gpasculete Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Salut, In curind (miine sau la inceputul sap. viitoare) voi fi fericitul posesor al unui Matiz...cel mai ieftin cu aer conditionat. Va rog mult sa-mi da-ti ceva sfaturi cu privire la rodaj , viteza maxima , incarcare sau orice altceva ce ar trebui sa stiu. Trebuie sa mentionez ca am experienta in condus (vreo 20 de ani ) dar e primul contact cu o masina de mic litraj. Multumesc anticipat!! Link to comment
EM!L Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Salut! Citeste cartea masinii si acolo o sa gasesti sfaturile de rodaj! In principiu in perioada de rodaj evita drumurile scurte, pornirile dese, accelerarea brusca a masinii atunci cand este motorul rece... Link to comment
sogard Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Si cam la ce viteze ar trebui schimbat vitezele in perioada rodajului ? Ca in carte spune sa nu subturezi motoru. Da la mine pe la 30 face ca avionu in a doua, Si un coleg de-al meu care are si el matiz deja incepus sa strige la mine sa ii dau a 3 pe la 30 si a 4 pe la 45. La pornirile de pe loc mi sa zis ca in perioada rodajului ar fi bine sa plec "doar din ambreiaj" la relanti fara acceleratie. O fi bine ? Link to comment
EFZ Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 (edited) Eu iti spun cum schimb eu: Treapta 1: 15-20 kmh Treapta a 2a: 35-40 kmh Treapta a 3a: 50 kmh Treapta a 4a: 70 kmh Treapta a 5a: max 134-140 (nu imi place sa aud zgomotul de rulare la Matiz peste viteza asta, dar ia mai mult ). PS Sa se consemneze ca Matizache al meu a iesit de mult din rodaj si asta consider eu din experienta mea ca ar fi un mers linistit pentru masina mea. Tinand cont ca esti inca in rodaj, vor trebui putin "ajustate" vitezele de schimbare a fiecarei trepte. PPS In cartea tehnica scrie destul de explicit cum ar trebui sa fie exploatat motorul, atat in rodaj cat si dupa iesirea din rodaj. Tine cont totusi ca este un motor de turatii, care din cate stiu eu are cuplu maxim la 3500 rpm si putere maxima la 5900 rpm, deci daca mergi cu el mai turat nu ar trebui sa se simta deranjat. Edited January 31, 2008 by EFZ Link to comment
tolin Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 (edited) ... Trebuie sa mentionez ca am experienta in condus (vreo 20 de ani ) dar e primul contact cu o masina de mic litraj ... Experienta prea mare poate fi un handicap, daca s-au creat niste reflexe gresite. Oricum, la gama Daewoo si in special la motoarele mici trebuie sa uiti ce ai invatat la altele. Sunt motoare de turatie, care, daca le incarci (consumatori mecanici si/sau electrici), trebuie conduse invers fata de ce se presupune un mers economic. Rulajul in sarcina (pedala de acceleratie apasata) sub 25 km/h in treapta a II-a, 40 km/h in treapta a III-a, 55 km/h in treapta a IV-a si 70 km/h in treapta a V-a se considera mers subturat, cu consecinte mult mai mari decat la motoarele non-euro sau Diesel. In perioada "rodajului", notiune desueta dupa revizia de 1000 km trebuie sa respecti doar indicatiile producatorului din manualul de utilizare. Altfel, sfaturile altora pot sa fie exact contrarul la cea ce este corect sa procedezi (vezi cazul de mai jos). Daca vrei sa sa nu simti vreo diferenta fata de motoarele mai mari si daca vrei sa ai un consum mic in regim urban, schimba treapta I-a la 25 km/h. Daca vei vedea si rapoartele de transmisie ale cutiei, vei intelege cand poti folosi treapta a IV-a si mai ales treapta a V-a. Doar atunci cand reduci apasarea pe pedala de acceleratie fata de treapta anterioare, ele pot fi numite trepte "superioare". ... La pornirile de pe loc mi sa zis ca in perioada rodajului ar fi bine sa plec "doar din ambreiaj" la relanti fara acceleratie. O fi bine ? Cuplul unui motor se variaza din treapta de la cutie utilizata si din acceleratie. Variatia lui din cuplajul ambreiajului nu poate duce decat la distrugerea lui prematura. Durata de functionare a ambreiajului este direct proportionala cu timpul cat cuplajul nu este maxim, adica cu cat timp intarzi cu piciorul pe pedala. ... este un motor de turatii, care din cate stiu eu are cuplu maxim la 3500 rpm ... Cuplul maxim la aceste motoare este la 4600 rpm. 3500 rpm este turatia la care consumul specific (g/CP x t) este minim. Edited January 31, 2008 by tolin Link to comment
