czandrew Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 (edited) Salutare, Dupa multe incercari sa imi iau o Leganza (ca sa nu ma renegati din start, eu chiar am avut bunavointa, dar n-am gasit ceva convenabil) si multe vise umede cu o Evanda, am ajuns posesor de Lancia Kappa (publicul fluiera, rosii si oua zbiara spre scena). Mai precis, berlina, din 1998, 1995 cc, 155 cp (daca nu cumva gresesc), benzina+GPL (la 14% consum mixt era si nevoie). Pretul nu vi-l spun, ca ma injurati. Dupa alte aventuri (m-a pocnit unul in roata din stanga-fata, mi-a belit "tot", s-a reparat la dealer, pe asigurarea lui, a costat mai mult decat am dat pe masina; am luat o bordura cu "burta", adica scutul de sub motor, rezultatul fiind o teava plesnita pe la radiator, de am ajuns la service crezind ca sunt sofer de ceainic sau locomotiva, asa scotea abur; etc etc), am dat de niste probleme ciudate. Ca paranteza, sa-mi fie cu iertare ca intreb pe forum GM despre o masina a concurentei, da' aici am gasit cei mai meseriasi useri (periere la greu). Revenind la subiect, adica la probleme: - dupa 20 de minute de mers prin oras cu A/C pornit, ma opresc in parcare, sa astept pe cineva, cu A/C pornit (temperatura exterioara cam 23 C, A/C fixat la 18 C, umplut cu freon + schimbat filtru cabina saptamana trecuta). Stau ce stau, vad ca persoana (prietena) nu mai vine (pierduta prin magazine), decid sa inchid A/C-ul. Moment in care raman stupefiat: din "gaura" centrala de ventilatie imi iesea un... fum alb. Am ramas intepenit, dupa care am taiat repede contactul, ca am zis macar sa ia doar foc, nu sa sara in aer din prima. Ma dau jos, imi trag sufletu', ma decid sa urc iar in masina, pun contactul, pornesc motorul, totul OK pana aici, iar incepe sa iasa fumul ala. Nu avea gust, nu avea miros (adica nu mirosea nici a gaz de esapament, nici a plastic ars), doar o culoare albicioasa. Tai iar contactul, incerc inca o data, fumul a disparut de atunci. Intrebarea ar fi urmatoarea: ar trebui sa imi fac probleme sau este, probabil, un simplu accident (ex. fum/praf aspirat de afara, filtrul de cabina care se 'aseaza' etc)? - de ceva vreme incoa', constat un fenomen neplacut. La decelerare de la o viteza mai ridicata (100-120 km/h), se aude un zgomot suspect. Adica accelerez pana la 120, merge normal, mentin viteza (autostrada "ca in palma", nu se pune problema de gropi), merge normal, ridic piciorul de pe acceleratie, se aude un zang-zang-zang de undeva din fata. Problema se manifesta numai in conditiile expuse (nu la viteze mai mici, nu la franare, nu aleator). Vreo idee despre potentiala sursa a belelei? - tot de ceva vreme incoace, am senzatia ca masina se inclina mai mult in viraje decat eram eu obisnuit - comparatia fiind facuta cu Espero, la care ma tin de scaun la un viraj mai strans. Intrebare: ultimele doua probleme s-ar putea sa fie legate? Daca da, sursa lor ar putea fi o anume bara antiruliu sau, mai precis, niste cauciuce (aka bucse sau "brackets", in lista de piese) de pe ea, care cica se tocesc in timp (masina are... multi kilometri)? Scuze pentru ignoranta, sunt doar un utilizator de masina, nu un sofer. P.S., intrebare oarecum retorica: cat ghinion sa ai incat singurul manual de utilizare pe care il gasesti sa fie in... maghiara? Are cineva cumva vreun asemenea manual (Lancia Kappa Driver's manual) in engleza sau franceza? Edited May 30, 2007 by airwave88 Link to comment
