mike.omega Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Mult mai pamantene preturile masinii cu motoarele actulae - 2T 170 hp si 2L dci - 175 hp care s-ar invarti pe undeva pe la 30000E. Caaaaaaaaat?! Si tu crezi ca Reno o sa vanda vreo laguna, la noi, la 30k de euro?! Velsatisul cat e?! E omniprezent pe strazi?! Eu am emotii(vorba vine...) ca C5-ul nou(mult peste Laguna asta, si da, sunt subiectiv) va fi aproape 30k de euro dar cu motorizare si dotari de top! Nu preturi "pamantene"! Cred ca putem insira o lista luuuunga de masini la banii astia cu service mai bun, fiabilitate mai buna, finisaje mai bune si nu in ultimul rand valoare de revanzare mai buna PS: la taxe si impozite pentru V6 cu cilindree multa te-ai gandit? Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Imi pare rau dar nu analizati obiectiv. La cantitatea de optionale care se poate pune pe o masina din asta, pretul pentru aceeasi motorizare poate varia intr-un domeniu cu marimea de 10000 de euro. De asta nu poti compara gandindu-te ca maine va aparea C5-ul, care de altfel e o masina urata -chiar odioasa (si de altfel si Laguna asta cu faruri asemanatoare cu ale C5-ului), la un pret de X euro. Ce iti da c5-ul de X euro, ce motor, ce interior, ce exterior? Inchipuiti-va ca in clasa asta de masini nu te uiti doar la motor. Deja cand iti dai atatia bani, vrei neparat si confort (piele nu stiu de care si in ce proportii, ergonomicitate, cateva zeci de accesorii la care nu te-ai fi gandit ca iti trebuie dar care te minunezi dupa aia cat de folositoare sunt). Daca zici ca la aceeasi bani gasesti o lista luuunga de masini cu dotari, specificatii, service mult mai bune, inseamna ca nu prea te-ai suit in ele sau nu ai analizat obiectiv. (Lancer, imprezza? Te-ai urcat vreodata in asa ceva?) Cand le pui fata in fata vezi ca de fapt sunt tot cam pe acolo (au de altfel o gramada de oameni angajati sa aiba grija de asta). De altfel nici serviceul sau fiabilitatea nu difera prea mult (avem la firma si Renault si Citroen si Volkswagen si Opel - toate cu probleme, cel putin exista un Passat care sta prin serviceuri ca o masina de formula 1 - pentru fiecare 1000 de km "pe circuit" mai petrece 1 zi "la standuri"). Ca sa fiu on topic reiau: botul Lagunei 3 e odios. Link to comment
mike.omega Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Nu ma gandeam la Lancer/Impreza, ci la Mazda 6, Accord, viitorul Avensis, Lexusul ala mic si tot asa Nu putem baga in aceeasi oala Laguna cu Lancer/Impreza pentru ca au un target diferit si sunt gandite diferit. O Laguna ar trebui sa-ti aduca confort, siguranta, imagine. Cand te gandesti la Lancer sau la Impreza te gandesti care pneuri se comporta mai bine pe asfalt, dar pe ploaie? Cum lucreaza awd-ul?! Nu cred ca viitorii posesori de Laguna au in minte aceste intrebari PS: daca as/am analiza obiectiv n-ar mai fi interesant de discutat ca am ajunge la aceeasi parere dupa 2-3 posturi si adio placere de a discuta pe forum Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Nu tie iti ziceam de Subaru si de Evo. Era pentru andreib partea aia, scuze. Ai dreptate, Accordul pare o solutie mult mai buna la prima vedere (din prisma pretului si al fiabilitatii) dar e altceva. Interiorul si accesoriile sunt spartane. Ah, uitasem avem si Avensis si aceeasi impresia de spartanism mi-a lasat. Masina e inca noua. Vedem cum evolueaza. Link to comment
andreib Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 In legatura cu puterea motorului V6 intra-adevar sunt mai multe variante de putere (aparute pe net...cel putin momentan). Acolo unde a aparut informati ( motorul avea 320 hp si 500 Nm... informatie al cauri adevar il vom afla cand va apre motorul. .Oricum daca au scos 175 hp din 2L prin regula de 3 simpa puterea motorului V6 de 3 litri nu va fi una mica. Fiat a sos din 2.4L 200 hp... Lasa logica ta si indica sursa. Si repet, eu nu vorbesc de laguna 3, ci doar de coupe-ul care se vrea tractoras super sport. Link to comment
