Jump to content

Intrebari Matiz 2000


Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Sa'ti traiasca, cred ca te urmez indeaproape. Astazi, dupa aprox. 40 ore de stat si la o temperatura de cca 0-2grd nu a mai miscat NIMIC, nici alarma, nici becuri in bord, nimic. Mentionez ca e vorba de bateria originala, un Delkor, parca..

Multumesc ptr codul de Varta, mi'ai usurat cautarile!

PS: Treci mah pe moto, ca ai cu ce! :tongue:

Edited by strumfuadi
Link to comment

Nu trec, este prea frig :mrgreen: . Si cand seara se face patinoar pe jos nu mai am chef deloc de balet pe 2 roti. Ultima oara cand am iesit am patinat urat la plecarea de la un semafor si in spatele meu era un TIR care nu stiu daca ar fi oprit la timp daca as fi cazut in fata lui. :scarpin: Cu 4 roti baletul e mai fain.

 

Legat de baterie, toti pe care i-am intrebat mi-au zis ca Varta sunt scumpe si oarecum "de lux", adica sugerau oarecum ca "n-are fatza broasca ta de baterie Varta - pune o baterie acolo, ce conteaza". Degeaba le explicam ca pentru Matiz trebuie exact o anumita dimensiune si ca nu merge sa pui orice baterie si sa faci tiganii acolo cu conexiunile si prinderile, tot nu pricepeau.

Iti recomand modelul cu caldura, se potriveste perfect, doar o dai jos pe cea veche si o montezi pe cea noua, nu trebuie sa faci nimic; cred ca am pornit dimineata si la -7 grade si nu am avut nici o problema.

Link to comment
  • 4 months later...

Ok, m-a pus cel cu coarne sa fac o prostie sau poate nu am facut prostie nu stiu...cel mai bine este sa-mi spuna cineva care se pricepe. Idee este urmatoarea:

 

- ieri la pranz mi-a dat un prieten o jumatate de pastiluta de aditiv de benzina. Semana cu un faringosept...n-am stat prea mult pe ganduri si am aruncat-o in rezervor, gandindu-ma ca este teapa, n-o sa aiba nici un efect. Benzina mai aveam putina, aproape de rosu, am mers vreo 10-12km si apoi am bagat 13l de benzina. Am ajuns dupa-amiaza acasa fara sa bag de seama nimic ciudat in comportamentul masinii(eram sictirit, im era cald, mersem mult cand cu geamul deschis, cand cu AC dat drumu, muzica mai tare, etc).

 

-azi de dimineata pornesc masina, sa plec prin oras cu treburi. SURPRIZA: Motorul se aude din habitaclu ca un diesel nenorocit, la ralanti, si la rece si la cald, pac-pac-pac. De afara se aude cam la fel, poate un pic mai strident tacanitul lui, dar in principiu la fel. Din interior am impresia ca merg cu diesel, cand opream la semafoare.

Alta chestie este ca trage de rupe, abia ating acceleratia si pleaca, urca in ture aprope singur(si nu degeaba, in gol), trage excelent iar la ralanti nu mai are tremuriciul ala caracteristic, al matizului.

 

In concluzie, ce i-am facut? De ca tacane asa, numai la ralanti? De ce nu mai tremura? Ce dracu i-am bagat in rezervor(ala zicea ca este vitamina pentru motor)?

Link to comment

Am mai auzit o chestie asemanatoare, tot legata de o pastila/"vitamina" de asta, dar fara implicatii negative. In cazul de care iti zic singura reactie din partea masinii era un raspuns mai prompt si sanatos la acceleratie. Respectiva "vitamina" era pentru "cresterea" cifrei octanice, si se folosea 1/2 din ea la ~55-60l de benzina (un plin, pt. masini ce au rezervoare de capacitatea respectiva).

Link to comment

Pai si a mea are un super-raspuns la accelerare, acum, trage foarte bine, dar ce inseamna tacanitul ala pe care il aud la ralanti? Eu am pus jumate de pastila initial in vreo 8 litri de benzina si apoi am mai bagat inca vreo 13=>in total 21.

 

Din ce motive poate sa se auda tacanitul ala?

 

Despre vibratie, nu ma deranjaza neaparat ca nu mai tremura masina la ralanti, dar nu cred ca este normal. Banzina este Mol Tempo 95.

Link to comment

Bishnitarul, pastilele care se gasesc la noi se numesc Xado. Vezi pe google de unde se pot procura.

 

Eu am folosit asa ceva intr-un Fiat si ca sa inlatur efectele "benefice" pe care le-a adus motorului a trebuit sa schimb filtrul de benzina (plin de gel maro - exact culoarea pastilei) si sa bag de doua ori solutie de curatat injectoare. Pastilele respective le-am primit pentru testare si le-am bagat in masina proprie desi sunt impotriva ideii de a baga ceva solid in rezervor.

 

In loc de pastile se pot folosi aditivi lichizi clasici de benzina, care chiar daca nu desfunda injectoarele sau nu maresc puterea motorului asa cum pretind ca o fac, cel putin nu se sedimenteaza si nu strica nimic. In functie de efectul placebo dorit se pot turna in rezervor aditivi pentru eliminarea apei din benzina, aditivi pentru curatarea injectoarelor, aditivi pentru curatarea supapelor, aditivi pentru marirea cifrei octanice, bla-bla-bla.

