andrew Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Doar ce am fost si am schimbat placutele de frana. Am incercat intai sa merg la un service de-al unui dealer autorizat, chiar daca masina nu mai este in garantie, asa ca am trecut pe la Arrow unde mi s-au indicat preturile: - 145 ron placutele - 45 ron manopera Nu stiu voi ce spuneti, dar mie pretul mi s-a parut... mult prea mare, asa ca nici nu am mai intrebat ce placute pun ei, desi banuiesc ca sunt cele originale. In plus, trebuia sa fac programare pentru peste vreo 2-3 zile... iar eu nu am timp de pierdut zilnic sa ma duc cu masina la service. Asa ca am plecat la un service pe care mi l-a recomandat un prieten, in zona industriala, pe Interioara 4, Iulius Service ii zice. Acolo am schimbat placutele in 15 min, am pus Autox, s-a facturat 0.8 ore de manopera. Total costuri: -47 de lei placutele -28 de lei manopera Tablitele alea de pe spatele placutelor le-a refolosit pe cele vechi, si sincer sa fiu nu stiu ce sa zic de asta... nu prea vad ce ar putea sa fie rau, alea nu pareau indoite in vreun fel, si nici nu mi se pare sa se auda ceva de la frane, dupa doar vreo 30 km parcursi. Link to comment
Mircea Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Le schimbai singur in 15 minute. Si gratis Link to comment
matizmit Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) Nu asa se schimba lichidul de frana. Daca il schimbi corect, nu-i nevoie de aerisire. spune`mi si mie , te rog, cum se schimba corect lichidul de frana? thx Edited November 29, 2007 by matizmit Link to comment
tolin Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...ost&p=81018 Pe scurt, se completeaza in timp ce se goleste un circuit prin aerisitorul de la roata pana cand in vasul de colectare ajunge lichid curat, nou (mai deschis la culoare). Algoritmul se aplica de 4x. Edited November 29, 2007 by tolin Link to comment
muscarul Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Tocmai ce-am venit de la Service... I-am schimbat placutele cu Ferodo, cele vechi erau aproape de limita, a zis mecanicul ca mai mergeau maxim 500 de km. Tamburul de franare era un pic ros... cica pentru ca vechile placute erau prea dure. Mi-a recomandat Ferodo, si de alea am luat. Placutele au costat 70 de lei, la ei, ca au si magazin de piese. Lichid de frana schimbat, de asemenea, am pus lichid Ferodo dot 4. Dupa care am facut un test de frane si totul a fost ok. Manopera a fost 50 de lei. Total 160 lei - 70+50+20 lichidul +20 testul de frane. PT CLUJENI- am fost la Glissando, pe Calea Baciului, si am dat peste un sef de service care a lucrat mai demult la SEUL AUTO, deci stie care e treaba cu matijii . Il cheama Paszint Iosif, e ungur. Link to comment
strumfuadi Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Pe scurt, se completeaza in timp ce se goleste un circuit prin aerisitorul de la roata pana cand in vasul de colectare ajunge lichid curat, nou (mai deschis la culoare). Algoritmul se aplica de 4x. Maestre tolin, la masinile cu ABS se procedeaza idem? Multumescu'ti! Link to comment
Belbody Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 (edited) A sosit vremea sa schimb placutele de frana si vreau sa fac eu toata treaba, nu are rost sa ma duc la service pentru asa ceva. Am totusi o nelamurire si as vrea sa-mi explice cineva daca stie cum se face. Cand montez placutele, care bineinteles ca sunt mai groase decat cele vechi, cum imping pistonul din etrier inapoi in interior in asa fel incat sa incapa placutele noi? Multumesc. Edited May 13, 2008 by Belbody Link to comment
closchkutza Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Cu o surubelnita mai sanatoasa. Link to comment
Salex Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Desigur ... exista si varianta presa pentru etrier Link to comment
Belbody Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Multumesc. Asa ma gandeam si eu. Cu o surubelnita adica. Link to comment
robertinoo Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Cum faci o presa: Dai o gaura pe mijlocul metalului de la o placuta uzata, cat sa incapa partea cu filetul unui surub la care merge cheie de 17. Sudezi piulita in dreptul gaurii astfel incat sa treaca surubul prin piulita respectiv gaura din placuta. Mai ai nevoie de o alta placuta uzata care va impinge pistonasul in timp ce infiletezi surubul. Link to comment
Pedala Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 (edited) Sau poti folosi un extractor de rulmenti caruia ii scoti bratele. Edited May 14, 2008 by Pedala Link to comment