Satori Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Ai dreptate, Accordul pare o solutie mult mai buna la prima vedere (din prisma pretului si al fiabilitatii) dar e altceva. Interiorul si accesoriile sunt spartane. Vine o noua versiune anul asta. Nu stiu ce inseamna pentru tine spartan, dar sa vedem ce ofera cea noua. Laguna noua mi se pare urata cu spume. Nu ma intereseaza ce are la interior, la cati bani ar trebui sa dau pe ea, am pretentia sa nu imi provoace voma cand o vad. Link to comment
ToPser Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Evident, SH, dar in garantie. Oricum, la kilometrajul la care o va vinde, va lua mai multi bani decat pe frantuzoaica. In plus, n-are treaba cu impreviziunile de comportament ale electronicii de tip Reno. Un cunoscut a tinut mortis (l-am rugat sa n-o faca) o demonstratie de inteligenta a electronii de pe masinile de lux marca Reno (era singurul nostru mijloc de locomotie in acel moment). A ajuns sa planga in varf de munte, cu piatra in mana, sa-si sparga un geam lateral. Era atat de bulversat (termen frantuzesc, inventat probabil pentru marca Reno) incat era in stare sa sparga geamul cel mai defavorabil, pana ajungea la Bucuresti. Noroc ca am reusit sa-i demonstrez cum ii deschid masina in 2 min. fara sa se sesizeze cineva, ne-avand vreo experienta similara anterioara. Epilog: cand a ajuns la Bucuresti si-a vandut masina. Maestre, va rugam luminati-ne ,spuneti-ne despre ce model a fost vorba ,ce s-a intamplat si ce ia-ti facut sa stim si noi, sa nu cadem in pacat, se cunoaste apetitul romanului pt masini frantuzesti ! Electronica de pe Reno ca si de multe alte masini sunt de origine Bosch (daca gresesc va rog sa ma corectati! ) Despre electronica frantuzeasaca mai este de amintit incidentul cu racheta Ariane cand au incurcat softurile ! Eu personal am avut un tel Sagem (ultima gen.la vremea lui ) si care a mers fix un an dupa care a cedat ! Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Vine o noua versiune anul asta. Nu stiu ce inseamna pentru tine spartan, dar sa vedem ce ofera cea noua. Prima chestie care imi vine in minte e clima... Laguna noua mi se pare urata cu spume. Nu ma intereseaza ce are la interior, la cati bani ar trebui sa dau pe ea, am pretentia sa nu imi provoace voma cand o vad. Asta am zis si eu. Cel putin eu asta inteleg prin "odioasa". Link to comment
EM!L Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Am vazut o Laguna 3 aseara in trafic, si mi-a placut. Acum, dupa ce am vazut-o, mi se pare ca sunt ceva diferente intre poze si realitate, masina arata chiar ok, spatele parca e un pic cam "saltat" Link to comment
andreib Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Electronica de pe Reno ca si de multe alte masini sunt de origine Bosch (daca gresesc va rog sa ma corectati! ) E o combinatie de Magnetti Marelli, Valeo, VDO si Sagem... Bosch doar ocazional. Am vazut o Laguna 3 aseara in trafic, si mi-a placut. Am vazut si eu una si sunt fix la polul opus: e hidoasa, mai urata decat in poze ... Link to comment
Satori Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Prima chestie care imi vine in minte e clima... Pai? Ce e cu ea? Link to comment
matias Posted June 13, 2008 Author Share Posted June 13, 2008 (edited) Bosch doar ocazional. Se mai adauga beru. Legat de Bosch--tot sistemul de franare este bosch. Pana si placutele de frana tot bosch au fost (cele originale). Trebui sa recunosc ca, intr-adevar, s-a renuntat la varianta V6 dci 320hp si 500Nm fiind anuntata pentru inceput o varianta mult mai lenta - 235hp - 420Nm. Explicatia - masina nevand tractiune inegrala nu se putea transfera cuplul urias doar pe rotile din fata. Edited June 13, 2008 by matias Link to comment