Indiferent de ce scrie pe eticheta, toti sunt de fapt un amestec de kerosen si alcool izopropilic si utilizati in proportiile indicate de producator nu au ce rau sa-i faca motorului (in cel mai rau caz prin modificarea calitatilor benzinei arderea devine mai exploziva si se aude zgomotul acela de diesel despre care vorbeste closchkutza). Dar nu bagati pastile, v-o spune unul patit :mrgreen:

Link to comment

Ok, m-am prins ca am facut o mica tampenie, mai ales ca masina nu avea nici pe dracu, mergea bine. Ce fac acum? Am jumatate de pastila scaldata in ~20l benzina. Este de ajuns sa-mi infunde ceva? Ce sa fac sa scap de sunetul ala nenenorocit de motor diesel? Poate cumva sa dauneze motorului jumatatea aia de pastila(prin efectele create de ea)?

 

Intr-adevar, am mirosit-o si avea un miros intepator pastila.

 

Filtrul de benzina este proaspat schimbat, de vreo 2000km. Eu il schimb la fiecare revizie, la ~6500-7500km.

Link to comment

Ok, maine ma duc sa-i fac plinul. Dar de ce a aparut tacaneala aia dupa ce am pus pastila asta? Cum a influentat pastila modificarea avansului si aparitia tacanitului? In mod normal, la mine, nu se aude aproximativ nimic dinspre motor, este liniste la ralanti, doar scaunul din dreapta tremura usor. Acum si acel tremurat a disparut, si chiar daca ar trebui sa-mi para bine, nu este asa, stiu ca nu este natural ceea ce se intampla.

Link to comment

Pastila nu a modificat avansul, a modificat proprietatile de aprindere ale combustibilului (probabil ii scade rezistenta la detonatie) si acum arderea este mai exploziva. Avansul este reglat pentru un combustibil normal, nu pentru combustibil cu pastile sovietice.

 

O jumatate de pastila nu are ce sa infunde. Eu am reusit performanta abia la a sasea pastila intreaga... Am fost perseverent, ca tot le-am primit gratis :mrgreen:

Link to comment

Cum naiba sa bagi asa ceva in rezervor fara sa stii nici ce contine acea pastila, in ce cantitate de benzina se dizolva, pentru ca tu nu ai respectat proportiile ai drept rezultat comportamentul pe care'l are masina acum si cum ti-a zis si Tolin ar fi bine sa faci plinul si abia dupa aia sa mai circuli cu ea.

Poate'i invatare de minte pe viitor sa nu mai inghiti ca pelicanul orice, no offence. :D

Link to comment

KUmKum, crezi ca daca stia ce contine il ajuta cu ceva? Ma uit la ce am acum prin casa: aditiv pentru marirea cifrei octanice "2+2" care contine tert-butil eter :uff: + alcool izopropilic si aditiv dura lube pentru curatat injectoare si supape pe care nu scrie ce contine. Am mai folosit aditivi de benzina Casite, Liqui Moly, Master, Slick 50 fara sa ma intereseze ce contin si nu am avut probleme (nici nu am sesizat mari imbunatatiri, e drept). Singura chestie pe care am pus-o in rezervor si mi-a infundat filtrul a fost pastila-minune Xado.

Edited by _escu
Link to comment

Pastila asta era rotunda sau ovala(Xado). Cea bagata de mine in rezervor(jumatate din ea) era rotunda, fix ca un faringosept si de aceeasi culoare ca acesta. Pe net nu am gasit nimic despre ce contine sau cum se foloseste.

Link to comment

Cool...deja am morcovul bine atasat. Sper sa nu ma lase in mijlocul drumului, mai ales ca peste 2 saptamani aproape trebuie sa fac un drum de 1000km dus-intors. Maine o sa ma duc sa fac plinul si sper sa se linisteasca si tractorul de sub capota si nici sa nu-mi umplu rezervorul/filtrul de benzina de "muci" maronii.

Link to comment

@_escu Si eu bag solutie pentru curatat injectoarele dar odata la 5000km, iar prima data cand am bagat am citit cu atentie ce scria pe acel flacon, iar daca aia zic sa bagi la un plin un flacon de 354ml eu zic ca ar trebui sa faci cum zic ei daca nu vrei sa te trezesti cu cine stie ce probleme.

E treaba voastra experimentati, dar pe masinile voastre si poate intr-o zi va treziti cu supape, garnitura de chiulasa ...ori cine mai stie ce facute varza.

Link to comment

A, corect. Si eu respect cantitatea de aditiv pe care trebuie sa o torn in rezervor, dar nu ma ajuta cu nimic sa stiu ca in loc de ester flaconul contine butil-nu-stiu-ce. Am crezut ca vrei sa spui ca este important sa stim compozitia aditivului... o fi important, dar cum multi nu spun ce contine si nici noi nu suntem chimisti... :mrgreen:

 

Am intrat pe site la Xado. Pastilele minune nu mai exista... s-o fi plans cineva de ele.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...