Jump to content

PLACUTE FRANA


Recommended Posts

Am facut comanda la ASKA, Ferodo Premier FDB1337, 78 RON, le scot pe alea vechi cu tot cu tablite si le montez pe astea, corect nu ? sa ung si axele glisoare bine si e treaba facuta bine.

Edited by sorinm
Link to comment

Nu trebuie sa mai pui nici o tablita. Pe spate placuta are un invelis cauciucat care preia rolul tablitei aleia. Eu merg cu ele asa de 24.000km si nu s-a intamplat nimic.

Ce ma distreaza parerile cum ca la 50cp nu ai nevoie de frane, ca deh, o opresti ca pe bicicleta, cu piciorul jos. Abia cand o sa vedeti ca v-a lipsit jumate de m sau un 1 sa evitati un accident cu consecinte si costuri mult mai mari decat aia 40lei la care va zgariciti o sa dati dreptate unora care pun siguranta inainte de bani.

Eu zic sa nu mai cumparati placute deloc, ce, nu merge fier pe fier?

Link to comment

le-am pus, sa vedem dupa ce se mai pasuiesc cum or sa fie..

 

ca o mentiune, poza de mai sus nu contine placutele premier de la ferodo pentru matiz, ale mele nu au acele tablite laterale care cica freaca pe disc sa te atentioneze ca e pe duca.

Link to comment

1. Corect, placutele din poza sint de Leganza/Nubira/Cielo Exe. Poza am pus-o pentru a lamuri lucrurile legate de tablitele care se pun (de catre unii producatori) pe spatele placutelor.

 

2. Eu unul rup cu un patent ghidajele alea inca de la primul montaj ... deci nu ai nici o problema daca la placutele tale nu exista din start.

Link to comment

Impresii despre Ferodo Premier dupa 400 Km:

 

 

- La rece franele sunt mai bune cam cu 5 % decat placutele GM

- La cald, placutele devin extrem de bune dupa cateva franari violente. Parca ar fi placute racing care abia la cald isi fac treaba extraordinar.

Link to comment

Interesant cum ai dedus ca sunt mai bune doar cu 5% :) ... la o asa diferenta ar trebui sa faci un test pe stand !

 

Se putea sa nu existe carcotasi.. ce trebuie sa intelegi tu este ca la rece diferenta este insesizabila, poate doar un efect placebo.

Link to comment

Impresii despre Ferodo Premier dupa 400 Km:

 

 

- La rece franele sunt mai bune cam cu 5 % decat placutele GM

- La cald, placutele devin extrem de bune dupa cateva franari violente. Parca ar fi placute racing care abia la cald isi fac treaba extraordinar.

 

Sa vezi cum franeaza masina de la viteze mari, de peste 100km/h pana la zero.

Link to comment

Salutare,

 

Nu se fabrica versiunea SL, conform programelor de identificare, ci numai Premier. Noi avem urmatorii producatori disponibili:

 

Ferodo Premier - 89.50 lei

TRW Lucas - 97.80 lei

Delphi Lockhead - 77.60 lei

QWP - 47.80 lei

Link to comment

Multumesc!

Am cam facut msto de baiatul "meu" ,unde mai comand piese,fiind convins ca am citit undeva pe forum ca exista.

Deci daca vor "Ferodo", "ticoistii" nu pot alege decat "Premier".

Inca o data , multumesc!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Cum buburaza mea asteapta revizia de 30K Km am inceput sa ma pregatesc :D Momentan va pot spune doar atat :

 

Filtru aer MANN - 35ron

 

Filtru combustibil MANN - 22ron

 

Filtru ulei MANN - 22ron

 

Set placute frana ATE - 144ron

 

Set placute frana FERODO PREMIERE - 92ron

Set placute frana FERODO SL - 76ron

 

Bafta !

 

 

Link to comment

Premier sunt un pic mai moi la ferodou, de aici franare mai buna dar si durata de viata mai scazuta.

Eu personal am schimbat placutele originale la 32kkm cu Ferodo Sl. Cele originale mai aveau 10 mm, dar am vrut sa le schimb odata cu revizia. Se schimba foarte usor in 5 min. Astea noi franeaza mult mai bine decat cele vechi, mia ramane sa vad cat rezista. Urmatorul schimb va fi insa cu Premier :thumbl: .

Link to comment

SL sint mai moi, Premier mai dure. Cu toate acestea, din experienta personala pot spune ca faddingul e mai pronuntat la Premier, mai ales cind mergi la vale cu masina incarcata (drum de munte gen Transfagarasan, Rucar-Bran)

 

LE: am postat (aproape) simultan si fara intentie cu lucius_1982

Edited by Salex
Link to comment

Salex, te contrazic un pic: Am facut Rucar-Bran, ce-i drept nu cu masina incarcata (eu+pasager+bagaje neglijabile ca greutate) insa mers tare, cu frane destul de puternice si nu am simtit vreun fadding, dimpotriva mi s-a parut ca franau parca o idee mai bine dupa ce se incalzisera si crede-ma, dupa serpentine am oprit si nu puteai sa tii mana pe jantele fata de fierbinti ce erau.

Link to comment

Pai ferodo le coteaza mai bune pe premier decat pe sl :) si apoi ds performance. ds2500 deja nu sunt bune de strada ca trebuie bagate in temperatura. Astea cel putin la coeficienti de frictiune.

Link to comment

@ closchkutza : poti sa ma contrazici, daca asta te face fericit. Insa, inainte, raspunde-mi la 2 intrebari:

1. Ai testat ambele tipuri de placute ?

2. Le-ai testat in adevaratul sens al cuvintului ? Mai exact, ai incetinit doar din frina de picior sau si din frina de motor ?

 

PS: testarea adevarata a frinelor se face FARA frina de motor. Deci fie bagi in viteza a 5-a si o lasi la vale de capul ei si incetinesti doar din frina, fie o scoti din viteza.

 

ATENTIE: Asta NU ESTE un sfat de a scoate masina din viteze la vale !!! Spuneam doar cum se testeaza cu adevarat frinele unei masini.

 

PS 2: SL tin mai putin, e si normal.

 

PS 3: ce spune Tommy e adevarat insa trebuie putin detaliat. Placute mai moi -> se comporta mai bine la viteze mici (sub 100km/h) deci sint recomandate celor care merg preponderent urban. Alt avantaj este uzura redusa sau chiar inexistenta a discurilor. Placutele ceva mai dure sint pentru cealalta categorie

Edited by Salex
Link to comment

Nu te contrazic ca-mi face placere, Salex ci pur si simplu pentru ca nu am simtit fading in comportamentul franelor.

Ca sa-ti raspund la intrebare:

1. Nu, nu am testat ambele tipuri de placute. Setul de dinainte de Premier erau cele cu care vine masina din fabrica. Nu am cumparat SL pentru ca am vazut ca sunt cotate mai prost decat Premier.

2. Nu le-am testat cum ai zis tu ci in alt mod: accelerat pana aproape de intrarea in viraj si apoi franat destul de puternic pentru a putea lua virajul. Frana de picior era dublata intotdeauna de frana de motor, de obicei in treapta 3(telul meu era sa merg tare nu sa testez franele). Cand am oprit, nu exagerez, nu puteai sa ti mana pe jantele fata deci placutele si discurile s-au incins destul de tare.

Edited by closchkutza
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...