Tommy Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 (edited) Aia 320 cu 500 erau doar pentru afisat pe site Marketing colega, nu aveau de gand sa il puna, cel putin la momentul ala. Se stie de catre orice muritor de rand ca la 200 de cai deja e foarte greu de controlat o masina cu tractiune fata. Roata fata nu mai poate indeplini functia directoare pe linga cea de tractiune. Edited June 13, 2008 by Tommy Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Se mai adauga beru. Legat de Bosch--tot sistemul de franare este bosch. Pana si placutele de frana tot bosch au fost (cele originale). Legat de electronica si componente, politica firmei Renault este de a nu merge exclusiv pe un furnizor si de a crea o concurenta intre furnizorii ei. Daca unul dintre ei se intalneste mai rar e din cauza ca mai rar este competitiv, desi nu este cazul pentru Bosch, e un furnizor frecvent. Pai? Ce e cu ea? Nu ai vazut chiar nicio diferenta intre confortul si erognomicitatea de la Reno si cea de la japoneze (in general dar si in cazul de fata)? Link to comment
Satori Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Nope. PS: Nici nu stiam ca au asa ceva frantuzoiacele. Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Pai in principiu doar din ala au. Mie nu imi plac comenzile proportionale la clima. O fi clima dar... Link to comment
mr_ Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Legat de electronica si componente, politica firmei Renault este de a nu merge exclusiv pe un furnizor si de a crea o concurenta intre furnizorii ei. Politica asta e cu doua taisuri. Concurenta acerba intre furnizori ii obliga sa scada preturile... iar asta de multe ori inseamna scadere a calitatii. Insa tipii de la Reno (care in general se pricep doar la excell, toata partea tehnica, inclusiv engineeringul fiind facut tot de subcontractori) nu vad decat cifrele economice. Iar rezultatele se vad. Link to comment
matias Posted June 14, 2008 Author Share Posted June 14, 2008 (edited) Eu nu am avut nici ce-a mai mica problema la partea electronica a masini. Nici pe forumul dedicat (reno.ro) - problemele electrice sunt aproape inexistente. Cele mai frecvente probleme la capitolul asta se afla in sectiunea laguna 2 - masini fabricate prin 2002-2003-2004 majoritatea SH. Dupa parerea mea reno are uramtoarele probleme (resimtite pe peilea mea): - anumite parti ale trenului de rulere sunt prea sensibile (eu personal am schimbat in 90000 2 bielete de directie si probabil urmeza al 2-le rand astea mai mergand doar vro 10-15000) altii au avut probleme cu flansele amortizor - mai exact rulmentul. - directia (la megane II) cel putin se comporta mizerabil pe drumuri de calitate mai slaba. - anumite ornamete din interior (manerele de la usile fata) au inceput sa se exfolieze. - s-a ars 1 bobina de inductie (sagem) -> anumite componente ale motorului 1.6 16v sunt de calitate mai slaba - dupa pererea mea nu era normal sa se arda in 60000km - s-au ars becurile faza scurta (marca osram) au fost inlocuite cu unele maghiare ... nu retin marca - la IPSO - a inceput sa cedeze ambreiajul - asta iarna cand era foarte frig la plecarea de pe loc uneori tremura destul de tare - la service mi-su spus ca este pe duca rulmentul de presiune. Aici poate este si vina mediului in care a fost exploatat masina. Cam astea au fost (sau mai sunt) problemele care m-au dernajat la un megane II 1.6 16v in (aproape) 100000km. Nici vorba de electronica sau alte prostii. Parerera mea este ca stau chiar bine pa partea asta. Edited June 14, 2008 by matias Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Insa tipii de la Reno (care in general se pricep doar la excell, toata partea tehnica, inclusiv engineeringul fiind facut tot de subcontractori) nu vad decat cifrele economice. Iar rezultatele se vad. Subcontractorii nu sunt atat de independenti pe cat par, cel putin in marea lor majoritate. Spre exemplu, la Pitesti, sunt foarte multi cu facilitatile plantate pe terenul Renault. Independenti, independenti dar cordonul ombilical... Link to comment
