Jump to content

A murit claxonul...


Recommended Posts

Mi-a murit ieri claxonul... Am crezut ca e siguranta, dar nu e, ca si usile, si portbagajul sunt pe aceeasi siguranta, si ele functioneaza. Am crezut ca a inghetzat, dar ar fi trebuit sa se dezghetze... Si e oribil fara el, azi era sa intru in 2 idioti care au plecat de pe loc fara sa se asigure... HEEEEELP!!!

Link to comment

Salve mai Viper

Mie mi-a murit acul de la vitezometru , tie claxonul , hai sa vedem care mai are pb dupa iesirea de ieri... :lol: :lol: :lol:

Link to comment

Aşa mi-a murit şi mie claxonul, toamna trecută, tot după umezeală şi fleoşcăieli. Ţi-a murit subit, sau mai gâjâie niţel dacă insişti ?

 

Dacă a murit de tot, poate e vreun fir întrerupt, sau un contact desprins. Dacă mai gâjâie (ca un măgar răguşit :D ) e dus, trebuie schimbat, e vreo 4-5 sute de mii piesa, şi se schimbă prin faţă, băgând mâna între bară şi radiatorul de AC. Practic, e o mufă pentru curent, şi o platbandă pe care se prinde într-un şurub.

 

Alte probleme... eu, aici :D

Link to comment

La fel s-a întâmplat şi la mine. Am avut noroc că, deşi eu îl ştiam mort, a funcţionat ca prin minune (de fapt nu minune, ci personalitate proprie :P ) când era să mă trezesc c-o tanti + Fabia pe mine (vă asigur că nici una nu îmi plăcea :D )... dădea cu spatele fără să se uite în spate !

 

Se schimbă uşor de tot, mai ales c-am văzut cum se face. Dacă vrei rezolvăm la întâlnire, vii cu claxonul şi o lanternă ;) a, eu nu am găsit de Espero, şi-am pus de Nubira la care nu se potrivea mufa :arrow: adaptare cu cutterul şi pistolul de lipit.

Link to comment

Eu am schimbat vara trecuta claxoanele (goarnele... la Cielo e 2)...si nu aveau in service... ca au picat f. multe in perioada respectica cu ocazia ploii de la sfarsitul lu' august...Ei.. electricianul mi-a spus ca se poate monta orice claxon cu 2 papuci... cautat la magazine si gasit... vreo 200 - 250 000 lei setul de 2 bucati!!!

Nu stiu cum se face ca doar atunci cand nu merge claxonul, parca atunci iti sar toti in cale... de cand l-am reparat nu stiu de ce l-am folosit de 10 ori.

Link to comment

Cum 2 bucăţi ?? :shock:

 

La mine a fost doar o pălărie de metal cu 2 fire şi mufa de rigoare. A bălmăjit ceva mecanicul cum c-ar fi trebuit să fie 2, dar nu prea am dat atenţie.

Link to comment

pai.. 2 a dat jos... 2 a pus... de ce vrei o sa ti le arat joi la inalnire... astea noi au goarna rosie.. si stii ce bine se vede prin masca radiatorului?? :lol:

Link to comment

Una la mână, eu nu am mască la radiator :tongue:

 

Doi la mână, după ce mi-a spus omul, m-am uitat să văd unde-ar fi putut fi al doilea claxon, mai ales că nu pricepeam de ce l-ar fi demontat proprietarul anterior, şi n-am găsit ! era un singur suport pe mijlocul radiatorului. Probabil şi asta se datorează faptului că, tot de pe forum citire, s-ar părea că am un model mai rar de şalupă.

 

@VIPER: dacă tot s-a dus, nu te tentează un model cu aer comprimat ? spaima babelor hăbăuce şi degrabă aruncătoare de sine pe trecerea de pietoni :lol:

Link to comment

Si cielo si espero au cate doua goarne una sunet low si cealalta high.