tolin Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Exista prese pentru lemn, in comert (Practiker, Bricostore ...) Link to comment
Belbody Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Azi am reusit sa schimb placutele de frana in fata blocului, a durat mai putin de 1 ora toata operatiunea. Pistonasele au intrat inapoi destul de usor, le-am impins cu o surubelnita cat erau inca montate placutele vechi. De curiozitate m-am uitat in paharul cu lichid de frana si nu mi s-a parut sa creasca nivelul semnificativ (era plin, la fel de plin e si acum) cu toate ca placutele vechi mai aveau cam 4mm de carne pe ele. Noile placute sunt ce mi-a oferit cel de la magazin, nu avea pe stoc dar le-a adus a doua zi: Fri-Tech - cod 302.0 - dimensiune 16mm (fier + ferodo), pret 850kc ~ 124 RON. Setul nu continea nici un fel de tablite si nici la etrieri nu avea nimic de genul asta. Deocamdata nu-mi dau seama de performante, de franat franeaza mai prost decat inainte si e normal asa pana se rodeaza un pic placutele si prind forma discului. In schimb parca s-a mai intarit pedala. Link to comment
Cumnatu Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Pe afara se practica schimbarea placutelor odata cu schimbarea discurilor. Sunt aia paranoici ? E in ce masura relevanta schimbarea discului ? Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 ... E in ce masura relevanta schimbarea discului ? Cand suprafata lor activa nu mai este plana, valurita (disc ovalizat in limbajul de Fe) sau plina de rizuri. In ambele cazuri, suprafata de contact cu placuta este diminuata. Link to comment
ing3r Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Eu tre' neaparat sa imi schimb placutele de frana ca deja face un zgomot infernal cand pun frana...Se harjoneste fier pe fier si e enervant rau ! Intrebari: Exista riscul sa sara pistonasul si sa raman fara frane , asa cum mi-a zis mecanicul de la service ? Discul se ovalizeaza daca nu schimb placutele la timp? (nu ma pricep prea mult , tocmai de aia ma adresez voua inainte sa ma duc la service) Link to comment
banzay Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Mai una mai alta mai stiu eu dar la frane nu am idee. Daca scartaie cand pun frana or fi tocite placutele? Nu se intampla intotdeauna si parca frana nu prea tine intotdeauna. Am 12k km pana acum. Link to comment
Cumnatu Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Uite ce am "patit " eu. Acum 9 mii km mecanicul de la Casa Auto a zis sa schimb placutele pe fata urgent . Cum nu aveam atunci la indemana surse am plecat in Germania, am revenit, am uitat, eu trecut 9 mii km. Uneori ( cand sunt mai calde ) scartie. M-am uitat la ele, mai au cel putin 4 mm de placuta, in afara de partea din fier. Discurile nu sunt ovalizate nu sunt zgariate samd. Nu trage in nici o parte cand pun frana indiferent de viteza si nu face valuri la franare ( experimentasem asta la Espero ) O sa le schimb oricum ca sa stau linistit si o sa schimb si discurile. O alta experienta legata de frane am avut-o intr-un taxi ( clio cred ) la care soferul TOCMAI schimbase placutele inainte sa ma ia pe mine. Si le-a pus invers, la fiecare frana facea un zgomot infernal. Frana relativ ok, nu l-am vazut panicandu-se. Am sesizat la mine ca scartaie altfel, un fel de scartait cum ar fi un mecanism NEun care a prins rugina, ca o roata de fantana. Cand erau invers puse adica era fier pe fier scartaiau IMENS de tare si cumva fff ascutit, mult mai metalic. Una peste alta : Daca masina franeaza si ai carne pe placute si NU se vad semne evidente pe disc cum ca ai da cu partea metalica a placutei in disc inseamna ca e calitatea placutei de vina pt scartaieturi. Link to comment
banzay Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Aha...mersi Cumnate... lasa ca desfac eu una din zilele astea sa arunc un ochi si frane... si asa imi place surubareala > Link to comment
Belbody Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 E suficient sa dai roata jos si vezi imediat palcutele de frana. Uneori se vad si prin gaurile de la janta, deci nici nu mai scoti roata macar. Link to comment
andrei_xxl Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Placutele de frana nu au cumva inauntru un fel de "pastila", ca sa zic asa, care se aude ciudat cand sunt duse placutele, respectiv cand freaca pe disc? Nu ma puneti la gazeta Link to comment
nonel Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Am facut rost de la un prieten de placute de frana pentru Matiz Hi King-Q made in korea.Sunt bune de ceva? A auzit cineva de ele? Multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now