Mircea Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Prima problema, condens de la ac care nu s-a scurs si s-a vaporizat, ajungand sub forma de aburi in habitaclu. Nu s-a scurs fie datorita infundarii furtunului de scurgere a condensului, fie pozitiei masinii (inclinata, pe bordura etc). A doua problema, verifica tampoanele motorului si cele de la cutia de viteza. Nu ma dau mare specialist, dar prima problema s-a mai manifestat si pe la woo-uri, iar a doua poate avea si alte cauze, dar asta cu tampoanele este cea mai probabila. Un pic offtopic: ce dracu' ti-a trebuit lancia, si Kappa, masini cu probleme mari de fiabilitate (vezi review-uri de specialitate). Mai bine luai leganza sau evanda de banii aia! Link to comment
czandrew Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 (edited) Mircea: multumesc pentru raspunsuri, m-am mai linistit cu A/C-ul. O sa razi, da' m-am cam "asa" pe mine cand am vazut prima data ditamai balta sub masina - condensul scurs de la A/C, am crezut ca am spart vreo teava sau ceva la radiator. Dupa aia am luat-o logic si am gandit ca daca A/C-ul de perete are teava pentru scurgerea apei, atunci si asta de masina tre' sa aiba ceva asemanator - ma rog, respectind dimensiunile. Un pic offtopic: toate Leganzele pe care le-am vazut erau harbuite sau scumpe. De Evanda nu mai zic, erau la preturi duble. Tine cont ca pe "barca" (asa am botezat-o pe Kappa) am dat fabuloasa suma de 2.200 EUR, in conditiile in care avea gaz deja pus (e 1000 EUR instalarea aici) si arata perfect la exterior/interior (de atunci am reusit sa o zgarii si sa o lovesc in "burta" - aka scut - si sa ma las lovit de un bou in roata stanga-fata). Edited May 30, 2007 by airwave88 Link to comment
Tommy Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Un pic offtopic: ce dracu' ti-a trebuit lancia, si Kappa, masini cu probleme mari de fiabilitate (vezi review-uri de specialitate). Mai bine luai leganza sau evanda de banii aia! Lancia e cea mai solida dintre masinile italiene, nu incape comparatie cu fiat sau alfa. La cine stie cati km are masina, si la etatea ei.. mie mi se pare ca ai putine probleme. N-ar strica si un test de amortizoare pe linga cel de tampoane, care asa par, a fi tampoanele de la cutie. Link to comment
czandrew Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 (edited) Tommy: am vrut sa zic, da' mi-a fost jena. 170.200 cand am luat-o, 175.400 acum. Cica un singur proprietar - italianu' care a folosit-o casa-serviciu de la 0 km pana la momentul vanzarii. Alta chestie: la relanti, cu motorul cald, sta undeva la 500-600 rpm. Cartea tehnica (aia in ungureste) zice ceva (presupun ca la turatia asta se refera) de 700-800 rpm. Intrebare: ce se poate intampla daca turatia de relanti e prea joasa? Edited May 30, 2007 by airwave88 Link to comment
ovi_jer Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Revenind la subiect, adica la probleme:- dupa 20 de minute de mers prin oras cu A/C pornit, ma opresc in parcare, sa astept pe cineva, cu A/C pornit (temperatura exterioara cam 23 C, A/C fixat la 18 C, umplut cu freon + schimbat filtru cabina saptamana trecuta). Stau ce stau, vad ca persoana (prietena) nu mai vine (pierduta prin magazine), decid sa inchid A/C-ul. Moment in care raman stupefiat: din "gaura" centrala de ventilatie imi iesea un... fum alb. Am ramas intepenit, dupa care am taiat repede contactul, ca am zis macar sa ia doar foc, nu sa sara in aer din prima. Ma dau jos, imi trag sufletu', ma decid sa urc iar in masina, pun contactul, pornesc motorul, totul OK pana aici, iar incepe sa iasa fumul ala. Nu avea gust, nu avea miros (adica nu mirosea nici a gaz de esapament, nici a plastic ars), doar o culoare albicioasa. Tai iar contactul, incerc inca o data, fumul a disparut de atunci. Intrebarea ar fi urmatoarea: ar trebui sa imi fac probleme sau este, probabil, un simplu accident (ex. fum/praf aspirat de afara, filtrul de cabina care se 'aseaza' etc)? - de ceva vreme incoa', constat un fenomen neplacut. La decelerare de la o viteza mai ridicata (100-120 km/h), se aude un zgomot suspect. Adica accelerez pana la 