tolin Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 NGK-urile astea cu 3 electrozi sunt super, cica se schimba la 60kkm. La fel si Brisk-urile cu 3 electrozi, ca sa nu zic ca toate bujiile cu mai multi electrozi au acest regim. Desi, o sa vezi, dupa 30.000 km nu mai sunt la fel ca la inceput, mai ales ca noi facem km acestia mai mult in regim urban. Din experienta proprie si din graficele oferite de unii producatori, peste 15km la bujia cu un singur electrod de masa si peste 30k km la cele cu mai multi electrozi se manifesta uzura si aproape se dubleaza tensiunea necesara declansarii scanteii. La costul redus al acestora, nu merita sa le pastrezi peste aceasta limita pentru ca sansa de misfire se dubleaza. Doar bujiile cu electrozi din metale nobile si mult mai scumpe se preteaza la un rulaj asa mare, dar pentru acestea trebuie sa ai si o instalatie de aprindere pe masura. Nu este cazul Matiz sau Tico. Bujiile Brisk (tehnologie americana) sunt o alternativa ieftina la NGK-urile japoneze si mai bune ca NGK-urile coreene. Link to comment
vonLeeb Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 (edited) Mi-am pus azi bujii Bosch Super4, dar dezamagire, motorul tremura mai tare la relanti. Dupa ce am facut o curatare a bornelor bateriei, la prima pornire la rece cu bujiile astea, motorul avea sincope din 10 in 10 sec... scadea turatia, dar relantiul si-a mai revenit dupa ce am dat o tura. La intuneric, uitandu-ma cu atentie am observat la una din bujii, la imbinarea cu corpul motorului un fel de flama, sau arc electric, o luminita...nu stiu sa zic exact ce era. M-am gandit ca ori se vede lumina de la flacara din cilindru, ori face flama pe dinafara. Care sa fie problema? Montare defectuoasa? Vechile bujii erau Champion, dar mi s-a zis ca nu se comporta bine la functionarea pe gaz, si le-am inlocuit caci intr-un viitor apropiat vreau sa fac conversia masinii. Edited December 5, 2006 by vonLeeb Link to comment
tolin Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Ce distanta intre electrozi au, 1,6mm ? Bujiile se cumpara dupa cod, nu dupa marca. Codul spune pentru ce sunt facute, ce gap au. Marca zice ca-s Bosch Super4. Cred ca sunt zeci de tipuri de bujii Bosch Super 4. Oricum, pentru mersul pe gaz iti trebuie o bujie pentru LPG. Link to comment
vonLeeb Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Codul este WR78X, pentru Matiz, asta am cerut. Deci... Am sunat si la Bosch Romania, si mi-au zis de acolo ca astea se potrivesc cel mai bine la mersul benzina/gaz. Link to comment
laurentziu83 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Am pus vineri la matiz NGK BPR5EY-11 made in japan, 14 lei bucata. Am schimbat mai multe, dar cred ca si bujiile au avut un rol important in cresterea performantelor. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=A...st&id=23691 Iata cum se prezenta una din bujiile Bosch ce le-am avut 29000 de km pe matiz. E destul de curata deoarece am cam forjat masinuta saptamana trecuta. Urmele de pe electrod nu sunt cumva o dovada ca s-a mers subturat cu masina inainte? Link to comment
adostar Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Matizul euro 3 vine din fabrica echipat cu NGK . Link to comment
Gizmo Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) Matizul euro 3 vine din fabrica echipat cu NGK . Nu...chiar!!! Matizul euro trei fabricat pana in aprilie 2005 are bujii Bosch. Abia dupa aia s-au pus bujii NGK si...nu pe toate. Mai precis: daca te uiti cu atentie la Matizurile E vei vedea ca unele au sigla pe portbagaj si unele nu au . Cele care nu au sigla au bujii...Bosch. Numai bine Edited December 12, 2006 by Gizmo Link to comment
laurentziu83 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Matizul meu a venit din fabrica cu Bujii Bosch, la 30 de mii de km in service a primit tot bosch, iar acum, i-am pus NGK. S-a mai discutat pe aici de ce s-au montat bujii bosch. Link to comment
adostar Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) @Gizmo - Matizul meu de doua saptamani a venit din fabrica echipat cu NGK, am si sigla pe portbagaj Edited December 12, 2006 by adostar Link to comment
tolin Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Japaneze sau kokoreene ? Link to comment
adostar Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) Japoneze de la mama lor. Edited December 12, 2006 by adostar Link to comment
steph Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Matiz euro 3 se din iunie 2005. Bosch Link to comment
guru Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Matiz E Euro 3 din octombrie 2005 - NGK Link to comment
andreib Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 La intuneric, uitandu-ma cu atentie am observat la una din bujii, la imbinarea cu corpul motorului un fel de flama, sau arc electric, o luminita...nu stiu sa zic exact ce era. M-am gandit ca ori se vede lumina de la flacara din cilindru, ori face flama pe dinafara. Care sa fie problema? Montare defectuoasa? Cumpara un set nou de fise pentru ca una pierde curent (scanteia pe care o vezi tu). Link to comment
Mad MAX Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Matiz euro 2, an 2004 - Bosch (schimbate la 7000 km). Acum fac revizia la 20.000 (16.000 reali) si o sa le schimb cu NGK. Link to comment
SMS Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Am pus vineri la matiz NGK BPR5EY-11 made in japan, 14 lei bucata. [...] De unde le-ai luat? Link to comment
SMS Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 (edited) Perfect! Strada si numar, eventual telefon de la magazin. >- Ps: dupa numar... "Nr. Inmatr.: B 44 CPU" n-as zice chiar galati... dar tot pe acolo (nu ma refer la distanta). Edited January 3, 2007 by SMS Link to comment
Mircea Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 PS Dar dupa locatie, ce-ai zice? E de la Galati au ba? De leasing auzisi? Link to comment
SMS Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 fftopic: locatie = galati numar masina = bucuresti 50% - 50%... oricum am zis ca nu ma intereseaza. Am nevoie doar de adresa+telefon. Ce legatura are discutia asta despre locatie cu intrebarea mea despre MAGAZINUL (eventual TELEFONUL) de unde le-a cumparat??? Link to comment
Mircea Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Pentru ca ma indoiesc ca te vei duce la Galati ca sa cumperi 4 bujii de 40 ron... Link to comment
Mad MAX Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Eu le-am luat de la pro motor international (str agricultori sect 3) cu pretul de 12 ron/buc. www.promotorinternational.ro pt date de contact Link to comment
SMS Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 (edited) Pentru ca ma indoiesc ca te vei duce la Galati ca sa cumperi 4 bujii de 40 ron... doar 3... (matiz...) - [sau iau una de rezerva? ] [oricum nu ma duceam eu] @Mad MAX: Voi verifica si la aia. Multumesc. Edited January 3, 2007 by SMS Link to comment
stryder Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Va salut.Am schimbat bujiile .Dar am observat ca,, nu mai merge cum mergea.'' Nu mai are acel zvic la pornirea de pe loc,nu mai trage la fel.Sa fie doar in inchipuirea mea.De mentionat ca bujiile sunt Champion RN11YCA,cele originale [scoase] sunt RN9YCA tot aceasi marca,si se prezentau destul de bine.Ce sfaturi imi dati. La fel si la mine...bine ca in curand ma duc in service la revizie cu ocazia asta bag si NGK BPR5EY-11 Link to comment
SMS Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 meteor bucuresti - n-are www.promotorinternational.ro - nu are @stryder: de unde le-ai luat? sau de unde le iei? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now