Jump to content

Despre Consum Matiz Euro4


Recommended Posts

adevarul este ca tot ce am condus vreodata pana acum avea cilindreea cuprinsa intre 1400 cmc si 6000. probabil am ramas obisnuit cu senzatia de dacie pe care am condus-o in preponderenta (schimburi de viteza in genere pe la 2200-2600 si zgomotul motorului aferent). ori la buburuza practic mi-e frica ca iese prin capota cand il aud asa...toti spun ca e cel mai bine pt masina sa o turez insa parca prea face ca o rajnita stransa de..cand o turez asa...am incercat azi sa ma duc mai departe cu a 1-a. duce lejer mai departe de 30 kmph insa nu am eu inima..

 

in alta ordine de idei, daca nici in cei de la OMV nu mai poti avea incredere, atunci in cine?

petrom 99 cu ce e mai presus fata de carrera 100? IN CE PRIVESTE PRETUL, DIFERENTA E NULA practic. aceeasi intrebare pt rompetrol 98. consumul va scadea SEMNIFICATIV daca folosesc 99 sau 98 in loc de 100? ce inseamna SEMNIFICATIV? in oras (Bucuresti) nu observ decat FOARTE putini care se abat de la regula si anume ~9-10l/100km, indiferent de benzina pe care o folosesc. iar acei "putini" au in 95% din cazuri Euro2..

Edited by Mircea
Cand vrei sa subliniezi ceva, n-o mai fa CAPS LOCK. E echivalent cu a tipa la noi. In plus, tasta aia se apasa la inceputul propozitiilor...
Link to comment
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca nu incerci, n-o sa afli. La OMV sa ai incredere in benzina vanduta de ei in Austria. Si daca vrei consum redus, atunci pune benzina cu CO95, oricare (Petrom, Rompetrol, MOL), inafara de OMV si Lukoil (benzine care n-au ce cauta intr-un motor euro4).

Link to comment

@taxiboy

Din noiembrie anul trecut, al meu s-a dus la peste 8 l% si vad ca nu-i mai vine mintea la cap!!!! Ultima isprava 44 litri Petrom 95 pentru 511 km (~300 km urban si ~260 km in afara), nici nu-mi mai vine sa calculez...Poate ca a fost de vina si frigul din februarie , dar vom vedea. Si nu pot zice ca n-o turez: 20/40/60/90 si urc cu a v-a pana la 110-120 apoi, Daca nu-si revine am s-o duc sa-i fac un test la service sa vad ce are!

Link to comment

La motorul asta, 50 in oras se fac cu treapta a treia! Si e mai bine sa o urci la 100-120 cu treapta a patra, iar treapta a cincea s-o folosesti doar ca sa mentii viteza. Acceleratia in treapta a cincea la motorasele astea e benzina aruncata...

Link to comment

Ma obisnuiesc incet-incet cu urmatoarele rapoarte:

II- 21-24

III- 41-44

IV- 61-64

V- >84.

 

consecinta. pana acum am 540 km facuti cu un plin Carrera 100 (din care 361 km extraurban).

oricum aveam de gand sa fac schimburile de ulei la 5000 :) )

Link to comment
  • 3 weeks later...

Revin si eu... cum vi se pare consumul de 9l/100 km urban? Precizez ca de obicei evit orele aglomerate, dar rar fac mai mult de 3-4km intre opriri.

 

In exterior am scos 5.1 cand i-am facut ultima data consumul, dar drumul a cuprins si transfagarasanul... deci se poate si mai putin

Link to comment

Pei motorul e cam acelasi (cred). Aerodinamica poate fi alta, insa nu cred ca afecteaza prea mult consumul in oras. Sa deschid un topic la aria Chevrolet? :D . Am vazut ca nu exista un topic pe subiectul asta acolo... ma gandeam ca exista un motiv pt asta

Edited by claud20012
Link to comment

Asta iarna in oras mi-a luat si 10, acum vad ca a scazut la 8.5. Daca ne uitam pe site-ul lor unde scrie ca-n oras papa undeva la 7.9, as spune ca ma indrept spre consumul recomandat. Dar asta vara, iarna papa de rupe oricum ai merge cu el. Ca si medie sta ceva mai bine, undeva la 6-6.5%.

Link to comment

@snow

Si eu am crezut ca a luat-o razna Matizul meu. Recordul in aceasta iarna (ce-i drept intr-o perioada f geroasa si cu drumuri f scurte si mai mult urban 70%) a fost de 30,2 litri pentru 309km . Acum , la ultimul consum: 21,1 litri pentru 321 km , ceea ce este cu totul altceva ( 6,6%), chiar daca acum cam 70% a fost extraurban. Metoda de calcul a fost pana la primul click...

