Dj_Dark Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 (edited) La diesel e negru dupa 100 km . Si motorul nu e murdar, am poze la topic. E doar...diesel In ceea ce priveste metoda de mai sus eu nu as aplica-o decat la un motor vai mama lui la care nu s-a schimbat uleiul si se vad depuneri sanatoase. La troacele mele nu e cazul. Edited June 18, 2017 by Dj_Dark 1 Link to comment
Viktor Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Am fi in cistig de cauza si fara de batai de cap de producatorii de uleiuri le-ar scoate din start black, fara de termen a perioadei de schimb si ar ramine drept instrument de analiza a viscozitatii pipaitu'. In general in manuale ii specificat a nu se face engine flush de nici un fel ca o sa atraga pagube serioase. Eu unu chiar nu stiu ce sa mai cred, unde-i purul adevar ca un exemplu real, o constatare clara ce sa dovedeasca ca pe urma unui flush au crapat simeringuri, au cedat cuzineti ori cilindri afectati n-am vazut inca. Intr-adevar, unde nu e cazul de flush nici nu-si are rostul. In schimb, intr-un motor unde domneste jegu' cred ca poate fi tratat si cu zeama de lamie ca nu poate fi mai daunatoare decit uleiul feroce (original, datind si zacind in motorul utilajului de cind a iesit pe poarta uzinei ). 1 Link to comment
paneuroil Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 si am folosit lukoil engine flush, mol engine flush si n-are nici pe dracu motorul. altii fac flush-uri diesel 50% cu ulei 50% sau acetona 40% cu ulei 50% Link to comment
cris06 Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Detergent lichid... Insa, cea mai buna meoda de spalare: se dau jos baia de ulei si capacul tachetilor, se curata manual si cu spray de curatare si... restul se stie. 1 Link to comment
Viktor Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Mie unu imi fuji mintea la un dispozitiv cu doua sensuri aparte si montaj in locul filtrului de ulei pentru a curata lagarele cu un minim de presiune atit catre capu' motorului cit si in jos, in sorbul pompei. Da' tre sa ma plictisesc din cale-afara sa pun ideea in practica ... 1 Link to comment
paneuroil Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 (edited) se poate face, dar implica niste costuri io zic ca cel mai bine 50% diesel sau acetona - 50% ulei dupa care pus un ulei de sacrificiu mers tare 100-200km ptr curatare in afara localtatii, dat jos si pus ulei nou premium si filtru de ulei de calitate. Edited June 28, 2017 by paneuroil Link to comment
Viktor Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Deloc costisitoare, costuri minime as zice. Un filtru vechi caruia ii decupezi baza (partea cu filetul) pentru racordare, doua capete de teava pentru a forma separatorul pe baza filtrului si doua racorduri rapide pe fiecare "camera", o mini-butelie pentru solvent si presiunea de aer. Simplu. Vad deja si doua sonde cu multiple pulverizatoare din care una pentru baia de ulei (cu montaj in locul busonului de golire) iar cealalta sub capacul culbutorilor, apoi solvent si vreo 8-10 bari presiune ce cred c-o face luna, sare tot jegu' depus. (moama, da'ce imaginatie bogata ... ) ) Link to comment
Viktor Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Se confectionara si separatoru' cu montaj in locul filtrului de ulei in ideea curatarii lagarelor in ambele sensuri. Mai ramine de-un test (pe-o caleasca sin vecini) de care mi-s curios rau de-o sa dea randament . 1 Link to comment
florinellll Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 (edited) Asa arata uleiul pe joja dupa 1000 km ,ca urmare a spalarii profesionale a motorului . Edited July 3, 2017 by florinellll Link to comment
Viktor Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Fain, curat ... Filtrul (aftermarket, al original fiind mai mic) de mai sus ii de Swift si din cite am inteles ii identic alui de Matiz si Tico cu 3/4x16 (de poate confirma cineva). Inca nu am studiat terenul de ii valabil si pentru troasca mea insa, de situatia impune ii aducem un upgrade separatorului. Baga te rog un link cu modul in care a fost curatat motorul tau, Florinele. 1 Link to comment
