Jump to content

Restrictor aer la Matiz


Recommended Posts

Daca orificiul restrictorului e cel mai mic dupa cum zici, atunci merita scos restrictorul, insa nu sunt foarte convins ca e asa. Sper sa fie asa, dar eu nu am sesizat vreo imbunatatire a comportamentului masinii, desi are mai toate consumabilele de baza(filtre,bujii,fise,ulei de motor, etc), noi.

Am indoieli in continuare in privinta restrictorului; de exemplu nu stiu daca este mai mic decat totalitatea porilor si deschizaturilor din filtrul de aer, sau decat cel mai mic orificiu din corpul acceleratiei. O sa incerc sa ma mai uit la corpul acceleratiei, si o sa ma mai interesez, ca de acolo sunt indoielile cele mai mari.

Edited by vonLeeb
Link to comment

Pune mana pe un subler si masoara, pana sa te indoiesti atata. Clapeta are 40 mm, orificiul restrictorului are 25 mm si orice supapa are mai mult in diametru. Daca la tine nu se observa ceva prin scoaterea restrictorului, inseamna ca motorul tau are probleme pe partea de benzina. Nu primeste suficienta, pompa, filtru benzina, injectoare, regulator presiune, sonda de O2 sau senzor MAP. Nu e suficient sa ai doar consumabilele noi. La ce viteza iti intra limitarea de turatie in treapta a II-a sau in treapta a III-a ?

Link to comment

E foarte simplu! Bagi in 1, pleci de pe loc, bagi in 2 si continui sa accelerezi pana se intrerupe alimentarea cu benzina, adica motorul se balbaie. Asta se va intampla pe la niste turatii destul de mari.

Link to comment

Gata, am facut testul. Injectoarele se taie in viteza a2a, la 71-72 km/h, si in viteza a3a la 111-112 km/h, verificat de mai multe ori. Deci aveti raspunsul. Cam ce va indica datele astea?

Edited by vonLeeb
Link to comment

@von Leeb - Eu stiam ca limitarea intr-a III a la matiz este la 110km/h, deci 112km/h mi se pare ok.

Masina se simte mai sprintena, accelereaza mai repede sau nu?

 

Off topic - de ce nu vii la intalniri pentru ca vad ca esti din Costanta?

Edited by dreamlike
Link to comment
  vonLeeb said:
Cu restrictorul scos am facut testul. Deci? Tot e bun rezultatul?

Daca ai ocazia, fa acum si un test de viteza maxima. Urca in trepata a IV-a pana la 140 km/h si apoi bagi in treapta a V-a.

Link to comment

Test de viteza maxima am facut. Maxim 152 km/h in usoara panta descendenta, mai mult nu a vrut, cu pedala la podea, iar la drum drept cam 145-150 km/h, dar poate ca si acolo era o usoara panta descendenta. Per total, zic eu ca e cam cum scrie in fisa tehnica. In niciun caz nu am obtinut viteze maxime cu +20 km/h mai mari decat cele dinaintea scoaterii restrictorului. Iar de urcat pana la vit maxima, tot asa urca, nicio schimbare, va spun sincer. Nimic sesizabil. Mi-ar placea si mie ca Matizului meu sa-i priasca asa tare scoaterea restrictorului, cum le prieste Matizurilor voastre, n-am niciun interes sa vorbesc aiurea despre asta. As fi vrut in locul acestor randuri sa va multumesc pentru ideea dea scoate restr. De pus inapoi nu-l mai pun, ca nici rau nu pare sa-i faca masinii.

Edited by vonLeeb
Link to comment

@vonLeeb >

- ai urcat cu a IV-a pana la 140 km/h ?

- cablul de acceleratie este intins ?

- ambreiajul prinde mai sus sau in podea ?

- ce bujii ai ?

- distribuitorul aprinderii este curatat ?

- senzorul de MAP l-ai spalat ?

- gura galeriei de admisie a fost curatata ?

- reset a vazut ECM-ul tau ?

Link to comment

VonLeeb, sa-ti spun ce s-a intamplat la mine, cand am scos restrictorul. Initial, l-am scos fara sa fac reset la ECM, si am iesit pe autostrada. Atunci am observat doar un demaraj vizibil imbunatatit, iar consumul a fost exact ca inainte, atat in oras,cat si in afara. Doua saptamani mai tarziu, am facut si reset, iar dupa acesta operatiune am sesizat o scadere a consumului, de la 7,8 la 7,2 in oras, iar in afara nici o schimbare. In urma procedurii de reset, mai observ, exact de atunci, o lipsa de raspuns in primii 2-3 mm ai cursei de pedala, dupa care, pur si simplu zboara. Insa pentru asta, eu suspectez senzorul MAP, care probabil ar trebui curatat, sau, probabil, resetul nu a fost executat tocmai corect, si ar trebui repetat. Daca gresesc, corectati-ma.

