closchkutza Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 Voi ma bagati in boala... S"> . O sa va tin la curent cu evolutia problemei. Daca mai afla cineva ceva despre pastilele astea, eventuale efecte, sa scrie. Link to comment
KumKum Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Ai rezolvat problema, ai bagat benzina, mai face urat? Link to comment
closchkutza Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 (edited) Mai, nu stiu exact, sa zicem partial. Am facut plinul azi, s-a mai atenuat tacaneala aia de diesel dar tot se aude, trage greu, urca greu in ture si imi pare mai zgomotos motorul. Nu stiu ce altceva sa-i fac. Benzina am bagat Mol 95, deci este exclus sa fie benzina de vina, merg cu benzina asta de cand am masina, luata mai mereu de la aceeasi statie(Barbu Vacarescu). Azi mi s-a oprit si de 2 ori motorul, fara sa-i fac nimic, la plecare de pe loc, a dat sa plece si apoi mort. Acum mi-a picat inca o fisa: Eu am bagat pastila aia Sambata dupa-amiaza; Mai aveam in rezervor rezerva(5l) plus inca vreo 3-4l benzina; Tot sambata am alimentat cu 14l banzina, la jumate de ora dupa bagatul pastilei, pana aici cam 21-22l. Am mers sambata, dupa alimentare, vreo 20km prin Bucuresti; duminica inca vreo 20; Azi inca vreo 5-6km si am mai alimentat pana la primul click cu 19l benzina. WTF? Unde a incaput atat? Cat a consumat jivina? Ce dracu se intampla aici? Ok, sapand pe net am descoperit marca pastilelor: Firepower Pills. In "specificatii" se spune ca maresc puterea de explozie cu pana la 25% si scad consumul. Intr-adevar, se pare ca puterea de explozie s-a marit...Consumul, aproximat de mine, cred ca este pe undeva pe la 14-15% in urban. Nu stiu de ce.. Cred ca aceste pastile actioneaza astfel asupra benzinei: o fac mai rezistenta la aprindere si in acelasi timp, cand se aprinde, explozia va fi mai puternica decat in mod normal. Edited April 14, 2008 by closchkutza Link to comment
Cumnatu Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 (edited) Cred ca aceste pastile actioneaza astfel asupra benzinei: o fac mai rezistenta la aprindere si in acelasi timp, cand se aprinde, explozia va fi mai puternica decat in mod normal. NU mi se pare corect rationamentul. Dupa cat ma duce pe mine capul daca explozia e mai puternica atunci cifra octanica e mai mare sau coeficientul de explozie , sa il numim asa absolut neprofesional. Iar materialele care explodeaza mai violent sunt in general mai volatile si mai instabile si mai usor de explodat ( adica necesita conditii mai slabe pt detonare, sarcini electrice mai mici, calduri ambiante mai mici samd ) Deci mai rezistent la aprindere si cu explozie mai puternica mi se par doua notiuni contradictorii. Edited April 14, 2008 by Cumnatu Link to comment
closchkutza Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Eu stiam ca diferenta intre o benzina de 95 si una de 98 este ca cea din urma se aprinde mai greu. De accea, la masini cu raport mare de compresie se recomanda folosirea unei benzine cu cifra octanica mai mare de 95. In schimb, nu cred ca este diferenta intre puterea calorica oferita de o benzina de 95 si una de 98. Pur si simplu cea de 98 are un risc mai scazut de a se auto-aprinde, fara a astepta scanteia. Link to comment
andrei_xxl Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 In functie de efectul placebo dorit se pot turna in rezervor aditivi pentru eliminarea apei din benzina, aditivi pentru curatarea injectoarelor, aditivi pentru curatarea supapelor, aditivi pentru marirea cifrei octanice, bla-bla-bla. Eu nu bag in rezervor nimic in afara de benzina si raman la ideea mea ca nu poti face din r***t bici care sa si pocneasca...adica sa am si consum mic si cuplu de BMW dintr-un motoras de 0.8... Link to comment
closchkutza Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Macar de as fi urmarit asta...macar stiam o treaba. Dar asa, mi-am facut-o cu manuta mea si nici macar nu stiu de ce am facut asta. Link to comment
closchkutza Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Am si eu o intrebare: am facut un drum vineri Bucuresti-Rucar via Pitesti. Pe autostrada am mers cu 120-125 constant si mai apoi pe serpentine destul de turat si agresiv(intre 4500 si 6000 rpm). Am verificat uleiul si m-am cam speriat: la plecare din Buc. era de culoare caramelului, acum s-a inegrit destul de tare. Nivelul este normal, nu pare sa fi mancat. Problema este, e normal sa se inegreasca? Daca da, de ce? Uleiul are 6000km. Link to comment
tolin Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Normal, dupa ce ai curatat motorul (pistoane, bujii, supape, injectoare), a preluat si uleiul ce aveai prin el. Link to comment
