korydon Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Nu vad nicaieri 6,5 consum EXTERN. Eu stiu traseul, e cam mare consumul. Mai ai cozonacul "Boromir" pe masina ? Link to comment
augustinionut Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 (edited) Iar n-ai lectia invatata. Citeste bine inainte sa postezi. http://www.gmclub.ro...post__p__502088 Da, ai dreptate, aveti dreptate, e consumul prea mare. Cred ca imi voi cumpara un matiz cu un consum mai mic de la unul din userii care are asa ceva. Dupa ce-l probez asa cum il forjez p-asta micu. Am zis Uitam: sper sa tina ambreiajul si planetarele cat mai mult la asta micu. Edited November 12, 2010 by augustinionut Link to comment
raven84 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 augustine, faptul ca tie iti place sa rupi masina in 2 cand esti la volan e problema ta, dar trebuie sa specifici exact conditiile de utilizare pentru ca altfel se intelege gresit afirmatia ta. Apropo, de unde si pana unde boromir? Link to comment
korydon Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 (edited) Eu, dupa ce am scos restrictorul de aer imi tot pun intrebarea de ce l-au pus proiectantii pentru ca face mai mult "rau" decat bine . Mult mai usor se duce acum in ture mai ridicate si ce este mai interesant este faptul ca a scazut consumul. Daca te misti intre 3500 - 4000 rpm cu masina asta scoti consum mai mic decat zice cartea tehnica. P.S. - Uita-te la topicul cu masina lui augustin si vezi la ce ma refeream cand ziceam de " Boromir". ) Edited November 25, 2010 by korydon Link to comment
AlexTUNING Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 astazi am scos si eu restrictorul... dupa o tura de 4-5km pot spune ca e ceva mai sprintena masinuta, insa ca si inainte la relanti pe loc tremura toata masina, am incercat sa mai reglez acel surub la clapeta de acceleratie dar fara rezultate.. pare ca merge cam urat la relanti cateodata da sa moara, iar isi revine si tot asa... Link to comment
tolin Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 Turatia de ralanti nu se reglaja din surub, ca nu-i dacie. Surubul acela foloseste la altceva si trebuie lasat cum l-au reglat in fabrica. Turatia de ralanti se regleaza prin procedura de Idle learn si daca ai euro2, din avansul static. Link to comment
adisoru Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Eu as vrea sa intreb care este rolul acelui tub rosu din imagine, care se afla sub filtrul de aer. Se poate renunta si la el? Nu imi dau seama ce rol ar avea. Link to comment
korydon Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Este un tub decantor, care face ca apa intrata pe traseul aerului pana la filtru sa se scurga prin gaura din capacul inferior al filtrului. Nu renunta la el. Link to comment
jorky1987 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 restrictorul despre care vorbiti are numarul 21 in imagine???? Link to comment
tolin Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 restrictorul despre care vorbiti are numarul 21 in imagine???? NU la masina ta (nu se vede in desenul acela). Link to comment
mastercode Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Cu scuzele de rigoare ca pb. voi bate nitel campii, dar sunt doi ani de cand urmaresc acest topic fara sa gasesc un motiv decisiv sa ridic capota si sa elimin acel rezonator+restrictor. Banuiam intr-o vreme ca operatia a fost deja facuta de primul proprietar, la cum se misca masinutza, desi cum am citit si in alte posturi, depinde de la zi la zi, nu-mi dau seama cat de mult depinde de prima cheie sau mood-ul meu, dar azi se taraie, maine e fashneatza si toarce frumos Pe teava de esapament scrie Borla, dar n-am stat s-o disec daca e doar ornamentul sau mai e ceva decisiv schimbat pe sub ea. De sunat a sunat de cand am luat-o a masina "straina", cu bas frumos la turatii mici insa ma zgarie pe inima cum urla daca o calc mai tare asa ca o las, n-am ajuns cu pedala la fund niciodata. Ca sa intru pe topic, nemultumirea mea e legata de consum, cat ar conta mai mult aer in motorasul ei. Partea de admisie e neatinsa, am rezonator, am restrictor. La drum lung (Bucuresti-Iasi) repetat ia 4 la suta, indiferent cat de urat am incercat sa merg, fara blana dar peste 140 oricum devine bomba pe roti, nu mai am directie. Despre benzinarii iar devin offtopic, cu plin facut la Bucuresti ajung la Iasi la jumate spre sfert, iar plin si revin la Bucuresti unde mai merg 4 zile, 50km zilnic urban, altfel bag 10 litri la fiecare 3 zile. Deci 4 afara, 8-9 in oras. Ma intreb cat de mult ar ajuta , in loc sa elimin rezonator+restrictor sa ii pun un charger, stiu ca pot fi usor combatut dar la cat de urat am mers cu ea afara si totusi sa se incapataneze sa ramana la 4 mi-a intarit convingerea ca la viteze mari intra fortat aer mult si ii place asta. Sa o fac sa ajunga macar la un 5-6 in oras m-ar bucura, as fi de acord sa urce benzina si la 8 lei . Altfel, oricat de "ca la carte" am incercat sa merg, sub 8 nu scade in oras Link to comment