mr_ Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Si in franta e la fel, insa tot subcontractori raman. Unii dintre ei sunt mai isteti si nu lucreaza doar pentru ei, fiind pe piata de ceva mai multa vreme. Daca se hatzana sandramaua, baietii aia zboara instant... Reno nu le face nici un cadou, daca au ghinionul sa nu aiba si alti clienti au pus-o. Pe de alta parte, unii subcontractori s-ar putea chiar sa fie mari decat Reno (Altran de exemplu, care le face si engineeringul la masinile de F1, cred ca au mai multi angajati in total decat Reno). De multe ori subcontractorii pun in fata un tip experimentat si cunoscut care semneaza contracte, si apoi munca in sine e facuta de incepatori din Maroc, India sau cine mai stie unde. Reno sunt probabil constienti, insa atata timp cat serviciile sunt ieftine ii doare-n cot, ei au de scos o diagrama frumoasa cu o curba a "productivitatii" sau a "ratei profiturilor" care creste in fiecare an, ca sa isi ia prima de obiective. Daca crapa ceva peste 5 ani, vad ei atunci, oricum probabil peste 5 ani vor avea alt job in alt departament sau alta firma, unde au ca obiectiv alta curba crescatoare. Eu am senzatia ca firmele care se bazeaza foarte mult pe subcontractori nu sunt foarte optimiste pentru viitor... in general un inginer "inchiriat" de exemplu costa mai mult decat unul angajat direct, plus ca pe unul angajat il formezi si apoi il folosesti un timp indelungat, pe cand cei inchiriati se schimba in continuu (max 2 ani) si apoi o iei de la capat cu urmatorul. Insa marele avantaj e ca in caz de probleme, te poti debarasa de ei fara probleme. Eu cred ca daca o firma prefera prefera subcontractorii chiar in domeniul lor de excelenta, inseamna ca se asteapta la probleme pe viitor. Mergi pe mana subcontractorilor in domenii in care nu te pricepi, nu in cele in care tu ai inventat apa calda... Toyota europe de exemplu se lauda ca vor 200 ingineri pe an (si nu e gargara de marketing, o stiu din experienta personala), iar francezii reduc efectivele si totul e facut de subcontractori... pentru mine asta e un semn, cum ar zice Mama Omida Link to comment
Zmeul cel rau Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 E o discutie intreaga cu externalizarea. Merge mana in mana cu descentralizarea din alte domenii. Pana la urma asta e o caracteristica a ingineriei, nu trebuie sa le faci pe toate, nu trebuie sa stii sa le faci pe toate ci sa asamblezi module facute de altii... Iar daca pe aialalti ii controlezi printr-un fel sau altul (santajezi, mai bine zis) e si mai bine, nu? Link to comment
mr_ Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Da, sunt de acord. Totusi chiar si dpdv pur economic, externalizarea nu e intotdeauna cea mai buna alegere. Cand este totusi preferata, e un semn de nesiguranta. E justificata atunci cand costa mai putin, nu mai mult... In plus engineeringul e complet dirijat de marketing. Iar daca marketingul decide ca principalul criteriu este pretul de fabricatie, nu calitatea, atunci inginerul asta produce... nu din prostie sau incompetenta, ci pentru ca asta e obiectivul fixat. Daca Reno pune presiune pe subcontractori sa scada preturile, nu e de mirare ca si calitatea are de suferit. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now