EM!L Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Costurile astea sunt generale, la care se mai adauga si manopera. Cred ca se duce toata treaba la cel putin 3.000 ron. Dacă, într-adevăr, bate pe aici preţul întregii distracţii, mult mai recomandabil ar fi un motor cu tot ce trebuie pe el, inclusiv AC . Am văzut preţuri în jur de 1500 max 2000 lei pt. tot. Link to comment
martiz Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 salut! revin cu o intrebare nevinovata asa ca va rog sa nu ma injurati. pot sa pun servo pe un matiz e ? si daca da aveti idee cam cat m ar costa? sper ca am posta unde trebuie, daca nu puteti sa ma injurati. Ca sa iti faci o idee http://www.autodaewoo.ro/oferta.php?act=ca...&id_model=6 Link to comment
closchkutza Posted November 16, 2008 Author Share Posted November 16, 2008 Dubioasa chestie! Ieri am facut schimbul de anvelope, am trecut la cele de iarna, Debica Frigo Directional. Din momentul in care am plecat de la vulcanizarea respectiva am observat cu deosebita bucurie dar si cu teama in suflet sa nu "treaca" faptul ca directia merge iarasi deosebit de usor, asa cum trebuia! In plus, masina raspunde mai prompt la schimbarea directiei, dar asta nu este important, important este ca nu se mai ingreuneaza volanul deloc! Zic ca este ciudat pentru ca anvelopele de iarna ar trebui sa fie mai aderente decat cele Continental. Deci, care este faza, de ce simt ca se misca al naibii de usor volanul cu cele de iarna iar cu cele Continental mi se face lemn in mana? Au ceva Continentalurile? Link to comment
tolin Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Suprafata de contact la modelul pentru Matiz de Continentale este mare si neregulata, au taloane de rahat, parca mergi cu roti patrate. La aderenta nu conteaza numai suprafata, conteaza si coeficientul de frecare. Concluzia o tragi singur. Link to comment
steph Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Closca asa pateam si eu la toate schimbarile de anvelope. In general mai mult ca sigur cand schimbi gumele ai presiunea scazuta in timp ce noile gume au presiunea corecta. De aici minunea ta. Link to comment
closchkutza Posted November 16, 2008 Author Share Posted November 16, 2008 Nu prea se pupa, pentru ca situatia cu Continentalurile dureaza de foarte multa vreme, timp in care am facut presiunea de o gramada de ori si degeaba, nu se schimba nimic(mi-a trecut si mie prin cap ca ar putea fi desumflate). Mai mult, la mine felul in care se simtea directia(usoara/greoaie) alterna, in timpul unui viraj se facea greoaie, apoi iar usoara si tot asa, chestii care au disparut incepand de aseara dupa ce am pus cauciucurile de iarna(si am facut vreo 50-60km aseara si azi, numai prin oras deci virari multe). Link to comment
steph Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Iti garantez ca o sa dispara senztia asta. PS. Chiar ar trebui sa iti gasesti un hobby Link to comment
matizzz Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 mersi mult pt informatii! prefer sa trag mai tare de volan Link to comment
steph Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Ma bate un gand sa fac un swap la matizul din dotare si sa ii pun servo. In fine, e mai mult ideea lui taicamiu dar nici mie nu imi displace. De ce piese am nevoie? Caseta directie Pompa servo Conducte servo Rezervor lichid servo Bielete directie??? Ce imi scapa? Link to comment
closchkutza Posted February 9, 2009 Author Share Posted February 9, 2009 Pai ca astea sunt. Mai este cureaua de accesorii. Oricum, vezi ca te sare de 3000 ron, posibil. Link to comment
CatalinC Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 (edited) Alta volanta cumva ? de care legi cureaua care invarte pompa servo .Io sincer pot sa zic ca nu merita !!! .Dar daca ai bani de aruncat ,gandestete numai la timpu necesar ptr operatiunea asta, iti zic sigur ca in garaj nu merge sa faci cea ce dorecti tu,trebuie elevator.SDV-uri ,ca sa strangi suruburile alea la cuplu corect etc etc. Nu mai tin bine minte daca trebuie si alt ECU ,puteti da cu pietre daca gresesc . LE:Auzi closchkutza, io nu inteleg ceva, tie ti se face directia grea numai in viraj zici ? Pai pui mei, e c-am logic si normal,ca odata ce rotile sunt bracadate si in miscare, ele tind sa traga sa se indrepte si de aici cred eu ca tu simti ca e ceva mai grea directia, ca insisti sa le tii in pozitia aceia.Si e perfect normal Ziceai de nubira ca are directia mai asistata,in primu rand e si umpic normal sa fie mai asistata la nubira, nu se compara cu marimea matizului,sa pui mana pe un volan de fiat care are si city mode, sa vezi acolo servo asistata ,zici ca tii in mana volanu de jocuri pc ) Edited February 10, 2009 by CatalinC Link to comment
