Jump to content

PLACUTE FRANA


Recommended Posts

Hi-q am avut eu, sunt la fel de bune ca si formatia hi-q. Foarte proaste placute. Recomand TRW Ate si bineinteles Ferodo in combinatie cu un lichid de frana de la castrol trw sau ferodo . E un must have pe masina.

Link to comment

Nu am avut niciodata masini micute insa, daca la hardrughia mea Ferodo (SL, Premier) isi fac treaba excelent, la Matiz sint absolut convins ca vor fi cel putin la fel de bune. Pe scurt, intre cele doua ... FERODO !!! Merita 30 lei in plus la cel putin 30.000km cit o sa faci cu ele !

Link to comment

Iti recomand Ferodo Premier. Merita cu varf si indesat cei 90 de Ron dati pe setul de placute. Frana s-a imbunatatit in 2 feluri:

1. Posibilitate de dozare a franei mult sporita(poti frana la limita dar fara a bloca rotile mult mai usor);

2. Raspuns mult mai bun la franare, indiferent de viteza(facut test de la 120 la 0, franare aproape de urgenta, nu chiar atat de brutala-> masina franeaza consistent).

 

Fata de celelalte placute, la astea simti la fiecare franare cum placuta se agata de disc, fara a apasa insa tare pe pedala.

 

@Salex: avand in vedere ca cele originale ale masinii au tinut ~26.000km nu trag speranta ca astea sa tina mai mult de 20.000km, fiind mai moi decat cele originale. Insa si daca tin 15.000km tot din astea imi iau, sunt extraordinar de faine.

 

Lichidul de frana pe care il am este OMV dot 5.1.

Edited by closchkutza
Link to comment
  • 1 month later...

Azi am vazut si eu placute d'astea Hi-Q (scrie Korea pe ele dar mai are niste notatii care sunt din limba chineza). Deasemenea, Hi-Tech ce aveau materialul ferodoului "tras la indigo" cu primele. Basca preturile apropiate (40 - 50 lei) si felul cum aratau - in compozitia ferodoului ceva "fulgi" care semanu cu cuprul (culoare rosiatica) mi s-au parut niste "petarde"! S-a umplut tara asta de chinezarii! X(

Edited by cris06
Link to comment
  • 3 weeks later...

Intreb si eu asa,daca se pun placute mai tari si mai de calitate gen ferodo,banuiesc ca va bucurati ca va tin mai mult etc,da discurile alea moi sarace ce fac ? Io cred ca e mai rentabil sa schimbi placutele decat setu de discuri.

Ps. La Logan am schimbat placutele originale dabia la 63 000 km :) mers mix,mai mult oras,da nu bucuresti .

Link to comment

Ferodo Premier - le folosesc cu succes de 4000 km si frineaza excelent, insa se pare ca din cind in cind , probabil doar cind sint eu mai atent le aud cum scirtiie ..posibil cu vremea asta mai umeda...

 

Sint foarte multumit de frinare insa.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 months later...
Ferodo Premier - le folosesc cu succes de 4000 km si frineaza excelent, insa se pare ca din cind in cind , probabil doar cind sint eu mai atent le aud cum scirtiie ..posibil cu vremea asta mai umeda...

 

Sint foarte multumit de frinare insa.

 

Am schimbat recent placutele de la Matizul sotiei cu ce se gasea la dealer in acel moment si de la o vreme nu sunt incantat de performata franelor. Cum deja pe Kalos am pus Ferodo SL m-am gandit sa urmez aprecierile pozitive si experienta acumulata cu aceste placute. Deja am cumparat un set de Premier cu 81 RON si maine le voi inlocui.

Edited by safari hunter
Link to comment

Dupa schimbarea placutelor performantele franelor s-au imbunatatit simtitor. Recomand cu caldura acest producator si produsele sale. :thumbl:

Ca sa raspund si topicului, placutele le-am schimbat la 30 000 km datorita gradului de uzura si zgomotului infiorator produs de puntea fata pe pavaj sau piatra cubica.

Link to comment

Cand a trebuit sa schimb placutele de frana nu am gasit ferodo, din lipsa de altceva am ales Autox - nu am vrut sa merg pe varianta originale din cauza ca sunt mai tari. Am facut pana acum peste 20000 km cu ele si merg foarte bine. ce am schimbat recent au fost sabotii, nu imi tine frana de maa calumea. Nu erau uzati dar nu calcau pe tota suprafata de contact. Ca marca erau niste chinezarii luate de la iasi Hi-teck sau cam asa ceva. Acum am cumparat tot din lipsa de ceva mai bun niste chinezarii Q-teck "care miros urat"- pana acum multumit, tine frana de mana perfect si franarea e buna.Pacat ca nu se gasesc mai usor placute de calitate

Link to comment

Ieri am schimbat garnitura si burduful de protectie de la pistonul de frana pe ambele parti sperand ca jantele mele nu se vor mai incalzi asa tare si respectiv masina sa mearga infranata,vezi ceva posturi mai sus. Dar din pacate parca masina merge la fel. Ce parere aveti de placutele/saboti de frana Hi-Q? In momentul de fata pe masina am placute Hi-q si saboti schimbati la revizie la reprezentanta Daewoo - deci nu stiu ce marca! Marca asta de placute/saboti - Hi-q - poate sa fie asa de proasta incat sa ramana lipita de disc/tambursi sa duca la incalzirea excesiva a acestora?

