Jump to content

Cârâit CV Tico


Recommended Posts

ai o problema daca iti cirie, indiferent de viteza cu care te deplasezi... singurele probleme legate de viteza la care schimbi sunt legate de regimul de turatii. Daca e subturata tremura si are tendinta sa se opreasca, dar nu cirie sub nici o forma. Daca e supraturata, iarasi nu cirie. Detaliaza sunetele pe care le face tico-ul tau :wink:

Link to comment

link-ul de mai sus se referea la cit au tras de ea in treptele respective.

 

Normal e cum a fost invatzata masina :)

in principiu

1 pleci de pe loc

2 pina pe la 30

3 pina pe la 50

4 pina pe la 80-90

5 pina culci acul :)

 

Ciriitul ala care-l ai poate sa fie datorat uleiului din cv care e insuficient prost, alterat etc , pote sa fie si ceva probleme la ambreaj, sint mai multe posibile bube.

 

Dar face mereu sau are toane :?:

Link to comment
ai o problema daca iti cirie, indiferent de viteza cu care te deplasezi... singurele probleme legate de viteza la care schimbi sunt legate de regimul de turatii. Daca e subturata tremura si are tendinta sa se opreasca, dar nu cirie sub nici o forma. Daca e supraturata, iarasi nu cirie. Detaliaza sunetele pe care le face tico-ul tau :wink:

 

Kelobossule, adevarul e ca nu'mi dau bine seama daca, totusi, caraie, sau e motorul turat. inclin sa cred ca e motorul turat, dupa o analiza mai atenta. da' ce prastia lui se tureaza asa tare intr'a II-a, la 20 km/h? Nu merge ceas decat de a III-a in sus.

Link to comment
link-ul de mai sus se referea la cit au tras de ea in treptele respective.

 

Normal e cum a fost invatzata masina :)

in principiu  

1 pleci de pe loc

2 pina pe la 30

3 pina pe la 50

4 pina pe la 80-90

5 pina culci acul :)

 

Ciriitul ala care-l ai poate sa fie datorat uleiului din cv care e insuficient prost, alterat etc , pote sa fie si ceva probleme la ambreaj, sint mai multe posibile bube.  

 

Dar face mereu sau are toane :?:

 

Shenck: cam asa le'am bunghit si io, cu mentiunea ca, daca ar fi dupa el, ar trebui sa sar treapta a II-a. Poate ca inca nu ne'am obisnuit unul cu altul :) )

Link to comment

Maximus, mie-mi miroase a sincroane paradite la tr.II ... simptom clasic, ciriie pe o plaja larga de turatii, dar are un interval mic in care intra unsa (adica nimeresti exact pe turatia in care se egaleaza vitezele arborilor din cutie). Evident, se presupune ca ambreiajul e in stare buna si reglat corect.

Link to comment

Sincroanele sint niste marafeturi care printr-un procedeu inca misterios pentru mine egalizeaza vitezele de rotatie ale arborilor ... la cutia de Mati (autopsiata sub ochii mei) sint un fel de inele de bronz cu ceva ghinturi tronconice; costul lor e o frectie (ma rog, nesemnificativ), dar te omoara manopera: cutie jos, harcea-parcea in bucati, pus sincroane noi, sus cu ea la loc, completat ulei, alea-alea ... daca faci operatia intr-un service Daewoo la oficial esti mincat, e manopera ca la balamuc.

Link to comment
Sincroanele sint niste marafeturi care printr-un procedeu inca misterios pentru mine

 

Procedeul misterios este... frecarea :lol: explicaţie aici, mai exact, fraza cheie este: "Movement of the selector moves the whole dog clutch until the cones make contact, when the friction brings them both to the same speed. Continued movement of the selector causes the spring-loaded balls to be overridden and the internal splines of the outer sleeve engage with the dog teeth on the gear. However, the change must not be rushed as it takes time for the friction at the cones to bring the rotating gears to the same speed. Change gear too quickly and there may still be some noise."

Link to comment

Cu placere.

Ca sa protejezi pinioanele pina vezi ce e de fapt la cutie, ai putea incerca metoda dublei debreieri (folosita in vechime, cind treptele nu erau sincronizate): apesi ambreiajul, scoti la punctul mort, dai drumul la ambreiaj, sprit scurt in acceleratie sa ridici turatia, apesi ambreiajul si bagi usurel in treapta dorita; nu sint foarte sigur ca asta inseamna dubla debreiere, eu asa am inteles ca se face, dar nu mi-a iesit niciodata perfect, m-am obisnuit prea mult cu treptele sincronizate :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Cu placere.

