Tommy Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 ..Testerul isi ia turatia masinii de la bornele bateriei ... si cam asta reprezinta toata "conectivitatea" tester-masina. Strange ... Pe bune? Si cum anume stie, dupa cat incarca bateria? Si de la OBD2 ce ia? Link to comment
Cumnatu Posted October 11, 2007 Author Share Posted October 11, 2007 (edited) Pe mama si pe tata lor ! Stiu ca si la Tigra, cand m-am dus la Opel pe Str. negruzzi mi-a conectat bornele de la baterie la aparatul lor si pe ecran se vedeau diversi indici de incarcare a bateriei care practic confirmau ( sau nu ) ca sistemul functioneaza in parametrii. In acelasi timp bagase si teava aia de noxein esapament si inca un cablu undeva sub bord. Din date cumulate ieseau niste concluzii. Oricum, la Autovit, de cand s-a suit ala in masina am simtit ca bajbaie. Toate operatiunile au fost facute pe ghicite. De la OBD2 cred ca NU a luat nimic tocmai ca nu avea softul, ...banuiec. Pana mea, pana una alta masina merge ok, o sa ajung din nou la Jambon sa se uite din nou sub ea pe parte de infrastructura ( bucse samd ) sa imi mai scoata din uleiul de la cutie si sa aflu de unde naiba vine acel "tremurat" lin si deranjant la cerebel. In curand am si revizia de facut si atunci, sper ca la Casa Auto au si soft si ce le trebuie, o sa insist sa asist si eu atat la testare cat si la eventualele concluzii si reparatii si gata. Oricum, Romania e plina de romani, gami-as ... in neamu lor de nesimtiti neseriosi. Bai nene, de ce promiti ceva si nu te ti de promisiune, de ce mm nu au respect fata de client : aia de la Master Tuner ( sau cum le zice ) trebuiau sa ma sune sa ma anunte cat e un filtru de aer si in cat timp poate venii. Nici acum nu m-au sunat ! PS : imi accept cei 20%, parca ma simt dezbracat cu 0 warn Edited October 11, 2007 by Cumnatu Link to comment
LYM Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) @Tommy - Da, pe bune. La Nubira mea de unde or fi luat turatia? tot din OBD2 ? Edited October 11, 2007 by LYM Link to comment
BogdanG Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Asta e tara Cumnate tocmai de aia e bine sa-ti iei o masina care se poate repara/testa aici. Daca vrei sa stai linistit iti iei un tester pt aceasta masina si ai terminat balciul . @LYM si Nubira are mufa OBD2 decit protocolul difera, adica este ALDL pt EURO 2 si KWP2000 pt EURO3 . Link to comment
hawkeye Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Cumnate nu se scoate din D pt ca te ajuta la consum mai mult frana de motor, adica iei piciorul de pe gaz si intra in frana de motor. Asta e valabil la cutiile manuale decat. Cel putin la automata mea (si am sesizat lucrul asta si la Honda) nu prea exista frana de motor decat daca o tin in D2. Dovada este faptul ca placutele de frana se schimba la automate la 20-30 mii km maxim (eu sunt la 26.500km si mai am foarte putin din ele, o mie km maxim). Daca sunt in D-ul normal, sau chiar in D4 in momentul cand ridic piciorul de pe acceleratie turatia scade pana undeva la 1100-1200rpm si masina nu o simt in frana de motor, probabil "calca ambreiajul" ca sa nu te smuceasca in momentul cand apesi din nou acceleratia. Cateodata e foarte enervant ca nu poti s-o smucesti decat in D2 sau pe modul semi-automat (cu schimbarea vitezelor manuala din levier). Link to comment
laurentziu83 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Nici chiar atunci cand dau romanii zeci de mii de euro pe ele, tot nu aleg hidramatele din motiv de consum, si dupa aceea stau si injura in traficul din Bucuresti ca trebuie "ambreiaj-acceleratie-frana-ambreiaj". Pe mine statul la coada la intrare la SIAB m-a convins de avantajele unei automate. Si totusi cred ca in extraurban o masina hidramata condusa de un roman ar consuma mai putin, pentru ca schimba singura treptele, nu se duce ca tampita in a 5-a la 60 si sa ramana acolo, chiar cu acceleratia strivita. @Cumnate: La tigra, "cablul ala de sub bord" raporta totul, in rest de la bornele bateriei poate doar sa ia voltajul si modul de incarcare al acesteia. Nimic mai mult. Link to comment
hawkeye Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 fftopic: 90% din Epicile vandute de GTT au fost automate. La fel de automata era si cea expusa la siab Referitor la consum, la toate modelele Subaru automate sunt mai economice automatele decat manualele. In plus, sunt ferm convins ca orice proprietar de automata ar adauga oricand cu cea mai mare placere chiar si +5% la consumul unei manuale. PS: Hai, loviti-ma cat de tare puteti cu "sportivitatea" si "placerea condusului". De-abia astept > Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 @Cumnate: La tigra, "cablul ala de sub bord" raporta totul, in rest de la bornele bateriei poate doar sa ia voltajul si modul de incarcare al acesteia. Nimic mai mult. Si la ITP cum face? Na! Se poate masura turatia si fara cablu de date, direct pe fise. Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Eu am mers cu un passat mai vechi care era automat si cind luam piciorul de pe acceleratie scadea instantul in 0 dupa care arata 1L/h, eu eram pe atunci fascinat de acel 0 Oricum se stie ca automatele sunt gurmande tocmai de aceia nu prea sunt cautate de romani Bogdanele DSG rulz...Cutie mecanica cu doua ambreiaje consum MAI MIC decat mers manual reprize mai bune...LIPSA PEDALA AMBREIAJ asta e viitorul...Deocamdata nu face decat VAG-ul dar cred ca toti cauta sa bage pe ale lor... Cumnate ia incearca si vezi daca scoti din D in N mai ai tremuratul ala la relanti!?!? Link to comment
