perfidus Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Am incercat eu sambata sa spal cureaua, cu ocazia unei curatenii mai generale interior /motor. Nu am reusit cine stie ce, din cauza ca accesul in zona e foarte ingreunat de filtrul de aer si n-am avut chef sa-l dau jos cu totul. Am incercat un burete cu putin Fairy (detergent de vase) dizolvat intr-un litru de apa. Rezultatul a vost un mare vax. Face aproape la fel. Link to comment
tolin Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Curele nu se spala, da acum cu WD40 pe ea. Link to comment
perfidus Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Pai esti sigur ca materialul curelei e rezistent la unsori? Asa nu o sa mai fluiere? Poate-o fac de un schimb de curea prematur Link to comment
Mircea Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mai, eu o spal o data cu motorul, nu stau sa dau cu buretele pe ea Am zis si mai sus, arunc apa cu detergent, dau cu peria pe unde e mai murdar motorul si apoi cu apa. Link to comment
tolin Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 ... Asa nu o sa mai fluiere? ... Da, "scoate apa din ea". Link to comment
iso Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Cred ca ar fi bine sa schimbati cureaua de accesorii cu una de firma si tot cu aceasta ocazie se va tensiona un pic mai tare cureaua . Chitaitul care se aude lustruieste fuliile , cu cit sint lustruite mai tare cu atit tendinta de patinare a curelei va fi mai mare pe viitor . Ca idee se poate folosi praf de sachiz pentru o aderenta mai mare a cauciucului pe fulie . Aceeasi problema am avut'o si eu la Cielo EXE ... Link to comment
perfidus Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Nu stiu cum sa spun, dar zgomotul nu seamana cu un chitait de alunecare ci mai degraba cu o vibratie, un fluierat mai grav (ca frecventa). Am mai dat o pe google si se pare ca e ceva uzual si la alte marci. La unii s-a rezovat schimband furtune racord Link to comment
iso Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Totusi e mult prea devreme sa fie pompa de servodirectie . Link to comment
Elfu Posted September 11, 2007 Author Share Posted September 11, 2007 Nu stiu cum sa spun, dar zgomotul nu seamana cu un chitait de alunecare ci mai degraba cu o vibratie, un fluierat mai grav (ca frecventa). Am mai dat o pe google si se pare ca e ceva uzual si la alte marci. La unii s-a rezovat schimband furtune racord Bre, priveste partea frumoasa: Ai dat ~13.000 euro pe un fluier intermitent. ) Avand in vedere ca stau prost cu timpul si ca directia nu are nimic, adica nu vibreaza volan, nu are joc, merge la fel de usor ca si inainte, nu trage stanga/dreapta masina ci doar fluiera directia uneori haotic, eu am decis sa o las asa pana la revizia de 30.000. M-am uitat in week-end la cureaua aia si nu pare murdara. Oricum la cat de stramt e locul ala nu bag eu mainile pe acolo aiurea pentru ca: 1. Nu vreau sa ma murdaresc. 2. Nu am luat masina noua ca sa mesteresc eu la ea. Eventual o sa ma duc la o spalatorie sa-i spal motorul, cand o sa am timp sa vedem ce si cum. Link to comment
Elfu Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 (edited) Deci, sa revenim la problema. Aseara cand am vrut sa plec dela birou directia facea un sunet de ziceai ca taie un pitic mic si negru ceva cu flexul sub capota. Cu toate astea directia mergea la fel de usor. Zgomotul a disparut dupa cateva minute si nu a mai reaparut. De dimineata ii pun gand rau, adica o trimit in cele mai profunde origini ale coreenilor cand vad ca nu mai face niciun zgomot ca ii promisesem cu o seara inainte ca service scrie pe ea@masa de operatie.. A dreaq masina parca m-a auzit. S-o fi gandit ca o duc pe masa de operatii si ca baga baietii bisturiul in ea ca n-a mai facut. Deja imi ziceam ca renunt la povestea cu service-ul cand, ghinionul ei ca a incepus sa suiere iar pe Bd. Timisoara, asa ca fara sa-i mai zic nimic, dau semnal dreapta si intru la dealer. In urma testelor facute acolo a rezultat ca trebuie inclocuita pompa de la servo si cu ocazia asta s-a descoperit si un mic joc la directie, asa ca daca tot e moka, baietii au zis ca ar fi bine sa schimbam si caseta de directie, ca doar nu e pe banu clientului. Zis si facut. Dat comanda la piese si cam peste 3 saptamani urmeaza sa o operam Mama lor de galbeniti, probabil ca erau in tura de noapte sau in pauza de masa cand mi-au asamblat robotii Hitech masina, oricum le doresc sa manance orez fiert intr-o singura apa ca sa se deranjeze la stomac, pentru timpul pierdut prin service. Cat stau eu in service atat sa stea si ei pe buda. @all care aveti probleme cu suieratul ala. Bre nu mai culcati urechea la "Las-o bre ca merge si asa" si duceti-va in service ca se pare ca e problema generalizata cu directia la Lacetti. Edited September 13, 2007 by Night Elf Link to comment
iso Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Night Elf , intreaba daca nu cumva la varianta Platinum care are servodirectie variabila , sevodirectia este si electrohidraulica - adica pompa de servodirectie este electrica . Poate daca este electrohidraulica scapi de belea ... Link to comment
Elfu Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 Pai n-am cum sa mai intreb ca am plecat din service si oricum nu mai dau pe acolo pana nu ma cheama ca fac alergie cand stau in service. Care-i faza cu electrohidraulica? Crezi ca daca la platinum e asa o sa-mi puna de-aia? Eu n-am directie variabila in functie de viteza. Am pachetul de dotari Elite, adica servodirectie clasica, probail doar hidraulica. Link to comment
