mr_ Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 Am si io o intrebare numai pentru cunoscatori si experti... ce se poate strica la fulia de antrenare a curelei de accesorii? Ca tocmai asta se strica la mine deja "sistematic". Adica exact acum 11 luni si 55.000km, cand am schimbat cureaua de distributie si alternator, nea mecanicu' de la daewoo m-a usurat de 100 euro suplimentari ca era cica stricata fulia asta si a trebuit sa o repare. Si ieri se f...erizeaza iar E iesita in afara cu 1.5-2cm, iar cureaua sarita si antrenata de o alta parte a fuliei, fara profil. Datorita decalajului fuliei, dupa ce o pun la loc sare din nou in juma' de secunda. Si se freaca de motor si arunca cioburi . Nu stiu de cand e asa, e posibil sa fie de cateva zile de cand n-am mai ridicat capota. Ieri mergeam cu o remorca dupa mine cand brusc a inceput sa fumege... fiind prima zi de incalzire globala in belgia am bagat climatizarea si cureaua aia a inceput instantaneu sa fumege. Cumva am rasuflat usurat cand am vazut de unde vine, crezusem ca e ambreiajul datorita sarcinii... Intrebarea e ... ce poate fi in afara de o piulita slabita? Ca daca e doar asta poate reusesc s-o repar singur, cumpar alta curea si cu asta basta. Daca tre' sa ajung la "specialist" probabil raman fara masina inca vreo doua saptamani pana binevoieste sa-mi faca programare, sa comande piesele, etc. Si dupa aia o marit si-mi iau una noua, cu garantie... Link to comment
ovi_jer Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 Verifica daca s-au slabit suruburile de stringere.Probabil nu s-au strins cum trebuie cand s-a umblat la distributie. Link to comment
mr_ Posted July 15, 2007 Author Share Posted July 15, 2007 (edited) Acum ma duc sa vad. E nasol ca trebuie sa dau jos scutul de la motor, altfel e chinuit accesul. Tnx Ieri am incercat sa o misc cu mana sa vad daca joaca (axial, nu sa o rotesc), si nu am reusit. Am vazut ca are o piulita mare centrala si mai multe mici. Ce rol au fiecare? Edited July 15, 2007 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 E ciudata problema ,de obicei nu se pot desface Link to comment
mr_ Posted July 15, 2007 Author Share Posted July 15, 2007 Am reusit sa desfac intinzatorul, insa pare ok. Intinzatorul + compresorul de climatizatre + pompa de servo + alternatorul par aliniate, singura care iese din rand e fulia de antrenare. Am tras de toate piulitele (nu foarte tare, nu aveam pozitie prea buna) insa nu se misca nici una... Nu imi dau seama ce poate fi stricat. Cum e facuta fulia aia?! Link to comment
ovi_jer Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 E prinsa de pinionul care antreneaza cureaua de distributie care la randul lui e prins de arborele cotit. Link to comment
bx440 Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 (edited) aceias problema o am si eu am fost la mecanic si mi a spus ca trebuie alta fulie dar nu o gasesc la nici un magazin. la un singur magazin au spus ca pot sa mi o aduca la comanda dar costa 300 ron va rog sa imi spuneti de unde pot gasi aceasta fulie sau daca se potriveste de la alta marca ( opel) /sau daca stiti codul piesei dupa spusele mecanicului fulia acesta difera de fuliile la motorele fabricate pina in anul 2000 aceasta avind senzor de rotatie si o insertie de cauciuc intre partea interioara si partea exterioara a fuliei. datorita constructiei cu insertie de cauciuc partea exteriara (pe care sta cureaua) se desprinde si iese in exterior am cautat pe internet si am gasit 2 repere 96181627 / 68.70 ron FULIE ARBORE COTIT 96351111 / 151.34 ron FULIE ARBORE COTIT Masina mea e Cielo Euro3 fabricatie 2004 (SOHC) . Care dintre ele este cea buna? Edited September 4, 2009 by bx440 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now