digit Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 la matizu meu ii bag fix 2.1 si pe fatza si pe spate. Pe spate arata acceptabil, numai ca pe fatza au o burtaaaaa cauciucurile... ar trebui sa bag mai mult? Nu acum, am inteles ca e mai bine sa mergi cu ele mai fleashca putin, dar ma intereseaza in general. Link to comment
hellcat Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 pai discutia de aici e tocmai despre cat de relative sunt masuratorile cu respectivele manometre. probabil el indica 2.1 dar defapt poti sa ai 1.9. este pur un exemplu. verifica la mai multe vulcanizari sau benzinarii. vara sa le ai mai moi. binenteles dacat iarna. Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 ... vara sa le ai mai moi. binenteles dacat iarna. <{POST_SNAPBACK}> Cred ca aici te trimit sa vorbesti cu tatal tau. Mi-e ca povestea sta chiar pe dos. 1 Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Pe zapada, la fel ca si pe nisip, cauciucurile trebuie sa fie mai desumflate pentru a avea suprafata de aderenta cat mai mare. 1 Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 (edited) Parerea mea este ca nici nu trebuie sa le dezumfli, daca vara n-ai bagat peste cifra recomandata de producator, pentru ca in anotimpul rece, presiunea va fi automat mai mica. Acum, ca vara este bine pentru consum si performante sa bagi mai mult, dar nu peste limita inscrisa de fabricantul de pneuri pe ele, este adevarat, dar cu costul scaderii confortului si a aderentzei pe timp de ploaie torentiala. Pe carosabil cu zapada, o presiune mai mica decit cea recomandata creste aderentza daca pneurile nu sunt de iarna. In rest, pe carosabil uscat, o presiune diferita fatza de cea recomandata, afecteaza confortul sau uzura neuniforma a pneurilor. Problema corectitudinii masuratorii presiunii in pneuri a aparut o data cu pneul pe aer si va dispare o data cu el. In mod normal este nevoie de un manometru de calitate, etalonat periodic, de masurare a temperaturii pneului si de existentza unui tabel de echivalenta. Pretul lor este mai mare decat castigul, asa ca se aplica doar la racing, unde raportul este invers. In rest, ori experientza, ori ignorarea dau cele mai bune rezultate. Un pneu bun pe o janta nelovita nu pierde presiune. Daca la inceput s-a stabilit o presiune corecta, atunci nu trebuie umblat la el. Atunci cand se cumpara o masina noua este recomandat sa pui dealerul sa stabileasca presiunea corecta in pneuri. Edited January 30, 2005 by tolin_afc 1 Link to comment
hellcat Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 (edited) n-aveti cum sa ma convingeti. vara asfaltul fiind incins, cauciucurile se vor incalzi destul de mult si astfel va creste si presiunea in pneuri. voi luati discutia prea din context. parca am spus sa mergeti vara cu pneurile desumflate. era vorba de diferente mici. si daca e s-o luam cuvant cu cuvant sunt cauciucuri si cauciucuri. am avut odata niste barum-uri care si la 2.7 pareau desumflate. aveau talonul f moale. si nu stiu daca stiti sau daca va intereseaza, masinile din F1 au in pneuri 1.0 atm. si ce naiba, sunteti invidiosi pe consumul lui taica-miu? Edited January 30, 2005 by hellcat Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Acum nu fii asa de secretos, cat are tatal tau in pneuri ? Link to comment
hellcat Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 sincer, habar n-am. oricum din ce stiu eu merge cu ele un pic mai umflate. eu n-am inteles de ce a alunecat discutia la babacu. ce am afirmat despre presiunea in pneuri aplic pe masina mea - espero. Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Pentru ca tu ai spus ca are un consum de invidiat, iar consumul este legat de experientza la volan si de presiunea in pneuri. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Nu a zis nimeni aici cati moli de aer sa bagi in cauciuc. Daca vara e mai cald acelasi numar de moli vor face o presiune mai mare decat iarna. Prima lege a temodinamicii zice ca: P*V=niu*R*T (R=ct universala, niu=nr de moli, P=presiune, V= Volum, T= temperatura absoluta ) Volumul aerului e cat de cat constant deci am cam avea o o transformare a gazului izocora. Ai inteles tot nu? Ideea e ca in timpul iernii ar fi bine sa ai presiune mai mica in cauciucuri pt aderenta si in timpul verii sa ai mai mare ca sa nu consume mult. Nu conteaza daca mai dai drumul la aer din roti iarna sau daca dimpotriva mai bagi pt ca si in timpul verii nu ai avut presiunea care trebuia, e recomandat ca iarna sa stea mai pleostita roata. 1 Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 (edited) Mai devreme, cand am facut apel la lege, mi s-a raspuns ca transformarea este izobara si ca n-ar trebui invocata, de parca pneul ar fi un balon ? Edited January 30, 2005 by tolin_afc 1 Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Volumul pneului e cat de cat constant. Oricum nu variaza cand umfli roata, asta e clar (are si ranforsari care nu prea sunt elastice daca cineva credea ca orice cauciuc e elastic). Se poate insa dilata/contracta de la temperatura. Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Au si ceilalti dreptate: volumul unui pneu variaza vizibil in functie de volumul de aer bagat in el, doar ca aici discutam de variatia presiunii in raport cu temperatura in cazul unui volum constant, adica una va fi valoarea masurata la 0'C si alta la 40'C. 1 Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Nu prea variaza vizibil. Altfel de ce ar avea sarmele alea in el? Cand volumul variaza vizibil atunci inseamna ca pneul are galme. Practic umfli roata doar pentru a ii modifica duritatea (si forma in cazul nostru), nu volumul. PS: duritatea nu e cuvantul cel mai potrivit dar nu imi vine altul in minte acum. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Elasticitatea ezista, dar daca se apasa intr-o parte in partea cealalta se umfla mai tare. Nu cred ca se modifica lungimea rotii, adica partea pe care calca masina, ca nu mai tin minte cum ii zice. Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Aceea f.putin, in schimb pe partea laterala, modificarea este vizibila. Pe asta se bazeaza si aderentza pneului la janta. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 (edited) Da, se poate sa ai dreptate... Oricum discutia nu prea avea rost. =>doar niu ramane constant sau aproximativ constant ca mai scapa aer. Edited January 30, 2005 by Zmeu 1 Link to comment
tolin Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 GOTO OFF_TOPIC OFF_TOPIC: "Nu-i nimic, mai rem-uim si noi in lipsa de alte subiecte si cand nu putem scoate masina din parcare." GOTO TOPIC 1 Link to comment
getablonda Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Chiar ma gandeam sa va scriu ceva despre presiunea din pneuri si uite ca gasesc subiectul aproape fumat. Chiar si asa... Tot aveam impresia ca pe la centrele de vulcanizare baietii fac presiunea uitandu-se pe pereti (adica nu in manometru), asa ca mi-am luat o pompa de picior cu manometru (15 lei/buc - pe cea Michelin de 90 nu am mai gasit-o), de calitate foarte... buna de aruncat - daca nu o calci cu grija se turteste. Si, cu aceasta scula mi-am facut presiunea in roti, uimit de cata dreptate am avut. Foarte increzator am plecat apoi la Mare cu roaba (ca nu mai aveam masina): chiar si caseta din casetofon m-a scos din sarite cat a putut sa zdrangane, nu mai spun de porbagaj, cutia de manusi, bordul insusi si de clantzaii de la usi - aviz matizistilor. Sa va mai spun de consum? Noroc de un Rompetrol cu aere cu manometru, ca am scos ceva aer din pneuri, pentru ca apoi totul sa revina la normal. De atunci folosesc cu grija pompita mea, mai ales ca am observat ca daca acul se afla la o valoare, dupa ce il zgandar putin din pedala nu mai revine chiar de unde a plecat... Dupa intamplarea asta nici la bicicleta nu mai umflu rotile asa tare - e mult mai comfortabil. Totusi, cred ca pe zapada sau pe ploaie e mai bine sa ai rotile mai umflate: calea de rulare va avea o forma hidrodinamica mai buna (proieminenta la mijloc) ce ajuta apa, sau zapada putin topita sa iasa prin partile laterale, iar roata sa ramana in contact cu asfaltul. Link to comment
Mike1 Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 (edited) Totusi, iarna este recomandabil ca presiunea sa fie mai mica pt ca suprafata de contact dintre cauciuc si suprafata de rulare sa fie mai generoasa Spre exemplu eu am presiune de 1.4 pe fata si 1.0 pe spate in conditiile urmatoare: r13, talon 70 (model gle), o persoana, max doua in masina si utilizare urbana. Cand am de mers in afara orasului sau cu incarcatura mai mare modific presiunea. Edited September 12, 2005 by Mike1 Link to comment
NFS Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 getublondu > iarna e recomandat sa mai scoti ceva presiune din roti. Astfel suprafata de contact intre cauciuc si carosabil devine mai mare, asa ca ai aderenta mai buna. Link to comment
SYL Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Foarte increzator am plecat apoi la Mare cu roaba (ca nu mai aveam masina): chiar si caseta din casetofon m-a scos din sarite cat a putut sa zdrangane, nu mai spun de porbagaj, cutia de manusi, bordul insusi si de clantzaii de la usi - aviz matizistilor. Sa va mai spun de consum? Noroc de un Rompetrol cu aere cu manometru, ca am scos ceva aer din pneuri, pentru ca apoi totul sa revina la normal. Referitor la consum, cand rotile sunt umflate mai tare, consumul scade. Am auzit ca din cauza asta taximetristii ar baga si o presiune de 3.0 in roata. Link to comment
Abram Burel Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Poa' ca pe ei nu-i prea intereseaza costurile de intretinere, ci doar alea cu benzina! Da' daca nu esti taximetrist, cred ca e mai complicat de calculat si e mai bine sa respecti presiunea recomandata. Ca veni vorba, Mike number one, cat ziceai: 1 si un pic de ceva? Da' ce marca de, sorry, roaba ai? Link to comment
Mircea Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Din punctul meu de vedere, daca nemernicul si idiotul de fabricant a scris acolo 2,1 atm cu pneul rece, dimineata, eu de ce dracu sa bag 2,5, sau 1,4???? Nici iarna nici vara nu umblu la ele, 2,1 presiune facuta la 2 saptamani ca n-am ajuns sa bag azot in ele inca... si gata. Oricum vara, dupa un rulaj pe autostrada cu 140 la ora de vreo 2 ore, presiunea in ele trece de 3 -3,5 atm... iar iarna la -25 scade la 1,5 atm. Din cate stiu eu, o presiune mica distruge pneul, una mare distruge restul, adica amortizoare, bucsi, elemente de articulatie si chiar de caroserie... 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now