Cele originale pe vremuri erau bosch.Merg si cele din comert dar neaparat sa cautati din acelea cu alimentarea + si - pe papuci pentru ca mai sant unele cu alimentarea + pe papuc si masa pe carcasa si la acestea nu merge instalatia in forma initiala deoarece + este activ tot timpul si minusul este pe intrerupator.Ca mearga si acestea trebuie modificata alimentarea releului de protectie al claxoanelor.

Link to comment

Asta spuneam şi mai devreme, m-am băgat acolo când l-am schimbat: nu e decât o bandă metalică, pe care se prinde singurul claxon pe care l-am ! nu e nimic în afară de asta, nici un cablu care să atârne, nici o altă mufă, nici un alt suport.

 

Aşadar, conchid şi zic că am mai găsit o particularitate a maşinii mele cu personalitate... o s-o botez "VAXXispero" :lol:

Link to comment
  • 9 months later...

Da a murit asa deodata fara semne prevestitoare...

Va intreb respectos...ce draq are?

mentiuni obligatorii:

1. Am folosit search si degeaba ...nu e ca la mine...

 

2. Siguranta e ok

 

3. Releul de protectie pentru claxoane banuiesc ca este cel care clicaie in spatele tabloului de sigurante...l-am schimbat cu un altul si nimic...clicaie si asta...

 

4. Mufele verificate si puse la loc in ordine

 

5. Claxoanele inca nu le-am probat pe direct..dar o sa va tin la curent

 

 

Ma mai bate gandul sa verific firele fiecare in parte si capacul de la volan... voi ce mai recomandati ca eu am epuizat resursele'telectuale...?

Link to comment

La Espero moare obiectul in cauza. Daca nu merge pe direct, solutiile sunt: -ori iei altul, ori i-l defaci pe cel vechi. Te ajuta mult sa masori rezistenta ohmica la conector. Daca e mai mare de 100 ohmi, s-a intrerupt bobina sau s-a blocat auto-contactul.

Prima faza am patit-o eu, sarma e prea subtire...Comercial, nu?

 

Cu stima,

Costel

 

P.S. - la mine s-a intamplat dupa ploaie. Claxonul are o gaura de drenare, dar e montata IN SUS. Trebuie sa faci imersiuni ca sa fie eficienta... :banana:

 

P.P.S. - ACUM am vazut: DACA releul face zgomotul caracteristic, problema e localizata de la caseta cu relee la Claxon. Nu mai umbla prin bord!!!! [-X

La Espero claxonul are plus permanent si comutarea se face pe MINUS! La Cielo din pacate nu stiu cum este, daca poti sa te uiti in schema la tine, pe net sunt prea multe variante...

#-o

Edited by pavcostel
Link to comment

ok am revenit...

Am verificat capacul volanului e OK

Am verificat firele catre claxoane (cam neprofesional) cu un bec si surpriza nu sunt intrerupte...

 

In concluzie claxoanele sunt arse!!!

 

Masina are 3 luni cum dreaq de s-au ars? ca daca stau sa adun timpul in care le-am folosit nu depaseste un minut si asta cu multa ingaduinta...

 

pana aici m-am linistit dar abia acum apare problema ... cand o sa ma duc in service cu cat sa fiu pregatit? Masina este in garantie.

Se merita sa merg doar pentru atata lucru? sau imi cumpar singur o goarna si gata? Cine are experiente asemanatoare cu lucruri mici in service la garantie ma poate ajuta cu un sfat?

Link to comment

Daca masina e in garantie, du-te direct la service. E cam 50RON bucata altfel. Plus riscul de a se arde din nou.

Trebuie sa vezi ce tip de claxon ai, cu masa izolata sau nu. Te rog citeste si completarea la postul meu anterior, cu scuzele mele de intarziere.

 

Eventual ia la tine ceva pentru taxa de verificare si de-o bere, ca oricum ei o sa o urce pe rampa,deci o sa astepti un pic, iar electricianul o sa verifice si el circuitele.

 

Bafta mare.

Cu stima,

Costel

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...