BogdanG Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Laurentiu esti de rasul curcilor pai cum crezi tu ca o uzina de 255CP poate pierde mai mult de 4CP pe auxiliare ? La orice masina se pierd citiva caluti pe auxiliare DAR atit, indiferent de motor tot maxim 8CP se pierd nu mai multi . Tocmai de aia se spune ca la motor mare nu mai simti cind pleaca ACul pt ca masina mare=putere mare iar la putere mare 5CP nu conteaza . Link to comment
laurentziu83 Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Mai Bogdane, eu citesc din manualul de la Lada, nu am reinventat eu roata. Am zis care e diferenta dintre puterea DIN si puterea SAE. Ca e mare diferenta, da, n-am negat ca-s lipsa vreo 40 de cp la inventar, dar ii poti pune pe seama consumabilelor sau a unui catalizator defect (mie cand mi-a crapat catalizatorul cred ca imi fura vreo 30 CP din 75 CP, pentru ca mancai o paine in accelerare 100-120) Si deja vad ca puterea la Chrysler e masurata dupa normele SAE. Link to comment
Satori Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 DIN VS SAE The US standard for SAE HP means the manufacturer must now have all accessories hooked up to the engine, ie alternator,power steering,fan, air cleaner, exhaust etc. The old standard was misleading due to the fact that the engine was run on a stand with NO power robbing accessories attached. In the US advertised horse power must be correct or the lawyers (barristers) take over. Mazda had to buy back or offer other incentives to Miata owners when they found out the new ones didn't have the advertised HP, The same thing happened to Ford when the Mustang Cobra was found out to be short also. Most German manufactures underrate their cars a bit so they don't get into this in the US (Porsche & BMW). Link to comment
Cumnatu Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 Care va sa zica, mai real decat SAE nu e decat testul fizic pe drum, cu masina in spate, pe rotile ei. Atunci am o problema, sunt departe ( 45 cai ) de ce ar trebuii. Link to comment
alx Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 (edited) 56.5 cai, mai exact. Sau o pierdere de putere de 22%, daca vrei. Edited October 9, 2007 by alx Link to comment
Esperatul Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 (edited) Adica un matiz ti-a fugit de sub capota, sau poate nu, eu nu cred ca a avut 250 de noua. Motorul de 3 litri de bmw pus pe e46 avea 230 de cai, mi-e imposibil sa cred ca americanii au scos putere litrica similara. Edit: daga te uiti pe http://www.chrysler.ro/ la datele tehnice pt 300C care are acelasi motor compara-l cu motorul diesel luat de la mercedes care echipeaza 300C-ul: 3.0 CRD vs 3.5L putere maxima: 218hp vs 249hp greutate: 1916 kg vs 1824 kg v max: 228 km/h vs 214km/h 0-100km/h: 8,3s vs 9,7s Edited October 9, 2007 by Esperatul Link to comment
Cumnatu Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 Ma duc azi la AUtovit la testerul de acolo ca mi se pare mai .. amplu, mai detaliat. Sa vedem ce si cum. Deja ajung la 200 euro numai pe teste . Poate, cine stie, nu or lucra toate pistoanele ( ca am mai avut experiente d-astea ). Ii fac test compet la Autovit ( http://autotest2000.ro/despreTestare.html ) ( mai putin cel de vopsea, nu vad de ce le-as da bani sa imi zica ca e matuita vopseaua ) Link to comment
Tommy Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Cumnate, la masina viitoare faci Dyno si CompuTest 2000 inainte cred Apropo, daca gaseai diferenta asta de putere.. il trageai bine la pret (se intelege, daca o mai cumparai) Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Da, dar acum dupa ce si-o face o sa fie din nou impresionat de acceleratie. Link to comment
BogdanG Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Esperatule vezi ca ai incurcat putin borcanele, motorul de pe 300C este vechiul motor de pe MB, el purta denumirea 280CDI sau 320CDI deci logic avea mai multe plaje de turatie, de la 190 CP pina la 235CP DAR nu era identic cu nici un motor de MB. Singurul motor de Chrysler preluat de la MB este 270CDI de pe vechiul Grand Cheroke, asta avea FIX aceiasi putere si in varianta MB ML270 cit si Grand Cheroke 2.7 CRD . Motorul actual de pe 300C este la baza motorul de MB dar are alt management deci diferenta de CP nu este DIN sau SAE ci pur si simplu e alt motor, la baza e MB dar totusi altul Link to comment
