aditzasan Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Salut, Imi poate spune si mie cineva cum sa fac o curatare a motorului fara sa bag masina in service si eventual fara ca nimic sa nu fie demontat? A fost in service de curand sa i se regleze tachetii si mi-a spus mecanicul ca are ceva marmelada la interior...s-a curatat un pic,insa presupun ca a fost ceva supeficial numai...mersi Link to comment
tolin Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Ca sa cureti motorul pe calea uleiului exista Motor Flush. Se pune in ulei, se porneste motorul la ralanti pret de 5 min. sau cat scrie pe eticheta produsului, dupa care se schimba uleiul. Link to comment
aditzasan Posted July 4, 2007 Author Share Posted July 4, 2007 inainte de a adauga aceasta solutie de curatare trebuie golit complet uleiul vechi din motor sau macar parte din el? si unde gasesc busonul care trebuie desfacut astfel incat sa pot scurge din motor ulei/solutie de curatat? mersi anticipat! Link to comment
Juliaen Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Solutiile gen Engine Flush se adauga peste uleiul existent (atentie: nu se merge cu masina dupa ce adaugi solutia) si se lasa motorul la relanti timp de maxim 3-5 minute (vezi etichate produselor pt. detalii). Apoi se procedeaza la schimbul normal de ulei, singura diferenta fiind compozitia usor apoasa a amestecului ulei+engine flush. In privinta busonului, daca nu stii unde e, atunci sigur nu o sa reusesti sa schimbi nici filtrul de ulei si mai bine apelezi la o persoana mai dibace / mergi la un service pentru schimbul complet de ulei / filtru (15-20 RON). Succes! Link to comment
vasiledintomis Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 (edited) Am facut si eu un asemenea tratament iar in timpul celor 5 minute am simtit cum turatia motorului a crescut un pic,probabil ceva cai desfundate de Engine Flush.Nu mai stiu ce tratament am folosit ,ceva de genu 2+2 dar cand am demondat capacul culbutorilor se cunostea diferenta,nu mai avea nici un pic de mazga. Edited July 30, 2007 by vasiledintomis Link to comment
LYM Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Am bagat si eu o data un 2+2, cu toate ca nu cred ca era nevoie, si pe durata celor 3 minute se auzea un fasait continuu la motor. Dupa ce am schimbat uleiul totul a fost ok. Link to comment
iulygm20 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 merge super 500 ml mororina pusa in motor ,se lasa sa mearga 3-5 min la relanti,apoi se schimba uleiul impreuna cu filtrul. Link to comment
robertinoo Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Am 8000 km de la ultimul schimb si dupa pornirea motorului se aprinde scurt si se stinge martorul de la ulei. Asta ma face sa schimb uleiul si filtrul mai repede. Ar fi al treilea schimb si vreau sa-i curat pentru prima data motorul. Exista o solutie de curatare mai buna? Link to comment
danutza Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 La 8000 de Km nu cred ca este cazul sa il cureti.Schimba-i uleiul si da-i pace. Link to comment
varais Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Daca ai folosit mai multe tipuri de ulei chiar ar trebui sa ii cureti motorul mai ales atunci cant treci de la ulei mineral , semisintetic la ulei sintetic. Link to comment
tomis Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Nu s-a inteles cum trebuie. Are 8000 de la ultimul schimb. Daca becul ramane putin aprins, inseamna ca presiunea de ulei apare mai greu si trebuie schimbat uleiul. Poti sa faci si un flushing, te costa in plus numai sticluta cu lichid. Toate e la fel. Link to comment
ALiCE Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Voua nu va este frica sa bagati flush in motor? Eu am incercat sa curat capacul de la motor cu asa ceva, avea depuneri intarite pe el. L-am lasat un pic la inmuiat, nu s-a curatat, in schimb au inceput sa se desprinda bucatele destul de mari din depunerile existente. Probabil ca unele chestii le curata bine (ex: sorbul pompei), care nu sunt intarite, insa mie mi-e frica sa nu dezlipeasca bucati mai mari si sa blocheze canalele de ungere... Link to comment