Link to comment

Nici a mea nu urca peste 150km/h...consumul a cam crescut, dar merg cu ac. des + agitat in trafic oras 8.5-9%

Consumul afara nu am putut sa=l fac... pe drumul spre mare am mers si cu 140km/h si cu 20km/h si la relanti cu AC dat drumul ca tampitii de drumari i-a apucat vrednicia in luna august :( am facut 3 ore intre cernavoda si constanta (60km)..

Link to comment
  guru said:
... mai observ, exact de atunci, o lipsa de raspuns in primii 2-3 mm ai cursei de pedala, dupa care, pur si simplu zboara.

Intinde cablul de acceleratie, are piulite de reglaj.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Matizul meu euro 3 si fara restrictor, a fost resetat si testat cu laptop-ul, de catre Maestrul Tolin, care l-a si condus pe strazile Brasovului. Aceasta a fost prima sa intalnire "pe viu", cu Matiz euro 3. Parerea lui Tolin, a fost aceea ca, are un demaraj foarte vioi.

Link to comment

Explicatii ale unor postari anterioare legate de motorul lui guru:

- din pacate, programul de scanare nu stie, inca, sa monitorizeze supapa EEGR, iar datorita demarajului foarte rapid pentru un motor asa de mic, eu suspectez o malfunctionare a supapei, altfel nu poate fi explicat. Tot asa s-ar explica si consumul urban mai ridicat decat la euro2;

- motorul urca foarte rapid in turatie, in schimb, la limitarea din treapta a II-a, masina n-a reusit sa atinga decat vreo 68 km/h fata de 72 km/h datorita filtrului de aer, a carui sarcina marita se vedea pe instrument chiar de la ralanti;

- in afara unui reset si a unei scanari pe loc si in mers nu s-au putut efectua alte teste datorita orei 20:30, la care s-a prezentat posesorul.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Din cauza ca masina era destul de puturoasa in panta cu 4 persoane+bagaje in primavara am cumparat un filtru de aer sport conic.

Rezultate:

-urla ca o motocicleta Honda atat in turatie joasa cat si in blana

-consumul este acelasi daca te poti controla sa nu-i dai talpi (ceea ce nu cred)

-nu se mai simte greutatea,merge si urca de rupe

-sunetul se aude de la motor deci politia se poate uita lung la toba ca nu e sparta

 

EFECTE SECUNDARE:

-dupa ce am mutat un BMW 320 1M mai in fata pt ca aveam viteza si-mi placea cum se aude filtrul,l-am dat jos

-mai exista posibilitatea sa traga apa (cand ploua) sau praf (vara pe drum de tara)

 

Am dat 60 ron+accesorii 10 ron MERITA!!! ;) post-4729-1159400697_thumb.jpg

Link to comment

Dreaku sa înteleaga din ce-ai scris aici! Eu n-am înteles (mai) nimic :dizzy: !

Spui ca ai cumparat filtru conic. Bun, îl mai ai pe masina sau nu? In alta fraza spui ca l-ai dat jos (pe filtru, sau pe BMV ?), apoi te razgândesti si spui ca trage apa sau praf. :-? ..

Cu BMV-ul ala ce ai? Ce ti-a facut, saracul?

Poza aia de ce ai pus-o? Ai vrut sa ne arati filtrul cumva :scarpin: ?

Apoi esti fericit ca ai dat 70 de ron si ca merita!

Pot sa te întreb si eu ceva? Ce?

(înteleaga cine poate ceva din postul meu :tongue: )

  • Like 1
Link to comment
  tolin_afc said:
- motorul urca foarte rapid in turatie, in schimb, la limitarea din treapta a II-a, masina n-a reusit sa atinga decat vreo 68 km/h fata de 72 km/h datorita filtrului de aer, a carui sarcina marita se vedea pe instrument chiar de la ralanti;

 

Azi am schimbat si filtrul de aer, pentru prima data, de cand am scos restrictorul. Masina a devenit si mai vioaie in demaraj, fata de atunci cand a incercat-o Tolin. Dupa schimbarea filtrului, turatia de mers in gol, afisata de turometru, a scazut de la 970 la 950 RPM.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...