EM!L Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) Si eu tot 120 intr-a 5a la 3000 rpm am, si putin peste 2500 la 90km/h. 3500rpm - 140 , 4500 rpm - 180 , iar la putin sub 5000rpm, fix 190 & 5100 rpm 200 pe bord! Edited August 17, 2007 by Emil Popescu Link to comment
uskt2005 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 3000 rpm > 100 km/h 3500 rpm > 120 km/h 4000 rpm > 140 km/h 4500 rpm > 160 km/h 5000 rpm > 180 km/h 5500 rpm > 200 km/h Toate vitezele sunt cele aratate pe ceas Link to comment
Dj_Dark Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) Ciudat, eu la 3500 am pe la 130, ceasul are sigur abatere de maxim 10 km + fata de real, la tine chiar sa nu fie deloc abatere la vitezometru? 200 la 5500? Eu nu am luat intr-a V-a mai mult de 5000 - 5200 max la care aveam cam 195. Edited August 17, 2007 by Dj_Dark Link to comment
uskt2005 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) Eu am cielo, poate la espero e altceva Si abatere am vre-o 6 km La 160 pe ceas pe GPS aveam 154 Edited August 17, 2007 by uskt2005 Link to comment
Tommy Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Uscat, pot sa-ti spun cu siguranta ca la cielo ce-l aveam eu era asa in treapta a 5-a, eu nu stiu in ce trepte dai tu : la 3000rpm - 120kmh la 4500rpm - 180kmh pe la 4800 rpm - 190 nu am reusit sa ating 5 mii intr-a 5 si nici 200kmh, si ma indoiesc ca tu ai atins 200, daramite >200 )) si aveam motorul in 16 valve, ce functiona perfect, Ovijer poate confirma. Link to comment
Dj_Dark Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 La fel si la mine, o singura data am vazut 5000 dar era o mica vale, nu am vazut ce viteza aveam pentru ca eram ocupat sa reduc . In mod normal tot pe-acolo moare si al meu 4800 190. @uskt2005. Cutiile cred ca sunt la fel, e chestie de abatere vitezometru, apropo, ai ceva modificari (chip, chestii?) Link to comment
Abram Burel Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Tema initiala e chiar simpatica, dar initiatorul, in ciuda precizarilor, a lasat o doza mare de relativism, asa incat chiar ma mir ca, dupa... atat timp, nu s-au strans mii de posturi Zice acolo ca cica, care motor e mai bun? Adica cum mai bun? Se dau tot felul de criterii, dar care e unitatea de masura? Si cam care ar fi ponderea intre criteriile alea? Oricum, mai bine sa discutam despre motoare, decat despre... biserica Ca o parere personala, oricare motor e bun, daca te-ai gandit bine cand ai luat masina si daca ai si un pic de noroc (sau poate "indrazneste" cineva sa ma contrazica ca orice masina, oricat de faimoasa ar fi ea -ca marca- nu are si o doza de loterie in ceea ce priveste cat de "buna" este ) Si ca sa nu ziceti ca bat campii (aka "abramburesc lucrurile") si acum mi se pare ca amarata de Nova GTi poate sa joace niste feste Kalosului, ca sa nu mai zic ca ma fac cateodata niste Matiji nevricosi. Deci: motorul ca motorul, dar despre sofer ce parere aveti? Link to comment
Dj_Dark Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Pai depinde din ce perspectiva privesti lucrurile . Eu dupa criteriile multora pot aparea inconstient la volan, si mai erau cateva epitete din astea in topicurile adecvate, venite de la niste oamenti care probabil la varsta mea aveau si ei o mica doza de nebunie in stilul de condus. Deci... Link to comment
Abram Burel Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) M-ai dat gata! Si de cate ori ti se intampla sa faci apel la "inconstienta" aia? Precizari: rapunsul este asteptat in km/s^2/situatie Edited August 17, 2007 by Abram Burel Link to comment
Adi_Iacob Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Cu riscul sa repet parerea unora, afirm: Avantaje motor 16 valve: demaraj mai bun la turatii ceva mai joase (nu va ganditi ca e zmeu, dar e o diferenta sesizabila) Dezavantaje: intretinere mai scumpa (daca pica cate ceva), daca se rupe cureaua de distributie se lasa cu necazuri la motor (ghiduri supape indoite e cel mai mic bai) Avantaje motor 8 valve: e ceva mai silentios, mai ieftin la intretinere, constructiv ceva mai simplu Dezavantaje: la aceeasi cilindree cu cel de 16 valve se simt mai pregnant sarcinile suplimentare: incarcare mare, AC, drumuri in rampe de peste 12% Observatiile mele se bazeaza pe motoarele de Cielo 8v/16v si Nubira 16v, dar am coleg cu renault clio care daca schimba treptele superioare mai devreme de 2800-3000 ture nu prea se bucura masina, in fapt nu mai trage bine. Link to comment
