AAdorjan Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Topicul acesta este despre Tico. Pentru Matiz aici: Uleiuri recomandate - Matiz Link to comment
user Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 (edited) Nu mai cita mesajul anterior in intregime! Foloseste butonul raspunde din josul paginii. Completeaza corect locatia la profil http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...st&p=184858. Multumesc! Edited June 25, 2006 by Mircea Link to comment
mugur Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Am pus la tico mobil 5w-30 si papa, nu e bine.Mai multi prieteni , pe diferite masini, au observat acelasi lucru.Eu unul nu mai pun, voi folosi tot castrol . Link to comment
tribunul Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Referitor la papa, din cate am mai auzit si eu pe la specialisti, orice motor papa ulei, si cel nou papa ulei. Problema apare atunci cand papa mult. Eu am avut Mobil 1, 5w-40, si nu am simtit o diferenta fata de castrol 5w-40 uleiul folosit inainte). Eu cred ca e ca si la detergentii de rufe, platesti firma, toate uleiurile sunt bune, tico nu este o masina sport sa necesite uleiuri speciale, important este sa-l schimbi mai des. Link to comment
Senna Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Incercati OMV 10W40. Cred ca la uleiurile de scumpe (Castrol, Aral) se plateste mai mult firma, iar sansa contrafacerii este mai mare intrucat este mai profitabil. 1 Link to comment
ticoman Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Pana acum eu puneam 3L de ulei la tico. Am vazut ca unii oameni vorbesc aici de 4L. 4l se pun? Link to comment
aztec Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Se pun 2.7 litri la schimb normal de ulei si filtru Nu stiu unde ai vazut tu ca se pun 3 litri.. 3 Litri se pun numai in cazul in care ai desfacut motorul complet si apoi il remontezi te sfatuiesc sa pui 2.5 litri, sa pornesiti putin motorul si sa-l opresti si apoi sa te uiti la joja sa vezi nivelul, la nevoie mai completezi.. spun asta ca poate sa difere filtrul de ulei ca marime Link to comment
Senna Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 (edited) Cantitatea de ulei nou necesara pt atingerea nivelului maxim variaza direct proportional cu timpul alocat pt scurgerea celui vechi. Chiar si cu motorul cald, 10 minute nu sunt suficiente pt scurgerea celui uzat in totalitate, fiind suficienti 2.5l de ulei nou. In plus, orificiul de golire nu este plasat pe fundul baii de ulei, cum ar fi fost normal, ci putin mai sus, pe peretele vertical orientat spre spatele masinii si astfel nu se poate scurge in mod natural intreaga cantitate de ulei din motor. Eu am ameliorat putin aceste aspecte suind masina cu rotile din fata pe 2 caramizi pt a favoriza scurgerea uleiul prin orificiu si lasand masina asa pana dimineata. In acest caz plinul il realizez cu 2.8 litri Edited July 14, 2006 by Senna 1 Link to comment
AZH Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Vin si eu cu o intrebare.Nu prea sunt sigur ca este topicul corect, dar au totusi legatura. Trebuie sa fac schimbul de ulei, si cei de la service intreaba daca sa scoata uleiul pe la surubul de sub masina, sau pe la joja de ulei(cica au ei un dispozitiv special). Credeti ca este mai indicat sa il scoata pe la joja cu aceea pompa de vid? Multumesc anticipat de raspunsuri. Link to comment
ticoman Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 @aztec: Multumesc pentru raspuns. Eu ma duceam frumos cu 3L la mecanic si punea tot. Fara sa mai porneasca motorul. Trebuie sa schimb mecanicul? Link to comment
