fun4cristi Posted September 11, 2007 Author Share Posted September 11, 2007 Curatarea aceasta a galeriei (?de admisie?) pot s-o cer la service? Singur nu ma incumet... Ralantiul ala ciudat e normal sau se poate datora celor ce mi le-ai spus in ultimul tau post? Link to comment
tolin Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Sigur ca poti s-o ceri la service, dar nu stiu cat de incantati sunt de o manopera de necalificat. Link to comment
fun4cristi Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 Ralantiul ala ciudat e normal sau se poate datora celor ce mi le-ai spus in penultimul tau post? Tie cum iti mergea ralantiul la matiz? Si voi, ceilalati matizisti, ce spuneti? Aveti un ralanti perfect uniform? Link to comment
closchkutza Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) Din ce am vazut pe tester, la cald, relantiul la a mea sta la 957rpm. Eu nu am simtit oscilatii la relantii, pana acum. Cand e motorul rece, la relanti se simt vibratiile motorului un pic mai tare, dar la cald nu se simte nimic, nu se aude nimic(decat un "mieunat" usor, care am inteles ca ar fi de la servo-directie). Singurele oscilatii sunt la pornire la rece, cand imediat dupa pornire creste turatia, apoi scade un pic si iar creste urmand ca apoi sa scada lin pana la turatia normala(scaderea facandu-se in ~30 de secunde). Edited September 12, 2007 by closchkutza Link to comment
tolin Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) Offtopic: ... dar la cald nu se simte nimic, nu se aude nimic(decat un "mieunat" usor, care am inteles ca ar fi de la servo-directie) ... "Mieunatul" il auzit pentru ca folosesti directia inainte de-a misca rotile de pe loc. Edited September 12, 2007 by tolin Link to comment
fun4cristi Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 Din ce am vazut pe tester, la cald, relantiul la a mea sta la 957rpm. Ei, la a mea, tot pe tester am vazut ca varia. Oscila in jurul la 950 de rotatii, dar cu diferente mici. Mai pateste cineva asa? Stie cineva de ce sau daca e normal? Vad ca maestrul tolin fix la intrebarea asta nu vrea sa-mi raspunda... Link to comment
closchkutza Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Oftopic mic: Tolin, crede-ma ca am incercat sa evit pe cat posibil chestia asta. Cred ca s-a intamplat de cateva ori de cand am luat masina, cand am fost devoit de felul in care parcheaza unii babuini masinile. Nu stiu exact de ce se aude miunatul ala. Este adevarat ca atunci cand invart rotile pe loc, se aude mai tare, dar se aude si cand directia nu este solicitata. Link to comment
tolin Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 (edited) ... Vad ca maestrul tolin fix la intrebarea asta nu vrea sa-mi raspunda... Ti-am raspuns, dar, probabil ca, avem viziuni diferite, poate, tu traiesti cu senzatia ca, daca ECM-ul da comnanda pentru 20 de pasi, motorul IAC-ului ii va face, intocmai si la timp, in orice moment sau ca o supapa inchide oricand este pusa sa faca acest lucru. Daca privesti problema statistic, adica real, poti avea pana la 10 cazuri din 100 in care ele nu fac ce trebuie. Sunt convins ca, daca dai jos IAC-ul vei depune efort mai mare sa misti tija lui decat poate acel motoras. Asa ca, raman la prima varianta. Edited September 12, 2007 by tolin Link to comment
fun4cristi Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 Offtopic: Tolin, gandeste-te te rog, ca poate altii nu au aceeasi experienta ca si tine si nu inteleg intru totul detaliile tehnice pe care le oferi tu. Iarta-mi indrazneala si prostia. Link to comment
tolin Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Pe scurt, daca axul IAC-ului se misca cu greutate, motorul nu face fata si nici spate la comenzile ECM-ul. Da-l jos si verifica cu mana forta necesara pentru a misca varful lui. 1 Link to comment
adisoru Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Da-l jos si verifica cu mana forta necesara pentru a misca varful lui. La mine varful lui se misca f greu, adica trebuie sa trag sau sa imping destul de tare ca sa se miste tija. Deci, tija IAC-ului trebuie sa se miste relativ usor sau mai greu? Link to comment
Kinetix Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Prieteni, nu cred ca e bine sa verificati functionarea IAC-ului prin fortarea mecanica, manuala, a axului. Dupa ce am demontat unul, am vazut ce are in el. Ei bine, tija metalica este filetata cam pe jumatate din lungimea ei. Cealalta jumatate din exterior are frezat cate un canal pe fiecare parte. Axul culiseaza cu partea frezata in niste ghidaje din plastic, in timp ce un rotor magnetic se roteste in jurul lui, pas-cu-pas. Rotorul are axial o bucsa de plastic, filetata, care impinge sau retrage partea filetata a axului. Faceti aceasta comparatie: daca tii in mana o piulita de 6, sa zicem, si incerci sa impingi axial un surub filetat in ea, o sa mearga greu sau usor? Diferenta este ca la IAC "piulita" de plastic!!! Cred ca testarea IAC-ului prin impingerea axului este nerelevanta... Toate cele bune. 1 Link to comment
alex_dj Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Am si eu o mica problema, nu cred ca este IAC-ul din cate am citit in posturile de mai sus. Matizul meu raspunde greu la acceleratie si din cand in cand accelereaza singur in mers...mi-a spus cineva ca ar fi de la senzorul acele TPS( ceva de genul daca n-am inteles scuzati, sunt novice in ale mesteritului la masini). Ce solutii am sa vad daca aceea este problema. Multumesc anticipat pentru orice sfaturi,indicatii! Link to comment
Matiz999 Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Salutare, Am un Matiz din 2003, si as dori sa stiu unde este ECM-ul si cum il restartez ? problema: Il pornesc, este rece, merge bine, apoi cand se incalzeste incepe sa se tureze singura, aveti alte idei ? Link to comment
VAXXi Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Inainte sa pui intrebari la care s-a raspuns deja, invata cum se foloseste . Inteleg ca te-ai inregistrat azi, da' totusi ... Link to comment
Viktor Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 A citit omul, dar nu a gasit nimic legat de restartare. Link to comment
tolin Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 (edited) Si daca gasea, nu-i folosea. Asa ca mai bine citeste decat intreaba. Edited May 9, 2011 by tolin 1 Link to comment
irina.braila Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Buna sa va fie inima... Help me, please!!!! Am un matiz din 2003, baiat bun pana anul acesta.Din senin se accelereaza motorul , il aud cand stau la semafor, apas pe acceleratie si incet incet revine...Ei...de ieri...merge extrem de supraturat...Am fost la service...nu stiu ce sa-i faca...clapeta acceleratie noua, iac schimbat...nimic, parca mai accelerat merge....ce sa-i fac? Link to comment
augustinionut Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 RTFT ? Adica sa citesti topicul ?!? Pun pariu ca daca il citesti se rezolva problema Link to comment
vonLeeb Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 Salut! Daca este deschisa clapeta de acceleratie si obturez canalul IAC turatia scade. Daca eliberez canalul IAC, turatia creste. Asta inseamna ca valva IAC nu inchide in aceste conditii. E normal sau e blocata pe deschis? Pe una din bobine nu am rezistenta masurabila, pe cealalta am 61,6 kohmi. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now