alex_202222 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Salut , si-a segmentat cineva motorul la Ticolino ? Cat v-a costat ? Eu am o singura oferta de 10 milioane pana acum ... Nu stiu daca e bun sau nu pretul . Include piese+manopera . Mersi ! Link to comment
heliokles Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Cam atit am dat si eu, in plus mi-a schimbat si kitul de ambreiaj tot in banii astia (rulment de presiune , placa de presiune + ambreiaj), asa ca ar fi bine sa faci si miscarea asta daca tot dai jos motorul, ptr ca sigur nu te mai tin mult. obligatoriu sa schimbi si semeringurile, si inainte de demontare ar fi bine cureti motorul cu o sol speciala. eu am facut segm. acum un an, incepuse sa dea cu fum alb -albastrui, si mirosea si a benzina pe la esapament. nu in ultimul rand, dupa adaugarea uleiului schimbi si valva PCV. acum se comporta ok , totul, in plus, dupa segmentare iti recomand un tratament cu revitalizant (xado, am folosit eu, produsul e ucrainean, care a dat rezultate beton) , si obligatoriu un ulei f bun tip 5 W 40. numai bine heliokles, - fan tico apropos , cati km are ? Link to comment
saka Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 fftopic: Total off totip: la cati km ai segmentat? Link to comment
alex_202222 Posted June 14, 2007 Author Share Posted June 14, 2007 Mersi mult de raspuns . Are 85000 dar se poate sa fie smenuit kilometrajul . Imi poti lasa si un id de mess te rog ? Mersi ! Link to comment
heliokles Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 daka mie imi ceri mess- ul asta e helioklesdd cand am facut segmentarea a mea avea tot in jur de 86000 km, daca pot sa te mai ajut cu ceva , o fac cu cea mai mare placere. Link to comment
Leutzu Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Este imposibil ca in 8x000 km motorul de tico sa se strice, fie a avut ulei de floarea soarelui in motor fie are cu 100000 km mai mult. Link to comment
AZH Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 @Leutzu, eu l-am segmentat la 91000km, dar ce am gasit in el, nu va puteti imagina, cred ca uleiul a fost schimbat numai la 15-20000, era smoala inauntru. Pe mine m-a costat 200 euro, piese+manopera+1 plin de benzina. Mult succes! Link to comment
sergiuhusca Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Eu stiu pe cineva la Barlad care lucreaza f.bine si ieftin!E foarte mult 10 milioane Link to comment
alex_202222 Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 OK, Mersi mult pentru raspunsuri ! Deci o sa incerc sa caut mai ieftin Link to comment
laurentiu Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 salut am si eu nevoie de ceva sfaturi/recomandari ref la service-uri unde pot face segmentarea. Povestea cu tico-ul este asa: Masina are 210.000 kilometri, e din 2001 si pe la 120 scoate un fum alb. Nu s-a umblat la motor pana acum, folosesc de ceva timp un ulei castrol 5w30. Deasemenea daca tot trebuiesa-i fac segmentare la ce sa mai am grija, ce altceva sa-i mai schimb ? merci, laurentiu Link to comment
ToPser Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Pai daca zici ca nu s-a umblat de cand ai luat-o trebuie sa mai schimbi cureaua de distributie,rola intinzatoare, pompa de apa ,simeringuri supapa ,revizuit electromotorul ,schimbat kit ambreiaj si ceva simeringuri pe la diferential ! Link to comment
Kinetix Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 Salutare, baieti! Si-a segmentat cineva motorul la Tico SINGUR? Am fost de curand la un service si am masurat compresia: 10.5kgf/cmp la toti cilindrii, deci am pierderi de presiune in camera de ardere. Am mesterit un compresmetru si vreau sa fac din nou masuratoarea cu ulei turnat in cilindri. Voi vedea acolo mai exact cum stau lucrurile, dar tinand cont si de faptul ca masina imi consuma ulei si benzina peste normal, mai mult ca sigur ca sunt segmentii uzati. Motorul are vreo 60mii km (reali?). Cred ca merge sa pun segmenti standard, nu? Cuzinetii trebuie schimbati si ei (nu am lera din aia speciala pentru ei)? Exista garnitura la baia de ulei sau se pune silicon? In caz ca trebuie schimbate, supapele de admisie si evacuare sunt identice? Intrucat nu sunt dispus sa platesc manopera si imi place sa desfac mecanisme, vreau sa fac singur trebusoara saptamana asta. Cine imi poate da cateva sugestii, eventual ordinea operatiilor. Din cate am vazut, s-ar putea ca cel mai greu sa fie demontarea baii de ulei. Mersi mult! Link to comment
