ediblue Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Salut, M-ar interesa sa pun pe matiz un sistem simplu de "cruise control" care sa imi permita sa iau piciorul de pe pedala de acceleratie si masina sa mentina viteza constanta. Stie cineva pe unde pot sa gasesc asa ceva si cat ar costa? Multumesc Link to comment
ToPser Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Eu doar pe la masinile americane am vazut asa ceva... :? Chiar nu m-am gandit la chestia asta pana acu!Ar fi o treaba! Link to comment
alx Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 pe la demolari... se numeshte caramida. Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Este foarte utila , in special pe autostrada sau chiar pe orice fel de drumuri lungi unde vrei sa iti relaxezi piciorul si sa mentii o viteza de cruaziera constanta Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Am gasit de vanzare pe net. E in jur de 100$ Link to comment
Satori Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 sunt multe masini care au. eu am una la firma, volvo s40. nu stiu cum se face la acesta, banuiesc ca este implicat computerul de bord. cum m-am gandit eu sa il fac, daca as vrea? pe cablu de acceleratie sa fie un fel de 'frana de bicicleta' care il prinde si astfel acceleratia ramane constanta. la apasarea oricarei pedale acesta da drumul la cablu si executi manevrele de care ai nevoie. atat. Link to comment
iuzar Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Am gasit de vanzare pe net. E in jur de 100$ pune si tu un link, ceva, sa vedem si noi... Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Scuze, ce am vazut eu la 100$ era doar comanda electronica dar mai este o parte importanta care controleaza turatia si cantitatea de aer si benzina... Se pare ca nu e o simpla caramida daca vrei sa iti mearga asa cum merge la masinile de 30.000 de euro. Problema apare atunci cand drumul urca si vrei sa ai aceasi viteza, automoat trebuie sa se suplimenteze cantitatea de benzina, respectiv cand cobori sa se taie... In plus masinile dotate cu asa ceva au un control al vitezei..in sensul ca poate fi crescuta cu 10km/h apasand un buton sau scazuta cu 10km/h. Are si o memorie...dupa ce apesi frana ca a trebuit sa iei o curba mai stransa, apesi un buton SET si masina revine la ultima viteza memorata. Dupa parerea mea nu e un lux, dar se pare ca pretul e pe masura!! Link to comment
Satori Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 pai ceea ce vrei tu presupune control in computerash. eu acolo nu ma bag. Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Aici e descrisa in detaliu functionarea: http://auto.howstuffworks.com/cruise-contr...l.htm/printable Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Am sunat la AutoService '96 si au sistem de "cruise control". Costul cu manopera cu tot 400euro. Eu zic ca merita Link to comment
john Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Aproape 10% din pretul masinii pentru cativa km de autostrada sau sosele mai libere nu cred ca merita. Da multe ori la drum lung treci prin sate, e traficul aglomerat..etc, si atunci nu cred ca folosesti prea mult Cruise Controlul. Pentru Romania si Matiz E mi se pare un lucs. Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 Crusise Control e in primul rand un confort si apoi un lux...ca si aerul conditionat. Daca il ai nu mai poti fara el. Si tapiteria de piele e un confort dar aia e intra-devar lux. Cruise Control in primul rand iti va scadea consumul masinii datorat accelerarilor bruste, iti va oferi mult confort la deplasarile lungi si mai ales la cele de noapte unde stai mult mai relaxat. Pentru mine sistemul asta si celebra cotiera mi se par chiar importante pe o masina. La fel de important mi se mai pare si un control de volum sau radio pe volan...dar din pacate pe asta nu am cum sa il implementez Link to comment
sprite Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Cruise Control in primul rand iti va scadea consumul masinii datorat accelerarilor bruste, iti va oferi mult confort la deplasarile lungi si mai ales la cele de noapte unde stai mult mai relaxat. Pentru mine sistemul asta si celebra cotiera mi se par chiar importante pe o masina. ...va scadea consumul? Cu prea putin... Cruise Control-u nu te obliga sa mergi constant; il folosesti in urma deciziei tale de a merge constant! Adica atunci cand nu "te joci" cu pedala de acceleratie! Mi se pare cam mult 400 Eur pentru atata lucru... Bafta daca ti le pui, dar ai grija! O sa te ia somnu' la volan, ca aproape nu mai ai ce face! Link to comment
