sorin77 Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 (edited) Peugeot retrage de pe piata mii de modele 307 defecte. "In Romania nu sunt probleme" articolul original este la http://www.hotnews.ro/articol_82008-Peugeo...nt-probleme.htm <<Producatorul auto francez Peugeot va retrage, in septembrie, de pe piata nor-europeana, 240.000 de autovehicule modelul 307, ca urmare a unor probleme legate de sistemul de franare si de stabilitate a sistemelor electronice, a anuntat purtatorul de cuvant al companiei, citat de AP. Un numar de 80.000 de autovehicule vor fi rechemate de pe piata din Germania, insa Franta nu va fi afectata de aceasta masura. Oficialul nu a precizat daca vor fi retrase masini si de pe alte piete europene. Anul trecut, constructorul francez a rechemat 10.500 de autovehicule din modelul 307 in Danemarca, ca urmare a semnalarii unor posibile probleme ale programului electronic de stabilitate, care coordona automat sistemul de franare in conditii periculoase. Radu Cristian, sef de operatiuni regionale in cadrul companiei Eurial Invest Otopeni, unul dintre cei mai importanti importatori ai masinilor Peugeot in Romania, a declarat pentru HotNews ca in tara noastra "nu exista probleme" cu masinile din seria 307 sau cu alte modele. De altfel, constructorul francez nu a anuntat colaboratorii sai din Romania despre eventuale probleme la masinile marca Peugeot din tara noastra. Potrivit reprezentantului firmei Eurial, in Romania au fost comercializate mii de masini din modelul Peugeot 307. Concernul francez PSA Peugeot - Citroen a vandut, anul trecut, 3,36 milioane vehicule in toata lumea. >> ----- Eu ma intreb de ce oare numa in Germania sunt probleme cu masinile Peugeot, ma gandesc ca nu le place sa mearga pe drumuri bune Probabil ca le retrag de la nemti si le revand in RO...la noi las ca mere si asa. Edited August 23, 2007 by sorin77 Link to comment
perfidus Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 E o traducere nefericita: recall nu inseamna retragere in romaneste ci chemare in service. Stai linistit ca pana acum nu a existat ceva gen retragere de pe piata in Europa. Link to comment
closchkutza Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Dar eu ma intreb, din moment ce sunt aceleasi masini si nu exista nici un fel de diferenta intre ele, de ce la noi nu au nimic si in alte tari sunt rechemate? Link to comment
perfidus Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Mai adauga si gafa "probleme de stabilitate a sistemelor electronice" care precis trebuia tradus "probleme la sistemul electronic de stabilitate" adica la ESP. E foarte posibil sa fie o galma de soft, soft care probabil nu e identic pe piete diferite. Link to comment
EM!L Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Alte tari au apa calda! Oricum ciudata decizia luata tocmai acum, din moment ce auzisem de chestiile astea - cum ca ar avea probleme la sist. de franare si la cel de suspensie inca de la lansarea primului model 307 ... intre timp au mai scos si "face-liftul" ... Link to comment
mike.omega Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 (edited) Interesant e ca la C4 au depistat o problema la franele din fata, prin primavara, nu au recunoscut-o cei de la service ca fiind recall insa au schimbat tot ce tine de disc, placute si etrieri Si C4(hatch-ul in 5 usi cel putin) are aceeasi platforma cu 307 Edited August 23, 2007 by mike.omega Link to comment
tolin Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 La Matiz sunt probleme la ansamblul etrier si la suspensia spate din 1999, iar fabrica n-a miscat un deget. Link to comment
mike.omega Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 (edited) Si totusi nimeni nu s-a sesizat(in mod oficial), deci asta ce inseamna?! Ca romanii sunt indiferenti?! Nu cred! Dar Daewoo Automobile Craiova demonstreaza ca degeaba incerci sa faci ceva mai bun in RO. Sper ca odata cu venirea celor de Ford sa se schimbe ceva, sper! Scuze de offtopic Edited August 23, 2007 by mike.omega Link to comment
Pedala Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Probabil masinile de la noi chiar nu sunt afectate. Fiecarei tari ii este destinat un lot. Nu 3 masini din lotul x si 4 din y. Link to comment
