Jump to content

Blocare Usi De La Buton


Recommended Posts

Comutatorul depre care vorbesti este cel din poza de la postul #48 (de Solenza, circa 13 RON)

sau cel de la inchiderea centralizata de pe Logan (dar e mai scump, circa 50 RON).

Aceste comutatoare sunt intr-adevar "push", fara retinere, adica dupa ce apesi revin la pozitia neutra.

Se gasesc aproape la orice magazin mai dotat de piese Dacia.

Edited by siru
Link to comment
  siru said:
#42 @lary1969,

vezi in poza atasata schema alarmei si inchiderii centralizate folosite de mine.

Trebuie sa ai si tu o schema asemanatoare,

daca nu ai nici o schema, poti presupune ca firele cele mai importante se potrivesc de la schema mea la inchiderea ta.

Firele importante pentru cazul tau sunt firul maro si firul alb.

Faci cumva si le legi pe pinii de comanda ai intrerupatorului de Solenza,

nu conteaza cum, in prima faza:

cel mai simplu ar fi sa rupi izolatia firelor astea intr-un loc convenabil

(pe la jumatatea traseului lor de la modulul de comanda al alarmei catre actuatorul din usa soferului)

si sa te legi de acolo cu alte fire pe pinii intrerupatorului.

Legi pinul de masa al intrerupatorul la o parte metalica din caroserie (ceva prin zona volanului,

de obiecei gasesti vreun surub ce prinde o piese de caroserie, te legi de surub si pui o piulita peste fir).

 

Apoi testezi manual comportamentul intrerupatorului, apasand pe cele 2 pozitii SUS/JOS.

Daca nu iti convine cum actioneaza, inversezi legaturile firelor alb/maro.

 

Apoi montezi intrerupatorul undeva in bord.

Precum spuneam mai sus, cel mai potrivit loc mi s-a parut

sa dau o gaura pe forma intrerupatorului in jumatatea de jos a scoicii volanului, langa zona unde intra maneta din dreapta:

avantajul ar fi ca poti demonta scoica si sa dai gaura mai usor;

totusi atentie mare! inainte de a da gaura sa vezi/masori cum ar pica intrerupatorul pe langa maneta, caci locul este stramt.

 

  siru said:
#42 @lary1969,

vezi in poza atasata schema alarmei si inchiderii centralizate folosite de mine.

Trebuie sa ai si tu o schema asemanatoare,

daca nu ai nici o schema, poti presupune ca firele cele mai importante se potrivesc de la schema mea la inchiderea ta.

Firele importante pentru cazul tau sunt firul maro si firul alb.

Faci cumva si le legi pe pinii de comanda ai intrerupatorului de Solenza,

nu conteaza cum, in prima faza:

cel mai simplu ar fi sa rupi izolatia firelor astea intr-un loc convenabil

(pe la jumatatea traseului lor de la modulul de comanda al alarmei catre actuatorul din usa soferului)

si sa te legi de acolo cu alte fire pe pinii intrerupatorului.

Legi pinul de masa al intrerupatorul la o parte metalica din caroserie (ceva prin zona volanului,

de obiecei gasesti vreun surub ce prinde o piese de caroserie, te legi de surub si pui o piulita peste fir).

 

Apoi testezi manual comportamentul intrerupatorului, apasand pe cele 2 pozitii SUS/JOS.

Daca nu iti convine cum actioneaza, inversezi legaturile firelor alb/maro.

 

Apoi montezi intrerupatorul undeva in bord.

Precum spuneam mai sus, cel mai potrivit loc mi s-a parut

sa dau o gaura pe forma intrerupatorului in jumatatea de jos a scoicii volanului, langa zona unde intra maneta din dreapta:

avantajul ar fi ca poti demonta scoica si sa dai gaura mai usor;

totusi atentie mare! inainte de a da gaura sa vezi/masori cum ar pica intrerupatorul pe langa maneta, caci locul este stramt.

 

Daca procedez asa cum ai scris , cand apas butonul se armeaza inchiderea pe toate usile ?

Link to comment

(Ai citat cam mult din mine...)

 

Da, in masura in care ai o schema asemanatoare cu a mea,

adica cel putin un actuator cu 5 fire (cel de la usa soferului).

Explicatie:

actuatoarele cu 2 fire (albastru/verde) sunt pasive, doar primesc comenzi de la unitatea centrala (UC)

(= 'Modul de inchidere cntralizata' in schema mea) pe cele 2 fire (inchis/deschis)

actuatorul cu 5 fire are si rolul de a trimite el comanda la UC pe firele alb si maro cand este inchis/deschis cu cheia

(aici s-ar putea sa gresesc putin, dar nu e esential in problema ta)

- firele alb si maro pot fi comandate si cu acel intrerupator de care vorbeam si asa fac ele sa trimita comanda la UC,

iar UC retransmite comanda pe firele verde/albastru la toate usile.

Edited by siru
Link to comment

Am reusit si eu in cele din urma sa pun deschiderea/inchiderea usilor prin apasarea unui buton optional. Butonul ales de mine este cel de actionarea A/C, eu nu am avut actuator cu 5 fire si nici unitatea centrala a inchiderii montate pe masina asa ca am cumparat o inchidere completa din cora si am montat actuatorul pe usa soferului cu 5 fire si modului inchidreii,apoi am inceput sa iau firele pe nimerite :D ..pana la urma am reusit si nu am luat nici foc :P . Multumesc tuturor pentru indrumari,in special Domnului AbramBurel. :osanale:

Link to comment
  • 7 months later...
  • 3 months later...
  siru said:
(Ai citat cam mult din mine...)