closchkutza Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Despre ce film vorbesti tu acolo de fapt? Ce volanta nene? Nu-i trebuie nici o volanta, ii trebuie fix ceea ce este scris mai sus. Dintre toate cele mentionate mai sus caseta de directie este cea mai scumpa, urmand pompa apoi. ECU? Pentru ce, comanda ecu servodirectia? Matizul are servo clasic, hidraulic! Referitor la ceea ce imi era adresat: nu sunt cretin! NU ma refeream la faptul ca atunci cand iei viraj volanul tinde sa revina la zero ci la faptul ca revine la zero si apoi se mica foarte greu, deci rotile sunt drepte!! Link to comment
adostar Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 (edited) @steph - Iti mai trebuie suportul pentru pompa. Partea nasoala e ca, compresorul ac la cele cu servo este diferit, intinderea curelei facandu-se prin pompa de servo. Edited February 10, 2009 by adostar Link to comment
steph Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Am cam renuntat la idee. Nu imi vine sa dau jos directia care acum e ok, nu bate, nu trage deloc ca sa incep sa montez totul la loc. Plus ca am sunat pe la magazine de piese si nici ieftin nu e. Link to comment
closchkutza Posted April 2, 2009 Author Share Posted April 2, 2009 Dubioasa chestie! Ieri am facut schimbul de anvelope, am trecut la cele de iarna, Debica Frigo Directional. Din momentul in care am plecat de la vulcanizarea respectiva am observat cu deosebita bucurie dar si cu teama in suflet sa nu "treaca" faptul ca directia merge iarasi deosebit de usor, asa cum trebuia! In plus, masina raspunde mai prompt la schimbarea directiei, dar asta nu este important, important este ca nu se mai ingreuneaza volanul deloc! Zic ca este ciudat pentru ca anvelopele de iarna ar trebui sa fie mai aderente decat cele Continental. Deci, care este faza, de ce simt ca se misca al naibii de usor volanul cu cele de iarna iar cu cele Continental mi se face lemn in mana? Au ceva Continentalurile? Referitor la ce am scris mai sus: Astazi(tot cu ocazia schimbarii anvelopelor) am descoperit ca anvelopele de vara(Continental) au suprafata de rulare cu vreo 2cm mai lata decat cele de iarna, desi au teoretic aceleasi dimensiuni(155/65R13). De asta se misca directia mai greu cu cele Continental(deci nu mi se parea). Link to comment
tolin Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 (edited) Pata de contact la un pneu Conti care au echipat matizurile de la o vreme (acelea care par vestnic dezumflate) este mult mai mare decat cea a unui pneu de iarna. Un pneu dezumflat se roteste mai greu. Edited April 2, 2009 by tolin Link to comment
martiz Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Vreau sa schimb si eu lichidul de servo, dar nu stiu cum! Mentionez ca lichidul actual are o culoare maronie si pare murdar, plus de asta cred ca nu a fost schimbat niciodata! Link to comment
tomis Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 In mod normal, lichidul nu se schimba niciodata. Se verifica la revizii si se completeaza la nevoie. Lichidul se scoate/baga la loc numai la reparatii. Totusi : ServodirMatiz.pdf Link to comment
closchkutza Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 Aseara cu ocazia curatarii a diverse prin compartimentul motor, am observat 2 chestii: 1. Partea inferioara a pompei de servo si suportul pe care sta ea sunt pline de ulei+praf. Uleiul este la nivel. De asemenea este stropita un pic cu ulei si fulia pompei. Este normal? 2. Cand motorul este pornit, la reverenirea din accelerare se aude un suierat (ca si cum ar fi o eliberare de presiune) de la pompa de servodirectie, de fiecare data. Rotile erau intreptate spre inainte. Este normal? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now