Elfu Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 (edited) Si atunci drumurile noi, infrastructura, asistenta sociala ... ce sunt, cadouri de la Mos Craciun ? Fondurile europene mai mult sau mai putin rambursabile iti zic ceva? Ideea e ca nu se vrea sa se construiasca/modernizeze infrastructura fara anumite comisioane si fara ca lucrarile sa fie facute de anumite firme ca bani sunt. La noi politicienii sunt mai interesati de a-si pastra ciolanul si a-si lua comisioanele nu de nevoile ceteateanului. Ca idee celebra taxa basescu care daca nu ma insel a fost integrata in costul carburantului oare unde s-o duce? Tu chiar crezi ca sunt suficienti doar banii din impozite ca sa construiesti drumuri? Aia abia daca ajung sa le carpesti. @Cumnatu. Bre am ajuns dupa ce ai plecat joi si n-am apucat sa-ti vad vaporul. Edited October 5, 2007 by Night Elf Link to comment
Cumnatu Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 (edited) Il vezi pe strada, nu sunt multe Stie cineva un service unde sa pot sa ii fac o diagnoza completa gen ITP : compresie motor ; noxe ; consum ; frane ; racire ; suspensie ? Ca de 2 zile incerc sa imi fac o programare la Autoklass si sunt niste imbecili aia, niciodata nu dai de ala la care stai pe hold cu orele. Nu de alta dar oricum trebuie facuta + ca am o problema fff ciudata : Brusc, de nicaieri asa observ ca am aprins pe bord martorul de temperatura si ca apa e pe ROSU. Opresc instant , ma dau jos, ridic capota. Vasul e expansiune are un ... "supraplin" "supapa" nu stiu cum sa ii zic , de unde iesea aer cald cu ceva abur. In paralel, din stanga fata cum te uiti la masina, de sub bara picura putin .. luchid. Las 1 minut, se raceste sub zona rosie, dau drumu, urmaresc ventilatoarele ( aveam si AC pornit ) , lucrau, stau pe loc putin cu ochii pe temperatura.. scade pana la normal ( jumate ) . Merg mai departe in orice regim nu se intampla nimic. Am avut si perioade de 5 minute in continuu de accelatie "blana" urmata de frana "blana" si nu s-a incalzit in nici un fel desi era masina plina si AC pornit la maxim Comportamentul "anormal " l-am intampinat de 2 ori in 2 zile dupa o accelerare relativ mare dar de scurta durata ( 4 secunde ) . Sa fie o bula de aer care blocheaza racirea ? ce sa fie ? Mi-e cam teama pt. ca overheatingul nu poate fi foarte folositor unui motor de aluminiu... Edited October 5, 2007 by Cumnatu Link to comment
Cumnatu Posted October 6, 2007 Author Share Posted October 6, 2007 (edited) Sa fie vre-un releu care sa nu cupleze in anumite momente aleatorii ? Habar n-am nici un service unde sa ma duc sa intervina pe loc fara jdemii de programari. Ajutor, va rog ! Multumesc ! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Stie cineva cu ce se mananca al treilea buton ( cel mic, de jos ) de pe telecomanda "ungo mp62vuungo701-702" ?? Ce face el sau ce ar trebuii sa faca ? Telecomanda arata exact ca asta doar ca mai are un buton mai mic mai jos ( sub cele 3 ) si ca culoarea butoanelor e verde. Am fost la masina, pentru prima oara am timp sa ma uit la lichide cand e rece. Constat ca : Ulei motor : la minim Lichid servo : sub nimim Antigel : mult sub minim si NU miroare a nimic Spalator parbriz : aproape 0 ( asa cum imi zicea si pe bord ) si era apa chioara Ulei cutie : rosu, curat, cam mult Lichid frana : totul ok Ma duc la Cora, cumpar cele necesare si bag : +700 ml ulei motor +1,2 litrii antigel nediliuat ( m-am gandit ca il diluez cu apa din instalatie ) , pana la 3 milimetrii sub semnul de maxim +4 litrii spalator geam +jumatate flacon 2+2 lichid servo Pornesc motorul, il las sa se incalzeasca sa vad daca trage antigelul , daca se invart ventilatoarele samd Se incalzeste NU picura nimic pe nicaieri Treptat, pe masura ce se incalzea nivelul lichidului din vasul de expansiune crestea mult peste semnul de maxim ajungand aproape plin ( mai era juma de centimetru pana sus ) ( in acelasi vas mai e un compartiment gol cu acea supapa de evacuare. Se pornesc ventilatoarele Incepe sa scada nivelul lichidului din vas mai stau 5 minute nimic problematic, temperatura perfecta samd. Ajung acasa Verific, nici urma de ud pe nicaieri, nivelul antigelului ( cald ) undeva intre semne de nimim si maxim Concluzie : Avea fff putin lichid de racire si cand luam anumite curbe tragea aer care intra pe isntalatie si automat se incingea instant motorul. NU am avut niciodata curajul prostesc sa astept mult pe rosu sa vad daca isi revine sau nu. Presupun ca asta a fost. Acum o sa stau cateva zile cu ochii pe termometru si pe vasul de expansiune. Daca mai patesc buba... inseman ca e altceva. Sper sa nu fie inceputul unui sir de necunoscute. Edited October 6, 2007 by Cumnatu Link to comment