 

Da, in masura in care ai o schema asemanatoare cu a mea,

adica cel putin un actuator cu 5 fire (cel de la usa soferului).

Explicatie:

actuatoarele cu 2 fire (albastru/verde) sunt pasive, doar primesc comenzi de la unitatea centrala (UC)

(= 'Modul de inchidere cntralizata' in schema mea) pe cele 2 fire (inchis/deschis)

actuatorul cu 5 fire are si rolul de a trimite el comanda la UC pe firele alb si maro cand este inchis/deschis cu cheia

(aici s-ar putea sa gresesc putin, dar nu e esential in problema ta)

- firele alb si maro pot fi comandate si cu acel intrerupator de care vorbeam si asa fac ele sa trimita comanda la UC,

iar UC retransmite comanda pe firele verde/albastru la toate usile.

 

eu am in usa numai actuatoare cu 2 fire (albastru si verde) . inteleg ca am undeva o UC care comanda deschiderea de la cele 4 usi prin fire de culoare albastru verde. Intrebarea mea este , firul alb si maro se gasesc la UC ? daca da, ..unde se afla UC ?

Link to comment

scuze de post dublu...am cotrobait pe sub bord dupa firele care vin de la usi si am gasit ca toate firele de la usi ajung intr-un punct izolat cu banda. De acolode pleaca un fir alb si unul alb-negru . Mai departe alb si alb-negru pleaca la o chestie dubioasa - un fel releu obtinut pare prin lipirea a 2 relee de culoare portocalie cam de 1.5x1.5x1.5 cm pe care undeva scrie bmw(ma voi stradui sa citesc si restul..dar pozitia e foarte dificila..oare cum o fi stat ala de a montat chestia aia acolo nu stiu). Chestiile astea doua sint lipite una de alta si au din ce am apucat sa vad cite 4 pini fiecare , astfel ca pe acei pini sint legate(lipite cu cositor) 4 fire rosii si 4 fire albe...Foarte ciudat..voi face si poze ca sa vedeti cum arata. Sint insa ofticat ca nu am reusit sa gasesc firul ala alb si cel maro ca sa pot sa leg butonul de care zicea siru.

Link to comment
  • 1 year later...
  On 8/30/2007 at 1:34 PM, PVJ said:

scema sistem inchidere centralizata + sistem audio CIELO

 

Sa-ti dea D-zeu sanatate ! N-ai idee cat am cautat schema asta ! Ma muncea ideea opririi alimentarii actuatoarelor ! ! Sa inteleg ca actuatorele din cele trei usi, exceptie a soferului, sunt actionate un anumit timp, determinat de un "releu de timp" electronic care alimenteaza releele ? Cam asa pare din schema ! Sau e ceva pe baza de sesizare de crestere a curentului ? Prea se inchid, deschid la fix !

E adevarat ca la Cielo modulul de control al actuatoarelor este sub ECM, adica pe stalpul fata dreapta ?

Edited by neco
Link to comment
  • 4 months later...

Vad ca prietenul, sau alti baieti priceputi, nu mi-au mai raspuns sa ma lamureasca ! Daca stie cineva, va rog !

 

Postul acesta se adreseaza celor care au alarme Cerber . Vedeti ca se poate seta alarma, scrie in instructiuni cum, astfel incat dupa pornirea motorului, usile se incuie automat si se descuie la oprirea lui. Daca dupa pornire se decuie manual orice usa, cu exceptia celei de la sofer, ramane asa, daca se descuie a soferului, se descuie toate si raman asa.

Link to comment
  On 12/3/2010 at 12:04 PM, neco said:
Postul acesta se adreseaza celor care au alarme Cerber .

Scuze, Alcar, de la Roel ! :wallbanger:

Ar trebui, dragi admini, ca "edit" sa fie pe viata !

Edited by neco
Link to comment
  • 1 month later...
  On 4/4/2008 at 12:16 PM, siru said:

Poze cu butonul de Solenza montat pe cochilia volanului de Matiz:

- langa maneta de stropitoare e butonul

 

Eu am instalat butonul pe consola centrala. Si este buton de SuperNova.

post-20884-079819900 1296527211_thumb.jpg post-20884-033487100 1296527221_thumb.jpg

Edited by lperisoara
Link to comment
  • 1 year later...

Daca aveti pe masina alarma Alcar, incuierea usilor la pornirea motorului si descuirea lor la oprirea lui sunt asigurate automat prin programarea alarmei. Daca simtiti nevoia, ca mine, ca in anumite conditii (scos masina din garaj pentru anumite interventii si/sau verificari, treaba prin oras cu opriri dese,etc) sa nu va tacane actuatoarele in creieri, puteti monta un intrerupator discret in plansa bordului care sa intrerupa firul prin care se trimite informatia de la contactul motor la alarma. Atentie, intreruperea asta determina ca anumite functii sa nu mai existe, de exemplu avertizarea optico-acustica la mersul cu spatele !

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...