florinellll Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 (edited) Am scris "profesional"ca sa va incit. Vad ca mi-am atins tinta "> "> Am mai scris pe aici de ""metoda mea originla""insa nu a trezit interes pentru ca este ieftina si "nebrevetata" La doua schimburi de ulei bag 3 litri de ulei ieftin(vai vai ulei ieftin ,distrugi motorul ) fac o tura de 10 km il dau afara cu tot cu mizeria colectata{{mizerie pe care voi o mai plimbati prin motoare inca 10.000km}} si aferenta ,pun ulei curat si filtru nou si atat,,,,,,,, nimic spectaculos si nici scump. Edit: cineva ""expert mare""in uleiuri recomanda acetona pentru spalare!!!!!!!!!! Intrebare: stie acel ""expert""ca acetona care se gaseste pe piata contine H2O? Este ok sa bagam in circuitul de lubrifiere al motorului termic H2O? ' Edited July 3, 2017 by florinellll Link to comment
Viktor Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Eu unu am crezut ca operatiunea fu efectuata intr-un service cu scula special pentru, de unde tineam a "fura" cite ceva din procedeul aplicat gen: presiune folosita,pe unde ii da cu jetu'si din astea... Da'am prins ideea. 1 Link to comment
tunning4life Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Interesanta ideea viktor. O nelamurire am si eu. Intre teava din centrul "filtrului" si ștuțul care iese in continuarea ei, ce ai pus? E sudat direct acolo? Ceva garnitura? Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk Link to comment
Viktor Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 (edited) Ala ii racord metalic cu filet ce se regaseste pe galeria de admisie (la motoare mai vechi spre ex) si face conexiune cu furtunul servo frinei. Pe capatul tevei centrale am sudat piulita cu filet aferent dupa care am infiletat racordul respectiv cu saiba de cupru. Pe lateral acelasi lucru, dat gaura, sudat piulita si montat racordul cu saiba de-altfel. Nu neaparat a fi cu filet, eu am procedat astfel ca am avut racorduri. Cite un capat de teava cu diametrul de ~10mm sa zicem, merge sudat direct pe lateral iar pe capul tevei centrale trebuie o piulita pentru a ajusta diametrul tevei. Apropo, cea de a 2-a poza ii oarecum incorecta (acum mi-am dat seama) la modul cum am procedat de final si totodata corecta daca se sudeaza stutz direct. In prima faza am adus-o astfel in ideea de a da filet direct doar ca nu imi iesi pasenta, s-o adeverit ca nu am tarod asa mare dupa care am taiat jos si am sudat piulita. Pardon . Edited July 3, 2017 by Viktor 1 Link to comment
Viktor Posted July 4, 2017 Share Posted July 4, 2017 Bingo ! Aparu si butelia pentru adeziv de curatare (a se citi motorina ) Un capat de furtun si cam atit, se pune in practica. 1 Link to comment
Viktor Posted July 5, 2017 Share Posted July 5, 2017 Un mic upgrade pentru curatat in capul motorului cu presiune. Una bucata "patron" ce se regaseste in interiorul supapei limitatoare de presiune (frine spate la cielo) careia i-am perforat interiorul cu un burghiu de 2mm dupa care l-am turtit la capat pentru a forma un jet perdea apoi montat pe furtun urmat de un test cu apa. Merge bine ca si presiune si lasa curat in urma (test pe beton) insa nu stiu (deocamdata) ce randamente o sa dea pe fieratanie jegoasa. 1 Link to comment
Viktor Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 (edited) Punct si de la capat. Spre surprinderea mea filetul (filtrului de suziki) separatorului se potriveste si pe Nexia. Test facut pe ciuru (jegos si uricios) tras la gard de ani de zile. Cauza ... garnitura chiulasa bulita, axul cu came schimbat in citeva rinduri bune s.a.m.d Da' ca si material didactic in ideea de a ma desteptati (ca demult incerc, da' nici ca-mi reuseste ... ) ii numa buna. Asadar, ne-am pus ideea in practica in ce priveste curatare motor interior cu jet de presiune si motorina. Banui ca brake cleaner-ul ii mult mai indicat, dar ma rog, motorina a promit de data asta. Prima faza, doar capacul luat jos si depuneri nu tocmai da azi de ieri, ci de ani de zile zace. Faza a 2-a, dupa jet. Faza a 3-a, curatare lagare in capul chiulasei. La baza nu i-am dat din doua motive : nu am posibilitate a intra sub rabla si a doua la mina, racordul de pe lateral al separatorului o trebuit demontat sa pot infileta ca-i o idee cam lung (nu cu mult) si nu am putut infileta separatorul. Cu o curbura la cald se rezolva apoi remontat la loc. Si de final, separatorul. Apropo, ceea ce se vede ramas pe axa ii rugina ce nu poate fi indepartata astfel, cu jetu'. Edited July 12, 2017 by Viktor 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 E bine ca-ti functioneaza jucaria, dar... "depunerile" alea le spala si un schimb de ulei. Parerea mea: nu te lega la cap daca nu te doare Link to comment