Cumnatu Posted October 11, 2007 Author Share Posted October 11, 2007 (edited) Pai tremuratul ala e NUMAI in "N", daca bag in D ori se misca masina ori o infranez si atunci e "tensionata sub frana" si NU mai face asa decat fffff putin. Repet, nu e "tremurat" mai degraba "ondulat" asa cum se ondula carnea pe tine in taxiurile alea vechi 1310 cand erau dezaxate rotile si dadea masina din fund in mers. Treaba e ca mie imi face asa pe loc. Edited October 11, 2007 by Cumnatu Link to comment
laurentziu83 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Si la ITP cum face? Na! Se poate masura turatia si fara cablu de date, direct pe fise. La ITP mai cupleaza o mufa pe fisa cilindrului nr.1 si mai baga si un tub prin orificiul jojei de ulei ca sa masoare temperatura (asta daca nu-i face mecanicul temperatura din bricheta) Link to comment
LYM Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) @LYM si Nubira are mufa OBD2 decit protocolul difera, adica este ALDL pt EURO 2 si KWP2000 pt EURO3 . De acord cu tine, insa mufa de la testerul lor nu s-a potrivit (ca si pini) cu mufa de pe Nubira. Repet: singurele fire legate masinii au fost cele de pe borne si testerul de noxe din fund. Btw, la dacia berlina carburatie oare cum o lua turatia ? @Cumnatu - nu stiu cum o fi la hidramate, dar la manuale + injectie, daca o lasi in frana de motor ( adica FARA sa apesi ambreiajul ) ai consum zero. Arata si pe tester, arata si in practica. Mi se pare total logic ca pistoanele sunt angrenate prin intermediul roti + planetare + cutie + ambreiaj + arbore cotit. Nu vad ce nu e clar Edited October 11, 2007 by LYM Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Discutiile despre frana de motor au fost mutate aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=12565 Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Btw, la dacia berlina carburatie oare cum o lua turatia ? Prin inductie electromagnetica. Link to comment
tolin Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Repet: singurele fire legate masinii au fost cele de pe borne si testerul de noxe din fund. Btw, la dacia berlina carburatie oare cum o lua turatia ? Informatia de turatie se ia de pe fisa bujiei de pe cyl#1, cu un senzor de inductiv. Link to comment
LYM Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Intrebarea era retorica, dar ma rog ) Link to comment
Tommy Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) Ma indoiesc ca daca mai mereg in 3 mai ai ce lua Testerul isi ia turatia masinii de la bornele bateriei ... si cam asta reprezinta toata "conectivitatea" tester-masina. Strange ... Da da, tu nu doar nu te auzi ce spui dar nici nu vezi ce ai scris. Mari idioti aia de au pus mufa aia acolo. Probabil ca de la fisele de la baterie se iau si timpii de injectie ) Edited October 11, 2007 by Tommy Link to comment
LYM Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Ce-mi plac mie astia care cred ca le stiu pe toate )"> Asa e, Tommy, cum spui tu Mufa era acolo, dar nu s-a potrivit scannerul lor. Oare cum or fi luat turatia? Telepatie, clar ) Link to comment
Cumnatu Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 (edited) Mama lor de africani ! Astia recomanda benzina cu cifra octanica 89 sau nu stiu eu sa interpretez ceea ce citesc ????? Daca da, o fi bine, o fi rau ca bag intotdeauna numai d-aia cea mai scumpa, cu cifra octanica mare si teoretic, doar teoretic cea mai buna ?? Daca trebuie sa bag d-aia cu cifra octanica 89 , la noi aia probabil ( pt ca traim in Romania si niciodata nimic nu este ceea ce se pretinde a fi ) ar trebuii d-aia de 95 nu ?? Ce sa ma fac, ce sa ma fac !? Edited October 12, 2007 by Cumnatu Link to comment
Satori Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Daca e sensor ca cel de la ITP, acolo unde l-am facut eu, poti sa il pui unde vrei, in apropierea motorului. Nu are legatura cu bateria. Link to comment
hawkeye Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Referitor la cifra octanica, concluzia celor de la Discovery la o emisiune gen TopGear a fost ca se justifica la masinile cu multi cai. Daca vrei sa rupi asfaltul atunci go for 98/100. Daca vrei sa mergi relaxat go for 95. De asemenea poti sa ai surpriza sa nu fie nici o diferenta intre 95/98/100. Eu cel putin nu am observat la a mea nici o diferenta in afara de pret. Link to comment
Cumnatu Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 Ca diferenta este numai de pret sunt si eu convins in masura de 90 %. DAR, sperand ca e mai curata cea mai scumpa d-aia am pus d-aia . Acum, citind pe un site : "Annual Fuel Costs and Greenhouse Gas Estimates are based on 45% highway driving, 55% city driving, and 15000 annual miles. Assumed Fuel Prices: * Regular: 2.79 * Premium: 3.01 * Diesel: 3.05 * CNG: 1.65 * Electricity: 0.08 per kilowatt hour * E85: 2.63 * LPG: 2.10 " Adica cu benzina cu cifra octanica mai mare consum mai mult ?? Link to comment
tolin Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 (edited) V-am spus-o demult ... si nu-i mai curata, deoarece cresterea cifrei octanice se face prin aditivi. Edited October 12, 2007 by tolin Link to comment
hawkeye Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Parca la noi nu se face nicaieri benzina de 98 nativa, ci doar prin aditivi. Posibil OMV100? Link to comment
tolin Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Aia-i ca uraniul, costa mult si are timp mic de injumatatire. Link to comment
Recommended Posts