fane_popa Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 De fiecare data cand merg cu familia (sotia si fetita )si fac un drum mai lung, ele fiind in spate, se tot plang ca le este rau si ca le vine sa verse, mai ales in curbe. Cineva mi-a spus sa pun un cauciuc in spate, ca o ''coada se soricel'' ca sa elimin acea '' energie statica''. Nu stiu daca asta-i rolul acelei bucati de cauciuc, am vazut la mai toate daciile, din ce am citi pe forumuri se referea la faptul ca oamenii se curenteaza cand inchd portiera. Pe mine ma intereseaza cum sa fac sau ce sa fac sa le fie bine si sa nu mai opresc la fiecare km sa i-a aer si sa treaca starea si daca trebe sa pun o codita pun. multumesc. Link to comment
VAXXi Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 N-are legatura; acea "coada" e de fapt o impamantare, care ar trebui sa descarce energia statica acumulata (pentru mai multe info, vezi aici). Senzatia de voma/greata poate fi datorata mai multor cauze, dar in nici un caz nu are legatura cu energia electrostatica. Link to comment
closchkutza Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Si eu am aceea problema cand mama sau prietena sau amandoua stau in spate. Cred la mine merge daca o las mai moale, abordez curbele mai lin si scad viteza. Nu stiu daca altceva merge, poate numai pastile de rau(de masina, avion, vapor, etc). Codita aia nu cred ca face ceva. Link to comment
Bel_Ze-but Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) . Cineva mi-a spus sa pun un cauciuc in spate, ca o ''coada se soricel'' ca sa elimin [...] ... si sa nu mai opresc la fiecare km sa i-a aer si sa treaca starea si daca trebe sa pun o codita pun. [...] In mod sigur exista 3 variante : 1. codita de soricel, cu conditia ca varful ei in timpul mersului sa fie mai aproape de botul masinii decat capatul de care este prinsa de bara (asta inseamna ca va trebui sa mergi cu spatele sau cineva sa tina cu mana...); 2. 33 de pene de gaina , o creasta de cocos de munte, 22 de frunze de cucuta prinse in forma de cruce pe tavanul masinii; 3. a treia e strict-secreta (poate va aparea pe un biletel trimis de Basesecu lui Tareceanu sau invers... > Hai da-o dracu' : codita de soricel ! Mergi si tu mai incet in curbe, fara franari sau acceleratii bruste si cu schimbari lente ale inclinarii masinii . Aer cat mai rece si conversatii care sa le distraga atentia de la problema lor. Asta daca nu vrei sa le cedezi locul de la volan unde se simte cel mai putin raul de curbe. A! Era sa uit ! Si sa "i-a" aer mai cu grija... Edited May 5, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
tolin Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 ... Pe mine ma intereseaza cum sa fac sau ce sa fac sa le fie bine ... Nu mai frana cand virezi, fa-o inainte si foloseste frana de motor. Nu mai frana in mijlocul virajului, acolo, deobicei, se accelereaza. Intra in viraj mai devreme (anticipeaza virajul), virezi prea tarziu si prea brusc. Link to comment
SSorin Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Din experienta mea,"raul de masina" apare din doua cauze: -stil mai agresiv de condus -scapari de gaze esapament sau miros de benzina in habitaclu. Link to comment
john Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Daca se combina un stil mai agresiv de condus cu scaparile de gaze in habitaclu si e de rau incearca un ceai de coada soricelului. Link to comment
Miste_R Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Intreaba in farmacii,exista niste bratari speciale pt raul de masina. Actioneaza pe pricipiul acupuncturii,ma rog,n-au ace - dar pun presiune pe niste "chestii pe acolo" Chiar au avut efect la o persoana din familia mea. Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Exista Emetiral. Se gaseste in farmacii. Si mie mi-era rau in masina si la mine a facut minuni. Ah, recunosc: cateodata mi-e rau si cand conduc eu. Link to comment
george03 Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Si eu aveam rau de masina ... da' rau nu gluma ... cand eram mai pushtan. Remediul: o tabara in care am umblat foarte muuult cu autocarul. Iar acel autocar avea geamurile care deschideau in partea de jos ... nu sus cum aveau alea normale pe vremuri (inainte de generalizarea AC-ului la autocare). Tot drumul (si faceam si 400 km/zi cateodata) stateam cu aerul de afara in nas ... si nu-mi mai era rau ... Dupa 3 ani la rand de mers in aceleasi conditii ... tabara dura cate o luna ... cu vreo 7-8 excursii de genul asta ... am scapat, in mare parte, de raul de masina. Si acum mi se mai intampla ... cand nu sunt la volan, in caz ca merg in oras cu un sofer care nu tine mai mult de o secumda piciorul drept pe o pedala (adica accelereaza/franeaza/iar accelereaza/ etc.) Da' sa-mi fie rau cu mine la volan niciodata ) Asa ca ... ai grija sa ai cat mai mult aer proaspat in masina ... si un stil de condus ceva mai pasnic! Link to comment
