andreib Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 mai in momentul cand pun piciorul pe frana simt cum masina se duce in botic. daca franez brusc problema e si mai evidenta. pe langa asta franarea mai brusca este imprecisa din cauza tangajului foarte puternic. eu suspectez amortizoarele si repartitorul de franare. dupa ce am schimbat de 5 ori amortizoarele spate mi-am luat sachs, pe banii mei. maine le montez, dar daca se repeta problema la franare ce ma sfatuiti?sa le schimb si pe alea de pe fata, ca am 21.00 km cu cele originale... am avut un soc azi dimineata cand am franat ceva mai brusc pe carosabil umed, s-au blocat numai rotile din fata(cele din spate parca nici nu franau) si am derapat usor spre dreapta... am cauciucuri 155/65 originale continental dar nu sunt asa de obosite...deci se poate sa fie de vina si repartitorul? Link to comment
VAXXi Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 deci se poate sa fie de vina si repartitorul? Da. Am scris şi pe celălalt topic. Sau cauciucuri uzate inegal, dar mai puţin probabil să se ducă stânga-dreapta din cauza asta. Link to comment
tolin Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 Cauzele tangajului pot fi mai multe. Sigur este ca ai un fel de frane. Schimba mecanicul, schimba service-ul. N-am mai auzit de 5 schimburi de amortizoare in 21.000 km, precis nu era nevoie, in cel mai rau caz o singura data. Acolo si-a bagat necuratu' coada. Deraparea la blocarea franei poate fi si din cauza diferentzei dintre pneurile fatza (model sau presiunea aerului), dar poate fi si de la frinarea inegala pe spate. Pierderea calitatii de amortizare a shocurilor se evidentiaza imediat in timpul mersului prin senzatia de "barca pe valuri" (tangaj lateral). Link to comment
Ana Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 in teorie masina trebuie sa franeze pe toate patru rotile si la franare sa se apese (sa se lipeasca de asfalt). apasatul este un efect direct al franarii pe spate - altfel masina s-ar infige in bot. in consecinta presupunanad teoria corecta eu as vreifica franele pe spate si as regla sabotii - poate sunt prea departati si atunci nu mai apasa, chiar daca circuitul de frana e bun. Link to comment
Shenck Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 cele din spate parca nici nu franau) Eu zic ca ori sabotii nu sint reglati ori ai sabotzi din aia ecologici care se sfarima. E interesant de facut un test : tragi frina de mina bine si vezi daca pleci cu ea, daca simti ca tine si daca trage... Vezi ca exista un post unde descriam exact prostiile alea de saboti ecologici si modul cum se farimitzau la o simpla frecare. Erau sabotzi de Matiz , dar merg si pe Tico. Link to comment
andreib Posted November 20, 2004 Author Share Posted November 20, 2004 am fost la garantie, au reglat sabotii, frana de mana e teapana(pot sa intorc si pe asfalt cu ea, s-a mai remediat usor problema dar am probat vreo 3 matizuri prin service si cam la toate e la fel:frana slaba spate+ amortizoare proaste=tangaj. Link to comment
Shenck Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 am fost la garantie, au reglat sabotii, frana de mana e teapana(pot sa intorc si pe asfalt cu ea, s-a mai remediat usor problema dar am probat vreo 3 matizuri prin service si cam la toate e la fel:frana slaba spate+ amortizoare proaste=tangaj. NU exista frina spate prosta. Ai tu o problema. La ITP l-am uimit pe nene d'acolo de la stand cum frinzeaza TICOlosul perfect pe spate. Ziece ca n-a mai vazut asa ceva, ca la Tico si Matiz nu frineaza egal pe spate si frineaza foarte prost. E chestei de reglaj si de calitatea sabotilor. Aveam saboti de 1000km, tocmai bun ca se lasasera. Faptul ca ai tangaj e o chestie neplacuta dar de frinat trebuei sa-ti frineze bine. Link to comment
zalmoxis Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Bai da' eu nu va intzeleg !!Asta e masina cu REPARTITOR!!....Cum draq sa franeze spatele cu o persoana la bord sau ma rog fara greutate pe spate!!!... Link to comment
FLEX Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Prin simpatie cu fata, zeule andreib, cred ca tangajul de care te plingi e din cauza suspensiei, frinele au prea putin de a face cu asta ... nu uita, e o masina cu o distributie a greutatii pe punti foarte dezechilibrata, asa ca nu e de mirare ca da de bot la frine; acum, cu amortizoarele alea smechere de pe spate, poate e si mai nasoala senzatia, daca alea de pe fata sint varza sau prea moi dupa gustul tau. Parerea mea e ca Matizul are o punte fata destul de dura, incearca un Tico sa vezi ce moale e fata. Link to comment
iuzar Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 ...pai eu ce sa mai zic la faza asta...cand frinez parca imi intra botul de la shalupa in asfalt... Link to comment
nicubarbu Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Probabil arcurile pe fata sint foarte tasate (nu neglijati arcurile). Orice amortizoare ati monta, nu eliminati coborirea botului la frinare (amortizorul are alta functie - asa cum o spune si numele sau el amortizeaza oscilatiile) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now