tolin Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Nu, te duci tot la el cu 2,5L, restul il pastrezi pentru completare. Later: eu stiu pe cineva care a dus un bidon de 4L si mecanicul l-a pus pe tot. Link to comment
dreaQ Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Trebuie sa fac schimbul de ulei, si cei de la service intreaba daca sa scoata uleiul pe la surubul de sub masina, sau pe la joja de ulei(cica au ei un dispozitiv special). Merita sa incerci. Sa stim si noi-numai sa vezi cat au scos. Nu cred ca e ceva in neregula personal nu sunt impotriva metodelor "mai putin populare". Eu mi-l schimb singur dar as incerca mai ales ca surubul de la golire e distrus si de fiecare data uit sau nu gasesc de cumparat. Link to comment
AZH Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 @dreaQ, am vorbit cu un coleg despre aceasta problema, si mi-a spus ca este mult mai indicat sa imi scoata uleiul pe la joja pt ca acea pompa de vid(parca asa o cheama) absoarbe tot, inclusiv particularitati(pilitura) de metal. Voi reveni cu recenzii saptamana viitoare. Link to comment
Senna Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 (edited) Asa e, pompa de vid absoarbe si cele 100-200 de grame de ulei ars care nu se pot scoate prin metoda clasica. Ar putea absorbi si ceva sedimente din baia de ulei. Singurul dezavantaj ar fi probabil pretul prohibitiv. @dreaq Ai folosit cumva cheia fixa pt surubul de golire, altfel nu-mi explic cum s-a afectat. Eu folosesc inelara sau chiar cheia de roti si in 120k km n-am reusit deloc sa-i modific forma de hexagon... Edited July 14, 2006 by Senna Link to comment
dreaQ Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Un bou s-a pus cu dalta pe el ca cica nu se desfacea. Dupa asta l-am schimbat numai eu. Link to comment
tolin Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Cel care l-a strans cu ranga de 1m cum s-ar numi ? Link to comment
dreaQ Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 )"> Nu o fi tot ala? @AZH: unde faci schimbul-la ce service? Link to comment
cookie Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Referitor la uleiurile pentru TICO eu am gasit cateva marci si produse cu specificatia 10W30 (cea recomandata). Pentru cine vrea sa stie despre ce uleiuri este vorba il rog sa citeasca urmatoarele: http://www.uleiuri.ro/ ULEI CASTROL SYNTEC 10W-30 Pret fara TVA $10.60 Pret cu TVA $12.61 Ulei 100% SINTETIC de ultimă performanţă, recomandat celor mai actuale şi puternice motoare Diesel şi Benzină, care funcţionează în condiţii extreme de temperatură, viteză şi încărcătură ptr. toate tipurile de autoturisme, jeep-uri şi camionete. Conţine un pachet de aditivi foarte puternici care neutralizează particulele corozive Întruneşte cele mai exigente cerinţe internationale in protecţia motoarelor pe benzina Asigura stabilitate si durabilitate in condiţii extreme,unde uleiurile convenţionale esuează. Performanţa de ultimă generaţie in condiţii de temperatură foarte ridicată si a cresterii vâscozitaţii Se poate folosi cu incredere pentru toate tipurile de motoare cu benzină vechi sau noi,indiferent de tipul de ulei folosit înainte API: SM, SL, SJ/CF, CD, ACEA: A1, A5, B1, B5, ILSAC: GF-2, GF-3, GF-4, GM: 4718M, 6094M. ULEI CHEVRON SUPREME SYNTHETIC 10W-30 Pret fara TVA $7.60 Pret cu TVA $9.04 Ulei 100% SINTETIC cu excepţionale performanţe la temperaturi joase cu porniri uşoare, recomandat celor mai actuale motoare Diesel, Benzină şi Turbo de mică şi mare putere, pentru toate tipurile de autoturisme, jeep-uri, camionete. Protecţia ideală a tuturor motoarelor în 4 timpi pe benzină a automobilelor,4x4,jeep-uri sau a camionetelor. Un amestec din cel mai bun ulei de bază parafinic premium şi aditivi speciali, care protejează motorul