Kinetix Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 (edited) Chiar nu a fost nimeni atat de curajos sa-si "bage nasul" in motorasul de Tico? Nu stie nimeni cum se demonteaza baia de ulei? Sunt presat de timp si as avea mare nevoie de experienta voastra. Mersi mult! Edited July 16, 2007 by Kinetix Link to comment
Pedala Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Descarca de pe net manualul de reparatii care iti va dezvalui toti pasii Link to comment
Kinetix Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Da, asa e, in manualul de reparatii sunt foarte multe informatii valoroase. Insa cand e vorba de demontat baia de ulei, acolo spune: "se rastoarna motorul". Asta presupune ca se scoate de pe masina. Ei, bine, pe mine ma intereseaza daca se poate demonta baia fara sa scot motorul. Problema e data de acel scut (suport) ce trece perpendicular pe axul motorului, in dreptul cilindrului 3. Suruburile din zona aia par inaccesibile datorita lui. La fel cele de la capacul bielei 3. motor.doc Link to comment
ticolino Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 (edited) Nu cred ca exista multa lume care sa-si bage nasul in motorul de tico, dintr-un motiv foarte simplu: nu e dacie. Se strica extrem de rar, si nu e nevoie sa se faca sedinte de socializare tehnica in parcare, sambata, cu toti vecinii din bloc si cu 2 navete de bere. Chiar daca mi-am schimbat singur la tico una-alta, la chestiile mai complicate m-am dus la service. Si asta din cauza ca ori as fi avut nevoie de rampa, ori nu as fi stiut exact ce sa fac, pentru ca asa cum am zis mai sus, tico-ul nu e dacie sa-l desfaca oricine, asadar nu exista informatii. Si atunci am preferat sa las pe cineva cu experienta si care isi asuma responsabilitatea faptelor. Nu cred ca masina ta are doar 60.000km. Poate doar daca nu i s-a schimbat uleiul niciodata. PS. dar de ce vrei sa dai jos baia de ulei? Edited July 17, 2007 by ticolino Link to comment
Kinetix Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 (edited) Si eu care credeam ca Tico e o Dacie care a intrat un pic intr-un stalp si s-a... scurtat! Motorul de Tico nu e cu nimic mai complicat decat cel de Dacie. E adevarat, are capul pistoanelor si camera de ardere optimizate ca forma pentru o turbulenta mai buna, dar motorul in sine are aceleasi organe (unele pozitionate altfel), cu aceleasi functii. O alta imbunatatire fata de Dacie (strict tehnic vorbind) este carburatorul si aprinderea. Baia de ulei trebuie data jos pentru a avea acces la capatul inferior al bielelor. Acolo au cate doua suruburi care le tin pe fiecare prinsa de arborele cotit prin "capace" (care au in interior cuzinetii). Ca sa poti face segmentare trebuie sa scoti pistonul din cilindru. Mai intai demontezi chiulasa, apoi baia de ulei, desfaci capacele alea de biela, iar pistonul se impinge de jos in sus si iese. Chiulasa la Tico e usor de demontat, insa baia e problema. Da e posibil sa nu aiba doar atita km cat indica bordul, insa uzura e incontestabila. Nu stiu cum a intretinut-o predecesorul, dar faptul ca atunci cand am luat-o mi s-a spus ca uleiul a fost schimbat cu 2000km in urma iar nivelul era minim pe joja cand l-am verificat a doua zi, spune multe... Pe de alta parte, compresia de 10.5kgf/cmp confirma neetanseitatea camerei de ardere. Desi mecanicul mi-a zis ca e o valoare buna, "nestiutorii" aia care au scris manualul de reparatii spun ca 12kgf/cmp e valoare minima corecta... Judecati voi... Aceasta experienta si altele, mi-au diminuat increderea in service-uri si cred ca sunt putini mecanici care chiar inteleg "ce" si "de ce" la un motor. Cinste lor! Edited July 17, 2007 by Kinetix Link to comment
tolin Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 N-am inteles, ce are baia de Tico, cifru, nu-i prinsa tot in suruburi (vizibile) ? Link to comment
Kinetix Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 In imaginea postata mai sus se vede ca baia de ulei are o portiune mai adancita, unde se afla si sorbul pompei, si una mai putin adanca, in dreptul cilindrului 3. Ei, bine, pe sub aceasta portiune trece un scut/suport motor care lasa prea putin loc pentru acces la suruburile baii din partea dreapta. La prima vedere nu am fost convins ca as putea introduce pe acolo o cheie sa le desfac. Iata de ce ma interesa daca cineva a facut asta, fara sa scoata motorul de pe masina si daca da, cu ce fel de cheie. Atasez o schita cu suportul buclucas. Link to comment