iso Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Daca la Platinum directia variabila ar fi si electrohidraulica ai scapa de pompa de servodirectie "clasica" de pe cureaua de accesorii si care teoretic e mai fiabila si aduce cu sine si un consum de carburant mai redus . Ideea era ca poate te "lipeai" la electrohidraulica , fireste deca e disponibila pe Lacetti ... Link to comment
Elfu Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 (edited) Nu cred ca fac aia in service greseli in plus, adica in bine. ) Edited September 13, 2007 by Night Elf Link to comment
Mircea Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 He, he, am mai povestit eu p-aci cum vroiau in vreo 2-3 service-uri sa-mi schimbe pompa de servodirectie pentru ca mergea cu galme, iar de vina era o articulatie cardanica, care mere si azi bine mersi dupa ce a fost curatata si gresata... Link to comment
perfidus Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 @Night Elf, ai fi surprins cate ar putea sa faca "in plus" cei din service ca sa mai ia un ban de la garantii! Eu zic ca n-ai nimic la pompa. Link to comment
iso Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Miscarea se face in felul urmator : se demonteaza pompa de la tine , se monteaza cea noua , pompa ta ajunge pe masina unui "necajit" iar la corean pompa varza de pe masina "necajitului" ... desigur banutii de pe pompa ta , luati de la necajit" intra in buzunarul "mesterului" . ) Link to comment
Elfu Posted September 13, 2007 Author Share Posted September 13, 2007 @Night Elf, ai fi surprins cate ar putea sa faca "in plus" cei din service ca sa mai ia un ban de la garantii! Eu zic ca n-ai nimic la pompa. Bre mai bine sa faca in plus decat sa stai sa te rogi de ei sa-ti schimbe una alta ca la reno, ca am experiente si cu un Symbol din familie daca vreti care trage dreapta de mai bine de 12.000 de km si inca nu s-a remediat problema. Ba ca e de la roti ca-s neechilirate, ba de la unghiul de fuga, ba de la directie, etc. masina se apropie de 15.000 si urmeaza sa se intruneasca o comisie in urma sesizarilor facute ca sa se rezolve roblema. Mai bine asa, astia macar nu comenteaza la garantie. Link to comment
sank Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Chestia cu troncanitul mi s-a intamplat si mie de cateva ori cand am trecut peste o linie de tramvai mai denivelata, (Lizeanu) dar am pus-o pe seama suspensiei mai dure. Credeti ca e cazul sa merg la service, o fi caseta de directie? Dealerul meu este Radacini din bd. Timisoara. Link to comment
Elfu Posted September 14, 2007 Author Share Posted September 14, 2007 (edited) Pai chiar daca nu e caseta de directie, ai vreo problema daca primesti alta noua in locul ei? P.S. 1. Da si tu stanga dreapta de volan rapid si vezi daca ai joc la volan sau se aude vreun zgomot. Daca da, du-te in service. P.S. 2 Cati km ai cu masina? Edited September 14, 2007 by Night Elf Link to comment
perfidus Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Update la problema zgomotului tip fluierat la directie: auzindu-l pe Mircea despre cuplajul volanului, faza la care meseriasii au tras concluzia ca e pompa servo, am fost ceva mai atent la zgomot si cand am coborat capul in dreptul schimbatorului am avut o mare surpriza: fluieratul vine de la coloana de directie si nu de la servo!!! Acum trebuie localizat exact, poate este de la bucsa volanului, poate de la arc (spirala de racord la airbag, claxon, etc). Ciudat este ca nu face imediat de la pornire la rece ci doar dupa un timp de "tras de volan". Link to comment
Elfu Posted September 14, 2007 Author Share Posted September 14, 2007 (edited) Bine ca mi-ai zis ca sa-i pun sa-mi schimbe si coloana de directie dupa. ) Exact asa face si la mine, nu imediat ci dupa ce tragi putin de volan. Si la fel de interesant este faptul ca se aude doar daca stai in masina, ca am pus un amic sa traga de volan sa vad daca se aude ceva pe la motor si nu se auzea. Eu repet intrebarea... Puteam eu sa refuz inlocuirea unor componente uzate normal timp de 20.000+ de km cu altele noi? Oricum, daca stiu ca schimb toate componentele si nu ma las pana nu-mi scot baietii zgomotul ala. Edited September 14, 2007 by Night Elf Link to comment
sank Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 raspuns pt Night Elf: am 137oo km; daca e joc in volan sau se aude un zgomot zici? am sa verific. Inca un amanunt, troncanitul este pe partea stanga. Link to comment
Elfu Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 up-date Intr timp suieratul a devenit cam permanent. Adica imediat ce se incalzeste motorul incepe sa suiere la virarea in loc. Odata cu accentuarea problemei am constatat si o crestere a consumului la masina. Turatia la relanti se modifica initial in minus apoi in plus (probabil sa compenseze ii da benzina) cand invart de volan si de asemenea simt si o vibratie la volan in momentul in care virez brusc pe loc. Astept cu interes sa vedem daca defectiunea a fost diagnosticata corect, adica daca intradevar e de la pompa de servo. Link to comment
iso Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Cred ca aici se poate afla care este problema sevodirectiilor la Nubira : http://trami.eu/ tipul e foarte serviabil . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now