banzay Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Si eu iarasi si din nou cu o intrebare... la Maty E3, in drepta recipientului cu lichid de racire... chiar sub parbriz, este un alt recipient negru, un cilindru. In manual descrierea este canistra parca. Ce functie are el? mersi Link to comment
closchkutza Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 Se numeste Canistra de Vapori/Canistra de Carbon si are rolul de a stoca vaporii de benzina "adusi" din rezervor pana la momentul cand ECM-ul hataraste ca este bine sa-i bage in corpul clapetei de acceleratie. Link to comment
closchkutza Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Are cineva idee ce da motorului de matiz sunetul acela caracteristic, ca un tacanit(in ultima instanta i se poate spune "tacanit" desi nu este chiar atat de metalic)? Intotdeauna m-am intrebat chestia asta. Sunt motoare pe benzina la care nu se aude nimic cand functioneaza, nici un sunet deosebit. Link to comment
Venom Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Probabil pentru ca e in 3 cilindri... Link to comment
closchkutza Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Da, dar si a ta tot in trei este si nu se aude asa, are alt sound, nu se aude "tacanitul" specific matijilor. Sa fie oare injectoarele? Link to comment
marincatalin Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 sal!nici eu nu stiu nimic despre masini .am un matiz si i-am schimbat de curand bucse + 2 capete planetara cu burduf etc.de cand am schimbat astea imi scartie fffffffffffffff rau in curbe si chiar si in mers drept!mecanicul meu nu cred ca a fost cel mai bun!ce sa fac?mai trebuie sa schimb 1 burduf,1 bieleta parte dreapta,1 instalatie spalat parbriz! unde sa o fac la unu care sa se priceapa si sa nu coste cat masina ?merci frumos! Link to comment
Tommy Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Nu cumva trebuia sa ii faci unghiurile de fuga dupa operatiile astea? Link to comment
closchkutza Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Am si eu 2 intrebari, din nou, daca este cineva bun sa-mi explice: 1. De ce motorul matizului meu consuma(fizic) bujiile? Mai pe larg, la mine bujiile dupa 9000km au electrodul central tocit stramb? Dupa 13.000km electrodul central groaznic, parca era luat la pila, stramb. 2. Uneori pedala de acceleratie merge mai greoi, se apasa mai greu, insa exact atunci masina trage mai violent iar la ralanti nu tremura deloc. Chestia asta se intampla de putina vreme incoace, cred ca in seara asta a fost a doua sau a treia oara. Ma gandeam sa aiba cumva legatura cu faptul ca am pornit masina, am mutat-o din loc, si apoi am oprit motorul, cu motorul rece, insa nu pot gasi legatura. Link to comment
tolin Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 (edited) 1- bujii proaste, nepotrivite motorului. Edited September 9, 2008 by tolin Link to comment
closchkutza Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Am omis sa spun marca bujiilor: NGK BPR5EY-11. Cele din fabrica tot tipul asta au fost+inca 2 seturi puse de mine. Bujiile sunt toate fabricate in japonia. Link to comment
_escu Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Dar e normal ca dupa 13000 de km bujiile folosite intr-un motor de Matiz sa fie mai uzate decat bujiile folosite intr-un alt motor de capacitate mai mare, datorita turatiei la care functioneaza motorul. In aceiasi 13000 de km bujiile Matizului suporta aproximativ de doua ori mai multe descarcari si normal ca asta le accelereaza uzura. La cat costa e si pacat sa nu fie schimbate la fiecare 10-15000 km. Link to comment
closchkutza Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Imi pare rau ca nu am facut o poza unei bujii folosite. Pana acum, nu am vazut la nici o masina ca bujiile sa aiba electrodul central tocit stramb, adica sa zic ca 1/3 din suprafata sa era mai jos cu ~0.5 mm decat restul electrodului. Daca si dupa 9000km era tot la fel, tocit, mai putin dar inca vizibil, ma gandesc, la cat ar trebui schimbate? De asemenea, daca le-as tine 30.000km, cat zice cartea, cum ar arata? Ar mai da scanteie? Eu zic ca ar avea missfire la greu. Chestia este ca se si simte, pana sa le schimb, cand bagam piciorul mai brutal in acceleratie, la ~2500rpm, masina avea niste ezitari, si apoi accelera. Acum reactioneaza foarte prompt si destul de brutal. Link to comment
Tommy Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Dar e normal ca dupa 13000 de km bujiile folosite intr-un motor de Matiz sa fie mai uzate decat bujiile folosite intr-un alt motor de capacitate mai mare, datorita turatiei la care functioneaza motorul. Pe bune? Cam pe la cat functioneaza, si eu sunt curios. .. Acum reactioneaza foarte prompt si destul de brutal. In ce trepte reactioneaza asa brutal? Link to comment
closchkutza Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Treapta 2 si 3, dar in 2 se simte cel mai bine. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now