LYM Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) @Adi Iacob - tu daca schimbi la Nubira mai devreme de 2800 ai impresia ca trage bine? Asta inseamna ca pica pe 2000rpm urmatoarea treapta de viteza, turatie la care nu pot sa spun ca trage bine (totusi, mai bine decat un 8V ar trage la aceeasi turatie) Edited August 17, 2007 by LYM Link to comment
Dj_Dark Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) fftopic: M-ai dat gata! Si de cate ori ti se intampla sa faci apel la "inconstienta" aia?Precizari: rapunsul este asteptat in km/s^2/situatie Pai nu prea des dar in situatii disperate eu cred ca e bine sa-ti cunosti limitele masinii pe care nu le afli decat incercand. Oricum cateodata unele manevre facute aproape de aceste limite sunt catalogate drept "incostienta" (de ex un derapaj controlat pe nisip , o accelerare in forta, o frana brusca, o eschivare etc ), manevre care nu au nimic riscant decat in situatii neprevazute (sare un pieton in fata, iese o masina fara sa se asigure etc) dar atunci chiar nu e vina mea. Pot sa ma laud ca le-am incercat pe toate viteza maxima, demaraj in cel mai scurt timp, tendinta la viraj cu viteza mare, tendinta la franare etc, la naiba, doar tu conduci masina, nu ea pe tine. La vrsta mea de 26 de ani inca mai simt sangele clocotind ca sa zic asa . PS Nu am inteles precizarea ta Edited August 17, 2007 by Dj_Dark Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Cu riscul sa repet parerea unora, afirm:Avantaje motor 16 valve: demaraj mai bun la turatii ceva mai joase (nu va ganditi ca e zmeu, dar e o diferenta sesizabila) Acum nu ca e numele meu acolo, dar SOHC-ul meu are cuplul maxim la 2700 rpm, fata de 3500 cat e la DOHC => demaraj mai bun la turatii joase pentru SOHC. Link to comment
LYM Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 (edited) Au fost motoare 1.8 DOHC la Daewoo sau vb. de 1.5 DOHC? Oricum, nu cred ca ar conta asa mult punctul de cuplu maxim cat pastrarea unei valori cat mai mari pe o plaja de turatie cat mai mare. Edited August 18, 2007 by LYM Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Eu nu am zis de cat e punctul ala de maxim, am zis doar unde e. Nu am zis nici cat se pastreaza, am comentat doar ce a zis Adi. Si trebuie sa recunosti ca 2700 e turatie de diesel. Link to comment
LYM Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 (edited) Pai si eu tot la unde e (ca si turatie) ma refeream. Intr-adevar, este o turatie mica pt. cuplul maxim dar degeaba are punctul maxim la turatie mica, daca dupa aceea scade. Ar fi interesant sa vedem un grafic pt. motorul tau, chiar sunt curios. Am atasat graficul de la motorul meu, asa cum a iesit pe dyno. Din cate pot sa disting acolo ~80-90% cuplu (linia portocalie) se pastreaza intre 2900 si 5000+ rpm (linia galbena e turatia). Cuplul maxim este puuutin mai mare decat cuplul care se pastreaza absolut constant intre ~3100 si 4000rpm. De asta zic ca e mai importanta plaja de turatie in care o proportie mare din cuplu este prezent, decat turatia de cuplu maxim. Edited August 18, 2007 by LYM Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 (edited) Intr-adevar asa arata graficul tau dar fata de alte grafice puse pe aici, din ce imi aduc aminte, al tau e ciudat rau. Edited August 18, 2007 by Zmeul cel rau Link to comment
Lachetti Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Motoarele E-tec II de GMDAT sunt similare cu vvti-urile de la toyota si sunt niste MPI-DOHC clasice ) MPI inseamna injectie multiplunct, iar DOHC ca are concret, un unmar dublu de valve, si anume 16 in loc de 8. S-au pus cate 2 supape pe admisie si 2 pe evacuare ca sa se poata controla mai bine admisia si arderea, indiferent de cifra octanica folosita. Motoarele DOHC au toate dimanica variabila, <si inteligenta-zic ei> de admisie-evacuare, la aer si gazol. Intradevar, cuplul maxim la SOHC, care pot si si ele cu injectie multipunct e la o turatie mai mica decat cuplul maxim la un DOHC, dar la turatia la care SOHC are cuplul maxim, si DOHC are acelasi cuplu, adica aceeasi valoare, numai ca pe masura ce creste turatia, la DOHC ii creste si cuplul, iar la SOHC se taie. DOHC permite un randament superior in putere <NU IN CUPLU/TORQUE> de maxim 50% fata de un SOHC clasic, si asta doar prin optimizarea software!!!!! de exemplu, la un SOHC poti spera la 1400 cmc la 75-80 CP iar la 1400 DOHC de la 90 Cp la 120, chiar 130 CP. Iar daca vrei un chiptuning pe el, poti sa-l duci pana la !!!!! 