Jump to content

Pregatirea de IARNA


Recommended Posts

Din pacate cu toata pregatirea pusa in aplicare pe acest topic , de ieri intru in masina prin spate!!! :mda:

tactica este: se deschide numai usa dr.spate si sari ca boul la volan, o pornesti iar apoi incep sa se dezghete si celelalte usi...

Asa am patit si eu ieri. Aseara am bagat insa solutie de dezghetat broastele, iar de dimineata "centralizata" a reusit sa deschida toate usile.

Link to comment
  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ alx si eu mi-am luat Continental de iarna si sunt f.incantat.Are frane precum si tractiune..

@van del plas - La mine se descuie toate usile insa usa soferului se incapataneaza sa se deschida din afara.Din masina merge din afara nu.Cu toate ca ea se descuie de descuiat.

Link to comment

Eu am inchidere centralizata si pot sa zic ca n-am avut niciodata probleme cu broastele de la usi. chiar se merita iarna. Mai frumos a fost acu cateva zile cand am vrut sa deschid usa de la sofer si a ramas o bucata din garnitura usii lipita de tabla. Am tras usurel de ea si dupa aceea am infipt-o la loc in santulete. Da oricum imi place enorm ca masina la -20 de grade imi porneste, nu chiar la sfert dar oricum. Ce ma mai amuz cand ma sui in masina, dau la cheie, dezaburesc geamurile si plec si ma uit la altii cu (nu zic ce) cum stau cu capota sus si dezgheata p-acolo si dupa ce le pornesc le tureaza de le ia mama naibii de raman segmentii pe piston. Regula spune sa nu accelerezi macar vreo 10 secunde sa pana nu se simte ca a scazut turatia motorului. Eu stau unde intra vantul in iasi, in Nord-est, se vede campul din spatele caminului, azi mi se parea cald la -5 grade. Saraca masina, ce mai indura ea de la mine

Link to comment

@laurentziu83> tu mai ai masina, ca zilnic ne spui cum s-a mai desprins cite o bucata din ea? Cine a vrut sa-si ia Matiz si a citit aventurile tale din ultimele 3 luni cred ca s-a lecuit.

Link to comment

:o fftopic: Da nu s-a rupt garnitura, doar s-a desprins. A ramas prinsa de tabla (gheata era mai aderenta). Nu stiu ce sa zic, dar masina mea n-o dau nici mort. Si nu e asa cum se pare, probleme am avut chiar mai putine la ea decat altii. Ca merg eu cu ea prin cine stie ce coclauri si se uzeaza mai tare asta e, asa face toate. Nu cred ca am convins pe cineva sa nu-si mai ia masina asta, dimpotriva, mie imi place enorm de cat de rezistenta e. N-am eu cum sa ajung la intalnire ca isi schimba lumea parerea despre ea.

Link to comment
  • 8 months later...

Vine iarna si eu sunt intr-o mare dilema. Astazi mi-am dat seama ca trebuie sa cumpar antigel.

OK, maine ma duc sa cumpar, dar nu stiu ce sa cumpar si cum se foloseste.

Mare mea rugaminte e sa-mi spuneti si mie de ce are nevoie o masina iarna. Ce solutii, cum se folesesc si cand trebuie exact folosite.

Este prima mea iarna de cand sunt soferita, asa ca am nevoie de ajutorul vostru.

Link to comment

Zeama de parbriz, asta e clar. Eu folosesc de ani buni Firenze, e prin Selgros etc, se pune 1/1 cu apa pentru -9 grade sau numai zeama pentru -20 sau mai jos. Mai am un flacon mic si albastru pentru dezghetzat broastele de la usi, o racleta pentru gheata (dar e una de calitate, are si lama de cauciuc, si 2 laturi cu forme diferite, din plastic). Nu vorbim aici de gume de iarna sau de lanturi, astea mai vedem... Aveam pe vremuri in Opel-ul vechi o punga de material antiderapant: superba inventie, cand patinai puneai un pumn de material din asta si iesea fum din gume, dar plecai din zona! Daca poti sa ai si o lpoata din aceea pliabila (nu din aia extensibila care sigur nu rezista la greutati mari...), ar fi bine. Poate chiar si niste sare...

