Nu mai sterge chiar asa bine, insa o sa-l schimb cand o sa se mai toceasca. E minunata masina pe gaz , in special in oras. Citeodata mai simt si lipsa portbagajului . In rest multi km fara probleme si incidente le doresc tuturor membrilor de pe acest forum.

Link to comment
  • 1 month later...

Am depasit de curand 16500km , masina merge foarte bine pina acum. Ce m-a deranjat foarte mult la aceasta masina este comportamentul ei la vant. Se comporta oribil in conditii de vant puternic. Parca este barca la viteze de peste 80km/h. Nu ma asteptam sa tin foarte strans de volan ca sa-si pastreze directia la viteza de 80km/h, atunci cand am prins un vant puternic.As dori niste sugestii pentru a merge mai usor deschizatoarele de usi. Ma refer la timburusele alea de plastic din interiorul usilor pe care le ridici sau cobori atunci cand deschizi sau inchizi masina-la mine sunt manuale. Sa bag ulei cu siringa sau exista spary-uri pt. aceasta situatie?

Link to comment
  • 3 months later...

A trecut destul de mult timp de cand nu am mai scris nimic in acest topic.

 

Masina are deja 18.000 de km. Azi am facut revizia de 20.000 km ceva mai repede deoarece saptamana viitoare plec cu ea in Austria in concediu si nu am dorit sa depasesc bariera celor 20.000 km, am preferat sa fac revizia mai repede.

 

Iar acum sa trecem la costuri (conform facturii):

 

Ulei Mobil 1 super S 10W40 3l - 89,61 lei

Filtru ulei - 17,85 lei

Filtru aer - 24,75 lei

Filtru benzina - 29,4 lei

Bujii - 30,35 lei

Manopera 3 ore - 114,24 lei

 

Total: 306,20 lei

 

In categoria incidente, pana acum tata a reusit sa imi faca praf 2 jenti + cauciucurile aferente dupa ce a dat in ditamai groapa cu masina, pe drumul Arad - Oradea, la bifurcatia spre Nadab (era in spate la un TIR si nu a observat la timp groapa + ploua torential). Schimbat tot pe Casco, jentile au fost 80 lei/buc iar cauciucurile (Kumho) au fost 150 lei/buc. Din punct de vedere estetic, m-am pricopsit cu niste zgarieturi foarte fine si multe pe partea dreapta a masinii, deasupra si in laterala farului...probabil de la niste pisici...

Consum : 6-7 l/100 in oras, cu AC cuplat in 60% din timp, 5-5,5 l/100 extraurban cu AC cuplat.

 

In concluzie, masina isi face datoria cu brio, nu prea am de ce sa ma plang, insa e totusi o diferenta fata de vechiul Euro 2 (in sensul rau al cuvantului), insa nu am de ce sa fiu foarte nemultumit.

 

Voi reveni in cateva zile si cu niste poze.

 

Stima.

Link to comment

@closchkutza: Crede-ma ca nu e de la ulei. Pur si simplu modelele Euro 4 sunt mai "gatuite"sa zic asa, ca sa se poata obtine norma de poluare E4. Eu cand ma refeream la acea diferenta ma gandeam la acel "zvac" pe care-l aveam cu E2-ul fata de E4(bine, si acesta are un anumit zvac, insa nu ca si Maty Euro 2) si la consumul urban mai scazut in cazul E2-ului, care a avut parte tot de ulei Mobil 10W40 (reviziile le-am facut la acelasi mecanic la care fac si acuma reviziile).

 

Sincer, ma gandeam sa ii pun ceva ulei 5W40 insa mai stau pe ganduri, chiar daca din cate am citit, am dedus ca un 5W40 e clar mai bun decat 10W40 si are tolerante mai mari decat 10W40.

 

 

Stima.

Link to comment

Rapunsul meu nu era pentru tine, ci pentru apropitarul masinii care concluzionase ca 5w40 este mai bun. Abia dupa ce am postat am vazut raspunsul tau. Cred ca am scris amandoi in acelasi timp, numai ca eu am dat add un pic mai tarziu, fusesem un pic plecat de la birou. :D

Link to comment

Multumesc tuturor pentru recomandari, am sa incerc sa le pun in practica, sper sa nu intampin probleme deoarece tata e maistru mecanic auto si il cunoaste foarte bine pe mecanicul care face reviziile iar cand eu propuneam ceva (schimbarea tipului de ulei etc) nu prea eram bagat in seama pe principiul "esti tanar, habar nu ai !!". Oricum, am sa incerc sa il lamuresc pe tata sa asculte de mine, dar nu prea vad sanse de izbanda, el fiind foarte conservator de felul lui :)

 

@tolin: Din postul tau sa inteleg ca si tu recomanzi 5W30 ?? :) :)

Link to comment

Dintotdeauna si doar 5w30. Ce ti-a pus tie se afla la extrema cealalta, asa ca nu se mai pune problema consumului redus.

Edited by tolin
Link to comment
  • 2 weeks later...

Dupa cum am promis revin cu niste poze mai recente cu buburuza... Momentan se bucura de aerul proaspat de munte din Austria alaturi de mine :)

 

Consum: 5,7% din Arad pana in Klosterle, Austria (alimentat in Arad si de 2 ori in Austria), aprox 1100 km, fara AC, viteza medie 100-110 km/h, autostrada 80%

post-2086-1218557170_thumb.jpg

post-2086-1218557191_thumb.jpg

Link to comment

Stiu ca e cam maricel, insa masina a fost plina si la mers am avut de urcat niste pante de abia cu a 3-a reuseam sa mentin viteza constanta (pe la 70-80). La intoarcere aceeasi poveste ca la dus incolo, numai ca consumul a scazut undeva pe la 5-5.5% (si la intoarcere am avut pante, dar erau ceva mai dulci si nu era nevoie de a 3-a ci doar de a 4-a. Presupun ca e mai mare consumul deoarece masina era plina (3 persoane plus bagaje cat cuprinde, de abia avea loc in spate a 3-a persoana de bagaje)

 

Concluzie generala: Poate e doar efect placebo, insa mi s-a parut ca masina merge mai bine cu benzina straina (numai de 95 am pus de la Shell, Jet, OMV si BP) fata de cea romaneasca (avea un zvac mai pronuntat si un raspuns mai prompt la apasarea acceleratiei)

Link to comment

@steph: Se poate sa fie si uleiul de vina, insa nu am reusit sa il conving pe tata sa trecem la 5W30 deoarece dupa spusele lui, nu-l intereseaza ce ulei se pune in masina cat timp masina e in garantie si functioneaza iar mecanicul semneaza pentru ce a pus in masina. Iar din moment ce masina e 80% din timp la parintii mei, nu pot sa schimb eu uleiul de capul meu cu ce trebuie deoarece nu se renteaza sa schimb de 2 ori uleiul intr-un interval de 5000 de km si nici nu cred ca e bine.

Link to comment

Daca vrei sa vinzi masina cand iese din garantie e ok. Daca nu ... nu.

 

Daca vrei sa folosesti masina si dupa poti sa cumperi 4l de ulei bun si il schimbi fara sa stie tata la orice service.

 

E alegerea voastra. Nu esti nici primul nici ultimul care folosetse alt ulei decat cel recomandat. Sunt curios la turatii inalte cum ajunge marmelada aia 10w40 prin toate ungherele motorului.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...