Jump to content

Rentabilitate achizitionare scooter/moped?


alx

Recommended Posts

Laure, cand faceam Craiova pe bicicleta, nu erau asa multe masini. Cand vedeam una, ne uitam ca nebunii dupa ea, ne placea la nebunie.

Acum s-a schimbat foaia. Desenele cu Pokemon specifica clar ca mai ai inca o viata daca o ratezi pe asta, asa ca da-i in gazzzz...

Link to comment
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sato cand ti-e scris ... poti sa o mierlesti si in casa...intra un MIG de la Bacau in apartament la tine si...

 

VIO ...lasa copilul sa zburde :mrgreen:

Link to comment
...La 50kmh cu tot cu casca si cu protectiile alea, ai toate sansele sa te pomenesti cu un telefon de la Politie: "A fost un accident...."

 

 

Perfect de acord, insa chei de la garaj am numai eu, singura cheie de la scuter sta ascunsa in garaj intr-un loc sigur, fiu-meu e destul de ascultator si i-am descris si ce se poate intampla datorita vitezei; pe deasupra are voie sa se plimbe singur doar in raza mea vizuala.

Link to comment

Foarte instructiv, s-a cam kkt pe el fiu-meu cand i-am aratat pozele. Insa tot trage de mine sa iesim afara, sa dea o tura! Cert este ca n-o sa-i dau nici o sansa sa pateasca ceva, la cea mai mica abatere de la reguli, are interdictie o saptamana.

Link to comment

Daca o luam asa cel mai bine este sa inchizi copilul intr-o celula de plumb cu pereti de 2 metri grosime.

Sunt care nu supravietuiesc nici coboratului din pat. Daca e sa se intample, se va intampla. Si eu am facut multe nebunii, gen coborat cu bicicleta dealuri pline de pietris, intrat in sant deoarece m-a orbit unul cu farurile cand ma duceam noaptea pana la pe dig intr Galati si Braila, enspe mii de julituri pe genunchi, unele vizibile si azi, apoi dupa ce mi-am luat permisul mers cu 100 la ora pe gheata, etc, etc, etc. Cel mai mult conteaza educatia pe care o dai copilului, nu pericolele din jur. Daca nu-i faci educatie, degeaba il feresti de mersul pe scuter, daca el traverseaza pe unde apuca sau se apleaca peste geam si cade. Pozele alea sunt irelevante, nici macar nu m-am uitat. La cate grozavii am vazut pe sosele in ultimii ani, cu morti intinsi pe sosea si bucati de creier imprastiate pe asfalt, fiare contorsionate printre copaci, ar fi trebuit demult sa imi pun frumos permisul la pastrare in dulap si sa redevin pieton. Dar, ce folos, daca mi se poate intampla chiar acum cum stau la calculator, sa fie un cutremur puternic si sa-mi cada o bucata de ciment in cap si sa nu apuc nici macar sa termin postarea? (si acum zambesc cand scriu :P ) As fi regretat pe lumea cealalta ca am trait o viata in care am pierdut multe lucruri frumoase ferindu-ma de pericole, care, poate nici nu ar fi aparut si apoi am murit fara sa fi putut sa fac ceva sa ma salvez.

Asta e, traim cu pericolul de a muri in fiecare clipa. In primul rand tine de noroc si apoi de instinctul de conservare. Care, si el se cultiva.

Link to comment

Cele mai bune scootere sunt cele japoneze si italiene-exclus peugeot,(motoare nefiabile si nu accepta modificari)mbk ,iar chinezismele nu intra in calcul;eu am avut un stalker 49cc in 2 T la care ajungea consumul la 4% -regim forja.

Apoi cele in 4T consuma ceva daca te dai la ele:ex yamaha majesty 250cc ajungea la 5.5%;sa nu uitam costuri: o casca buna ,un ulei mai bun e de la 20lei in sus,placutele 80 ron ...etc,iar daca iti vine boala sa pui un kit polini,variator (adica demaraj 0-50 in 3-4 secunde),toba sport...