Vlad Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 Al treilea buton al telecomenzii (cel mic) este pentru a seta diversi senzori/functii. De exemplu la mine: daca apas butonul mic (si cat ledul verde e aprins) si imediat butonul cel mare imi dezactiveaza senzorul de perimetru. Sau daca apas ala mic si butonul din mijloc imi lasa geamurile jos. Link to comment
Cumnatu Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 (edited) Mi-am luat inima in dinti si am apasat pe el. Are 3 stagii : verde, rosu albicios si rosu aprins. N-am mai apasat si pe alte butoane apoi de frica sa nu fac mai mult rau. Mi-ar place insa daca ar avea optiunea ca in mom in care inchid masina sa se inchida si geamurile. Senzorul de perimetru este momentan inactiv, ca si cel de soc. Doar daca deschizi vre-o usa incepe sa urle. Ma rog ... Consum mixt pe 177 km ( in weekend ) din care 47 in Bucuresti iar restul pe Bucuresti-Pitesti cu cruise controlul la 140/ora + accelerari rare pana in 190 ( sa vad cum trage ) si frane dese din cauza bulangiilor de tiruri care depasesc cu 90 , = 14,5 % In ultimele 24 ore am mai completat 1 L de lichid de racire si se pare ca si-a atins necesarul, nu mai scade. Acum, dupa ce am venit de la un drum de 100 km ( NU s-a incins deloc in nici o conditie ) sa vedem maine dimineata pe rece cat lichid mai are. Singurele chesti care mi le doream mai performante : 1. Suspensii mai ferme ( e ciudat, desii e barca si te leagana ca dracii la fiecare hop, te leagana placut si nu brusc ; in curbe NU se lasa, nu mai inteleg nimic ) cam cu 10 % ( o sa vina ) 2. Consum ( evident cat mai mic ) ( se rezolva cu gaz ) 3. Cauciucuri mai performante ( m-am saturat sa ma duc cu scart pana la 60/ora tongue.gif ) ( o sa vina ) 4. Sistemul audio ( e de RAHAT; sau paote el e ok, dar difurile sunt MUCI ) ( o sa vina ) 5. A 5-a viteza ( sau de ce nu si a 6-a ) ( aici nu am ce sa fac ) 6. Maner pe interior la portbagar sa nu mai pun mana pe praf cand il inchid ( o sa vina ) 7. Sistem de navigatie ( o sa vina ) 8. Cruise control care sa lucreze si sub 60/ora ( sau nu stiu eu sa il setez ) 9. Antifonare un pic mai buna ( vine si asta ) Lucruri care imi plac : ... haha, n-as sti de unde sa incep. Inca imi vine sa imi demontez scaunul si sa il iau in casa, e PERFECT cu toate cele 8 directii in care se regleaza total electric concomitent cu oglinzile si radioul Cu incalzirea din scaune Cu dezghetarea lunetei de fff mare performanta Cu cotiera spate cu suporturi de pahare Cu suporturi de pahare in fata Cu cotierea cu spatiu de depozitare refrigorat si cu priza pt diverse Cu plasa din portbagaj care e fff utila ca sa nu iti mai zboare diverse pe acolo Cu aerul conditinal care lucreaza excelent si nu iti bate in ochi nici daca te uiti la el , da foarte... ambiental Cu senzatia care o ai la 140/ora cand apesi la fund acceleratia si se ridica de bot si zboara de zici ca are draci pe ea Cu spatiul care il are nevasta in spate ce NU reuseste sa imi atinga scaunul cu picioarele Of, si inca cate altele .aaaaa, am descoperit ca am si comenzi pt sistemul de sunet pe volan , in spatele volanului , inca mai descopar cate una alta LE : ce ziceti de acest "claxon" http://www.grsites.com/exec/public/soundvi...esc=Boat%20horn ?? Edited October 7, 2007 by Cumnatu Link to comment
VAXXi Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 1. Suspensii mai ferme ( e ciudat, desii e barca si te leagana ca dracii la fiecare hop, te leagana placut si nu brusc ; in curbe NU se lasa, nu mai inteleg nimic ) cam cu 10 % ( o sa vina ) Dupa cum suna, par a fi arcuri infasurate progresiv nice touch. Link to comment
