starsteel Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Sunt posesorul unui Aveo 1,4 16v 94cp Platinum si ce ma intereseaza sunt pareri avizate in ceea ce priveste exploatarea corecta a acestui tip de masina mai precis regimul schimbarilor de viteze, regimul turatiilor, regimul economic, rodajul, etc. Ar fi bine ca cei care ofera raspunsuri ferme sa posteze eventual materiale, grafice, surse care sa argumenteze solutiile oferite. Cine nu are raspunsuri ferme eventual sa-si expuna parerile sa vedem daca sunt impartasite si de alti posesori sau cunoscatori ai acestei masini. Asteptam cunoscatorii! Link to comment
tolin Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Aceasta ar fi, banuiesc, graficul cuplului si puterii in raport de turatie. Comentariu: eu vad aici un motor fortat pentru un plus de putere in detrimentul avantajului traditional al unui motor DOHC (varf de cuplu la turatie joasa pentru rulajul in urban + varf de cuplu la o turatie ~ dubla pentru rulajul in extra-urban). Parere: eu n-as rula sub 2400 rpm cu asa un motor. Link to comment
starsteel Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 Din curba puterii functie de turatie rezulta, valori aproximative: 1800 rot/min - 28cp 2000 rot/min - 32cp 2400 rot/min - 41cp 2800 rot/min - 47cp 3200 rot/min - 55cp 3400 rot/min - 62cp 3800 rot/min - 68cp 4000 rot/min - 73cp 4400 rot/min - 81cp 4800 rot/min - 84cp 5200 rot/min - 88cp 5600 rot/min - 91cp 6200 rot/min - 94cp In cartea tehnica recomandarea e conducerea in plaja de turatie cuprinsa intre 2000 - 3000 rot/min ceea ce implica o schimbare a vitezelor in zona cuplului maxim adica la 3400 rot/min. Personal conduc in acest regim schimband cam la 3200 rot/min ceea ce implica folosirea intre 32-55cp. Daca in extra-urban acest regim e usor de mentinut atentia trebuie concentrata in urban unde exista tentatia de a rula sub 2000 rot/min ceea ce in cazul acestui motor e evident o greseala. Plusul de putere nefolosit pe care il are acest motor poate fi necesar in cazul unei depasiri in care pt. a urca in putere trebuie trecut intr-o treapta inferioara de viteza. Link to comment
Abram Burel Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Eu as spune ca rularea sub 2000 rpm nu este o eroare, ci doar o simpla necesitate. Sunt multe situatii in traficul urban in care nu poti pur si simplu depasi aceasta turatie. Ca exemplu tipic: mersul taras in coloana, cu porniri-opriri din 10 in 10 m. Ca exemplu personal: mersul in regim constant, acolo unde pot (de exemplu 50-60 kmph in a IV-a). In ceea ce priveste "principiile", eu sunt adeptul compromisului intre performante, confort, consum, intretinere, etc. adaptat de la caz la caz. N-o sa ma convinga nimeni ca, la nervii pe care-i indur mergand prin "metropola Bucuresteana", sa mai accept si bazaiala motorului turat la "regimul de cuplu maxim", care mie unuia nu-mi trebuie in marea majoritate a cazurilor. Cat despre dovezi, deocamdata MIL-ul care inca nu s-a ars, dar nici nu s-a aprins. Link to comment
Razv Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 De ce ar fi o necesitate?... crezi ca e greu sa apesi un ambreiaj si sa retrogradezi ?... iar la 50 -60 sunt tot in a 3'a Link to comment
Abram Burel Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 (edited) Dintr-un motiv simplu: e cam greu sa retrogradezi dintr-a-ntaia Probabil insa ca in Craiova e putintel mai altfel (hopa, abia acum vad ca am nimerit undeva intre Galati, Brasov si Craiova) Edited November 5, 2007 by Abram Burel Link to comment
Tommy Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 In principiu, un motor vrea dus pe la jumatatea puterii macar. Mie imi place ca se vorbeste de putere in lipsa treptei de viteza, eu cred ca e e evident ca 1800 in treapta a 4-a nu vin cu 1800 in a 2-a. Daca sa spunem ca dezvolta 28 de cai la 1800 de ture, la roata vor fi X cai in treapta a 2-a si undeva la X*k (un k subunitar evident, k~c4/c2) in treapta a 4, de unde si senzatia de lipsa de putere. Una peste alta, un motor DOHC trebe sa "traga" la 2000, cu atat mai mult ca un sohc clasic, diferenta ar trebui sa fie vizibila si jos, nu doar sus in ture. Dupa mine concluzia e cat se poate de bun simt, cat timp nu cazi sub 2000 e ok la un mers normal, si la depasiri evident mai sus. Link to comment
