Jump to content

Restrictor aer la Matiz


Recommended Posts

offtopic.gif Iar n-ai lectia invatata. Citeste bine inainte sa postezi. http://www.gmclub.ro...post__p__502088

Da, ai dreptate, aveti dreptate, e consumul prea mare. Cred ca imi voi cumpara un matiz cu un consum mai mic de la unul din userii care are asa ceva. Dupa ce-l probez asa cum il forjez p-asta micu. Am zis smilies29.gif

Uitam: sper sa tina ambreiajul si planetarele cat mai mult la asta micu.

Edited by augustinionut
Link to comment
  • 2 weeks later...

augustine, faptul ca tie iti place sa rupi masina in 2 cand esti la volan e problema ta, dar trebuie sa specifici exact conditiile de utilizare pentru ca altfel se intelege gresit afirmatia ta.

Apropo, de unde si pana unde boromir?

Link to comment

Eu, dupa ce am scos restrictorul de aer imi tot pun intrebarea de ce l-au pus proiectantii pentru ca face mai mult "rau" decat bine . Mult mai usor se duce acum in ture mai ridicate si ce este mai interesant este faptul ca a scazut consumul. Daca te misti intre 3500 - 4000 rpm cu masina asta scoti consum mai mic decat zice cartea tehnica.

P.S. - Uita-te la topicul cu masina lui augustin si vezi la ce ma refeream cand ziceam de " Boromir". :) )

Edited by korydon
Link to comment
  • 3 months later...

astazi am scos si eu restrictorul... dupa o tura de 4-5km pot spune ca e ceva mai sprintena masinuta, insa ca si inainte la relanti pe loc tremura toata masina, am incercat sa mai reglez acel surub la clapeta de acceleratie dar fara rezultate.. pare ca merge cam urat la relanti cateodata da sa moara, iar isi revine si tot asa...

Link to comment

Turatia de ralanti nu se reglaja din surub, ca nu-i dacie. Surubul acela foloseste la altceva si trebuie lasat cum l-au reglat in fabrica. Turatia de ralanti se regleaza prin procedura de Idle learn si daca ai euro2, din avansul static.

Link to comment

Cu scuzele de rigoare ca pb. voi bate nitel campii, dar sunt doi ani de cand urmaresc acest topic fara sa gasesc un motiv decisiv sa ridic capota si sa elimin acel rezonator+restrictor. Banuiam intr-o vreme ca operatia a fost deja facuta de primul proprietar, la cum se misca masinutza, desi cum am citit si in alte posturi, depinde de la zi la zi, nu-mi dau seama cat de mult depinde de prima cheie sau mood-ul meu, dar azi se taraie, maine e fashneatza si toarce frumos :) Pe teava de esapament scrie Borla, dar n-am stat s-o disec daca e doar ornamentul sau mai e ceva decisiv schimbat pe sub ea. De sunat a sunat de cand am luat-o a masina "straina", cu bas frumos la turatii mici insa ma zgarie pe inima cum urla daca o calc mai tare asa ca o las, n-am ajuns cu pedala la fund niciodata. Ca sa intru pe topic, nemultumirea mea e legata de consum, cat ar conta mai mult aer in motorasul ei. Partea de admisie e neatinsa, am rezonator, am restrictor. La drum lung (Bucuresti-Iasi) repetat ia 4 la suta, indiferent cat de urat am incercat sa merg, fara blana dar peste 140 oricum devine bomba pe roti, nu mai am directie. Despre benzinarii iar devin offtopic, cu plin facut la Bucuresti ajung la Iasi la jumate spre sfert, iar plin si revin la Bucuresti unde mai merg 4 zile, 50km zilnic urban, altfel bag 10 litri la fiecare 3 zile. Deci 4 afara, 8-9 in oras. Ma intreb cat de mult ar ajuta , in loc sa elimin rezonator+restrictor sa ii pun un charger, stiu ca pot fi usor combatut dar la cat de urat am mers cu ea afara si totusi sa se incapataneze sa ramana la 4 mi-a intarit convingerea ca la viteze mari intra fortat aer mult si ii place asta. Sa o fac sa ajunga macar la un 5-6 in oras m-ar bucura, as fi de acord sa urce benzina si la 8 lei :) . Altfel, oricat de "ca la carte" am incercat sa merg, sub 8 nu scade in oras

Link to comment

asa voi face, promit sa revin cu rezultatele. as incerca sa caut intai un by-pass asemanator cu cel deja de pe masini, cred ca o parte de zgomotul de care se plang unii poate fi de la teava de aluminiu, ma uit la hota cat de urat face

Le dai jos, mergi o vreme asa si apoi ne dai raspunsurile pe care le ceri acum. E cel mai simplu si mai obiectiv.

Link to comment

5-6 in oras nu vei obtine de la un matiz. Oricum, nu cred ca modificarile aduse traseului de admisie sa aiba influenta prea mare asupra consumului urban (cand oricum cea mai mare ,,restrictie" de pe traseu e clapeta de acceleratie. Diferenta care am simtit-o eu cand am scos restrictorul a fost in sarcina ridicata sau la apasare mai serioasa pe acceleratie, nu la tarat de ici colea in oras. Daca vrei consum mic de la matiz in oras trebuie sa conduci mai turat (20-40-60), sa incerci sa anticipezi traficul si sa folosesti frana de motor, sa verifici si eventual sa schimbi sonda lambda (depinde de cati km are si cat de bine mai functioneaza), sa te asiguri ca toate consumabilele sunt schimbate la timp (f aer schimbat la fiecare schimb de ulei), ca sistemul de aprindere este in parametri optimi (bujii ngk/champion nu bosch, fise in stare buna), ca ai un ulei recomandat (5w30 nu cine stie ce marmelada), ca presiunea in orti e corecta, ca nu cari lada de 50jde kile cu scule inutile dupa tine etc. Mai poti face mici ,,tuning"-uri dealde un termostat care deschide cu cateva grade mai sus sau modificarea integrala a admisie cum recomanda tolin (nu doar scos restrictorul ala).

Link to comment

Dar nu te lega de priza aia de sub capota. Gaseste alta priza si fixeaz-o undeva in grila, in dreapta. Poate gasesti tub flexibil textil, reduci zgomotul, daca te incurca, desi o vorba din lumea constructorilor de automobile spune ca: "zgomotul de aspiratie trebuie sa fie mai mare decat cel de evacuare".

 

@andreib > restrictorul limiteaza la turatie mare, dar rezonatorul (filtru de banda) limiteaza si la turatie mica.

Edited by tolin
Link to comment

"zgomotul de aspiratie trebuie sa fie mai mare decat cel de evacuare".

Eu am un cot introdus in tubul decantor din cutia inferioara a filtrului. Zgomotul e demential mai ales pe la 5000rpm, nici radioul nu-l mai ascult pentru a auzi "cantecul" motorului.

Edited by korydon
Link to comment

daca tot suntem la sectiunea cu rezonatoare si restrictoare,atunci va spun ca ieri ,avand capota motor ridicata ,ma intreaba un vecin:pe acolo trage aer?

-da!ii raspund

-pai pe unde intra aerul ,ca intre capota si bara nu e loc,si mai e si garnitura aia in dreptul orificiului de aspiratie

-pai pe unde poate si el saracul! -i-am raspuns.

Link to comment

Eliberarea completa a admisiei creste consumul, trebuie doar incercat, e mai constructiv decat ideile putine si fixe invatate de pe forumuri. Restrictorul, si gura de admisie aproape obturata de capota sunt facute cu un scop asa.

Edited by andreib
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...