Link to comment

Pentru Kalosi care au trecut regulat pe la revizii (sau care sunt prea noi pentru a fi facut vreuna) nu e nevoie de antigel (ca dealtfel pentru orice masina moderna). VIne de la mama ei cu ce trebuie si se schimba la revizii dupa cum scrie la carte.

 

Aveti grija cu folositul racletelor pentru gheata. La praful/noroiul care se depune pe geamuri este foarte usor sa zgariati parbrizul. Veti constata abia cand da... soarele. Mai bine stati sa se incalzeasca motorul si cu ventilatorul la maxim pe cald si numai pe parbriz si dezghetarea lunetei in functiune. Cu putin spray de dezghetare suplimentar puteti obtine rezultate mai repede (desi e mai sanatos sa nu ajunga la chedere). Tineti geamurile cat mai curate si la exterior si la interior (spalare/stergere zilnica).

 

Verificati lamele stergatoarelor de parbriz sa fie in buna stare. Vor avea o sarcina dificila cu gheata ce se formeaza pe parbriz si cu noroaiele de pe luneta (pentru hatch-uri).

 

Nu strica un mic spray pentru dezghetat incuietori, dar nu-l lasati in torpedou ca nu va fi de folos. In general e greu de presupus ca varsta pe care o are Kalosul va poate face figuri din-astea. Daca nu vreti sa mai purtati si micul spray dupa voi, o "injectie" cu glicerina in incuietorile de la usi si portbagaj isi va face datoria preventiva toata iarna (eu recomand aceasta metoda).

 

Spray pentru "impiedicarea aburirii" inca nu am folosit, dar tocmai mi-am luat unul. Sunt curios cat de eficient este, nu de alta, dar il consider o alta chestie cu care trebuie sa freci geamul cat mai des. Vom trai si vom vedea (sper prin geam mai bine).

 

Pe pungile cu lichide de spalat parbrizul scrie in mod normal temparaturile la care rezista, eventual la diverse dilutii cu apa (daca e concentrat). Cu cat tine la mai frig cu atat e de asteptat sa fie mai "toxic" pentru chedere, asa ca nu exagerati, decat daca crapa pietrele. E drept ca rezervorul la Kalos e pus ca draq si nu se prea incalzeste de la motor (nu-s cea fost in capul lor), deci experimentati.

 

Sunt discutii despre cauciucuri de iarna pe alt topic. Cum nu am avut nici-o problema anul trecut (cu Kalosul si nici in alti ani cu... altele), eu n-o sa-mi iau nici anul asta. Fiecare judeca dupa cunostintele si experienta proprii.

 

Ajustati presiunea in pneuri. Daca e uscat puteti umfla putin peste presiunea recomandata. Daca e ud, mergeti pe presiunea nominala. Daca e zapada, lasati-le mai moi. Daca e gheata, lasati-o acasa!

 

Stergeti chederele de la usi si capote cu o solutie pentru cauciuc sau cu glicerina. Ar fi pacat sa ramaneti cu... clanta in mana (nu prea aveti de ce sa trageti la Kalos) daca ingheata dupa ploaie.

 

"Lopatica mica de infanterie" sau echivalent te poate scoate din mari probleme (uneori cu ajutorul unuia din covorase, desi de astea de la Kalos ti-e cam mila).

 

Cred ca mai sunt si alte alea (a se vedea pe net sau in revistele de specialitate).

Edited by Abram Burel
Link to comment

la un moment dat am vazut in car4 una cat de cat, dar nu egaleaza una militara (de care am eu).. eu mai tin si una de camping ce are si fierastrau si tarnacop, dar e o gluma de lopata... le car de iarna trecuta.. si in concediu am mers cu ele..

Edited by aztec
Link to comment

Auziti stiu ca este un fel de spray sau alta substanta care se da in cazul in care iti ingheata usa? sau cum ar trebui so deschis fara sa afectez cate ceva. Eu zic ca daca vrei lopatica sa te duci in Cora, Selgros si Metro ca sigur gasesti de care vrei ;)

Link to comment

Este un spray pe baza de alcool care are un aplicator special pentru broasca. O sa-l incerc iarna asta, abia l-am luat.

Offtopic: Cora e cel mai penibil supermarket din cate exista. Din pacate e si cel mai aproape de mine :( . De fapt nu e, mai penibil e XXL.

