Jump to content

Ocolirea Cu Doar O Jumatate Din Masina A Bump-urilor


tolin

Recommended Posts

Normal ca e scumpa, tre' sa iasa si profit cuiva, doar. Offtopic nitel: ieri la bumpurile de la mine din cartier, loc celebru de ocolit prin "S", statea politia pitita la 100 metri mai pe dreapta. Halal.

 

Ce cartier ? Si la mine s-a intamplat ca politia sa pazeasca. Din cate am inteles au suspendat permisul unui taximetrist. Bumpurile cele mai apropiate de mien sunt cele de la cuza (sala de sport)

Edited by tolin
offtopic, mai mult decat nitel
Link to comment
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

am citit topicul , si speram ca o sa fie la sfirsit si o concluzie. am ajuns la sfirsit si nici o concluzie.

eu ocolesc pe partea dreapta in 90 % cazuri. ocolesc pentru ca ma enerveaza zgiltiitura aia. ma enerveaza insa cele mai tare cele puse pe cheiul dimbovitei , cum vii dinspre centura spre vitan, pentru ca in afara de a oprii vitezomanii nu le vad nici un rost.(nu-s pietoni sau alte pericole de evitat)

Link to comment
in afara de a oprii vitezomanii nu le vad nici un rost.(nu-s pietoni sau alte pericole de evitat)

Deci au un rost ... e cam riscant sa incerci sa le ocolesti/eviti la 120km/h asa ca-i musai sa incetinesti. Oricum, ultimele dati cind am trecut pe acolo parca nu prea mai erau garduri metalice deci ...

Link to comment

In unele localitati a fost o moda cu bamperele,dar acum de cind cu reabilitarea drumurilor s-a renuntat la ele.Se intilneau la trecerile de pietoni din locurile intens circulate si in apropierea scolilor.Oricum toata lumea este grabita si se trece cu viteza acolo unde ele mai exista.

Link to comment

Pe mine m-au invatat asa: unde toti franeaza, tu sa accelerezi! :D

Asa ca franez din timp si chiar inainte de contact cu bumpul .. blana, indiferent de viteza pe care o am.

Nu ocolesc niciodata la viteza ca ma baga in balans, la viteza mica o mai fac,

dar o bag eu in balans un pic, si anume sa ridic eu partea cu bumpul la atingere, asa de distractie doar :)

Link to comment

Te asta unul cu un chiu7 a trecut cu peste 80/h pe un speedbump- fara sa schiteze nicio urma de frana (eram in spatele lui, pe banda 1). La ei nu conteaza tehnica sau suspensiile. Eu franam usor inainte si treceam cu viteza mica si ambreiajul decuplat. Data viitoare cand ajung in piatra, daca voi avea loc in fata, voi incerca metoda lui Tommy.

Link to comment
Deci au un rost ... e cam riscant sa incerci sa le ocolesti/eviti la 120km/h asa ca-i musai sa incetinesti. Oricum, ultimele dati cind am trecut pe acolo parca nu prea mai erau garduri metalice deci ...

Eu cand ma grabesc, trec cu orice viteza peste ele. Am trecut si cu peste 90 la ora peste bump-uri. Un pivot ma costa 150 ron si oricum pica la ani, nu la kilometri.

 

@Luciane, sa-i vezi p-aia cu qiu7 cum trec cu 5 la ora peste bump-uri. Ce aia masii vor ei sa protejeze, ca doar nu simt nimic.