Link to comment

15.9 L OMV Carerra 95, exclusiv urban (intervale orare_09:30-11:30 si 20:00-22:30, zone_Dorobanti-Orhideea-Gorjului-13 Septembrie). Kilometrii : 189 si aseara dupa 22:30 prin tot orasul pana la 218 KM. Tin sa precizez ca am si bagat piciorul in ea de cateva ori (chiar si 120kmph). Consum : ~7.42 L/100 KM. Schimb vitezele asa cum am precizat in ultimul post, chiar o idee mica mai sus.

Link to comment
  • 4 weeks later...

A scazut si la mine. Acum in oras consuma 7.5, mentionez ca am folosit si ac-ul, iar ca si medie a fost undeva la 6,2. E bine zic eu, mai ales ca merg undeva la 120-130 cu el, in afara. Intr-o luna il duc la revizia de 12 luni, am sa vad pe urma daca se mai schimba ceva.

Link to comment

Dupa 7000km parcursi consumul pe gpl este cuprins intre 5.8 si 7 %. Insa pe acelasi parcurs alimentat cu gaz de la diferiti furnizori (gazari), consumul s-a incadrat intre limitele mentinate. Insa am realizat ca matizul este doar o masina de oras iar viteza la care da cel mai bun consum este 90-100km/h, consum care dupa parerea mea se incadreaza intre 5-5.8 la suta. Avand in vedere ca celalalt automobil consuma peste dublul consumului de matiz, eu sunt multumit. Dar asa cum si ceilalti colegi forumisti au subliniat, calitatea combustibililor in Romania este la pamant, deci nu va intrebati de ce ne faramam motoarele... Asta e tara in care traim... Departe de o Europa civilizata... cu respect... Renatremo

Edited by renatremo
Link to comment
Din cate am vazut pe forum, viteza ideala, pentru consum mic, este de 84 km/h in viteza a V-a, viteza ce corespunde la 3500 rotatii/min.

mai fratilor, cum calculati voi turatia???? stie cineva cum si daca se poate monta turometru pe buburuza??? (model euro 4) :wallbanger:

Edited by blu_ov
Link to comment
Din cate am vazut pe forum, viteza ideala, pentru consum mic, este de 84 km/h in viteza a V-a, viteza ce corespunde la 3500 rotatii/min.

Eu nu cred asta, mai repede cred ca ai vreo 100 km/h (pe ceas) la 3500 rpm.

Link to comment

mai fratilor, cum calculati voi turatia???? stie cineva cum si daca se poate monta turometru pe buburuza??? (model euro 4) :wallbanger:

Ai 3500 rot/min la 19km/ora in a I-a, la 32km/ora in a II-a, la 50 in a III-a, la 71 in a IV-a, la 84 in a V-a. Parerea mea este ca daca vrei sa ai un consum mic, trebuie sa mergi cu vitezele astea, bineinteles atunci cand ai de mers mult timp constant.

Insa, nu stiu cat de exact este turometrul sau kilometrajul.

Bineinteles asta e doar parerea mea, si atat.

Link to comment

Te contrazic:

treapta 1: 21km/h la 3500rpm;

treapta 2: 36km/h la 3500rpm;

treapta 3: 56km/h la 3500rpm;

treapta 4: 77km/h la 3500rpm;

treapta 5: 94km/h la 3500rpm;

 

Am facut testul asta, am plecat intr-o dimineata devreme, la 6 dimineata, la Braila. Pentru ca drumul era foarte liber am facut si testul asta: tinut cat se poate de constant la 95km/h in treapta 5. Nu am incetinit decat prin Buzau, in rest am mers cat am putut de constant. Consumul a fost 4.3l/100km. Am alimentat la iesirea din Bucuresti si apoi facut plinul in Braila.

In nici un caz nu ai 84km/h in treapta a 5-a la 3500rpm cum nu ai nici 19km/h in treapta 1 la 3500rpm. In treapta 1 te duci pana la ~40km/h la 6500-6600rpm(limitare). Daca ar fi asa cum zici tu, ar trebui sa ajungi la 7000+rpm pentru a atinge vitezele astea, ceea ce nu se poate!

Link to comment

treapta 3: 56km/h la 3500rpm;

treapta 4: 77km/h la 3500rpm;

 

 

Adica daca mergi constant cu viteza de 55 km/h consumi mai putin in treapta a III decat intr-a IV ??? interesant...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...