Viktor Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Intr-adevar Geo, unde nu e cazul ... atunci nu e. In schimb, de esti norocos si iti cade un rapan precum in postare #26 (tot patitu-i priceput, cica) ai dat-o-n bara. Si dupa cum nu exista pensuli minine (pentru curatare manuala, si culmea, stiu cu ce se haleste treaba asta) sa incapa cum bate jetu' , iti creste barba pina ce o vezi cit de cit curata. Oricum, macar mi-am facut damblaua. Iar de mi se pune pe chelie de-o clateala calestii mele, trimitem un 2 litri de brake cleaner sub presiune prin tot motorul, urmat de vreun litru de ulei curat de clateala sa scoata ramasita (de exista) de cleaner apoi vine schimbul de ulei. 2 Link to comment
VAXXi Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Va rog ramaneti la subiect, ramaneti la un ton politicos si nu va mai dati la gioale, chit ca-i foarte cald afara. 1 Link to comment
Viktor Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 (edited) Nu-s cum se face da' ma simt cu musca pe caciula. Sa fi scris gresit pensula ? (pensula minune). L.E. Ce am omis a sublinia, curatarea lagarelor trebuie executata cu capacul pus, nu neaparat in suruburi dar pe pozitie altfel improasca de mama focului (dupa cum se vede). Fu inlaturat pentru citeva sprituri doar de monstra sa se si vada despre ce-i vorba si cum lucra. Calestei in cauza nu i-am dat importanta insa, de aplic tratamentul pe una in toate mintile atunci trebuie protejat compartimentul motor (ce nu-mi scapara din vizor) cu o folia si decupata nu mai milt decit ii necesar interventiei. Edited July 13, 2017 by Viktor 1 Link to comment
Viktor Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Am curbat racordul ala de l-am rupt. Si sa fie treaba treaba, mi-am incercat norocul cu inca unu si da, am reusit sa-l rup si pe ala cu incalzit cu tot, asa ca i-am schimbat modelul. Asadar, cine n-are stare si inclina catre "prostii", separator (si alte dracarii) sa sudeze direct racordurile, ambele la "fundul" piesei de se poate (incap ambele de e la simplu si fara piulite). 2 Link to comment
paneuroil Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 (edited) new entry Amsoil Engine Flush comandat de la o firma din Alba Iulia pe internet. Revin cu mai multe detalii dupa ce il folosesc Mai multe detalii despre produs aici http://www.amsoil.com/shop/by-product/other-products/cleaners-and-protectants/engine-and-transmission-flush/ http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2763.pdf http://www.amsoil.com/msds/flsh.pdf si aici https://syntheticoil-europe.eu/ro/protectie-si-rodaj/203-amsoil-flush-solutie-spalare-motor.html?search_query=flush&results=1 apropo cine vrea solutiile folosite in trecut de Viktor (solutia de spalat aragazul si egr cleaner) ptr curatat extrem dupa care clatit cu brake cleaner http://www.produsemenaj.ro/solutie-de-degresare-well-done.html?utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link https://m.emag.ro/spray-curatare-egr-ma-professional-400ml-accesorii219/pd/D8N053BBM/ https://www.autolux.ro/brake-and-clutch-cleaner-solutie-curatat-sistem-franare.?utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link @Viktor dupa ce se face tratament de flush, ca sa fie complet ti-as mai recomanda Mobil Delvac1 MX 15w40 cu LM Schlamm Spulung https://m.emag.ro/ulei-motor-mobil-delvac-mx-15w40-4l-5055107427323/pd/DMS9LBBBM/ https://www.mobil.com/english-au/commercial-vehicle-lube/pds/auxxmobil-delvac-mx-15w40 https://m.emag.ro/solutie-curatare-motor-liqui-moly-5200/pd/DL6747BBM/ https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000020/5200-OilSludgeFlush-11.0-en.pdf si faci motorul bec la interior.Curat Edited August 4, 2017 by paneuroil Link to comment
Viktor Posted August 4, 2017 Share Posted August 4, 2017 Pentru a nu se crea confuzie, tin a sublinia ca degresant-ul ala la rere fu folosit cu totul in alte conditii, in cazul unui motor in care s-a folosit ulei pe baza de grafit (sau asa ceva, pentru a prelua uzuri si diminua zgomotele, cica, in mintea unora) complect demontat in scopul unei interventii capitale cu set motor nou si toate cele. Stratul ala de marmelada uscata imprimata in peretii blocului motor cit si pe celelalte componente nu a putut fi indepartat decit cu well done, ca celelalte licori achizitionate espres pentru s-au dovetit a fi fix-pix pe linga asta. Dat cu din asta (pe uscat doar) dupa care clatit cu apa din belsug si repetata operatia pina ce a iesit curat - curat. In alta ordine de idei, degresant-ul la rece sub nici o forma nu are ce cauta in motor in ideea curatarii, cel putin din punctul meu de vedere. Ca idee, unu o bagat rumegus in cutia de viteze sa o faca selentioasa cica ... Fereasca de ce le fata mintea unora ... 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now