Ca sa protejezi pinioanele pina vezi ce e de fapt la cutie, ai putea incerca metoda dublei debreieri (folosita in vechime, cind treptele nu erau sincronizate): apesi ambreiajul, scoti la punctul mort, dai drumul la ambreiaj, sprit scurt in acceleratie sa ridici turatia, apesi ambreiajul si bagi usurel in treapta dorita; nu sint foarte sigur ca asta inseamna dubla debreiere, eu asa am inteles ca se face, dar nu mi-a iesit niciodata perfect, m-am obisnuit prea mult cu treptele sincronizate :lol:   :lol:   :lol:

 

da' a mea e supraturata inca de cand ii dau drumul. pana n'o bag intr'a III-a, e tot supraturata...

Link to comment
mie imi caraie rau CV. de obicei cand e rece si sta scoasa din viteza. daca tin ambreiajul apasat, se opreste, deci sigur e de la CV. dupa ce se mai incalzeste, nu mai caraie. si am schimbat uleiul acu o luna...   :(

 

Idem. La service mi-au spus ca e nu stiu ce pinion de a 5-a care se unge foarte greu, si ca sa nu ma agit, ca la altii l-au schimbat si tot asa face. Din folclor am inteles ca ar fi o invirteala sa pui in cutie ulei de 90 in loc de 80, ce pun daewoo-ii in mod curent. Eu n-am incercat. Inca...

Link to comment

stii aia de caraia greu? era cutia, ma!

 

a fost socru-miu pe la mine in weekend si ascultand caraitul mi-a zis ca e de la nu stiu ce rulment de presiune de la ambreiaj. dar ca nu se merita schimbat, ca tb data jos cutia de viteze. si ca "merge si-asa" :?

Link to comment

Nu am vazut nicaieri sa scrie ca zgomotul apare la schimbarea treptelor de vitreza asa ca:

daca zgomotul se aude si cu maneta scoasa din viteza (masina oprita, maneta la punctul mort si motorul pornit) - daca nu este rulmentul de presiune (daca as avea o descriere mai exacta a sunetului - as putea diagnostica mai sigur), cel mai probabil este rulmentul de la iesirea arborelui principal din cutie (e un rulment mic care in general se uzeaza repede daca se practica stilul de conducere - economie de combustibil prin coborirea pantelor cu maneta la punctul mort sau chiar cu motorul oprit - stil de conducere pe care NU il recomand nimanui). Mai sint si alti rulmenti pe arborii din cutie - dar in general primul pica cel de la iesirea arborelui principal (partea dinspre ambreiaj).

Sfatul meu e sa mergi cit de repede la un service (chiar daca e banalul rulment de presiune - e foarte neplacut sa ramii cu masina blocata in mijlocul unei intersectii sau sa transformi o calatorie de placere intr-un calvar)

Link to comment

Pentru cei care tot cred ca e un rulment, nu conteaza care, as vrea sa imi raspunda de ce zgomotul inceteaza dupa un timp? (la mine a crescut timpul acela spre 3-4 minute daca plec imediat, sau spre 10 min daca doar pornesc motorul si stau pe loc)

 

Un rulment daca e busit, face tot timpul agomot (vezi rulmentii de pe la roti de ex!) :!:

Link to comment

Ticolino, nu e nici un rulment de presiune, bineinteles. Iti spun eu sigur ce este. Este rulmentul de a 5-a care isi face ungerea mai greu pana se incalzesc cutia si motorul, de devine uleiul mai putin vascos.

 

E o treaba cu nu stiu cum curge uleiul pe la pinionul ala. Dar nu are nimic. Se incalzeste cutia, uleiul devine mai putin vascos si dupa cateva minute unge foarte bine si pe acolo si nu mai haraie pinionul. Asta e o problema la mai toate.

 

Ai putea sa incerci un ulei Aral cu specificatiile, daca mai tin bine minte, parca 75w90. Eu d-ala i-am bagat acu 2k km si imi huruie mai putin timp decat inainte. Sa zic 2 min in loc de 4. :lol:

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...