Lichid de frana folosit: 2+2 Dot4

Link to comment
sperand ca jantele mele nu se vor mai incalzi asa tare si respectiv masina sa mearga infranata

La mersul prin oras, mai ales prin Bucuresti, din cauza franarilor dese, jantele se cam incing, mai ales pe fata. E o situatie normala, mai ales daca e si simetric egala. De unde ai tras concluzia ca merge infranata ?

Link to comment

martiz.Sint 100% de-acord de faptul ca,avind placute si saboti de frina mai buni (de calitate),obtinem o frinare mai eficienta,dar in cazul tau nu cred ca asta e problema (calitatea placutelor).Verifica daca etrierii functioneaza corespunzator,mai exact,culisantele acestora.

Placutele de frina au intrat usor cind le-ai montat?

Cind deschizi surubul de aerisire (de pe etrier) lichidul curge nomal sau greoi?

Sper sa nu fie de la pompa de frina,ex:arc rupt.

Link to comment

Pistoanele etrierilor sunt intacte, nu zgariati nu ruginiti - oglinda- absolut nici un defect.

Placutele le-am bagat la loc usor in locasul lor, partea grea fiind punerea burdufului de protectie.

Cu surubul de aerisire slabit curge lichid si fara sa apas pe pedala de frana, dar daca e sa apas pe ea acesta iese sub forma de jet fara nici o retinere.

Ca o completare, pt a frana trebuie sa exercit o forta mai mare pe pedala concomitent cu o cursa a acesteia mai lunga. La o franare de urgenta daca apas cu forta pedala, abs-ul totusi isi face prezenta.

Stiu ca in trecut pedala de frana tinea undeva sus si pe o cursa mult mai scurta, asta se intampla in vremurile ei mai buna adica acu 30-40k km.

+ vreau sa umblu si pe la saboti, dearece in momentul eliberarii pedalei de frana dupa ce masina s-a oprit pe loc se aude un carait de parca raman lipiti pe tambur, sunetul acela ca atunci cand tineti masina in panta cu frana de mana usor trasa.

Edited by martiz
Link to comment
  • 1 month later...

Revin si eu cu o intrebare. Azi mi-am schimbat placutele de frana (hi-q) cu unele Ferodo Premier. Pe partea metalica a placutei exista un abtipild (pe acesta scrie Ferodo si un cod) care este usor deformabil, si banuiesc ca in contact cu etrierul incins sau cilindrul acestuia, acest abtipild se va topi sau mai mult ca sigur se va mula. E de bine acest lucru sau dauneaza? Ma gandeam sa pun si acele placute metalice - tablite - de la vechile placute, dar cu abtipildul asta la mijloc m-am razgandit, gandindu-ma sa nu actioneze ca un element elastic, si ca urmare sa merg cu rotile infranate.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Dupa 200km facuti cu noile placute, problema mea inca persista!

Pe scurt.

Dupa o perioada oarecum lunga de timp (noaptea sau timp de 8 ore cat sunt la servici): demaraj ok, pedala de frana elastica + cursa lunga si masina se opreste lin.

Dupa cca 5-10km: demaraj ingreunat, jante calde - inca pot tine mana pe ele, dar prietena nu, pedala de frana este la fel de elastica + cursa lunga, si masina de opreste mai brusc.

De ce am pedala asa de elastica? Sa fie din cilindrul principal de frana sau servofrana nu mai lucreaza cum trebuie?

Lichid de frana folosit 2+2 dot4.

Edited by martiz
Link to comment

Am schimbat si eu placutele de frana.

Am folosit Ferodo Premier.

Dupa vreo 300 km de mers cu ele prin Bucuresti nu am simtit niciun fel de schimbare.

Clar trebuie sa schimb si lichidul de frana.

Link to comment

Am schimbat placutele de frana (de fabrica, la 38800km, mai aveau doar 4mm in grosime, fara partea metalica) cu Ferodo SL. Dupa cum spunea si Salex, nu a trebuit mult pana sa am frane si sunt foarte multumit.Sunt curios cat o sa tina, materialul fiind mai moale.Dupa catalogul Ferodo, 15000 mile sau 12 luni (oricum, trebuie controlate,nu cum am facut eu cu cele vechi).

Link to comment
  • 2 weeks later...

ai folosit cumva acest tip de placute? oricum ca hi-q alea de origine care dupa 100km se simte cum se slabeste frana si pina in 10 000km gata,eu ma astept la ceva mai bine din partea acestor placute.

 

scuze dupa 1000km si nu 100km.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...