Jump to content

Recorduri de KM efectuaţi fără reparaţii motor


aqua

Recommended Posts

  • 1 year later...

Daewoo matiz, aproximativ 225.000 km din 2007, n-am schimbat nimic la motor, dar deja face figuri discu de ambreiaj si mi se scurge umpic de ulei, in rest fac driftinguri si liniute, foarte multumit de sufletzelu meu :) )matizu. am schimbat doar placutele, si urmeaza si sabotii pe spate... acum-a ar trebuii sa fac niste reparatii capitale. bucsi, la motor sa schimb simeringuri si garnituri...

Link to comment

La ce a fost folosita masina asta de a strans atatia km in 3 ani?

 

Matizul meu (de fapt al lui taica-miu acum), are 103 de mii de km, cam consuma ulei pe la simeringurile de supape, in rest are compresie de 13.5, nu-mi fac griji pentru el. Mai completez din cand in cand cu ulei dacia oil 5w30 si sanatate. Daca o fi sa crape, iau alt motor de la dezmembrari.

 

Prin service la vechiul loc de munca s-a perindat un Megane Sedan taxi din 2006, dci 1.5 de 85 cp, cu 540 de mii de km, insa respectiva masina facea mai mult drumuri de Otopeni decat taximetrie prin oras. Nu schimbase nici un injector, nimic la motor. Cum a dat-o la alt sofer, dupa o saptamana a venit cu simptom de pornire greoaie=> injectoare defecte pe motiv de motorina la galeata. Mortii mamii lor de cioflingari, mai bine puneau o maimuta sa conduca respectiva masina.

 

Alta masina a fost un Scenic 1.9 de 130 cp, din 2007, care a venit la 330 de mii de km facuti in nici un an, dar e drept, masina aia manca Italia saptamanal, si cu o remorca dupa ea. A trebuit sa-i schimbe ambreiajul, prost dom'le. :P Inutil sa zic ca nu se umblase la motor.

Am mai avut un Megane de prin 1996, cu 336 de mii de km in bord, motorul de 1.6 (aproape acelasi de pe Logan), la fel, fara probleme, doar ii cedase catalizatorul pana atunci, proprietarul l-a scos, si, dupa spusele lui, i-a scazut si consumul. Credibil, intrucat era euro 2, fara sonda lambda aval.

De Clio-urile de Arabesque cu motoare 1.4 benzina unse cu Elf Competition 10w40 (un ulei prost, dupa parerea mea), care ajungeau frecvent la 300 de mii de km (dup-aia le vindeau), nu mai zic, una nu consuma ulei sau alte probleme la motor.

La Braila am prins un Megane 2 din 2005 cu motor ca al meu (1.6 16V), cu 330 de mii de km in bord, evident nu avea nici o greata motorul. Asa ca si eu stau linistit si ii dau forja la fel de linistit, n-o sa crape.

 

Tot la Braila mai servisam din cand in cand diverse Renault Master ale unei firme de transport locale la care nimeni nu le mai stia rulajul, de multe ori nici nu mai vedeai km din bord la cat de jegoase erau, multe sarite bine de 500 de mii de km. Bine, la astea mai crapa motorul, cu cuzineti incalecati, etc, dar la cat de bine erau "ingrijite", borfaiau ulei pe toate partile, legate cu sarma, etc, nici nu ma mira, li se facea sila mecanicilor cand trebuiau sa lucreze la unul.

 

Din ce am vazut in cei 2 ani si jumatate cat am lucrat la service, am ajuns la concluzia ca, la un motor, daca ii dai ulei la km indicati de constructor, respectiv 15-20 de mii de km, sau la un an, ii schimbi distributia la timp, mai schimbi din cand in cand pinioanele la axele cu came (ca sa nu le cedeze pana si sa sara de la punct), ii dai benzina/motorina de la statie calumea (exclus fransize), nu trebuie sa ai treaba cu el minim 400 de mii de km, nici macar sa-i completezi cu ulei, mai mult de 0.5-0.8 litri intre schimburi nu are voie sa consume, si asta dupa 300 de mii de km sau nici atunci. Nu zic cum radeam de cei care faceau maxim 15000 de km anual, dar voiau sa-si "protejeze" motorul cu vreun rahat de aditiv, iar eu le spuneam sa nu-si bata joc de el, e suficient uleiul. Daca voiau sa faca asta, ii anuntam din prima ca le scot masinile din garantie.

 

Ce pica la masinile din ro, sunt elementele de la trenul de rulare, gen capete de bara, apoi bielete, amortizoare, apoi caseta de directie, si mai apoi pivoti, cam in aceasta ordine, normal de altfel, avand in vedere drumurile. La utilizare normala, ambreiajele la Reno tineau minim 180 de mii de km, cred ca schimbam in medie 1 ambreiaj la 2 luni, la cate masini aveam, destul de rar adica. Ca mai picau si la 100 de mii, partea a doua, dar aici aveam dubii referitor la stilul de condus.

Din punct de vedere al stilului de condus, majoritatea soferilor romani conduc cam la fel si pe aceleasi drumuri, in sensul ca ajunsesem sa stiu cam la ce km va pica o anumita piesa pe masinile lor, chiar daca ei aveau alta impresie. De exemplu, daca imi venea cineva cu joc in capul de bara la vreun Clio la 70 de mii de km, puteam sa bag mana in foc ca mai gasesc multe in neregula la masina aia si ca fusese hartanita, intrucat respectiva piesa nu avea voie sa pice atunci in conditii normale. Daca venea altcineva cu motor 1.4 (Clio sau Logan) din 2005-2006, sa-si faca prima distributie, ii spuneam sa se pregateasca sa schimbe si pompa de apa, intrucat sigur o gaseam cu pierderi. Si multe altele.