hyde Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Interesant e ca la C4 au depistat o problema la franele din fata, prin primavara, nu au recunoscut-o cei de la service ca fiind recall insa au schimbat tot ce tine de disc, placute si etrieri Si C4(hatch-ul in 5 usi cel putin) are aceeasi platforma cu 307 Ba s-au trimis scrisori recomandate sa vina cei cu posibile probleme in service. Diferenta dintre Peugeot si Citroen pe piata din Romania este ca cei din urma chiar anuntau clientii sa vina la service pe cand PGT tacea malc si in momentul in care masina cu posibile probleme ajungea in service i se faceau si modificarile din recall. Pentru PGT asta e o economie destul de mare. Stiu din surse sigure (adica eu). Link to comment
mike.omega Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 fftopic: @Hyde: aha, deci firma de leasing doarme bine de tot Link to comment
daewoo Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Peugeot este o marca oarecum slaba, deci nici o "tresarire" nu am la aceasta stire fftopic: Link to comment
mike.omega Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Perfect argumentat, multumim! Nu o sa mai cumparam Pejo niciodata! Link to comment
mr_ Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 In Romania spera ca unele sa iasa din garantie fara sa se manifeste problema... si la revedere, au scapat sa mai faca reparatii gratis. Orice economie e buna pentru o firma care e in kko economic... In tarile cu apa calda un defect din asta e reparat de producator indiferent daca masina mai e sau nu in garantie. Ii costa exact acelasi lucru daca fac recall-ul sau nu, asa prefera sa nu-si sifoneze imaginea. Link to comment
adrian_r5 Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 (edited) In Romania spera ca unele sa iasa din garantie fara sa se manifeste problema... si la revedere, au scapat sa mai faca reparatii gratis. In HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 394/1995 (din 8 iunie 1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata destinate consumatorilor) scria: "Art. 10 Vanzatorul este obligat sa asigure repararea sau inlocuirea gratuita a produselor de folosinta indelungata, dupa expirarea termenului de garantie, in cazul in care defectiunea s-a datorat unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice efectuate de un organism neutru, aparute in cadrul duratei medii de utilizare a acestora, caz in care cheltuielile aferente vor fi suportate de vanzator, care le va recupera de la producator, potrivit clauzelor stipulate in contractul incheiat cu acesta." (de la 01.01.2007 stiu ca acest act normativ a fost inlocuit ... inca n-am apucat sa citesc noul act ... dar il voi studia curind, sa stiu ce drepturi am) fftopic: Si apropo de drepturile consumatorului, tot in HG 394 /1995 scria: "Art. 9 ... ... Vanzatorul este obligat fata de consumator, iar producatorul, fata de vanzator, pentru produsele reclamate in cadrul termenului de garantie, sa asigure si sa suporte toate cheltuielile pentru punerea in functiune, intretinerea, repararea sau inlocuirea acestora, precum si cheltuielile de manipulare, diagnosticare, expertizare, montare, ambalare si transport aferente. Se excepteaza de la prevederile alineatului precedent, privind obligatia vanzatorului de a asigura transportul produselor de folosinta indelungata, produsele cu o greutate bruta mai mica de 10 kg." Intrebare (aproape retorica): oare citi dintre cei care au avut probleme cu masina in garantie si-au recuperat banii pe benzina consumata cu drumurile pina la service ? Edited September 9, 2007 by adrian_r5 Link to comment
ToPser Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Adevarul suna cam asa : Peugeot a inceput o campanie de rechemare a automobilelor Peugeot utilizate in tarile din nordul Europei,in conditii climatice specifice regiunii,precum umiditate excesiva,mari fluctuatii de temperatura,ierni lungi. In aceste tari,utilizarea excesiva a sarii pe drumuri poate conduce la infiltrarea de apa in conexiunile aferente unitatii ABS/ESP. In tarile cre nu fac obiectul campaniei de rehemare ,nici un fel de situatie de acest gen nu a fost identificat pana in acest moment. Astfel ,vehiculele Peugeot 307 comercializate in Ro nu necesita efectuarea acestei campanii de rechemare neexistand pericolul aparitiei unei defectiuni de acest fel ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now