smailmiami Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Riscul asta este clar. Daca ai un motor atat de neintretinut, de uzat, un motor flush ii face mai mult rau. Link to comment
ALiCE Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Ulei bun si schimbat la timp, axa cu came arata ca noua, nu consuma gram de ulei; totusi la 100.000 km avea depuneri serioase in capac (loc in care nu ajunge uleiul in mod constant, dar mai ajunge) Link to comment
Viktor Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 Care vreti,verificati-va "tub-ul ventilare carter".Astazi am schimbat furtunul de legatura si . Link to comment
cristidavid Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Am pus si eu flush motor (Abro, cica mada in USA) dar am schimbat si uleiul dupa aceea! de la Aral Blue Tronic, am trecut la Motul Synergie. Link to comment
Viktor Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 N-ati mai trecut de mult pe-aici. In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor? Link to comment
Salex Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Un coleg de-al nostru (ROV daca nu ma insel) spunea ca a folosit motorina in cazul unui motor de Leganza Link to comment
argon Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 N-ati mai trecut de mult pe-aici. In afara de motor flush, ati mai descoperit si alte solutii pentru curatat depuneri grosolane de ulei in motor? Da, mers cateva sute de km eventual forjat cu un ulei de sacrificiu, dar metoda asta costa vreo 100 ron la Matiz de exemplu, ca degeaba il iei pe cel mai ieftin mineral, trebuie ceva mai sintetic. Asta o vad eu ca cea mai buna metoda. Link to comment
Viktor Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Uleiul ala ars (depuneri) nu prea vrea sa-l dea jos motorina, am incercat. Am incercat urmatoarele: benzina, motorina, spay pentru carburatoare, motor flush. Tare greu se curata. In trecut, la un motor desfacut compet, am incercat o droae de substante, nimic. Singurul produs care si-a facut treaba, curata cit ai clipi, a fost asta. Lasat citeva minunte si spalat cu presiune de apa. Problema e ca la motorul asta nu-i desfacut si sub nici o forma nu bag apa in el. Incerc a folosi orice alte substante ce nu necesita clatirea cu apa. Am cinci litri de brake cleaner pentru final. Link to comment
Viktor Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Ca tot veni vorba de brake cleaner, este mult mai avantajos procurarea in cantitate mare, 5 litri de ex. si suflat cu pistolul si compresor, cine dispune de asa ceva. Obijnuesc sa iau si cite un spray, pentru lucrari mici. Link to comment
adrian_uzy Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 (edited) Salut. Legat de curatarea motorului cu substante gen motor flush, cineva mi-a spus ca nu e recomandata deoarece la motoarele mai uzate pot aparea "jocuri" care duc la zgomot ridicat si o prosta functionare a motorului. E adevarat? As vrea sa o gac o astfel de curatare, dar cand trebuie facuta ea? Edited December 30, 2011 by Salex Link to comment
Mircea Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Si e mai interesant sa scrii cu font striketrough? Curatarea poate indeparta impuritatile depuse in motor - in fond asta este rolul ei - iar aceste impuritati puteau avea "rolul" de a amortiza anumite zgomote provocate de uzuri. Dar niciodata nu poti considera ca jegul din motor este benefic pentru ca amortizeaza zgomotele... Link to comment
catapkz Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Flush-ul e necesar doar cand sunt depozite insa exista si cazuri documentate de motoare stricate de acest proces... Mai jos sunt articole in engleza despre motor flush: http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/4220245 http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html http://www.bargaineering.com/articles/5-worst-car-maintenance-scams.html Link to comment
augustinionut Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Pana la motorflush...cand schimb uleiul, dupa golire torn in motor aproape 1 litru de ulei. Daca spala sau nu impuritatile , nush sa zic, dar ceva imi spune ca spala urmele de ulei vechi. Macar atat Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now