împotriva uzurii. Pornire foarte rapidă în special în condiţii de timp foarte rece. API: SM, SL, SJ/CF, GM: 4718M (Corvette), GM: 6094M, CHRYSLER: MS 6395, ILSAC: GF-4. ULEI MOBIL SEMI-SINTETIC 10W-30 Pret fara TVA $5.25 Pret cu TVA $6.25 Mobil Clean 7500 este un amestec format din ulei sintetic, ulei mineral de calitate şi aditivi performanţi de curăţare, recomandat pentru motoarele Diesel şi Benzină, care asigură o protecţie a motorului şi o durată a schimbului de ulei la peste 12.000 km. Ajută şi protejează motorul împotriva depunerilor pe pistoane, a oxidării în condiţii de vreme cu temperaturi foarte scăzute. Aditivi speciali de reducere a frecării. Pornire uşoara a motorului pe timp rece. API: SM, SL, SJ, SH, SG/CF, CD, ILSAC: GF-4, GM: 6094M. ULEI CHEVRON SUPREME 10W-30 Pret fara TVA $3.25 Pret cu TVA $3.87 Ulei mineral care asigura o excelentă protecţie împotriva uzurii şi supra încălzirii, recomandat motoarelor pe Benzină, pentru toate tipurile de autoturisme şi camionete. Un amestec din cel mai bun ulei de bază parafinic premium şi aditivi speciali, care protejează motorul împotriva uzurii. Folosind regulat acest ulei puteţi asigura motorului dumneavoastră o viaţa cât mai lungă şi o protecţie împotriva oxidării la temperaturi înalte. Recomandat pentru majoritatea motoarelor pe benzină cu 6-cilindri sau V-8 de performanţa, furnizând şi o economie de combustibil. API : SM, SL, SJ, SH, SG, SF. Link to comment
dreaQ Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 (edited) Ia uite nici nu stiam ca e recomandat 10w30. Tu unde ai vazut asta??? PS: sigur ai citit tot threadul despre ulei? Edited August 14, 2006 by dreaQ Link to comment
cookie Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 (edited) Ia uite nici nu stiam ca e recomandat 10w30. Tu unde ai vazut asta??? In manualul de service, pagina 17 scrie asa: Calitatea uleiului SF/CC 10W30 Am inteles ca multi membrii sunt de parere ca e bun 10W40 dar eu merg pe mana inginerilor care au spus ca la tico trebuie 10W30 semisintetic. Singura abatere sunt dispus sa o fac in ceea ce priveste originea adica as vrea sa bag sintetic 100%. Mai studiez problema. Eu oricum mai mult de 7000 Km nu il las. Edited August 14, 2006 by cookie Link to comment
dreaQ Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Da, ai dreptate. Am ramas cu ideea ca (dupa spusele multora ) pentru conditiile climaterice din Ro 10w40 e numai bun. Asa am ramas la elf semisintetic 10w40. Link to comment
Senna Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 http://www.uleiuri.ro/ Trebuie constatat daca preturile reale, cu amanuntul sunt aproximativ aceleasi cu cele afisate pe site. Cine ajunge primul si eventual si cumpara, sa revina cu detalii. Link to comment
Senna Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Revin cu o informatie utila, preturile afisate pe uleiuri.ro sunt actualizate si en detail. Va puteti deplasa la magazinul din Vatra Luminoasa 47 (colt cu Victor Manu) si sa achizionati uleiul dorit. Eu as lua CASTROL HIGH MILEAGE 5W-30 pt motoare cu peste 120.000 KM, 6.25$ litrul cu tot cu tva. Link to comment
AZH Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Revin cu informatii despre schimbul uleiului cu o pompa de vid(pe la joja). Au reusit sa scoata doar 2.2litri, si au zis "gata domne' nu mai are, asta este tot".Eu nu i-am crezut si am cerut sa desfaca surubul de la baie, si surpriza... au mai aparut vreo 3-400 grame, dupa care scuze de doi lei "cred ca nu mai functioneaza bine pompa, domne'...". Asa ca, stati langa ei cand va schimba uleiul, asta pt a nu avea ulterior surprize...neplacute. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now