Cumnatu Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 (edited) M-am dat draq, ce "ie" alea ?? Conteaza si bara de rigidizare din portbagaj ? Este acolo, arata ciudat la o asa masina dar este. Cautand definitia pentru acel "arc progresiv" ( nu stiu daca e cazul la mine dar nu asta e scopul acestui alineeat ) am gasit http://www.20auto.ro/dictionar_auto.php?letter=A . Il consider interesant si folositor ! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx Cunoaste cineva pe cineva capabil sa faca asa ceva ?? Precizez ca momentan, duzele ( 3 ) de aerisire centrale fac parte dintr-un panou detasabil, panou ce are aceleasi dimensiuni cu cel din poza, doar ca in poza contine altceva. Edited October 7, 2007 by Cumnatu Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 Exista asa ceva in productie ? Daca da, cat costa ? Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 (edited) Da, probabil ca si conteaza urmatoarele diferente : La fabricant se masoara puterea pe motor direct, pe stand, fara cutie de viteze ( care pierde si ea ) fara cauciucuri care pierd si ele ceva sin aderenta, fara ulei mai mult sau mai putin prost, cu bujiile perfect reglate, benzina top samd. Chiar si asa probabil ca si contructorul mai umfla cate putin. Oricum, acelasi lucru e valabil la 99% din masini si oricum caii respectivi se gasesc la o turatie ce NU e de croaziera in oras. Exceptie fac probabil masinile sportive gen Evolution9 care sunt 4X4, cuplu mare si putere mare chiar si la turatii mici si acolo se simte .. banuiesc, rau de tot forta. Mie imi este de ajuns asa cum trage acum si inca tot banuiesc ca ori am bagat benzina proasta ( carera 100 ) ori am bujiile sau ceva ca uneori parca simt cum.. nu ca tremura... se leagana masina la relanti. Abia astept sa schimb benzina, nu stiu insa ce sa bag , in nici un caz nu mai trec pe la Lukoil. LE : oricum, impresionant cum s-a dus acum la a 2-a incercare blana in 240km/ora, credeam ca se va oprii la 220 dar nu , nimic, 240 si peste s-a dus. Incepuse masina sa se ridice de pe stand . Probabil ca pe drum mai greu se ajunge la viteza aia tinand cont de cele 1,6 tone care trebuie sa le traga dar dupa cum am vazut ca a juns de lejer in weekend la 190 fara sa imi dau seama, e de bine ! Prima incercare a fost facuta pe secvential folosind doar 3 viteze, a 2-a incercare a bagat si a 4-a viteza. Kinky cum era a 3-a la 200/ora God deamn it, i love my car ! Edited October 8, 2007 by Cumnatu Link to comment
VAXXi Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 M-am dat draq, ce "ie" alea ?? Arcuri infasurate cu pas elicoidal variabil. In practica, asta inseamna ca pe inceputul cursei sunt mai moi (opun rezistenta mai mica la comprimare), ideal pentru a amortiza socuri usoare (in genul denivelarilor din asfalt), iar pe masura ce comprimarea creste, din cauza altui pas de infasurare, opun rezistenta din ce in ce mai mare (adica intr-o curba luata la viteza mare, devin "mai dure"). Dyno e cam irelevant, sincer sa fiu, pentru situatiile de mers pe drum; asta din cauza ca pe stand, nu se simuleaza si rezistenta opusa de aer la inaintare (ca pe strada), care e cea mai importanta de pe la 100-110 km/h in sus (variaza cu patratul vitezei). Cat despre benzina, nu cred ca de-acolo e problema, motoarele americane sunt de obicei proiectate pentru CO87 sau CO91; cre' ca-n alta parte tre' sa cauti problema. N-ai OBD2 ? baga scannerul pe ea. Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 (edited) NU stiu ce e ala OBD2. L-am rugat pe respectivul sa verifice sonde lambda samd sa vad daca acest consum ( actual sunt la 16,5 mixt ) este normal pt motorul ei sau e ceva bulit. A bagat un scaner ( cica wireless, hm... ) si cica e totul ok pe parte electrica la motor. Nu sunt foarte convins ca a facut ceva sau pur si simplu faceau bascalie de noi. Ciudat e cu amortizoarele /arcurile ca desi la gropi NU boncane, nu auzi gropile, nici nu le simti DAR ele genereaza o miscare de barca pe valuri care tine 2-3 secunde, adica dupa o groapa de 8-10 centimetrii pe o parte se leagana masina cu totul stanga dreapta de 2-3 ori pana se stabilizeaza. Totul intr-un format foarte lin, fara socuri dure.. ce exprimari am ! LE : evident orice persoana care poate sa ma indrume / ajute sa gasesc buba care a facut sa dispara 50 cai ( mi se pare , oricat ar mintii producatorul , cam mult ) primeste tratatia cuvenita. Edited October 8, 2007 by Cumnatu Link to comment