120, merge normal, mentin viteza (autostrada "ca in palma", nu se pune problema de gropi), merge normal, ridic piciorul de pe acceleratie, se aude un zang-zang-zang de undeva din fata. Problema se manifesta numai in conditiile expuse (nu la viteze mai mici, nu la franare, nu aleator). Vreo idee despre potentiala sursa a belelei? Amandoua probleme sunt normale. Prima este de la condens care la pornirea ac-ului la temperaturi ridicate se manifesta ca vaporii de gaz cu temperatua apropiata de congelare. A doua problema este de la gpl si anume faptul ca in decelerare gazul in canitate mica are tendita de a arde pe evacuare cea ce produce rateuri mici si socuri ale motorului. Link to comment
czandrew Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 (edited) ovi_jer, imi dadusi doua vesti bune, dar: 1. De ce problema (2) - zang-zang-zang - nu s-a manifestat si inainte, ca 95% din cei 5000 de km pe care i-am facut eu sunt pe GPL? 2. De ce nu se aude si la viteze mai mici, ci doar la +100 km/h (teste facute azi)? 3. De ce se aude zang-zang-zang si nu bum-bum-bum? Scuze pentru exprimarea "zgomotoasa", da' asta e intelegerea mea despre rateuri. Zang-zang-zang ala suna fix ca un fier pe fier - sau o avea de-a face cu socurile de la motor de care zici tu? Altfel, multumesc tuturor pentru sfaturi, pareri si indicatii, sunt binevenite. Urasc sa ma simt "pierdut in bezna", da' asta e... Edited May 30, 2007 by airwave88 Link to comment
alx Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Pt problema cu zgomotele poti verifica daca se produce la frana de motor mai puternica. E posibil daca nu folosesti frana de motor decat la viteze mari sa se manifeste doar atunci. Mergi cu a 2-a pana la un 60-70km/h si apoi lasa acceleratia dar nu apasa frana sau ambreiajul. Daca se manifesta zgomotul eu as verifica scutul (distanta intre el si vreun element al motorului/baie de ulei sa fie prea mica si la frana de motor, cand motorul se deplaseaza in suportii elstici sa atinga). Acelasi lucru l-as verifica la tobe, in special la catalizator care se misca si el odata cu toba si motorul si poate atinge de scutul termic. Ambele probleme le-am avut la masinile mele, a 2-a fiind descoperita de mine (idiotii din service dadeau din umeri). Link to comment
Mircea Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Mai ales ca ziceai ca ai troznit-o pe sub burta )"> Link to comment
czandrew Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 Aye aye, e posibil sa fie de la scut, pe care i-am pus sa il stranga un pic, ca era la un lat de palma deasupra asfaltului. Zici sa-i dau cu a doua pana la 70? Nu de alta, dar urla cam tare... eu schimb, in general, la 3500-4000 rpm, asta traducindu-se in viteze la 20, 50, 80, 100... Link to comment
czandrew Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 Cred ca functioneaza treaba cu intimidarea. De cand am postat pe forum, a dracului masina daca mai zdrangane din ceva. Urmatorul pas e sa ma plang de consum, poate incepe sa mearga cu aer. Link to comment
czandrew Posted June 8, 2007 Author Share Posted June 8, 2007 OK, urmatoarea problema cu aceeasi Lancia: am cam ramas fara lichid de racire (observasem eu ca pica niste apa pe sub masina, da' am sperat ca e condens de la A/C - se pare ca nu era DOAR condens). Am pus niste apa distilata, ca aia aveam in portbagaj, am mers vreo 30 de km si am constatat cu stupoare ca apa din vasul de expansiune (aia distilata, nou-nouta) se facuse... NEAGRA. Primul lucru la care m-am gandit a fost ca s-a ars garnitura de chiuloasa, dar apa nu parea uleioasa sau ceva. E vreo speranta ca apa aia sa fi fost neagra doar de la jegul de prin radiator si nu de la contaminarea cu ulei? Altfel, am descoperit de unde venea zang-zang-zang: toba de esapament - de fapt, teava care intra in toba finala - era sectionata pe 50% din circumferinta. Am prins-o cu o sarma, saptamana viitoare o schimb. Link to comment