NFS Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 ... ca aproape nu mai ai ce face! Pe de alta parte, te innebuneste piciorul intepenit in aceeasi pozitie pe pedala, la drum lung (10-12 ore). Daca stiam de chestia asta inainte sa plec in Ksv, cre'ca bagam banu'. Acum, nu mi se mai pare o investitie... intr-adevar pt 100 km de autostrada, n-are rost! Link to comment
Satori Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Bafta daca ti le pui, dar ai grija! O sa te ia somnu' la volan, ca aproape nu mai ai ce face! Asta este pricipalul motiv pentru care nu sunt de acord cu asa ceva. Mi se pare inevitabila pierderea concentrarii. Link to comment
laurentziu83 Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Acum, nu mi se mai pare o investitie... intr-adevar pt 100 km de autostrada, n-are rost! Eu am fost sambata noaptea in Bucuresti si m-am intors luni dimineata si pot sa spun ca cel putin pana in Focsani mi-ar fi fost foarte util cruise control-ul ca sa mentin masina la 110. Asa mai vine un deal, scade viteza la 90, vine o vale, creste la 120 samd. Da e cam scump si de banii astia mai fac ceva dumuri, mai ales ca o sa mai fac in perioada asta, deh, campania electorala. Consumul nu cred ar fi influentat foarte mult, dar oricum, la drumuri lungi se simte. ideea e mai mult de confort, pentru ca la Mtz iti amorteste piciorul, chiar daca eu imi sprijin genunchiul de consola centrala cand conduc. Link to comment
john Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Da e cam scump si de banii astia mai fac ceva dumuri, mai ales ca o sa mai fac in perioada asta, deh, campania electorala Ai plecat in teritoriu sa convingi alegatorii ? Link to comment
brusli Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 pt mine personal un rahat d-asta ar fi perfect...deoarece fac autostrada des de tot. dar e scump rau "> n-o fi mai ieftin prin alte locuri??????? Link to comment
laurentziu83 Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Ai plecat in teritoriu sa convingi alegatorii ? fftopic: Nu neaparat cu asta, oricum nu platesc eu benzina care o bag in rezervor, dar pentru o mica economie... Daca vezi afise electorale de la partidul *** sa stii ca eu am golit 2 alimentare de pe Calea Victoriei ca sa iau cele 20 kg de faina necesare aracetului afiselor. E frumos tare Bucurestiul sa-l vezi seara pe la 11 cum l-am vazut eu intre iata presei Libere si Piata Uniriitrecand si pe la Casa Poporului si apoi splaiul pana in regie unde am si dormit (vorba vine) mai aes daca ii faci patruns de :love: cu fosta prietena in dreapta. Imi venea sa dau si eu la medicina cand am vazut unde m-a cazat ea fata de cum stau eu in Iasi. Tot cu 700 k lei Cam scump totusi dispozitivul dar se merita. la noi cred ca cel mai bine s-ar preta in localitati situate pe drumul european, unde il fixezi la 59 km/h si tii in suspans politaii Link to comment
claz Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Interesanta idee! Si relativ simplu de facut... Un motoras pas cu pas de la o imprimanta face treaba fizica, iar un modul electronic da comanda Cheia o da o punte wheatstone, in care: - o ramura este referintza, adica setarea pe care o dorim; setarea se poate face digital sau analog, potentiometric - cealalta ramura este ce "citeste" de la motor (turatia) In acest fel, modulul electronic va compara mereu cele doua ramuri, dand comanda la motor, pana cele doua ramuri au valori identice. Ar fi o problema: nu viteza este cea controlata, ci turatia. In felul acesta, in functie de treapta de viteza in care suntem si in functie de tatonarile succesive, putem stabili o relatie intre viteza dorita si setari. In afara de asta, trebuie prevazut un contact care sa reseteze actiunea motorului pas cu pas la orice actionare a pedalelor de acceleratie sau frana. Resetare mai trebuie sa faca si la oprirea motorului. Estimare pret: nu ar trebui sa depaseasca 2M ROL. Link to comment
Satori Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 daca vrei sa controlezi doar turatia, aplica ideea mea. nu ar trebui sa fie complicata, desi nu stiu cum o sa decuplezi la actionarea pedalelor. Link to comment
ediblue Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 O schema grozava si lista completa cupiesele care iti trebuiesc o gasesti aici: http://www.the12volt.com/cruises/cruises.asp#mech Spor la treaba Link to comment
claz Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 Multzam de urare, ediblue Am spus doar ca este simplu de realizat, nu si ca as si face-o... Idei sunt, cu timpul e problema! Link to comment
SORAN Posted November 10, 2004 Share Posted November 10, 2004 sunt si eu curios cum iti micsoreaza consumul?(a zis cineva...) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now