Mircea Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 (edited) Vino in ro. Aici se reface - in anumite limite - planeitatea chiulasei prin rectificare. Edited June 28, 2007 by Mircea Link to comment
czandrew Posted June 28, 2007 Author Share Posted June 28, 2007 Pai si sa vin cu ea asa 1000 de kilometri (atat sunt pana in Craiova)? Ma gandeam sa o fac si sa o vand apoi - sau sa o schimb, am ochit un Ford Scorpio Ultima. Link to comment
czandrew Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 OK, am fost azi la mecanic si mi-a zis ca "plasticul topit si intarit" de care ziceam eu mai sus e silicon de la izolatia motorului. N-a putut sa-mi zica - sau n-am inteles eu - ce cauta siliconul pe-acolo si cum de-a aparut subit impreuna cu termometrul nebun. In schimb cica a descoperit ca aveam sonda lambda defecta si o sa o schimbe si pe-aia, cu termostatul si cu senzorul de temperatura. Link to comment
alx Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Eu tot sistematic sunt: 1. daca a crescut nivelul uleiului este CLAR ca garnitura de chiuloasa e dusa, dupa cum spuneam mai devreme. In 90%din cazuri trebuie rectificata chioloasa pe blocul motor si se schimba garnitura. Nu e o operatie complicata, ar trebui sa poti gasi si la macaronari un atelier sa faca asa ceva. 2. ce treaba are termostatul? Ala il poti verifica foarte usor acasa in chiuveta sa vezi la ce temp deschide complet si inchide complet. Desi in timp bimetalul isi pierde calitatile si oricum eu ti-as recomanda sa-l schimbi. 3. NU te incumeta la un asa drum (pana in .ro) sub absolut nici-o forma. Mai bine-i dai foc. 4. Sunt rare cazurile in care din cauza senzorului defect arata temperatura aiurea. In majoritatea cazurilor cand senzorul e defect nu mai arata nimic. Sunt slabe sanse ca senzorul sa fie de vina. 5. De ce spui ca motorul nu s-a incins deloc? Tu spuneai ca ai mers cu 130 de grade ceea ce este absolut enorm. Link to comment
czandrew Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 (edited) alx: 1. Gagiul mi-a zis ca "nu aveam ulei deloc", in conditiile in care eu vazusem cu doua ore mai devreme ca era peste maximum. OK, am mers cu ea, se imprastiase prin motor, da' nici chiar in halul asta. 2. Ventilatorul meu porneste undeva la 100 si ceva de grade (temperatura aratata de indicatorul de bord), motiv pentru care am ajuns sa merg cu A/C pornit non-stop. Un coleg mai cunoscator mi-a sugerat ca fie termostatul nu deschide cand trebuie, fie senzorul nu arata ce trebuie, deci sa le schimb pe amandoua. La o masina cu 175.000 km cred ca e si cazul. 3. Aia ziceam si eu. 4 & 5. Nu cred ca temperatura reala era de 130C (stiu si eu la ce serveste becul ala rosu, am calat un motor de Fiat Croma deja, am capatat experienta ). Iti zic si de ce: eu nu cred ca s-a descoperit (sau, daca s-a descoperit, nu s-a instalat pe vreo masina de serie) motorul care incalzeste instant cativa litri de apa (cat o fi in instalatie) de la 90 de grade la 130 de grade. Cuvant cheie: instant. Acul a sarit (cuvantul e corect) de la 90 la 130, dupa aia de la 130 la 70, dupa aia la 110, dupa aia la 50, facea ca toti dracii. De-asta sper sa nu fi apucat sa prajesc ceva acolo. Ce ma intreb eu, totusi, de unde mama dracului a aparut siliconul ala imediat sub busonul de ulei? Parca treburile astea cu silicon erau chestii "pe genunchi", nu profesionale. Edited June 29, 2007 by airwave88 Link to comment
czandrew Posted September 22, 2007 Author Share Posted September 22, 2007 In continuarea problemei de mai sus: siliconul cel topit e tot acolo, nivelul uleiului e tot constant (cred ca panica mea a aparut din cauza ca masina era parcata cu doua roti pe bordura , am schimbat termostat si senzor si motorul rar de tot sare peste 90C, intr-un cuvant, totul OK. Acum am trei dileme mai mici: 1. La relanti, cu capota ridicata, se aude un tacanit ritmic, iar din habitaclu suna oarecum ca un diesel. Ar trebui sa ma ingrijorez? 2. Cand franez usor, aud un fluierat/suierat, trebuie sa schimb placute+discuri? 3. Intr-o dimineata, cand am plecat, imi scotea fum/abur alb pe esapament, fum care a disparut dupa cativa kilometri. A mai facut chestia asta de cateva ori, dar numai dimineata - sa imi fac probleme? Link to comment
steph Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Acel tacanit si zgomotul de diesel sunt de la variator. Link to comment
czandrew Posted September 23, 2007 Author Share Posted September 23, 2007 (edited) steph: si asta e de bine sau de rau? Adica e o problema grava sau e normal (masina doar ce a "implinit" 180.000 km)? Ce se face in situatia asta, se schimba variatorul ala? Edited September 23, 2007 by airwave88 Link to comment
czandrew Posted September 23, 2007 Author Share Posted September 23, 2007 M-am lamurit singur: "If petrol engine sounds like diesel - it means that Variator is worn and is better to be replaced". Pentru aprofundare: http://en.wikipedia.org/wiki/Variator. Link to comment
steph Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Scuze pentru intarziere. Vad ca i-ai dat de cap. Nu ar trebui sa fie o avere piesa. Link to comment
czandrew Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 E normal ca temperatura motorului (sau cel putin ce indica respectivul indicator din bord) sa stea constant la 70-72 de grade? Nu urca la 90 decat daca stau mult in aglomeratie sau pe loc. In meseria mea, cu cat "chestia" sta mai rece, cu atat mai bine. Lucrez in IT, ca sa nu va ganditi la prostii. Link to comment
Zmeul cel rau Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Nu e normal. De altfel nici in IT nu e bine sa fie prea rece. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now