czandrew Posted June 23, 2007 Author Share Posted June 23, 2007 Am rezolvat mare parte din probleme cu un drum in service si vreo 450 EUR in piese + manopera. 1. Scurgerea de apa - care m-a facut sa raman fara lichid de racire - era de la calorifer. Schimbat, pus antigel+apa. Luat masina din service, apa la MIN in vasul de expansiune. Am facut cam 200 de km, nivelul apei scazuse cam cu un cm sub indicatorul de minimum. Am mai pus niste apa distilata, a ajuns cam la jumatate intre MIN si MAX, de atunci nu a mai avut nicio scadere. 2. Schimbat toba de esapament. Acum, sa va zic ce am descoperit, ca sa va distrati si voi pe seama inginerilor italieni. Ieri dimineata, vreme urata, relativ racoare, n-am mai pornit A/C. Ambuteiaj pe drumul spre serviciu, am stat cam 20 de minute ca in Bucuresti - mers un metru, stop, mers un metru, stop. Acul de temperatura urcase pe la 90 de grade. Totul OK pana aici. Cand s-a eliberat drumul, i-am dat un pic de talpa, dupa care am intrat iar in trafic de oras. Acul de la temperatura crestea in continuare. Cand a ajuns la vreo 100C, a pornit ventilatorul, a racit pana la 90. M-am enervat teribil, credeam ca am scapat de problema asta, dar se pare ca nu. Ajung la serviciu, ridic capota, fac teste in parcare. Intre timp, temperatura scazuse pana la vreo 70. Stat la relanti cinci minute, acul urca, urca, urca, ajunge la 100, porneste ventilatorul, coboara la 90, se opreste ventilatorul, acul incepe sa urce iar. Pornesc A/C, moment in care porneste si ventilatorul si incepe sa scada temperatura apei (normal). Opresc A/C, ventilatorul se opreste, temperatura apei incepe sa creasca. Pornesc A/C iar si il las pornit, instant porneste si ventilatorul, iar temperatura apei scade pana la 70 C, am zis ca e suficient si am oprit motorul. Acum, descoperirea epocala pe care am facut-o este ca Lancia mea are un singur ventilator pentru ambele radiatoare, nu doua, precum la alte masini. Asa ca daca nu vreau sa mi se incinga motorul, sa stau cu A/C pornit. Ca la nebuni. Prietena mea, total atehnica, a gasit si o explicatie logica: "Pai cum ai vrea sa stea italianul vara, la 40 de grade, fara A/C? Asa a fost gandita masina, sa mearga cu A/C pornit cand e cald". Tre' sa recunosc ca se leaga. Chestia asta induce si o belea secundara, intrucat masina e pe GPL si relanti-ul e reglat la 600 rpm. Cand am A/C pornit, tremura si abia pleaca de pe loc. Intrebare: relanti-ul ala se poate regla de catre mine sau trebuie sa ma duc la service? Link to comment
ovi_jer Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Asta nu se incadreaza la chestii ciudate. Detalii aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry276815 Link to comment
czandrew Posted June 27, 2007 Author Share Posted June 27, 2007 OK, asta e in mod cert o problema. Azi stateam la semafor cu Lancia mea, temperatura = 90C. Am vazut ca incepe sa urce usurel, am dat drumul la A/C. Cand am dat drumul la A/C, temperatura a sarit in vreo 100C. Cand am plecat de la stop, a cazut la 70. Asa a facut tot drumul - cum ma opream, urca mult (la un moment dat mi s-a aprins becul de 130C), cand plecam scadea (la un moment dat a ajuns spre minim - 50C). Cand am ajuns la serviciu, m-am uitat la apa - este suficienta in vasul de expansiune. Vreo idee de la ce ar putea sa fie? Masina parea sa mearga normal in rest, n-am vazut/simtit nimic in neregula. Link to comment
papie Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Bine de stiut ar fi: cu ce viteza circulai intre semafoare si cat timp (pentru a sti daca e o problema a electroventilatorului si masina se racea de la ventilatia naturala). Incearca un mic experiment. Stai cu masina pe loc dar tine motorul turat la 1500 - 2000 de ture si spune ce se intampla (ma gandesc la pompa de apa). Link to comment
