Bimm3r Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 (edited) Normal ca e scumpa, tre' sa iasa si profit cuiva, doar. Offtopic nitel: ieri la bumpurile de la mine din cartier, loc celebru de ocolit prin "S", statea politia pitita la 100 metri mai pe dreapta. Halal. Ce cartier ? Si la mine s-a intamplat ca politia sa pazeasca. Din cate am inteles au suspendat permisul unui taximetrist. Bumpurile cele mai apropiate de mien sunt cele de la cuza (sala de sport) Edited September 30, 2007 by tolin offtopic, mai mult decat nitel Link to comment
vio.p Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Eu incerc sa le iau cu viteza cat mai mare (depinde de zona/trafic etc..) .. parca nu te zdruncina ca la 30km/h Link to comment
gion Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 am citit topicul , si speram ca o sa fie la sfirsit si o concluzie. am ajuns la sfirsit si nici o concluzie. eu ocolesc pe partea dreapta in 90 % cazuri. ocolesc pentru ca ma enerveaza zgiltiitura aia. ma enerveaza insa cele mai tare cele puse pe cheiul dimbovitei , cum vii dinspre centura spre vitan, pentru ca in afara de a oprii vitezomanii nu le vad nici un rost.(nu-s pietoni sau alte pericole de evitat) Link to comment
Salex Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 in afara de a oprii vitezomanii nu le vad nici un rost.(nu-s pietoni sau alte pericole de evitat) Deci au un rost ... e cam riscant sa incerci sa le ocolesti/eviti la 120km/h asa ca-i musai sa incetinesti. Oricum, ultimele dati cind am trecut pe acolo parca nu prea mai erau garduri metalice deci ... Link to comment
Myg Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 In unele localitati a fost o moda cu bamperele,dar acum de cind cu reabilitarea drumurilor s-a renuntat la ele.Se intilneau la trecerile de pietoni din locurile intens circulate si in apropierea scolilor.Oricum toata lumea este grabita si se trece cu viteza acolo unde ele mai exista. Link to comment
Tommy Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Pe mine m-au invatat asa: unde toti franeaza, tu sa accelerezi! Asa ca franez din timp si chiar inainte de contact cu bumpul .. blana, indiferent de viteza pe care o am. Nu ocolesc niciodata la viteza ca ma baga in balans, la viteza mica o mai fac, dar o bag eu in balans un pic, si anume sa ridic eu partea cu bumpul la atingere, asa de distractie doar Link to comment
Englishman Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Asa se face chiar. Am ramas cu chestia asta in minte mai demult, credeam ca e la misto, dar nu e. Nu`s ce pilot de pe la noi zicea ca asa se face inaintea dambului. Link to comment
Tommy Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) Pe frana se creste aderenta fata (botul apasa pe asfalt) in momentul ala ai tractiune teribila, iar la acceleratie la blana botul se ridica. Edited January 19, 2009 by Tommy Link to comment
Englishman Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 (edited) Exact. Chiar despre asta e vorba, e logic daca te gandesti. Numai ca nu stiu cati au curaj sa faca chestia asta, pare naspa pt masina...dar nu e. Edited January 19, 2009 by Englishman Link to comment
Lucian M Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Te asta unul cu un chiu7 a trecut cu peste 80/h pe un speedbump- fara sa schiteze nicio urma de frana (eram in spatele lui, pe banda 1). La ei nu conteaza tehnica sau suspensiile. Eu franam usor inainte si treceam cu viteza mica si ambreiajul decuplat. Data viitoare cand ajung in piatra, daca voi avea loc in fata, voi incerca metoda lui Tommy. Link to comment
laurentziu83 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Deci au un rost ... e cam riscant sa incerci sa le ocolesti/eviti la 120km/h asa ca-i musai sa incetinesti. Oricum, ultimele dati cind am trecut pe acolo parca nu prea mai erau garduri metalice deci ... Eu cand ma grabesc, trec cu orice viteza peste ele. Am trecut si cu peste 90 la ora peste bump-uri. Un pivot ma costa 150 ron si oricum pica la ani, nu la kilometri. @Luciane, sa-i vezi p-aia cu qiu7 cum trec cu 5 la ora peste bump-uri. Ce aia masii vor ei sa protejeze, ca doar nu simt nimic. Link to comment
Lucian M Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Deci poate doresc sa lase sandramaua mostenire la fii si la nepoti (sau netoti...). Ieste masina scumpa, dom'le. Link to comment
banzay Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Protejeaza...investitia . Eu de obicei incetinesc, si ocolesc cu roata din dreapta cat mai aproape de bordura. Dar sunt si zone unde bumpurile se cam raresc si ai loc sa treci cu rotile printre. Dar de acum o sa incerc si eu "metoda Tommy", chiar sunt curios... Edited January 20, 2009 by banzay Link to comment