E rentabil totusi daca mergi incet si nu uita ca nu prea o sa ti se dea prioritate,drumuri cu capcane...etc

Link to comment

In nici un caz nu cumpara casca SH. Daca a avut un soc, chiar daca arata ok smacul dinauntru poate avea goluri si nu mai protejeaza deloc. Teoretic castile se schimba dupa fiecare accident, indiferent daca au sau nu semne vizibile. Practic mai bine se vand la targ...

Link to comment
In nici un caz nu cumpara casca SH. Daca a avut un soc, chiar daca arata ok smacul dinauntru poate avea goluri si nu mai protejeaza deloc. Teoretic castile se schimba dupa fiecare accident, indiferent daca au sau nu semne vizibile. Practic mai bine se vand la targ...

 

Haide mah? Sa mori dupa si sa nu ai tu placerea de a fi experimentat o casca SH? :tongue: (conform postului lui Laurentiu).

 

Laurentiu, nu prea stii despre ce vorbesti. Sunt lucruri carora li se aplica ce spui tu, sunt lucruri carora nu li se aplica. Altfel am sari cu totii de la etajul 2 ca deh... daca e sa se intample, tot se intampla. Ptiu, ce logica :scarpin:

Link to comment

Deci m-am documentat la motociclisti despre casti, stiu despre SH si chinezarii de la tarabe (alea sunt chiar mai proaste decat SH, te asfixiezi cu ele si nu au aproape deloc burete iar la o cazatura iti intra aschiile de plastic in cap). Ma gandeam la niste magazine care vand si duminica in targ, cunosc un tip de la un magazin de acest gen si de acolo intentionez sa cumpar.

Link to comment

Mai mult de 100 de euro nu cred ca o sa ma coste (casca), impreuna cu restul e posiil sa depasesc valoarea de achititionare scuterului. :) ; de fapt, un scuter AF22 se vinde cam cu 4-500 de euro, insa tipul care mi l-a adus nu a stat sa le bibileasca, a aruncat vreo 5 bucati intr-un bus si le-a adus in tara. Al meu avea un spoiler si capacul de la cutia de manusi crapate (le-am lipit ieri), plus niste zgarieturi (partial au iesit ieri la polish).

Link to comment

De curand mi-am luat si eu o "bijuterie" aprilia sr50 liquid cooled, discuri fata-spate, ina limitata fugea 50-55 si cu toba delimitata ia 70 scurt... Mai am de delimitat variatorul si estimez un 90-100, mai mult decat suficient pt oras. Partea nasoala e pretul, doar 2100 eur dar am avut placerea sa o iau de noua. Ce sa zic: avantaje sunt multe: consum, in forja ajunge la 4%, ajung muuuuult mai devreme decat cu masina, rush hour e parfum, dar e si nasol cand vine vorba de accidente, respect in trafic, unde sa o lasi, etc. Personal m-am dotat cu o geaca moto cu protectii, manusi asemenea si o casca probiker chinezeasca, toate vreo 300 euro si cu full casco si RCA 150 eur casco si 150 ron rca.

Link to comment

Casca aia chinezeasca daca-i dai drumul de la 1.5 metri inaltime se crapa... Am probat vreo doua, nici una nu avea aerisire si mirosea a petrol in ele; de curiozitate, cat a costat casca?

Link to comment

Am luat-o de la louis din vitan la 140 ron si la banii aia nu gaseam ceva mai bun, nici macar sh...Ca idee, am scapat-o de cateva ori de pe ghidon, adica tot de pe la distanta aia si s-a zgariat putin dar inca nu s-a crapat :P Acum depinde la ce nivel de siguranta te astepti tu pentru o casca de moped... daca era sa vb de un Shoei, AGV, etc, ma costa doar casca exact cat m-a dus tot echipamentul... Plus ca instinctiv oamenii isi feresc capul si am cazut de vreo 2 ori (fara casca) si nici macar nu m-am atins la cap...