ticolino Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Valoarea minima admisa e de 10, nu 12! 12 e cea 'standard', presupun ca cea a unui motor nou. Sau cel putin asa scrie in manual. Cand am spus ca tico-ul nu e dacie nu ma refeream ca ar fi nu stiu ce nava cosmica, dar din cauza fiabilitatii lumea nu a avut nevoie sa-l desfaca si din acest motiv nu poate nici ajuta cu sfaturi. Si mie imi pare rau ca nu te pot ajuta. Am inteles cu baia, eu am segmentat doar motociclete si acolo e simplu, se da cilindrul jos ca sa ajungi la piston . Link to comment
Kinetix Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Da, ticolino, e adevarat ca un motor nou are valoarea standard, iar aceea e de 12.5 (!). Insa chiar daca se mai uzeaza motorul, compresia se mentine cam tot pe acolo sau scade foarte putin intr-un timp rezonabil si la o exploatare corespunzatoare. Dovada este faptul ca producatorii de automobile garanteaza mentinerea nivelului de noxe pe 100mii de km, iar din practica se observa ca un motor intretinut isi pastreaza acelasi consum ani de zile (sau sute de mii de km). Ex: o cunostinta de-a mea are Tico la taxi si ii consuma 6l la suta in oras, cu 400mii km la bord. Uite un extras din manual: Link to comment
ticolino Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 Corect, 12.5. Interesant tabel, ma intreb ce se intelege prin limita de 12-13, probabil ca se refera tot la un motor nou. Just for the record, eu am gasit urmatorul tabel, in manualul de reparatie: Spor la lucru! Link to comment
Kinetix Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 (edited) Mersi mult, ticolino! Se pare ca voi fi primul forumist care isi desface motorul la Tico... Maine dimineata ma apuc de el si sper, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa reusesc. Nu inteleg acel "-400" din tabelul tau... Oare folosim manuale diferite? Eu l-am descarcat de pe forumul nostru. Edited July 18, 2007 by Kinetix Link to comment
ticolino Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 400-le este turatia (rpm) la care se masoara. Daca te uiti la unitatea de masura, este "kg/cm2 - rpm". Cum a decurs operatia? Link to comment
ToPser Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 (edited) Eu am dat jos motorul de la Tico-ul juniorului dar nu l-am desfacut ,am inlocuit kitul de ambreiaj am revizuit electromotorul inlocuit furtune,semeringuri ,spalat si montat la loc. Din pacate pot sa-ti confirm ca trebuie sa-l dai jos daca vrei sa-l segmentezi ! Operatia de dat jos motorul de pe masina este relativ usoara trebuie sa demontezi bara fata ,radiator, cele doua traverse (una in fata radiatorului si una deasupra ),trebuie sa desfaci tija de la schimbator si cea de a doua tija solidara cu cutia si prinsa intre suportul schimbatorului si cutie prin intermediul suportului cutiei, cu masina suspendata pe capre (bineinteles) scoti planetarele din cutie (nu stiu daca cursa planetarei permite sa o scoti din cutie fara demontare prealabila din fuzeta ,eu am demontat si fuzetele).In ce a ce priveste galeria cele doua prezoane nu sa-u lasat convinse sa se desfaca asa ca le-am taiat cu flexul am gaurit din nou si am rectificat filetul (M10),montat prezoane noi . Dupa ce ai slabit piulitele de la cele doua tampoane elastice alae motorului si ai scos cele doua suruburi de la suportii cutiei de viteze ,legi o funi care sa tina vreo 150 kg de cele doua ochiuri special montate pt agatat ,o teava groasa trtecuta pe sub funie si doua perechi de brate vanjoase si sus cu el!!! Printre multe alte operatii am lustruit si galeria pt ca acolo am gasit o depunere de aprox. 1,5 mm de funingine stratificata (masina facuse 90000km in Buc.)si iesirile din chiulasa . Nu mai spun ca galeria prezinta urme din turnare si nu este debavurata de loc ! Sper ca ti-am fost de ajutor daca mai ai intrebari da PM pot pune si poze ,eu nu am umblat si in motor ca nu a fost nevoie ! PS am uitat de cablul de ambreiaj ,de acceleratie, deschidere capota furtunele de la climatizare si instalatia electrica care este toata pe conectori si nu ai cum sa gresesti nimic la remontare ! Succes ! Aaa vezi ca o sa curga uleiul di cutie pe la semeringiri ,prgateste o tava ! Edited July 23, 2007 by ToPser Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now