argon Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Ideea e..pune-le cand ai ocazia, daca piesele de pe masina prezinta uzura, nu o sa bata nimic in primavara daca sunt de calitate. Link to comment
madkat Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 btw - @Dj - cu jante pe cinshpe obisnuieste-te sa schimbi mai des chestii pe la articulatii - In plus cand o sa treci la alea de iarna, nu se vor mai auzi asa tare bataile din elementele de suspensie. Link to comment
Dj_Dark Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Astazi am intrat si eu in randul lumii normale, mi-am montat cauciucurile de iarna. Si daca tot m-am apucat mi-am luat si un set de bujii noi, cele de pe masina nici nu mai stiu cati km aveau. Pana aici toate bune, am purces la schimbarea rapida (eram si in criza de timp) cand am avut parte de prima surpriza: Aparent le-a ajuns, sunt primele fise care au avut rezistenta atat de buna incat le-am tinut pe masina pana s-a casat izolajul. Din pacate nu aveam alt set complet la indemana si am inlocuit-o doar pe cea cu pricina cu una provizorie care zacea prin portbagaj (ce bine sa ai de rezerva) Din pacate surpriza mare a venit la a doua bujie. Foarte incapatanata sa nu se desfaca de altfel, zic, s-a pus calamina in capatul ei, trebuie sa o mai alerg si eu putin din cand in cand . Tot facand curse infiletare desfiletare a iesit intr-un final insa arata cam asa Am inebunit cand am vazut-o Dupa ce m-am saturat sa ma injur singur (eu le-am pus ultima oara) am reusit sa o montez pe cea noua strangand cu simt de raspundere. Pare ca a prins filetul ceva, am facut deja vre-o 200 km cu ea perioada in care motorul a vazut cam toate regimurile de turatie si tractiune, de la subturat pana la limitare in sarcina, bujia ramanand la locul ei. Sa vedem ce o mai urma in viitor. Link to comment
Mircea Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Sa inteleg ca nu ai obicei de apune ulei pe filetul bujiei inainte de montaj...Alea se scot cu motorul incins, desfacand cat de putin permite, bagi degripant, mai incalzesti motorul, mai desfaci etc, pana cand iese calma, fara bucati din chiuloasa. Am stat o data la moskvitch 4 ore langa o bujie din asta capoasa, montata cine stie de cand si de cine si tot am scos-o fara sa arate ca aia a ta... Edited November 21, 2010 by Mircea Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Nu se pune ulei acolo, la fel cum nu se ung sub nici o forma prezoanele de la roti, pe langa ca oricum se arde in timp de acolo, altereaza cuplul de strangere, practic strangand cu aceasi forta ca si fara ulei pe filet, se strange mult mai tare, riscand sa strici filetul, sau cand le scoti, uleiul s-a fi ars demult, si ele sunt asa stranse ca le scoti cu tot cu chiulasa. Cum era motorul cand le-ai schimbat? trebuie sa fie rece.. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
Mircea Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Ce vorbesti! Desfacerea bujiilor se face cu motorul cald, pentru ca diferenta de dilatare dintre chiulasa de aluminiu si otelul de la bujii va face desfacerea mai usoara. Montajul se face intradevar cu motorul rece, din acelasi motiv. Ulei se pune pe filetul bujiilor, la fel cum se pune si vaselina pe piulitele prezoanelor de la roti, si in mod deosebit la rotile din aliaj. La acestea din urma se pune vaselina si pe gulerul de centrare. Si iti garantez eu ca uleiul acela de pe filet nu se arde, daca nu ma crezi vino la sparkul meu care are bujiile puse de aproape 4000 km cu ulei pe ele si desfacem o bujie. La nubira gaseam ulei pe ele si la 20.000 km cand le schimbam. Detaliem pe sectiunea tehnica daca vrei Edited November 21, 2010 by Mircea Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Fiecare cu ideiile sale, nu am avut niciodata probleme fara ulei pe filet si umbland la rece. In legatura cu jantele, pe con nu comentez, dar sa nu ajunga pe filet, se specifica asta de toti producatorii, filetul trebuie sa fie uscat la strangerea prezoanelor/piulitelor. PS: intotdeauna strang rotile si bujiile(printre altele) la cuplu specificat, nu dupa ureche. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
Mircea Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Sunt la a 4 masina proprietate personala, la toate am pus vaselina pe con si pe filet la prezoane, la toate benzinarele am pus ulei pe filetul bujiilor. O singura bujie am avut blocata la Moskvitch, cea de care povesteam mai sus, intrucat cel ce le montase inainte le stransese in draci, erau bujii cu filet lung si o parte a filetului ramanea in piston, supusa depozitarii de calamina pe filet. Intotdeauna strangerea bujiilor am facut-o la mana, respectiv strans pana la capat, apoi inca 1/4 tura si n-am avut niciodata probleme. Link to comment
Dj_Dark Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 (edited) E mai bine cu motorul cald intr-adevar, aluminiul se dilata mai mult decat materialul bujiei, e fizica elementara. Ulei nu am pus niciodata insa cea mai mare greseala a fost alta: Bujiile au fost refolosite si zacusera un timp prin garaj, suficient cat sa apara rugina pe filet, au fost curatate cu peria de sarma inainte insa aparent nu suficient. Asta e, posibil din cauza asta sa-mi schimb chiulasa si de-abia e facuta Oricum nu mai umblu la ele asa curand, sa vedem cat tin, acum masina are 220.000 km. Pana la urmatorul schimb am timp de gandire ce-i fac acolo. PS. In ceea ce priveste uleiul, la bujii noi parerea mea ca nu e necesar si mai mult dauneaza, detaliem in sectiunea de bujii daca e necesar. Edited November 21, 2010 by Dj_Dark Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) @Mircea, bujiile noi(saiba nedeformata) se strang la mana si apoi inca 225 de grade , scrie pe ambalaj. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