tolin Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Cum protejezi investitia ? Elementele de uzura se schimba pereche ! Ori treci cu o roata, ori treci cu doua, material este acelasi lucru. Link to comment
Englishman Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Apropo de accelerarea care urmeaza incetinirii masinii in cazul unor bump-uri, meseriasii mai fac o schema. Vezi de la departare canalul din mijlocul strazii descoperit, nu ai pe unde sa ocolesti ( teoretic) , e prea tarziu de frana, etc. Solutia : " Arunci" din volan greutatea masinii pe partea opusa rotii care urmeaza sa ia craterul, astfel roata cu pricina precum si cea din spate vor " levita" pe deasupra gaurii fara sa intre in ea. Evident, trebe o oarecare viteza si sange albastru de rece ce e. Link to comment
Tommy Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Nu e greu, dar mai simplu si mai sigur e sa il iei printre roti, nu prea exista sa nu il poti lua. Ganditi la eficacitate, nu la spectaculozitate ca scop in sine. Edited January 20, 2009 by Tommy Link to comment
Salex Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 La bumpere si eu accelerez. Incetinesc cit se poate, apoi o calc. Exact din motivele aratate in posturile anterioare, respectiv trecerea greutatii cit mai spre spate. In plus, eu unul trec (in 80-90% din cazuri) cu ambele roti, tocmai pentru a NU dezechilibra masina si, implicit, sa evit reactii neprevazute. E drept, e valabil la trecerea cu viteza ceva mai mare. Oricum, departe de a intra cu 90 ca Laurentiu Link to comment
Englishman Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 O ALTA chestie similara, dar vazuta pe Discovery de aceasta data : o masina care trece cu viteza peste o serie de denivelari consecutive sufera mai putine pagube decat aceeasi masina care trece cu viteza inferioara peste aceleasi denivelari. Explicatia nu au oferit-o, dar e de bun simt sa-si dea fiecare seama ca fiind in viteza, masina nu atinge decat crestele damburilor, in loc sa intre efectiv intre crestele lor. Link to comment
Lucian M Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 La MythBusters- o americana clasica- cu pahare pline de apa inauntru- la viteze mici s-au prabusit toate. La viteze mari abia daca au tremurat. S-a trecut peste niste bucati de cornier- daca nu ma insel. Link to comment
Satori Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 @Luciane, sa-i vezi p-aia cu qiu7 cum trec cu 5 la ora peste bump-uri. Ce aia masii vor ei sa protejeze, ca doar nu simt nimic. Le scartaie bordul Link to comment
Lucian M Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Preaaaa tareee . Deci e faza zilei!!! Mai ciupesc si eu uneori linia continua (cand e libera zona) sa nu ma zgaltaie tare. Am avut in fata la un moment dat o masina tunata (era parca un audi TT, coborat tare) care a crosetat printre bump-uri de parca era la raliu. Ma uitam lung la el (ce dupa aia a prins viteza puternica). Bine -asta era prin vara. Pe sosea umeda sau acoperita de gheata nu cred ca ar fi avut tupeu sa faca asta. Eu in spatele lui aveam cam 60/h. Link to comment
Salex Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Putin offtopic: astazi am vazut parcata in spatele blocului o Corvette. Faina masina, nimic de zis, insa m-a umflat risul cind am vazut o pisica cum se chinuia efectiv sa intre sub masina In momentul ala fix la acest topic m-am gindit, oare cum ocoleste bump-erele ??? Trece cu jumatate de masina sau nu ? La cit de joasa era sint aproape sigur ca ar atinge ... aviz primariilor ! Link to comment
laurentziu83 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 E drept, e valabil la trecerea cu viteza ceva mai mare. Oricum, departe de a intra cu 90 ca Laurentiu Pai ce sa-ti fac daca ti-ai luat masina scumpa? > Link to comment
Alex.T Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) Pitestiul este impanzit cu bumpere la fiecare trecere. La inceput soferii le ocoleau intrand pe sens opus. Cand au vazut asta alesii le-au mai facut ceva: au pus pe linia continua intre bumpere limitatoare din acelea mici si rotunde. Decat sa dai cu rotile in alea mai bine sari peste bumpere. Tot din cauza lor au existat si cateva accidente frontale cauzate de cei care le ocoleau. Tin sa precizez ca cei care le ocoleau erau in majoritate taximetristi si oameni cu masini la care majoritatea celor de pe forum pot doar sa viseze. O faza comica a produs Penescu care a venit in viteza cu SLR-ul si aproape de bumpere a franat brusc trecand cu viteza foarte mica peste ele (la ce suspensii are masina aia nici nu ma mira). PS: SLR-ul ala produce un zgomot superb. Edited January 20, 2009 by Alex.T Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now