alx Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 1. termostatul decedat 2. electroventilatorul decedat. 3. foarte probabil garnitura de chiuloasa decedata in urma supraincalzirii. Link to comment
papie Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 (edited) 1. termostatul decedat - posibil, si sa se deschida doar din presiunea mai mare exercitata (de apa) pe timpul acceleratiei pentru ca totusi in mers se raceste, iar cu termostatul inchis pe caldurile astea nu cred ca ar fi reusit. 2. electroventilatorul decedat. - a spus ca functioneaza 3. foarte probabil garnitura de chiuloasa decedata in urma supraincalzirii - fluctuatia de temperatura ar fi fost prezenta si in timpul mersului (cand compresia baga si mai multe gaze in sistemul de racire). Edited June 27, 2007 by papie Link to comment
czandrew Posted June 27, 2007 Author Share Posted June 27, 2007 Am facut o tura intre timp cu masina. Apropo, aici la mine sunt 20 de grade, deci nu e chestia de caldura externa. Nu a mai facut nicio figura, decat la plecare si la sosire. La plecare, cu masina stand pe loc de juma' de ora, a pornit cu temperatura la 90C. Cand am pornit a scazut la 50 si un pic. Cand am ajuns, se incalzise spre 110, ventilatorul mergea, dar temperatura nu scadea. Am oprit motorul si l-am pornit la loc ==> temperatura == 70C. Ca necunoscator, as zice ca senzorul ala care citeste temperatura e busit. Adica nu cred ca apa aia se poate incalzi in asa hal incat temperatura sa urce si sa coboare INSTANT (adica acul se misca precum ala de la vitezometru). Link to comment
papie Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 La fel de bine poate sa fie defect si indicatorul din bord. Link to comment
EM!L Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Ai verificat conexiunile firelor ce duc atat la senzor cat si la ceas in bord? Poate nu fac contact perfect! Link to comment
czandrew Posted June 28, 2007 Author Share Posted June 28, 2007 Cred ca am descoperit sursa problemei: garnitura de chiulasa dusa. Ieri la pranz am desfacut busonul de la ulei, nu era nicio mizerie pe langa el. De atunci am mai facut cam 40 km, azi dimineata am desfacut iar si era un fel de plastic topit si intarit, iar nivelul uleiului pe joja crescuse peste maximum (inainte era la jumatate). Asa ca am dus masina direct la mecanic. Intrebare: cat de grava e problema? Nu cred ca am apucat sa mi se supraincalzeasca motorul, nu am vazut niciun fel de abur iesind sau vreo alta chestie. Daca e detectata repede (adica nu am apucat sa merg mult cu garnitura aia belita), e vreo sansa de recuperare? Link to comment
EM!L Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 De recuperare a garniturii? Sau a ce... Probleme la motor nu cred sa fi patit daca zici ca nu ai mers mult! Oricum mergi si schimb-o! Link to comment
czandrew Posted June 28, 2007 Author Share Posted June 28, 2007 Garniturii i-am pus cruce, stai linistit. Sper sa nu fi avut consecinte mai grave. Mi s-a explicat azi ca in cazuri de-astea se strica "planeitatea" (nici nu stiu daca exista cuvantul) a doua bucati mari de fier de pe-acolo (chiulasa si inca una, cred ca blocul motor, da' nu ma injurati, ca mi s-a explicat in engleza) si incep pierderi de presiune pe cilindri. Un coleg care a patit aceeasi chestie (la o Alfa 156, ce coincidenta, tot italiana) mi-a aratat graficul de la testul de compresie si avea pierderi serioase pe doi din cei patru cilindri. Omu' a reparat-o provizoriu si a vandut-o cat a putut de repede, cam la juma' din cat daduse pe ea. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now