Cumnatu Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 (edited) @tomy, nu cred ca trageam la pret, eram eu mai interesat sa o cumpar decat el sa o vanda, deci... Am fost la Autovit. Camera primitoare, serviceul mare, cafea moca, pana aici totul bine. Incepe dialogul : Eu : Buna ziua, am si eu o programare blabla Secretarul : da, avem 2 tipuri de teste, primul costa 250 ROn si include caroserie, suspensi.. Eu : TOT ! Secretarul : am doilea .. Eu : TOT ! Secretarul : pe parte electrica dar nu stiu... Eu : TOT ! Secretarul : deci doriti ambele teste ? EU : TOT ! ( eram si cu un coleg ) Secretarul : Dumneavoastra vanzator si dansul cumparator sau ... Eu : Eu proprietar si atat Secretarul : Eu : eu sunt, masina e a mea si vreau toate testele posibile. Secretarul, se inchina si se conformeaza. Ii dau talonul, cheile si urmaresc : Nici unul nu stia cu ce se mananaca cutia hidramata ( cu exceptia unuioa de parea mai sef si care dealtfel nu a facut nimic ) si mai ales nu vazusera decat in reviste Chrysler 300m. O sa va zic si de ce cred asta. Nu stiau unde se pun piciorangele alea sa o urce pe rampa, nu stiau unde naiba sunt bornele de la baterie ca sa conecteze testerul si muklte alte necunoscute. Pun baietii ( intre discutii despre manele si altele ) un aparat d-ala de masoara socurile / densitata / ce mama lui masoara pe tabla sa vada daca a fost lovita. O pune apoi pe role, conecteaza testerul undeva sub bord, conecteaza niste crocodili la bornele ( care cu fff mare greutate le-au gasit ) bateriei, se urca in ea, cu chiu cu vai afla cum se baga in viteza, da in ea.. maxim 140km/ora 1 data, maxim 140 km/ora de 2 ori , maxim 140 km/ora de 3 ori. Se intreaba ceva unu pe altu, se mira, incearca si al doilea si al treilea, acelasi rezultat. Ma duc la Secretar si il intreb : Eu : Domne, baietii au mai lucrat cu asa ceva Secretarul : sigur Domne, stiu ei ! Eu : pai vad ca nu ii da mai mult de 140 Secretarul : pai atata merge pe tester Eu : merge 240 pe tester Secretarul : Domne, nu merge mai mutl de 140 Eu : facem pariu pe cati bani ai in casierie ca merge 240 pe tester ? Secretarul : nu merge Domnule Eu : Daca iti arat test Dyno cu 240 ? Secretarul : ( o da cotita ) pai nu conteaza ca acolo probabil ca se masoara mai bine, la 140 Eu : il las sa creada ce vrea si belesc ochii mai departe pe geam Baietii incepeau sa stranga si dupa 10 minute de ars gazul de pomana vine "seful" si imi zice ca nu poate sa faca testul ca nu se pupa softurile si ca dupa 4000 ture nu ii mai citeste lui calculatorul , ca de turat se tureaza pe bord, dar cand sare de 4000 ture se reseteaza calculatorul lui ( aplicatia ) Zambesc ironic si zic : ok, sa zicem ca a trecut testul asta, ce ii mai putem face, partea de electronica, senzori samd ?? "seful " : nu, nimic, ca nu se pupa softurile. Eu : domne, eu vreau sa dau bani, suntem in 2007, masina s-a scos din productie in 2003 si voi inca nu aveti softul "seful" : dap Eu : ( resemnat ) : ok, ce am aflat pana acum ? "seful" : nu e lovita decat putin chit aripa spate stanga, nu are scurgeri de lichide, janta fata stanga putin indoita si atat Eu : pai asta stiam si eu, nu mi-e de bani ca dimpotriva eu vreau sa va dau mai mult , speram sa va dau mai mult si pt celalalt test dar sa vad daca am inteles : dau bani sa imi zici ca e putin lovita janta, ceea ce vad si eu cu ochiu meu si ca NU are scurgeri, ceea ce , iarasi, vad si eu cu ochiul meu ? "seful" : da Eu : Taaaare !! , ok, ce sa zic, multumesc frumos pentru incercari ! Platesc testul minim ( 120 RON ) si plec. Nu imi mai ramane decat sa fac testul electronic la Chrysler, unde, pt ca masina NU mai e in garantie o sa imi zica aia ca e TOTUl stricat, cred ca o sa imi zica si ca nu are volan ca sa imi ia banii pe manopera apoi. Of, ce ma enervez ! Edited October 9, 2007 by Cumnatu Link to comment
Lucian M Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Mestere- fara suparare- da esti laaaarg la mana. Numai de "meseriasi" ai parte, mama lor de maimute... Link to comment
hawkeye Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Cat de "made in Romania" este faza asta La noi daca nu-ti cumperi masina nationala sau reno/opel/restul care se vand in draci trebuie sa te rogi sa nu ai nevoie sa ridice cineva capota. Ca e jale. Peste tot. Link to comment
Satori Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Nu chiar peste tot. Dar testerele nu sunt serviceuri, sunt... doar la moda. Link to comment
BogdanG Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 @cumnatul, se poate sa nu aiba soft pt a ta pt ca este masina americana DAR au testat multe alte masini si clientii au fost multumiti, am vazut acolo si Grand Cheroke la test si a iesit ok . Ciudata intamplare . Link to comment
