Jump to content

Probleme Servo-directie Matiz


Recommended Posts

Costurile astea sunt generale, la care se mai adauga si manopera. Cred ca se duce toata treaba la cel putin 3.000 ron.

Dacă, într-adevăr, bate pe aici preţul întregii distracţii, mult mai recomandabil ar fi un motor cu tot ce trebuie pe el, inclusiv AC :) . Am văzut preţuri în jur de 1500 max 2000 lei pt. tot.

Link to comment

Dubioasa chestie!

Ieri am facut schimbul de anvelope, am trecut la cele de iarna, Debica Frigo Directional. Din momentul in care am plecat de la vulcanizarea respectiva am observat cu deosebita bucurie dar si cu teama in suflet sa nu "treaca" faptul ca directia merge iarasi deosebit de usor, asa cum trebuia! In plus, masina raspunde mai prompt la schimbarea directiei, dar asta nu este important, important este ca nu se mai ingreuneaza volanul deloc! Zic ca este ciudat pentru ca anvelopele de iarna ar trebui sa fie mai aderente decat cele Continental. Deci, care este faza, de ce simt ca se misca al naibii de usor volanul cu cele de iarna iar cu cele Continental mi se face lemn in mana? Au ceva Continentalurile?

Link to comment

Suprafata de contact la modelul pentru Matiz de Continentale este mare si neregulata, au taloane de rahat, parca mergi cu roti patrate.

 

La aderenta nu conteaza numai suprafata, conteaza si coeficientul de frecare. Concluzia o tragi singur.

Link to comment

Nu prea se pupa, pentru ca situatia cu Continentalurile dureaza de foarte multa vreme, timp in care am facut presiunea de o gramada de ori si degeaba, nu se schimba nimic(mi-a trecut si mie prin cap ca ar putea fi desumflate).

Mai mult, la mine felul in care se simtea directia(usoara/greoaie) alterna, in timpul unui viraj se facea greoaie, apoi iar usoara si tot asa, chestii care au disparut incepand de aseara dupa ce am pus cauciucurile de iarna(si am facut vreo 50-60km aseara si azi, numai prin oras deci virari multe).

Link to comment
  • 2 months later...

Ma bate un gand sa fac un swap la matizul din dotare si sa ii pun servo. In fine, e mai mult ideea lui taicamiu dar nici mie nu imi displace.

 

De ce piese am nevoie?

 

Caseta directie

Pompa servo

Conducte servo

Rezervor lichid servo

Bielete directie???

 

Ce imi scapa?

Link to comment

Alta volanta cumva ? de care legi cureaua care invarte pompa servo :P .Io sincer pot sa zic ca nu merita !!! .Dar daca ai bani de aruncat ,gandestete numai la timpu necesar ptr operatiunea asta, iti zic sigur ca in garaj nu merge sa faci cea ce dorecti tu,trebuie elevator.SDV-uri ,ca sa strangi suruburile alea la cuplu corect etc etc.

Nu mai tin bine minte daca trebuie si alt ECU ,puteti da cu pietre daca gresesc :) .

 

 

LE:Auzi closchkutza, io nu inteleg ceva, tie ti se face directia grea numai in viraj zici ? Pai pui mei, e c-am logic si normal,ca odata ce rotile sunt bracadate si in miscare, ele tind sa traga sa se indrepte si de aici cred eu ca tu simti ca e ceva mai grea directia, ca insisti sa le tii in pozitia aceia.Si e perfect normal :)

Ziceai de nubira ca are directia mai asistata,in primu rand e si umpic normal sa fie mai asistata la nubira, nu se compara cu marimea matizului,sa pui mana pe un volan de fiat care are si city mode, sa vezi acolo servo asistata ,zici ca tii in mana volanu de jocuri pc :) )

Edited by CatalinC
Link to comment

Despre ce film vorbesti tu acolo de fapt? Ce volanta nene? Nu-i trebuie nici o volanta, ii trebuie fix ceea ce este scris mai sus. Dintre toate cele mentionate mai sus caseta de directie este cea mai scumpa, urmand pompa apoi. ECU? Pentru ce, comanda ecu servodirectia? Matizul are servo clasic, hidraulic!

 

Referitor la ceea ce imi era adresat: nu sunt cretin! NU ma refeream la faptul ca atunci cand iei viraj volanul tinde sa revina la zero ci la faptul ca revine la zero si apoi se mica foarte greu, deci rotile sunt drepte!!

Link to comment
  • 1 month later...
Dubioasa chestie!

Ieri am facut schimbul de anvelope, am trecut la cele de iarna, Debica Frigo Directional. Din momentul in care am plecat de la vulcanizarea respectiva am observat cu deosebita bucurie dar si cu teama in suflet sa nu "treaca" faptul ca directia merge iarasi deosebit de usor, asa cum trebuia! In plus, masina raspunde mai prompt la schimbarea directiei, dar asta nu este important, important este ca nu se mai ingreuneaza volanul deloc! Zic ca este ciudat pentru ca anvelopele de iarna ar trebui sa fie mai aderente decat cele Continental. Deci, care este faza, de ce simt ca se misca al naibii de usor volanul cu cele de iarna iar cu cele Continental mi se face lemn in mana? Au ceva Continentalurile?

Referitor la ce am scris mai sus:

 

Astazi(tot cu ocazia schimbarii anvelopelor) am descoperit ca anvelopele de vara(Continental) au suprafata de rulare cu vreo 2cm mai lata decat cele de iarna, desi au teoretic aceleasi dimensiuni(155/65R13). De asta se misca directia mai greu cu cele Continental(deci nu mi se parea).

Link to comment

Pata de contact la un pneu Conti care au echipat matizurile de la o vreme (acelea care par vestnic dezumflate) este mult mai mare decat cea a unui pneu de iarna. Un pneu dezumflat se roteste mai greu.

Edited by tolin
Link to comment
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Aseara cu ocazia curatarii a diverse prin compartimentul motor, am observat 2 chestii:

1. Partea inferioara a pompei de servo si suportul pe care sta ea sunt pline de ulei+praf. Uleiul este la nivel. De asemenea este stropita un pic cu ulei si fulia pompei. Este normal?

2. Cand motorul este pornit, la reverenirea din accelerare se aude un suierat (ca si cum ar fi o eliberare de presiune) de la pompa de servodirectie, de fiecare data. Rotile erau intreptate spre inainte. Este normal?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...