Link to comment

Protejeaza...investitia =)) . Eu de obicei incetinesc, si ocolesc cu roata din dreapta cat mai aproape de bordura. Dar sunt si zone unde bumpurile se cam raresc si ai loc sa treci cu rotile printre. Dar de acum o sa incerc si eu "metoda Tommy", chiar sunt curios... :)

Edited by banzay
Link to comment

Apropo de accelerarea care urmeaza incetinirii masinii in cazul unor bump-uri, meseriasii mai fac o schema. Vezi de la departare canalul din mijlocul strazii descoperit, nu ai pe unde sa ocolesti ( teoretic) , e prea tarziu de frana, etc. Solutia : " Arunci" din volan greutatea masinii pe partea opusa rotii care urmeaza sa ia craterul, astfel roata cu pricina precum si cea din spate vor " levita" pe deasupra gaurii fara sa intre in ea. Evident, trebe o oarecare viteza si sange albastru de rece ce e.

Link to comment

Nu e greu, dar mai simplu si mai sigur e sa il iei printre roti, nu prea exista sa nu il poti lua.

Ganditi la eficacitate, nu la spectaculozitate ca scop in sine.

Edited by Tommy
Link to comment

La bumpere si eu accelerez. Incetinesc cit se poate, apoi o calc. Exact din motivele aratate in posturile anterioare, respectiv trecerea greutatii cit mai spre spate. In plus, eu unul trec (in 80-90% din cazuri) cu ambele roti, tocmai pentru a NU dezechilibra masina si, implicit, sa evit reactii neprevazute. E drept, e valabil la trecerea cu viteza ceva mai mare. Oricum, departe de a intra cu 90 ca Laurentiu :)

Link to comment

O ALTA chestie similara, dar vazuta pe Discovery de aceasta data : o masina care trece cu viteza peste o serie de denivelari consecutive sufera mai putine pagube decat aceeasi masina care trece cu viteza inferioara peste aceleasi denivelari. Explicatia nu au oferit-o, dar e de bun simt sa-si dea fiecare seama ca fiind in viteza, masina nu atinge decat crestele damburilor, in loc sa intre efectiv intre crestele lor.

Link to comment

La MythBusters- o americana clasica- cu pahare pline de apa inauntru- la viteze mici s-au prabusit toate. La viteze mari abia daca au tremurat. S-a trecut peste niste bucati de cornier- daca nu ma insel.

Link to comment

Preaaaa tareee =)) . Deci e faza zilei!!!

Mai ciupesc si eu uneori linia continua (cand e libera zona) sa nu ma zgaltaie tare. Am avut in fata la un moment dat o masina tunata (era parca un audi TT, coborat tare) care a crosetat printre bump-uri de parca era la raliu. Ma uitam lung la el (ce dupa aia a prins viteza puternica). Bine -asta era prin vara. Pe sosea umeda sau acoperita de gheata nu cred ca ar fi avut tupeu sa faca asta. Eu in spatele lui aveam cam 60/h.

Link to comment

Putin offtopic: astazi am vazut parcata in spatele blocului o Corvette. Faina masina, nimic de zis, insa m-a umflat risul cind am vazut o pisica cum se chinuia efectiv sa intre sub masina =)) In momentul ala fix la acest topic m-am gindit, oare cum ocoleste bump-erele ??? Trece cu jumatate de masina sau nu ? La cit de joasa era sint aproape sigur ca ar atinge ... aviz primariilor !

Link to comment

Pitestiul este impanzit cu bumpere la fiecare trecere. La inceput soferii le ocoleau intrand pe sens opus. Cand au vazut asta alesii le-au mai facut ceva: au pus pe linia continua intre bumpere limitatoare din acelea mici si rotunde. Decat sa dai cu rotile in alea mai bine sari peste bumpere.

Tot din cauza lor au existat si cateva accidente frontale cauzate de cei care le ocoleau.

Tin sa precizez ca cei care le ocoleau erau in majoritate taximetristi si oameni cu masini la care majoritatea celor de pe forum pot doar sa viseze.

O faza comica a produs Penescu care a venit in viteza cu SLR-ul si aproape de bumpere a franat brusc trecand cu viteza foarte mica peste ele (la ce suspensii are masina aia nici nu ma mira).

 

PS: SLR-ul ala produce un zgomot superb.

Edited by Alex.T
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...