Cumnatu Posted October 10, 2007 Author Share Posted October 10, 2007 (edited) Nu zic ca nu e un tester ok, arata bine, are ( fata de altele ) si niste scaune / mese samd pentru clienti, totul e curat, luminos samd chiar intr-o maniera pe care nu am mai vazut-o. Dar pe mine nu m-au putut multumii. Poate sunt eu mai pretentios. Pozele promise :[attachme t=33413:071020072014.jpg] Edited October 10, 2007 by Cumnatu Link to comment
BAD_MF Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Frumoasa! Nu mai lasa sa dea cu sampon pe JANTE ! ! ! Mergi si cumpara solutie speciala de aliaj (este la TURTLE WAX are o janta cromata pe eticheta). Cand o speli le zici sa dea turbojet cu atentie apoi carpa uscata si solutia ta si ATAT. Samponul/spuma activa ataca cromul de pe roti. Daca masina merge bine nu are rost sa mai irosesti atatia bani pe teste. Foloseste masina cu placere si nu te mai stresa Link to comment
Cumnatu Posted October 10, 2007 Author Share Posted October 10, 2007 (edited) Despre comportamentul ei rutier nu am decat urmatoarele dubii : 1. ...paaarca bate ceva pe fata cand iau gropi bruste. 2. nu stiu daca e normal sa fie asa de ...balansatoare 3. la relanti, nu stiu cum sa zic, trepideaza. Dar nu cu frecventa mare ci cu o frecventa mica si moale cumva. E greu de explicat. Turatia NU variaza. O fi vre-un tampon d-ala de la motor. Oricum abia astept sa schimb bujiile. In rest e totul ok ca si comportament rutier. aaa... inca o chestiu "ciudata" cand o scot pe liber ( N ) si franez normal si usor progresiv, in momentul in care ajung ( pe frana si pe liber fiind ) la viteza de 10 km/ora, exact la viteza asta ( aprox de fapt, la ochi ) simt in pedala si un scaun un soc ca si cum as trece peste un damb. Dupa ce provoaca acest soc nu se mai intampla minic, opreste normal samd. IN tot acest timp, dupa ce am scos-o pe liber turatia sta cuminte la 800 fara sa varieze. Daca insa pun aceeasi frana cu ea in "D" NU se simte nimic decat foarte foarte vag cand isi schimba vitezele descrescator ( asta e normal ), dar nimic la 10 km/ora Asta chiar m-a bagat in ceata. Edited October 10, 2007 by Cumnatu Link to comment
andreib Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Cumnatu said: aaa... inca o chestiu "ciudata" cand o scot pe liber ( N ) si franez normal si usor progresiv, in momentul in care ajung ( pe frana si pe liber fiind ) la viteza de 10 km/ora, exact la viteza asta ( aprox de fapt, la ochi ) simt in pedala si un scaun un soc ca si cum as trece peste un damb. Dupa ce provoaca acest soc nu se mai intampla minic, opreste normal samd. IN tot acest timp, dupa ce am scos-o pe liber turatia sta cuminte la 800 fara sa varieze.Daca insa pun aceeasi frana cu ea in "D" NU se simte nimic decat foarte foarte vag cand isi schimba vitezele descrescator ( asta e normal ), dar nimic la 10 km/ora Nu o mai scoate din D ca nu ai de ce. O scoti din D dupa ce o parchezi si prei sa scoti cheile din contact. Eu toate masinile automate conduse nu le-am scos niciodata pe N (P sau D allways). Link to comment
Cumnatu Posted October 10, 2007 Author Share Posted October 10, 2007 (edited) Ma gandesc ca la 800 ture consuma ceva mai putin decat pe la 1300-2000 ture NU imi zice ca si la stopurile alea lungi ( cum este cel de la panduri-razoare ) stai cu piciorul pe frana ( stopul ala tine peste 1,5 minute ) LE : post nr. 666 Edited October 10, 2007 by Cumnatu Link to comment
hawkeye Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Nici eu nu o scot niciodata din D, m-am obisnuit chiar la semafoare lungi sa stau cu piciorul pe frana. Link to comment
BogdanG Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Cumnate nu se scoate din D pt ca te ajuta la consum mai mult frana de motor, adica iei piciorul de pe gaz si intra in frana de motor. Daca o pui pe liber consuma mai mult, daca ai consum instant poti vedea acest lucru . Am vazut multe hidramate stand la stop sau in ambuteiaje si toti erau cu piciorul pe frana Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Auzi, cumnate, dar pe talonul tau nu zice cati CP ai? Link to comment
laurentziu83 Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Nu zice, zice doar kW. Link to comment
LYM Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 (edited) Puterea din talon, in KW (inmultiti si voi cu 1.36) reprezinta puterea motorului cu accesoriile conectate. Cu aia ar trebui sa compari rezultatele de pe dyno. Cat despre autotest ... ciudata faza, si nu vad ce treaba ar avea "softul" cu trecutul masinii de 4000rpm. Testerul isi ia turatia masinii de la bornele bateriei ... si cam asta reprezinta toata "conectivitatea" tester-masina. Strange ... @Lucian_M are dreptate, esti cam larg la mana Din moment ce ai comandat testul complet si nu l-au putut face eu nu le-as fi dat niciun ban Edited October 10, 2007 by LYM Link to comment
Recommended Posts