tolin Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Le dai jos, mergi o vreme asa si apoi ne dai raspunsurile pe care le ceri acum. E cel mai simplu si mai obiectiv. Link to comment
mastercode Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 asa voi face, promit sa revin cu rezultatele. as incerca sa caut intai un by-pass asemanator cu cel deja de pe masini, cred ca o parte de zgomotul de care se plang unii poate fi de la teava de aluminiu, ma uit la hota cat de urat face Le dai jos, mergi o vreme asa si apoi ne dai raspunsurile pe care le ceri acum. E cel mai simplu si mai obiectiv. Link to comment
andreib Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 5-6 in oras nu vei obtine de la un matiz. Oricum, nu cred ca modificarile aduse traseului de admisie sa aiba influenta prea mare asupra consumului urban (cand oricum cea mai mare ,,restrictie" de pe traseu e clapeta de acceleratie. Diferenta care am simtit-o eu cand am scos restrictorul a fost in sarcina ridicata sau la apasare mai serioasa pe acceleratie, nu la tarat de ici colea in oras. Daca vrei consum mic de la matiz in oras trebuie sa conduci mai turat (20-40-60), sa incerci sa anticipezi traficul si sa folosesti frana de motor, sa verifici si eventual sa schimbi sonda lambda (depinde de cati km are si cat de bine mai functioneaza), sa te asiguri ca toate consumabilele sunt schimbate la timp (f aer schimbat la fiecare schimb de ulei), ca sistemul de aprindere este in parametri optimi (bujii ngk/champion nu bosch, fise in stare buna), ca ai un ulei recomandat (5w30 nu cine stie ce marmelada), ca presiunea in orti e corecta, ca nu cari lada de 50jde kile cu scule inutile dupa tine etc. Mai poti face mici ,,tuning"-uri dealde un termostat care deschide cu cateva grade mai sus sau modificarea integrala a admisie cum recomanda tolin (nu doar scos restrictorul ala). Link to comment
tolin Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 (edited) Dar nu te lega de priza aia de sub capota. Gaseste alta priza si fixeaz-o undeva in grila, in dreapta. Poate gasesti tub flexibil textil, reduci zgomotul, daca te incurca, desi o vorba din lumea constructorilor de automobile spune ca: "zgomotul de aspiratie trebuie sa fie mai mare decat cel de evacuare". @andreib > restrictorul limiteaza la turatie mare, dar rezonatorul (filtru de banda) limiteaza si la turatie mica. Edited March 10, 2011 by tolin Link to comment
korydon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 (edited) "zgomotul de aspiratie trebuie sa fie mai mare decat cel de evacuare". Eu am un cot introdus in tubul decantor din cutia inferioara a filtrului. Zgomotul e demential mai ales pe la 5000rpm, nici radioul nu-l mai ascult pentru a auzi "cantecul" motorului. Edited March 11, 2011 by korydon Link to comment
calinjack Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 daca tot suntem la sectiunea cu rezonatoare si restrictoare,atunci va spun ca ieri ,avand capota motor ridicata ,ma intreaba un vecin:pe acolo trage aer? -da!ii raspund -pai pe unde intra aerul ,ca intre capota si bara nu e loc,si mai e si garnitura aia in dreptul orificiului de aspiratie -pai pe unde poate si el saracul! -i-am raspuns. Link to comment
argon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Asa e si la mine, acum m-am uitat, cu capota inchisa, garnitura aia de pe capota cate chiar in fata adimisiei, poate de aia consuma asa putin Link to comment
korydon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 , poate de aia consuma asa putin Dupa logica ta ar trebui sa avem consum 0% daca strangulam admisia de aer. 1 Link to comment
argon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 zero nu se poate, dar mai mult aer=consum mai mare. Deseori un filtru de aer imbacsit poate sa reduca consumul, desi majoritatii li s'ar parea absurd. Link to comment
korydon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Tu gandesti ce spui ? Daca nu as fi experimentat, poate te-as crede, dar aici bati campii rau de tot. Mai bine roaga un moderator sau administrator sa stearga ce ai zis. 1 Link to comment
argon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Da, gandesc ce spun, in schimb fa tu un efort sa gandesti fizica fenomenului. Link to comment
tolin Posted March 11, 2011 Author Share Posted March 11, 2011 ... dar mai mult aer=consum mai mare. Deseori un filtru de aer imbacsit poate sa reduca consumul, desi majoritatii li s'ar parea absurd. Curat absurd. 6 Link to comment
andreib Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 @Argon: eu zic sa inlocuiesti tubul ala inutil de gros cu un pai de cola de la Mcdonalds. Asa va consuma cel mai putin! 4 Link to comment
argon Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 (edited) Eliberarea completa a admisiei creste consumul, trebuie doar incercat, e mai constructiv decat ideile putine si fixe invatate de pe forumuri. Restrictorul, si gura de admisie aproape obturata de capota sunt facute cu un scop asa. Edited March 11, 2011 by andreib Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now