codeman Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Si eu sunt de parere ca daca faci vreo 3 km de strada cu 60km/h constant cu treapta a IVa e mai lejer si pentru motor. Abramburel intre Galati, Brasov si Craiova e Bucuresti Link to comment
starsteel Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 Eu as spune ca rularea sub 2000 rpm nu este o eroare... Cand mergi "taras" prin Bucuresti sa stii ca o poti face pastrand motorul in gama recomandata de 2000 - 3000 rot/min...singura conditie ar fi ca in loc de viteza a 3-a sa folosesti a 2-a. Oare e chiar asa greu? Link to comment
EM!L Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 (edited) fftopic: In unele zone imposibil, la fel cum in anumite zone daca apuci sa schimbi a 3a te poti considera norocos. Edited November 5, 2007 by EM!L Link to comment
starsteel Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 "In unele zone" s-ar putea traduce prin capitolul "pornirea autoturismului"....in acest context nu mai vorbim de gama de turatii ci doar de uzura crunta pt. motor. Link to comment
codeman Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Starsteel cred ca ne-am vazut odata in trafic. Fiind din GL iti dau un exemplu: Astazi cind m-am intors de la servici pe 16:30 eram prin Piata Energiei. La ora aia se circula bara la bara( citeodata bara pe bara). In conditiile alea de trafic eu merg cu a doua si nu cred ca am peste 2000 de ture dar mergind constant si neaccelerind brusc eu zic ca e mai avantajos decit treapta I. Parerea mea! Link to comment
closchkutza Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 @Starsteel: Tu te referi la pornirea de pe loc, adica utilizarea treptei 1? De ce este atat de crunta uzura motorului in treapta 1? Cu ce este mai crunta decat treapta a III-a la acceasi turatie? Link to comment
starsteel Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 (edited) @Starsteel: Tu te referi la pornirea de pe loc, adica utilizarea treptei 1? De ce este atat de crunta uzura motorului in treapta 1? Cu ce este mai crunta decat treapta a III-a la acceasi turatie? Nu utlizarea primei viteze ci pornirea autovehicului e un factor extrem de nociv in ceea ce priveste uzura, parca am citit undeva ca ar reprezenta 25%. Starsteel cred ca ne-am vazut odata in trafic. Fiind din GL iti dau un exemplu: Astazi cind m-am intors de la servici pe 16:30 eram prin Piata Energiei. La ora aia se circula bara la bara( citeodata bara pe bara). In conditiile alea de trafic eu merg cu a doua si nu cred ca am peste 2000 de ture dar mergind constant si neaccelerind brusc eu zic ca e mai avantajos decit treapta I.Parerea mea! Evident ne-am vazut "> si eu tot a 2-a folosesc cand stau intr-o coloana inceata mai ales ca sunt situatii cand nici nu mai folosim acceleratia o tinem doar din frana...ea vrea insa traficul nu permite. Daca stau sa ma gandesc a 1-a nu folosesc decat la pornire si cand mai urc cate o bordura. Edited November 5, 2007 by starsteel Link to comment
Abram Burel Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Chestia aia cu "la roata", sa fie putere, sa fie cuplu? Ce-ar fi sa facem un sondaj Link to comment
starsteel Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 (edited) Nu facem sondaj...spunem doar ca e o problema de fizica, Momentul unei forte = Forta x Raza. Sa fie putere, sa fie cuplu? Edited November 5, 2007 by starsteel Link to comment
Tommy Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Curba de putere e cea care conteaza. La roata, daca nu-i putere nu-i nici cuplu Link to comment
Abram Burel Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Revenind la intrebarea de deschidere a topicului, daca va referiti la condusul extraurban, atunci se pot gasi niste reguli "din carti" care chiar pot fi si aplicate. Nu se poate include aici condusul in oras decat ca ideal, asemanator cu al celor ce au proiectat modul de determinare a consumului de catre producator. In ceea ce priveste traficul real, orice discutie, ramane o... discutie. Iar in ceea ce priveste fizica, vorba lui Tommy: muschi sa fie Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now