Dj_Dark Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Cu ce cheie? Mana aia poate diferi al naibii de mult. Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Cu cheia cu clichet cu prelungitor si tubulara lunga speciala de bujii de 16 in capat(in cazul Espero). Zic speciala pentru ca astea de bujii pe langa ca sunt adanci, au retinere, sa nu cada bujia. La mana adica cat poti direct de prelungitor inainte sa pui clichetul pe el. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
Mircea Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Exact. Eu le strang cu mana pana incep sa opuna rezistenta, apoi 1/4 de tura, cum am zis. Altii spun ca se strang cu mana pana cand se lipesc de chiulasa si apoi inca o tura etc. Eu am spus cum fac si am facut, fara sa am vreodata cea mai mica problema cu ele. Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 1/4 poate bujia ce a fost demontata odata, cea noua se strange 2,5/4, adica faci 180 de grade, si inca 45, conform producatorului lor. La cele cu con fara saiba se strange mult mai putin, 1/8, dar nu e cazul aici. Link to comment
tolin Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Pe cutia bujiilor este desenat cat se strange, la prima montare o valoare si alta la ulterioarele. Asta datorita deformarii saibei de etansare. Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) exact, am gasit o poza de demult pentru prima strangere de la NGK. Se pare ca valoarea e intre 180 si 225 de grade, eu am ramas cu 225, cum le-am facut eu. Se vede tipul de cheie de care vorbeam tot in desen. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Deci, 1/4 sau 90' este enorm in raport cu 1/16. Culmea, toti pe care i-am auzit cu bujii greu de desfacut le aveau montate in service !!! Edited November 21, 2010 by tolin Link to comment
argon Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) 1/16 e pentru bujii fara saiba, cu etansare pe con, motoare ce au chiulasa in consecinta, nu-i cazul la Daewoo, e ambalajul(schema) universal la ambele tipuri de bujii. Edited November 21, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 De asta este bine sa nu memorezi cifre, de ex. alt producator da alte cifre 15' la con si 120' la saiba pentru bujia noua si 15' pentru cele vechi. http://www.brisk.biz/upload/fckedit/file/download/Technical_manual_EN_96DPI.pdf Cel mai sanatos este sa te uiti pe cutia bujiei pe care urmeaza s-o montezi. Link to comment
Costi VLN Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Ups,urata patanie Dj-ule. Daca nu a dat in gol las-o asa si vezi la viitoare inlocuire a bujiilor,daca va da in gol,chiuloasa e buna,abea ce ai facut-o din cate stiu,poti folosii o reductie.Gaura mai mare,tarod,o reductie facuta la strung infiletata in care se va monta bujia. Am vazut asa la o Dacie si merge.Sper sa nu fie nevoie de asta. Edited November 21, 2010 by velican_costi Link to comment
Salex Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 O comisesi DJ-ule ... Nasol momentul. @velican_costi: La chiulasa DJ-ului lucrurile cred ca sint mai complicate, e DOHC. Iti trebuie un meserias bun, altfel dai in alte belele Link to comment
Dj_Dark Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 (edited) Am auzit si eu de reductie, e o solutie de compromis. Momentan va ramane asa, cea mai urata chestie care se poate intampla e sa sara bujia, caz in care pot ajunge in 3 cilindri acasa. Si pentru reductia aia va trebui data jos chiulasa, caz in care mai repede iau alta chiulasa sh si ma apuc sa o fac boboc pana cade asta. Vroiam sa fac asta mai demult cand am stricat unul din cele 3 suruburi ale intinzatorului mobil de la distributie. Oricum, mai nou sunt mai multe de luat in calcul nu mai merge ca odata, toti banii sa ii bag in masina Tineretea trece din pacate si vin alte obligatii care cer si ele bani . Nu mai putem sa avem grija de "babetele" noastre ca pana acum, trebuie sa mai acceptam si solutii de compromis @salex. Stii ce bine merge? Ca atunci dupa accident cand alergam cu 150 cu ea hatchback facuta si ma miram ca nu trage in nici o parte . Se pare ca jumatatea de filet ramasa e suficienta . Edited November 21, 2010 by Dj_Dark Link to comment
Salex Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 On 11/21/2010 at 9:02 PM, Dj_Dark said: Am auzit si eu de reductie, e o solutie de compromis... Da un semn de viata daca ajungi la reductie. Stiu un nene care are un atelier foarte aproape de unde stai tu. Cred ca o parere in plus nu o sa iti strice. Link to comment
Costi VLN Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Era de asteptat Darkule,stiu cum strangi tu suruburile. Ba chiar te-am luat de urechi odata.... Link to comment
Tommy Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) On 11/21/2010 at 6:16 PM, Dj_Dark said: Tot facand curse infiletare desfiletare a iesit intr-un final insa arata cam asa Pai cum au putut ajunge asa? Uite cam cum aratau ale mele NGK la acelasi motor (nu zic ceva de Denso care la 45k arata ca noi): http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/517-bujii/page__view__findpost__p__240077 Edited November 21, 2010 by Tommy Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now