Link to comment

Eu am vazut mai demult un TICO vechi de 10 ani cu 733000 km in bord.

 

Asta fiind in 2004, depinde ce intelegi prin 'mai demult', sa ziceam cu 2 ani in urma...2002-10=1992, unde ai vazut tu acest Tico din 1992?

 

In rest pana nu puneti poze cu km din bord, topicul asta e topic de aberat la greu, e usor de inventat o suma rotunda din ciclul am vazut/auzit/visat/inventat.

 

Ca sa fiu ontopic, doar e vorba de motoare woo, Acest Espero a avut motorul segmentat odata si inca odata facut complet post-3429-089985700 1288460223_thumb.jpg

 

si acesta, in proprietate segmentat la 190.000 post-3429-000447100 1288460323_thumb.jpg

Edited by argon
  • Like 1
Link to comment

@argoane, lasa-ne ca stim si noi un topic de peste 300 de pagini in care s-a aberat la greu, ma indoiesc ca aberez eu atata.

 

Dar ce e asa aiurea un motor care duce 3-400 de mii de km? Motoarele daewoo sunt intr-adevar de generatie mai veche, si necesita segmentare pana in 400 de mii de km, multe si mai devreme, dar un motor de generatie noua nu mai necesita asa ceva, de regula tine mai mult decat caroseria pe care e montat.

Ceasurile din bord le-am vazut eu cu ochii mei, si ma indoiesc ca exista vreun tampit pe lumea asta care sa dea km inainte fara motiv. Si da, pot sa zic ca la mine la service N-AM SEGMENTAT NICI UN MOTOR pe motiv de consum de ulei.

Ca a sarit distributia la punct pe motiv de bagat a 2-a la 125 km/h (Logan 1.6, vreo 40 de mii de km), si am inlocuit supapele, ca s-au incalecat cuzinetii biela si a trebuit sa schimbam si bielele si arborele cotit, iar proprietarul a decis sa schimbe si segmentii ca e mai bine, partea a doua, in schimb n-am avut nici o masina care sa necesite completare de ulei pe motiv de motor uzat. Pe motiv de turbina pe duca ce o lua pe ulei, partea a doua, dar nici aici nu tinea mult distractia, trebuia schimbata direct turbina.

Link to comment

Daca vrei topic serios, am aici jurnal. Km mentionati de tine si de altii, gen 400.000 fara sa umbli la motor nu sunt reali. LA masinile de firme se practiva des datul km inainte de catre soferii acestora, din motive ce le intelegi probabil. La Reno/Logan se face in cateva secunde, legi un fir anume pregatit sub bord la bricheta, si sa vezi cum zboara inainte.

 

Ontopic, Nubira 2, segmentata putin peste 200.000 km, la 260.000 motorul facut complet, batai fier pe fier, intr-un cuvant terminat.

Edited by argon
Link to comment

Sa inteleg ca si la Espero-ul ala cu 474 de mii de km s-a aplicat respectiva metoda? :D

 

Nu, ala e real, si are acum peste 530.000. Vorbeam de cele cu bord digital cel putin la cele din gama reno/dacia la care e foarte usor de dat inainte, am si probat, la analog cum e la Espero e mai complicat dar se poate pe dedesubt cu o bormasina.

Link to comment

Un lucru devine evident: masinile cu km foarte multi fara batai de cap majore la motor sunt cele ce au functionat in regim aproape non-stop.

 

O masina normala de hata-hata 3km pana la servici, 3 inapoi si un concediu pe an nu va vedea 200.000km intreaga si fara interventii majore la maruntaie. Cu toate astea, nu vad o mare problema in a segmenta un motor la 100-150k: o caseta de directie costa sensibil mai mult decat segmentarea cu tot cu simeringuri si supape. Deci nu problemele la motor de mecanica ne mananca noua $$$ ci mai degraba tot ce e in jur: tona de electronica (care e scump de remediat), suspensiile, directia... Cred ca obsesia a ramas de la dacii care mai tot timpul intrau in self-destruct mode si neavand electronica de stricat mai crapa cate un piston, mai sarea cate o supapa, mai bagai un R2 cu adaugare de material pe arbore etc :mrgreen:

Edited by andreib
Link to comment

Daca vrei topic serios, am aici jurnal. Km mentionati de tine si de altii, gen 400.000 fara sa umbli la motor nu sunt reali. LA masinile de firme se practiva des datul km inainte de catre soferii acestora, din motive ce le intelegi probabil. La Reno/Logan se face in cateva secunde, legi un fir anume pregatit sub bord la bricheta, si sa vezi cum zboara inainte.

 

Ontopic, Nubira 2, segmentata putin peste 200.000 km, la 260.000 motorul facut complet, batai fier pe fier, intr-un cuvant terminat.

 

Eu zic ca nu este general valabil ce spui matale. Eu am mers(condus si pasager) nubira II cu putin peste 450.000km asta acum vreo 2 ani. Nu se umblase in motor si nu consuma decat undeva la maxim 1 litru de ulei in 10.000km.

Link to comment

Cum poti fi sigur de asta? era primul proprietar persoana fizica, si persoana de incredere sa fii sigur ca nu-ti vinde gogosi? ma indoiesc.

 

Daca tu zici ca tatal iubitei mele este un mincinos notoriu..asa o fi, tu stii mai bine, se pare, totul despre orice.

Ce gogosi sa-mi vanda mai, ii spusese bordului sa isi schimbe cifrele??

Edited by closchkutza
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...