steph Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Referitor la cazul cu aveo de pe alfa, eu am mers cu respectivul sofer si cred ca singura lui "vina" a fost ca nu si-a dat seama ca acel kalos nu avea prea mult chef sa il ajute. Cat despre manerva la 160 cu alfa, eu am fost cu el in masina cu alta ocazie cand la 160-170 a facut aceiasi manerva prin Bran in curba deci cu anvelope si suspensie potrivita se poate. Oricum vb. de cu totu alte clase de masini aici care se comporta bine la manevre de genu la viteze la acre amsinutele noastre doar viseaza sa ajunga Oricum am dat un simplu exemplu, restul discutiilor sunt offtopic si va asigur ca el doar a relatat o patanie nefericita, departe de gandul de a strica "prestigiul kalosului". Edited May 28, 2007 by steph Link to comment
Esperatul Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Asa o fi, doar ca mi s-a parut ciudat sa lase acceleratia cand a intrat in tangaj. Edited May 28, 2007 by Esperatul Link to comment
Tommy Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Nu-i vorba de kalos, omu a reactionat cum i-a dictat impulsul. In cazul de fata .. frana sau lipsa tractiunii care sa-l puna pe traiectorie inseamna impuls gresit. Trebe exercitiu sa inveti, reactia fireasca este cea care a avut-o si el. Edited May 28, 2007 by Tommy Link to comment
LYM Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Eu am boala mare pe cainii astia comunitari, fiindca imi sar mereu in fata masinii, de parca as avea agatat un carnat sau o halca de carne in fata, ca altfel nu-mi explic; cu Dacia am lovit destui, cu Nubira inca niciunul, cu toate ca au fost destui pe care i-am evitat. Anyway, acum stiu lectia - pun frana la maxim, claxonez continuu si tin drept; daca am bafta sa opresc pana la caine, bine, daca nu, iau piciorul de pe frana (sa se ridice botul masinii) si Dumnezeu cu mila ... Oricum, in cazul de fata cred ca respectivul individ nu a pus frana deloc, ci doar a evitat brusc, accentuand astfel pericolul, prin balansul creat. Edited May 28, 2007 by LYM Link to comment
dadu1976 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Maine ma infiintez la aeroport si morti ii dau...sa vad cu ochii mei. Link to comment
dadu1976 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Aha ... dar sper sa nu ajung pana acolo. Ar fi interesant daca as putea reproduce exact conditiile initiatorului topicului. Link to comment
tolin Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 "Am incercat sa-l evit prin dreapta, lucru pe care l-am si reusit insa a trebuit sa ies cu rotile din dreapta pe pietrisul de pe marginea drumului, dupa care am incercat sa revin pe traiectoria initiala facand stanga, moment in care am sesizat ca spatele a inceput sa derapeze. In acel moment am contrabracat si am lasat acceleratia (manevra clasica la un FWD) insa in loc ca masina sa revina a inceput sa danseze pe suspensii (ceva in genul patului cu apa) iar in acel moment am devenit un simplu pasager nemaiavand nici un control. Masina s-a rotit cu aproximativ 90 grade, am derapat pe contrasens si am intrat in santul de pe marginea drumului (cam 1 metru adancime) moment in care masina s-a dat peste cap." Din relatarea de mai sus, accidentul s-a produs din cauza manevrei gresite de ocolire, un adevarat test al elanului mioritic. Pentru a evita un obstacol, mai ales la o masina cu servo-directie, trebuie sa tragi volan dreapta si imediat ce botul masinii a evitat obstacolul, trebuie sa tragi stanga la loc apasand concomitent pe pedala de acceleratie (dadu1976 incearca manevra asta pe pista de la aeroport). In caz contrar, masina devine puternic subviratorie, iar contra-bracarea tarzie si brusca se traduce cu o schimbare rapida a centrului de greutate ce poate provoca intrarea in oscilatie a suspensiei. In momentul acela, daca nu indrepti volanului (NU CONTRA-BRACARE !) concomitent cu accelerare si apoi sa incerci sa amortizezi oscilatiile din manevre fine dreapta- stanga din volan, finalul este ca in relatarea de mai sus. Deci, rezum cele doua greseli facute in cazul de mai sus: - revenirea tarzie a volanului pe directia de mers fara accelerare ; - contra-bracare prea brusca pe dreapta in momentul cand a fugit spatele cu acelerare, alegerea din urma a produs inevitabilul. In permit sa mai banuiesc o greseala pe care o fac cei care nu tin mainile corect pe volan, mana stanga la ora 9 si mana dreapta la ora 1-2. Acest mod de conducere s-a impus tocmai pentru a putea manevra corect volanul in situatii neprevazute. Daca nu se tine mana dreapta pe volan la ora 1, max.2, atunci nu se poate face corect manevra de evitare (dreapta-stanga). Daca mainile sunt pe volan la orele 5-7, cum vad pe multi cum conduc, degajati ca actorii in dubla nustiucare, atunci nu se poate contrabalansa din volan oscilatia in care intra masina. Si un sfat general: doar acceleratia va poate scoate dintr-o situatie neprevazuta. Masina se lasa libera, fara frana, fara acceleratie, fara ambreiaj (cum am mai vazut si am mai citit chiar pe forum) si fara mainile pe volan doar in situatia cand se pierde controlul pe gheata. Atunci se pune mana pe Biblie si se zice Tatal nostru. Statisticile demonstreaza ca acei care procedeaza asa se salveaza pe ei si de cele mai multe ori si masina. Link to comment
zack Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Eu acum o luna, veneam de la tara, la 140 km/h mi-a aparut in fata o ladita (care se pun rosii,etc). Am pus o frana tapana de tot +tras de volan stanga--->intrat pe contrasens (ca aveam loc). Pot sa zic ca masina s-a comportat exemplar...s-a tinut bine pe roti Asfalul era curat, afara era soare, cauciucurile originale hanhook (parca asa se scrie ) Edited May 28, 2007 by zack Link to comment
dadu1976 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 problema e ca la aeroport sunt dale de ciment...cred ca va influenta rezultatul Link to comment
EM!L Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Spatiul dintre ele e destul de maricel si diferenta de nivel dintre ele s-ar putea sa iti influenteze rezultatul testului! Link to comment
masterbobs Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 De obicei nu sunt tare curios ... dar daca pica testul ce o sa faci?... ca de la fabrica nu o sa primesti nimic... de la prieteni nimic... de la casco... PS incercati, va rog, mai bine un PS III Link to comment
Satori Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Nu il pica. Oricum, omul de la alfa a zis clar, a iesit cu dreapta de pe asflat. In aceste conditii, mai ales daca faci prostia sa lasi acceleratia, rezultatul este destul de clar. Steph, nici mama masinilor nu l-ar fi ajutat in situatia respectiva. Nu masina se ocupa de educatia ta rutiera. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now