150 CP, dar in momentul ala nu mai poti sa-i pui decat benzina de 100, despre care e ebine sa fii sigur ca e ok. NU CONDUCETI SUBTURAT. sau, daca vreti, hai sa facem o diagrama cu consumurile cand cresc si cand scad, la condus subturat si supraturat. o saptamana de condus cu schimbarea vitezei la 3700-4000 rpm si o saptamana cu schimbarea la 2300 rpm. masurarea se face la pompa, dupa 200 km de taras cu masina prin oras! Si inca ceva: Umbla vorba pe la unii petrolisti ca cica benzinu din romania ar fi defapt de 75, adica gazolina...si care e aditivata pana la CO 95 ...98...100 etc. problema e ca benzina are o densitate si aditivul are alta densitate...si...ghiciti ce?!?! se decanteaza in rezervoare. Link to comment
sergiuhusca Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Interesante ideile tale!Pot sa te intreb ce profesie ai? Cat despre 120 cp dintr-un motor de 1,4 de chevrolet...nu stiu daca poti scoate! Am inteles ca chip-tuningul la 1,4 16v aduce doar 8-9 cai...in plus Link to comment
Dj_Dark Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 (edited) Daca iei din chiulasa concomitent cu un chip bun, o admisie si evacuare modificate poti obtine mai mult de 10 cai insa, cum zicea si el mai sus, nu mai poti folosi benzina de 95 si, la 150 cai, nu mai poti folosi masina pe strada din cauza zgomotului. Oricum, motorul va avea o viata mult mai scurta, asta e logic. Intradevar, cuplul maxim la SOHC, care pot si si ele cu injectie multipunct e la o turatie mai mica decat cuplul maxim la un DOHC, dar la turatia la care SOHC are cuplul maxim, si DOHC are acelasi cuplu, adica aceeasi valoare... De specificat, la aceeasi capacitate cilindrica. Si nu numai "extra" valvele sunt "vinovate" de asta ci si bujia amplasata in centrul cilindrului care duce la o aprindere mult mai buna a amestecului. Edited April 28, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Lachetti Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 (edited) Interesante ideile tale!Pot sa te intreb ce profesie ai?Cat despre 120 cp dintr-un motor de 1,4 de chevrolet...nu stiu daca poti scoate! Am inteles ca chip-tuningul la 1,4 16v aduce doar 8-9 cai...in plus Calculatorist simplu, dar inginer ) *chiptuningu' ordinar, ca mai exista si un chiptuning "cu pachetzel" ) unde iti pune o cutiuta undeva, si parca ai alt motor. si tine cont ca si VAG si fiat au motoare de 1.4 150 cp, DOHC, dar cu turbo. mazda are motor boxer de 1300 cmc care il duc pana la 250 cp parca...sau pe acolo...mi-e lene sa caut parca pe miata Edited May 9, 2009 by Lachetti Link to comment
tudor2402popescu Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 (edited) @ LAchetti: Ala de la Mazda nu e boxer ci Wankel , cu pistoane rotative.Adica la o rotatie completa a "pistonului" au loc toti cei 4 timpi ai unui motor ,ceea ce ar insemna teoretic un randament mai bun . Practic , Randamentul era ceva mai redus deoarece la aceeasi cilindree , consumul crestea. ma rog , unii zic ca randamentul ar fi mai bun altii zic ca ar fi mai slab ca la un motor cu pistoane cu deplasare rectilinie. Motoarele Wankel nu au supape. Insuccesul lui s-a datorat se pare unor complicatii ce nu permiteau etansarea perfecta, dar si a emisiilor poluante din cauza gazelor nearse , si nu in ultimul rand costurile de productie , dar si de intretinere. Singurele masini de serie ce au utilizat acest motor au fost MAZDA RX series (cele mai cunoscute), dar s-a flosit si la LADA ( AutoVAZ) in fosta URSS , dar numai pe masinile de securitate , evident fara licenta sau permisiune ( de , sovieticii). Mai multe detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine Edited May 9, 2009 by tudor2402popescu Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now