Satori Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 A bagat un scaner ( cica wireless, hm... ) si cica e totul ok pe parte electrica la motor. Nu sunt fosrte convins ca a facut ceva sau pur si simplu faceau bascalie de noi. Nu a zis ca are si cablu wireless? Ciudat e cu amortizoarele /arcurile ca desi la gropi NU boncane, nu auzi gropile, nici nu le simti DAR ele genereaza o miscare de barca pe valuri care tine 2-3 secunde, adica dupa o groapa de 8-10 centimetrii pe o parte se leagana masina cu totul stanga dreapta de 2-3 ori pana se stabilizeaza. Totul intr-un format foarte lin, fara socuri dure.. ce exprimari am ! Amortizoarele duse, din ce povestesti tu. Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 (edited) @Satori 1. NU am pus botul la faza cu wirelessul, draq, nu vad de ce ar DONA masina prin wireless ( haha ) informatii, sincer. 2.Asa ma gandeam si eu ca sunt amortizoarele duse. E comoda ca e moale, dar parca e prea moale. Stai sa imi termin eu datoriile la ea si o pun pe renovare ca nu se exista sa accept compromisuri la masina asta. Gasesc amortizoare bune in 1000 euro ?? ( toate 4 ) ? Edited October 8, 2007 by Cumnatu Link to comment
Tommy Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Pe la 40 de milioane gasesti.. dar ideal e sa schimbi si arcurile.. deoarece masina pe arcuri se sprijina, si altfel telecoapele nu isi vor putea face treaba de a controla raportul de mase intre caroserie si roti, de a absoarbe energia mecanica. Pe la 70 de milioane cred ca gasesti un kit adevarat Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 (edited) Damn schiet la draq ( ma gandeam sa schimb si aercurile dar 70 mil ?? ) , sa nu ii ziceti neveste-mii Cam scump, un arc de Cielo e pana in 1 mil, zic de 3 ori mai mult si tot nu ies la suma care o zici tu ! "Pe la 70 de milioane cred ca gasesti un kit adevarat" cum ar fi ?? Multumesc pentru atentie ! Edited October 8, 2007 by Cumnatu Link to comment
hitman Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Mai, cum pot sa se duca amortizoarele in 4 ani la o masina de marca? Teoretic la o masina de genul acesta ar trebui sa mergi 300.000 km fara sa pui pe ea nimic in afara de consumabile. Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 (edited) Doamne ce ma bagati in ceata. Unde naiba sa ma duc sa aflu in ce masura sunt uzate amotizoarele / arcurile ? Edited October 8, 2007 by Cumnatu Link to comment
BogdanG Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Mergi la Computest 2000 si afli in ce stare este masina ta . Link to comment
Satori Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Testarea amortizoarelor se face peste tot. Tommy, ce naiba ai cu arcurile omului? Da-le naiba, alea ori tin, ori se rup. Iar de arcuri mai tari nu se pune problema. Masina asta ori e barca ori nu e deloc. Link to comment
laurentziu83 Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Da, probabil ca si conteaza urmatoarele diferente :La fabricant se masoara puterea pe motor direct, pe stand, fara cutie de viteze ( care pierde si ea ) fara cauciucuri care pierd si ele ceva sin aderenta, fara ulei mai mult sau mai putin prost, cu bujiile perfect reglate, benzina top samd. Normal la o masina e norma DIN, folosita in mod normal, care arata puterea motorului cu alternator, pompa de apa, servo si ce mai are motorul cuplat pe el, si normal SAE, la care motorul nu e cuplat la nimic. De exemplu, Lada 1200 avea 72 cp SAE si 62 CP DIN. Afla in ce norma e masurata puterea motorului tau. Daca e 250 cp SAE, e cat de cat bine, daca e 250 cp DIN, nu mai e asa bine. Link to comment
BAD_MF Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Nu iti trebuie 70 milioane pentru o suspensie! Exista la 1300 euro suspensie sport reglabila H&R si la 1500 euro de la KW, vorbest de suspensie completa arcuri+amortizoare Link to comment
steph Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Suspensie sport pe masina asta? Omul cred ca vrea suspensie noua dar care sa aibe aceleasi caracteristici ca cea de fabrica. Link to comment
Cumnatu Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 @bad_mf : Power: 190 kW , 255 HP SAE @ 6,500 rpm; 258 ft lb , 350 Nm @ 3,950 rpm. Dupa logica exemplului tau cu Lada care de la 72 avea 62, adica 86% din cat scria pe foaie, ar insemna ca mie trebuiau sa imi iasa pe Dyno 219hp. Asa e mai aproape de adevar. Link to comment
Recommended Posts