vladawd Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 ajung noaptea acasa, parchez, opresc motorul, sting farurile. eu de obicei cand stau pe loc stau cu piciorul pe frana. ma uit in oglina si vad ca stopurile erau aprinse. ridic piciorul de pe frana...se sting. calc frana iar...se aprind din nou. repet : motor oprit, faruri stinse (nu pe pozitii...nu nimic) nu am alarma pe ea,nici macar telecomanda pe cheie pt inchidere. e din ciclul asa face toate ? sau... Link to comment
lauamd Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 La autovehiculele gândite corect aşa trebuie deoarece sunt situaţii când, poate, un autovehicul tractat nu are posibilitatea de a avea contactul în poziţia accesorii. Este absolut normal. "> Link to comment
tolin Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Asa face toate ... masinile, tensiunea la becurile de frana este pe direct. Link to comment
sergiuhusca Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 e perfect normal!asa e cam la toate masinile! Link to comment
vladawd Posted June 30, 2007 Author Share Posted June 30, 2007 (edited) pare oarecum inutil...nu normal cand cheia e scoasa din contact nu poti sa tractezi vehiculul pt ca se blocheaza volanul si chiar daca ar fi normal...eu nu am mai intalnit asta la nici o masina. mersi de raspunsuri Edited June 30, 2007 by vladawd Link to comment
Abram Burel Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Stopul de frana face parte din semnalele de siguranta. El trebuie sa mearga in orice conditii. Daca vrei sa te convingi, incearca niste scenarii in care poate vrei sa ai acest "feature" Bonus, iti dau un indiciu: gandeste-te cate manevre trebuie sa faci daca vrei sa testezi stopurile in cazul in care ele s-ar aprinde numai cu motorul pornit Link to comment
vladawd Posted June 30, 2007 Author Share Posted June 30, 2007 eu nu ma gandeam sa se aprinda doar cu motorul pornit ci sa fct dupa acelasi principiu ca semnalizatorul...cheia pe ultima pozitie. Link to comment
Mircea Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 (edited) Sunt pe principiul luminilor de avarie. Functioneaza in orice conditii. Motor pornit/oprit, cheie in contact sau scoasa. La ce masina ai vazut tu ca nu fac asa? Te rog foloseste majuscula lainceput de fraza sau propozitie. Valabil si pentru @sergiuhusca. Edited June 30, 2007 by Mircea Link to comment
vladawd Posted June 30, 2007 Author Share Posted June 30, 2007 Solenza,Opel Zafira, Peugeot 307...berlina Sau nu am dat eu atentie pt ca nu erau masinile mele ? Link to comment
Mircea Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 (edited) Berlina da, restul nu cred. Pana si junghiul de moskvitch 1500 s din '80 pe care l-am stapanit din 97 pana in 2000 aprindea stopurile de frana indiferent de pozitia cheii de contact. In plus junghiul ala stia sa aprinda stopurile de frana daca aveai contactul pus si trageai frana de mana... Lasa-le asa, e un safety feature. Edited June 30, 2007 by Mircea Link to comment
alins75 Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Daca va uitati in manul vedeti ca masina poate fi tractata ridicand doar puntea fata si ruland pe sosea cu rotile din spate. In momentul acela nu pre ai nevoie sa invarti de volan dar poate nu strica sa poti aprinde stopurile de frana. Oricum din experienta mea, pot spune ca D1300 facea la fel, BMW 320 la fel si SAAB 9-2 la fel. Poate si altele, nu stiu, dar banuiesc ca in general cam toate. Link to comment
EM!L Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Si Dacia, si Cielo ... si altele tot asa fac! E tensiunea la becuri pe direct! Link to comment
closchkutza Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Dar nu inteleg, cu ce deranjaza chestia asta? Care este rostul topicului? Link to comment
Recommended Posts