EFZ Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Scuzele mele pentru dezinformare Link to comment
adisoru Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Am citit informatiile despre rodajul unui Matiz nou; dar al meu nu mai este nou, are peste 100.000 km in schimb este proaspat segmentat motorul. Ma gandesc ca are nevoie de un altfel de rodaj decat o masina noua. La masinile noi stiu ca se face si un mic rodaj in fabrica , pe bancul de proba. La mine dupa segmentare, cand totul e nou acolo in motor, cum sa merg cu masina? Link to comment
Englishman Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 (edited) Mergi 1000 de km fara sa-l fortezi excesiv in turatii mari, lasa-l macar un minut- doua sa se incalzeasca inainte sa pleci de pe loc, iar primul schimb de ulei sa-l faci cam la jumatate din kilometrii pe care ii faci in mod normal cu un schimb. In rest, pastreaza un stil de mers cat mai constant, fara bruscari inutile. De ce a fost nevoie de segmentare doar la 100 k de km? Ceva nu e in ordine. Edited May 4, 2010 by Englishman Link to comment
adisoru Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 (edited) De ce a fost nevoie de segmentare doar la 100 k de km? Ceva nu e in ordine. Pai...pe la 90.000 km mi s-a rupt cureaua de distributie pe autostrada (desi o schimbasem acum 3 ani la 50.000 km). In service mi-au schimbat doar cateva supape indoite ca atat e nevoie au spus ei...dar de atunci consuma cam 1L ulei la 1.000 km. M-am intors cu masina la ei si mi-au zis ca ar trebui si o segmentare, adica alti bani, alta manopera. Asa ca i-am injurat si am plecat la alt service unde a trebuit sa fac segmentarea...alti bani , alta distractie... Edited May 5, 2010 by adisoru Link to comment
Englishman Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Despre piese de origine...sa mai zic? Asigura-te pe viitor ca acel kit de distributie sa fie original- aici, argumentul financiar NU trebuie adus niciodata in discutie. Daca se realizeaza la un service Daewoo, cu piesele lor, e ideal, ai garantia rezolvarii problemelor aparute. Dupa ce o pui pe picioare, respecta sfaturile de mai sus si asta e tot. Link to comment
adisoru Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Totdeauna am schimbat consumabilele la serviceul Daewoo autorizat de pe Plevnei, pana cand baietii au devenit badarani si lacomi dupa bani. Numai ei s-au ocupat de masina mea...deci cred ca piesele erau de buna calitate. Despre cureaua de distributie mi-au spus ca trebuia schimbata la 2 ani; eu avand 3 ani cauciucul a imbatranit (desi alti prieteni au aceeasi curea de 4-5 ani pe masina).Mentionez ca cureaua care mi s-a rupt era Bosch. Acum am una GM. Segmentarea am facut-o la un alt service, nu pe Plevnei. Nu mai vreau sa am treaba cu acel service. Link to comment
adisoru Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 (edited) Imediat dupa segmentare, ce ulei se pune in motor? Este vorba de acel ulei de sacrificiu care se schimba la 1000 km. Am inteles ca nu e bine sa pun 5W30 sau orice altceva care este sintetic. Deci, ce ulei sa pun? Edited May 5, 2010 by adisoru Link to comment
EM!L Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Cel mai ieftin pe care-l găseşti şi se încadrează în specificaţii. Despre uleiuri se discută în topicul de aici. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now