soferucalm Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) "Rau' de masina, mare, avion, etc..." are o explicatie fizica pe care un doctor o poate dezvolta aici. Dar cum nu am studii superioare de 5 ani incerc sa scriu cum stiu: Echilibrul este coordonat,in mare parte, de urechea interna care transmite datele creierului; tot acolo ajung si "datele" vizuale, tactile, olfactive, etc. Bun. In cazul in care acestea nu se "pupa", sunt in discordanta, cerebelul nu mai ia hoatararile intelepte care ne pastreaza asa zisul echilibru si de multe ori consecintele se cheama ad hoc: rau de... Raul de masina apare in majoritatea cazurilor atunci cand pasagerul face o activitate care implica diferente majore de perceptie; citeste, doarme sau se uita in ceafa celui din fata. In acest caz urechea transmite semnalele specifice miscarii pe cand vazul are o cu totul alta decizie. De aici pleaca" zapacirea" lobului cu informatii contradictorii si reactiile ce urmeaza. Sper ca m-am facut inteles. De altfel sunt ceva hapuri care ne fac sa trecem peste aceste momente neplacute. Intrebati la farmacie. LE: vad ca unii colegi v-au indrumat deja spre farmacii. Edited May 5, 2007 by soferucalm Link to comment
EM!L Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) Sfatul meu este sa iti schimbi un pic stilul de condus... sa abordezi altfel curbele, sa nu bruschezi masina si astfel cei din masina se vor simti mai bine! Daca simptomele persista si cauza lor nu e stilul tau de sofat subscriu si eu la sfaturile colegilor de mai sus! Multa lume am auzit ca lauda Emetiralul... si astfel ti-l recomand si eu! Edited May 5, 2007 by Emil Popescu Link to comment
bambooocha Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Nu mai frana in mijlocul virajului, acolo, deobicei, se accelereaza. Nu stii ca nu se accelereaza in viraje? Se mentine piciorul pe pedala de acceleratie, eventual se mai "slabeste" dar in nici un caz nu se accelereaza Link to comment
EM!L Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Cred ca tu nu esti informat bine... de la mijlocul virajului se incepe accelerarea! Link to comment
laurentziu83 Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 @bamboocha: si cred ca nu stii cine ti-a dat sfatul asta. Ai incercat vreodata sa accelerezi in viraj? Sa vezi ce frumos se lipeste masina de sosea? Remediul cred ca ar fi cat mai mult aer curat si poate niste amortizoare mai bune pe spate. Mai pateam sa-mi fie rau in nenorocitele de autobuze judetene unde era ventilatie din parti, ca de mers nu mergeau tare, 75 de km in 2 ore. Link to comment
NFS Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Raspunsul a fost gasit, felicitari soferucalm! "Rau' de masina, mare, avion, etc..." are o explicatie fizica pe care un doctor o poate dezvolta aici. Dar cum nu am studii superioare de 5 ani incerc sa scriu cum stiu:Echilibrul este coordonat,in mare parte, de urechea interna care transmite datele creierului; tot acolo ajung si "datele" vizuale, tactile, olfactive, etc. Bun. In cazul in care acestea nu se "pupa", sunt in discordanta, cerebelul nu mai ia hoatararile intelepte care ne pastreaza asa zisul echilibru si de multe ori consecintele se cheama ad hoc: rau de... Raul de masina apare in majoritatea cazurilor atunci cand pasagerul face o activitate care implica diferente majore de perceptie; citeste, doarme sau se uita in ceafa celui din fata. In acest caz urechea transmite semnalele specifice miscarii pe cand vazul are o cu totul alta decizie. De aici pleaca" zapacirea" lobului cu informatii contradictorii si reactiile ce urmeaza. Sper ca m-am facut inteles. De altfel sunt ceva hapuri care ne fac sa trecem peste aceste momente neplacute. Intrebati la farmacie. LE: vad ca unii colegi v-au indrumat deja spre farmacii. Solutia pt raul de masina este deci... uitatul pe geam (de preferinta in fata, nu la copacii din lateral)! Pt ca ochiul si urechea interna sa capteze aceleasi informatii! Link to comment
licuriciu Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 de acord cu nfs si soferucalm. si prietena mea are aceleasi probleme, dar numai daca nu se uita in fata, la drum. atat timp cat sta cu ochii in pambriz, indiferent ca sta in fata sau in spate. asa ca Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now