Jump to content

Restrictor aer la Matiz


Recommended Posts

Eu am aruncat si priza si rezonator, am intrebat acum pe colegii mei de la I.T.P. si mi-au zis ca nu-i nici un bai, pot sa merg sa fac cand vreau eu inspectia.

Astept vesti dupa ce faci ITP, iar daca ai colegi acolo poate-mi dai un PM cu adresa.

Multumesc.

Link to comment

Daca vii pana in Piatra Neamt te ajut eu sa obtii I.T.P.-ul fara priza si rezonator. Eu am scos restrictorul + rezonator + priza pentru ca merg foarte mult extra-urban si ma ajuta la consum si in depasiri. La cati km faci cu masina si pentru mers mai mult urban eu nu as face aceste modificari.

Link to comment

La cati km faci cu masina si pentru mers mai mult urban eu nu as face aceste modificari.

Asa ma gandeam si eu.

Mersi pentru oferta de ajutor, n-am vazut locatia ta, nu cred ca va ajunge vreodata Matizul meu la Piatra.

As vrea sa stiu daca eliminarea restrictorului influenteaza in rau emisia de noxe.

Trebuie sa-l montez pentru a trece testul la ITP ?

Edited by vladaudio
Link to comment

Scoaterea restrictorului duce la un volum de aer mai mare in admisie, deci o sa ai un amestec mai sarac, adica mai putina benzina arsa de unde ma gandesc ca rezulta si noxe mai putine. Insa pentru a avea si la turatii mici amestec mai sarac trebuie sa scoti si rezonatorul si priza.

 

 

Link to comment

Insa pentru a avea si la turatii mici amestec mai sarac trebuie sa scoti si rezonatorul si priza.

Testul de noxe ITP se face la turatia de relanti.

Sa inteleg ca amestecul( doar cu restrictorul scos ) va fi mai bogat decat normal=nu trece testul ?

Edited by vladaudio
Link to comment

La ultimul I.T.P. imi aduc aminte ca, colegul meu a zis ca trebuie sa o tureze putin pentru ca la motoarele astea mici nu ii ies noxele. Eu zic ca testul de noxe il treci si daca scoti restrictor + rezonator + priza, problema este la fotografierea motorului, dar si aici te intelegi cu omul.

 

 

Link to comment

... aici te intelegi cu omul.

 

 

Eu ma inteleg cu toata lumea.

Dar ce fac daca patesc iar ce mi s-a intamplat la ultimul ITP, adica dupa verificari sa fie blocat service-ul(avea doar un post de lucru) de un supracontrol RAR.

In 5 minute a sosit la fata locului un inginer RAR care a reluat TOATE testele de la zero.

Abia as avea timp sa montez restrictorul, daramite +rezonator+priza de aer. Ca nu sunt Speedy Gonzales, haha.

Link to comment

ITP n-are legatura cu ce aveti sau nu aveti pe motor, doar cu ce aveti inscris pe Cartea de Identitate.

 

PS de cate ori am fost cu Matizul m-au rugat sa mai traga o analiza de noxe pentru ei (clientii lor).

Edited by tolin
Link to comment

Daca vreti sa vedeti diferentele, aplicati un test obiectiv: cautati o rampa potrivita, urcati o rampa accentuata intr-a 2-a cu pedala la blana si apoi incercati sa treceti intr-a 3-a spre sfasitul ei (la reducerea pantei). Daca in versiunea cu, nu se poate, iar in versiunea fara, se poate, aveti raspunsul.

Link to comment

Matizul meu zboara fara restrictor de o saptamana. Inca imi lipseste frana de motor dinainte de modificare dar ma voi obisnui.

Ce ma surprinde placut: pot ajunge in treapta I pana aproape de turatia de relanti fara sa dea simptomele de oprire a motorului ca inainte(mers neregulat, in hopuri), dupa care demareaza lin si fara opintiri.

Spun asta fiindca am trecut la Matiz de la un auto cu motor diesel de 2000 cmc.

Nu am de gand sa renunt si la ansamblul priza de aer+rezonator( deocamdata ). Nu-mi doresc un Matiz mai zgomotos si nu risc o priza de aer expusa baltilor din gropile Bucurestiului.

Ca doar vine sezonul ploios.

 

Off-topic: daca stie cineva cum sa cobor frecventa de rezonanta a sistemului de evacuare( sunet mai plin, mai grav ).

Multumesc.

Link to comment

Maitre, aici deja m-ai pierdut. Nu sunt specialist in motoare moderne, management computerizat, etc...

Dar sunt dispus sa invat. Sa inteleg ca doar mi s-a parut frana de motor mai putin pregnanta decat cu restrictor ?

Sa fie efectul placebo indus de un alt poster care afirma acelasi lucru ?

Link to comment

Tu trebuie sa mai citesti, n-am contestat, am spus ca nu-i normal, alta componenta este vinovata sau initial trecerea se facea prea brusc din cauza PCV. Eu care sunt utilizator excesiv de frana de motor n-am remarcat o degradare in rau a acesteia dupa eliminarea tuturor componentelor din amonte de filtru.

Link to comment

Nene, frana de motor apare cand treci intr-o treapta inferioara, altfel este o simpla decelerare. Eu retrogradez dintotdeauna din 5 in 3 sau din 3 in 2. Iarna, pe drum alenecos, retrogradez si din 2 in 1, pentru a nu calca frana de serviciu si a pierde aderenta.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...