Edited by Wichedcoder
Link to comment

@ Viper: sarea (in cazul meu) s-a dovedit total ineficienta. Am avut o cutie de 1 kilogram, am folosit jumatate si nu a ajutat deloc. Restul s-a transformat intr-un maaaare bolovan de sare. Mai bine un faras de metal (in cazul in care n-ai lopatica de infanterie) decat sare. Parerea mea.

Tester de antigel: aveau la Augsburg anul trecut, costa cam 150.000 de lei.

Link to comment

Pai, daca tot e sectiunea de tutoriale, hai sa incercam sa lamurim lumea mai putin "cunoscatoare" (adica cu mai putine ierni la volan), ca altfel cine stie ce experimente se mai intampla:

  • exista 2 feluri de "anti-derapante"
    • unele care topesc (inclusiv sarea)
    • altele care maresc frecarea

    [*]modul de actiune difera "fundamental"

    • cel topitor asta face: topeste; de regula gheata; daca vreti sa topiti zapada, o sa trebuiasca sa aprindeti mai multe... tigari (ca sa treaca timpul mai repede); in cazul asta e mai eficienta lopatica, eventual cu ceva antiderapant daca e ghiata pe dedesubt; chestia asta se practica "la oras"
    • cel "frecangiu" ar trebui sa "adere" la gheata si fiind "aspru" sa ofere rotilor priza necesara, marind practic frecarea (de altfel aproape inexistenta pe gheata); ceva similar se practica "la tara", unde oamenii pun cenusa sau rumegus pe potecile alunecoase; avantajul: chestia asta e ecologica prin definitie, dar evident ca nu prea se potriveste la oras (cel putin aparent).

Cele mai pernicioase chestii sunt zapada care "suspenda" masina (adica o parte din greutate nu mai ajunge la roti ci pe zapada aflata sub burta masinii), cumulata cu ceva gheata dedesubt (uneori asta se formeaza chiar in timp ce incercati sa deblocati masina, pentru ca zapada de sub roti se topeste initial din cauza caldurii generate de frecarea rotilor si ingheata la/pe loc nu neaparat din cauza frigului ci a presiunii exercitate de greutatea masinii - daca va mai aduceti aminte, este aceeasi metoda prin care mai lungeam ghetusurile cand eram mai mici).

Link to comment
  • 2 weeks later...
Unde gasesc de cumparat o lopatica dintr-asta de infanterie? Ca n-am vazut pe nicaieri. Bine ca se gasesc cu partea cea mai utilizata din plastic :-W

Poate ai vreun Carrefour prin drumurile tale. Au aparut unele adevarate, care se pliaza si au si husa, vreo 300000.

Link to comment

Spray-ul impotriva dezaburirii este un mare fas, va spun din experienta... functioneaza fix vreo jumatate de ora dupa aplicare...

Cel mai sfant, pornit motorul, se sta 30 de secunde dupa care se cupleaza AC si caldura pe maxim evident pe dezaburire si degivrarea lunetei si a oglinzilor (cine are). Apoi te dai jos, inchizi usa si cu matura dai zapada jos de pe geamuri si capote, faruri, stopuri etc. Cand ai terminat si te urci in masina, constati ca e cald si ai geamurile dezaburite si gheata de pe ele topita.

In plus seara este indicat sa pierzi 10 minute pe langa masina curatand gheata acumulata in spatele rotilor, ca sa nu-i oferi prilejul sa inghete si mai tare si sa pui doua bucati de plastic sub lamele stergatoarelor, tocmai pentru a nu ingheta pe parbriz. Este preferabil ca masina sa fie spalata destul de des, pentru a indeparta sarea de pe caroserie. Dupa spalare, chederele de la usi si portbagaj trebuie sterse foarte bine si apoi unse cu vaselina siliconica, la fel si broastele uscate cu aer comprimat (au la spalatorii dar le e lene sa faca daca nu le precizezi) si de asemenea gresate cu glicerina. Pot fi unse periodic cu ulei sau vaselina fina presurile de la roti, ceea ce va impiedica zapada macinata sa se lipeasca de ele.

Atentie mare la folosirea stergatoarelor si a oglinzilor electrice! Cand sunt inghetate, daca fortati motorasele acestea se pot arde!

Edited by Mircea
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...