Link to comment
Laurentiu, nu prea stii despre ce vorbesti. Sunt lucruri carora li se aplica ce spui tu, sunt lucruri carora nu li se aplica. Altfel am sari cu totii de la etajul 2 ca deh... daca e sa se intample, tot se intampla. Ptiu, ce logica :scarpin:

Pai doar nu sunt tampit sa ma arunc de la etajul 2, spun ca daca e sa mori, tot mori. Cum ti-e scris, asta e. De asta nici nu tin foarte mult la siguranta personala, n-am alergat niciodata dupa masini cu airbag-uri si cu tspe stele la NCAP, mai degraba mi-am dorit sa am intotdeauna reflexe sa evit pericolul si un dram de bafta sa nu se urce unul peste mine. In rest, dumnezeu cu mila.

 

Dar eu zic ca degeaba ii interzici copilului sa se urce pe scuter, daca el se va urca pe al prietenilor si atunci se va intampla beleaua. Ce rost mai are atunci?

Link to comment

E mai usor sa previi decat sa tratezi.

Pe 2 roti, mai ales micute, nu prea esti vizibil si, mai ales pe stradute mici unde "nu are rost" sa te asiguri ca nu vine nimic, e posibil sa ai intalnire de gradul III cu vreun berbec. Dramul de bafta este, in general, mai mic pe chestiile pe doua roti. Consecintele lipsei lui sunt mai mari, nu ai cusca in jurul tau.

Aduna astea si vezi daca e un risc pe care merita sa il iei tu, darmite copilul tau.

 

Acum depinde si de cat de repede mergi. Nu neaparat ca viteza e rea ( :D ) dar pentru ca esti mai vizibil si mai predictibil la viteze mici. Pe bicicleta eu am reusit sa ating maxim 35kmh si tot am avut 2 incidente ultima oara cand am iesit pe strada (unul dintre ele a fost pretty funny, mi-am luat un bot de Dacie peste roata din spate si din cauza asta am cam dat peste politistul din intersectie :) ) ). Ok, e alta treaba... e Bucuresti, e trafic...

Link to comment

Ohooooooooo, 149 cc- asta e deja motocicleta! Trage de rupe, insa trebuie A la el (cine are). Am mers cu unul de 125 si sincer mi se pare foarte rapid, fuge de sub tine de zici ca-i racheta. 400 euro nu e mult deloc pt un 149cc. Depinde in ce stare este.

Link to comment

Stare perfecta, mai bine ca nu l-am vazut duminica, ca-l luam pentru mine tot de forjat pe coclauri... Cica il avea la vanzare, insa eu ma benoclam doar dupa mopeduri...

Link to comment

Eu sunt pentru scooter!ii pui limitator in carburator si o sa fuga 45km/h viteza la care scad sansele sa faci accident;apoi invata-l cu frana fata sa nu o puna decat la viteza mica la inceput(daca are disc pe frana,daca nu are si are ferodou e periculos pt ca daca se incinge si il forjeaza adio frana)

A doua regula: sa depasesca doar prin stanga;sa nu se bage printre masini prin dreapta decat foarte rar!

Obisnuieste-te cu ideea ca va cadea o data:nu exista persoana care sa mearga pe scooter ,motor si sa nu pice!

Pe langa astea e posibil sa-i insufli un hobby misto si sa inceapa sa si umble pe la el sau sa vrea altul mai bun;sau scooter tuning ! :)

Link to comment

Corect, viteza mare i-am interzis-o de la inceput, la 10-15 la ora nu are ce pati daca nu iese in strada. In zona mea sunt o gramada de alei neumblate (am fost ieri pe o alee asfaltata cam de 2 km pe langa lacul de agrement), in week-end iesim cu masina (condusa de nevasta-mea) iar eu cu scuterul in Gheraiesti, unde sunt alei asfaltate si se poate plimba cu viteza mica.

 

Misto este ca s-au ieftinit tare fata de anul trecut cand nu gaseam moped de 20 de ani sub 15 milioane iar scuter carenat sub 22 mil; la 2-300 de EURO poti sa-l consideri consumabil, daca te tine doua veri...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...