muscarul Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Parerea mea ca nu isi au rostul cele cu iridiu... Poate pe alta masina Link to comment
aba81 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 m-am gandit sa schimb si eu bujiile cu NGK - masina produsa in ian 2007 si am cu ea 21000 km. Ce ma determina sa fac asta este trepidatia mare la relanti si faptul ca am avut aprins martorul check engine iar cei de la service mi-au spus ca a fost o eroare la aprindere. Dupa ce s-a sters eroare dupa 2 sapt a inceput sa imi apara din nou dar se stingea, in special in timpul zilei...dimineata pornea la perfectie. Sper ca odata cu schimbarea bujiilor sa rezolv si cu problema aceasta. In rest motorul trage cum trebuie, am alimentat numai de la lukoil Link to comment
tolin Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Misfire este eroare de aprindere (amestec), dar nu inseamna ca este de la sistemul de aprindere. Si bujiile astea noi pe care vrei sa le pui, daca nu le pastrezi la o temperatura de autocuratare, rezultatul va fi acelasi. Problema este ca un motor de 800 cc pe injectie nu este un motor de 1300 cc pe carburator. Link to comment
aba81 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 gradul de autocuratare creste cumva la turatii mari? am avut obiceiul ...pana acum 1000km sa merg subturat Link to comment
tolin Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Temperatura de autocuratare este legata de temperatura din cilindru, deci de turatia motorului (in sarcina). Link to comment
aba81 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 le schimb oricum si sper ca asta sa fie cauza erorii respective...la consum nu s-a modificat mai deloc...un pic mai mult ca asta vara, deci in cazul in care amestecul nu s-ar mai realiza dupa parametri ar influenta consumul cred. Link to comment
zapacitu Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Ok am inteles si iti multumesc pentru explicati, dar am cautat si nu am gasit pe nicaieri bujii NGK. Un magazin in Bucuresti sau Iasi unde pot gasi aceste bujii stie cineva ? eventual un magazin online. In Bucuresti gasesti sigur bujii NGK pt Matiz, made in Japan, la magazinul Daewoo de pe Calea Vacaresti, mai jos de piata Timpuri Noi, pe partea dreapta cum mergi dinspre metrou Timpuri Noi. Eu de acolo am cumparat in ultimii 4 ani, ultima oara acu 1 luna sau 2.Si pt Matiz si pt Kalos. Link to comment
kornelush Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Am schimbat bujiile la 26000 .Erau din fabrica NGK BPR5EY-11, Made in Koreea.Nu am avut nici cea mai mica problema cu ele le-am schimbat ca asa trebuia la revizia de 18 luni I-am pus aceleasi bujii Made in Japan .Singura diferenta e ca s-a redus zgomotul motorului la turatii mari.Recomand aceste bujii. Link to comment
tolin Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 (edited) Nicio impresie de la cineva care a pus BCPR5EY-11 ? Edited January 20, 2008 by tolin Link to comment
bishnitzarul Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Nicio impresie de la cineva care a pus BCPR5EY-11 ? Cum sa nu, la mine se comporta excelent...eu sunt multumit de ele. Inainte sa le schimb nu imi pornea la prima cheie, iar de cand am pus noile bujii ( am atasat cateva poze cu ele ) porneste la sfert. Singura problema este ca difera capul cheii de stringere este din acela mai mic. Link to comment
trebor271074 Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Parerea mea ca nu isi au rostul cele cu iridiu... Poate pe alta masina Motiveaza... ! Link to comment
muscarul Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Pretul lor e mare, si, cum spunea cineva mai inainte, nu tine nimeni un matiz cat tin bujiile alea Bine, d.p.d.v. al performantelor nu am ce comenta, dar sunt scumpe. De asta am zis ca "poate pe alta masina" Link to comment
closchkutza Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 (edited) Iridiul este prost conductor electric, deci, materialul, in sine, nu aduce un plus de performanta. Cel mai bun conductor pentru electrozi este Ag si dupa el urmeaza Cu. Ag nu are rezistenta mecanica mare, motiv pentru care electrozii se fac din Cu argintat. Performanta la o bujie consta in forma electrozilor si a spatiului (gap) dintre ele, iar Iridiul poate asigura forma dorita un timp indelungat. Daca vrei performanta la o masina de strada, mai bine schimbi bujiile mai des, la 1/2 - 1/3 din durata afisata de catre producator. In plus, trebuie sa gasesti forma gap-ului care se potriveste geometriei camerei de ardere a motorului. Din acest motiv, bujiile cu mai multi catozi dau un randament mai bun cand sunt montate in capul (top) cilindrului. Uite din cauza asta nu se merita iridium pe un matiz. Edited January 21, 2008 by closchkutza Link to comment
Doru_Neo Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Am gasit bujii NGK BPR5EY-11 in iasi la o firma USPA le-am momtat si diferenta este enorma fata de Bosch-urile super care le aveam. Link to comment
bishnitzarul Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 (edited) A venit caldura si au aparut probleme din cauza bujiilor NGK - BCPR5EY-11 ( pornea foarte greu... la a 4-a cheie ) pe anotimpul rece au fost excelente ( inca vibreaza portierele si nu am idee ce sa mai schimb ca sa scap de aceasta vibratie ) ). Acum am pus Champion (10 ron bucata ) si prima impresie este buna...sa vedem cat rezista. Edited March 13, 2008 by bishnitzarul Link to comment
closchkutza Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 (edited) Dar de ce nu ai luat NGK BPR5EY-11? Cele recomandate de producator? Sfat pentru posesorii de matiz(si nu numai): Schimbati bujiile la 15.000km(mai ales cei care merg prin Bucuresti). Eu am schimbat ieri bujiile, aveau ~12.000km. Este o dieferenta considerabila, motorul este mai elastic, simte orice variatie a acceleratiei, mai sprinten, raspunde extrem de prompt si nu mai are nici o intrerupere, trage continuu si "mai cu forta" decat pana ieri! Parca am alta masina. Nu ma lasa inima sa schimb sub 4500, cand vad cum se infige mititica. Si sa nu credeti ca alea erau afumate sau incleiate! Aratau normal, caramizii. Insa am stat si le-am studiat si se vedea clar ca electrodul central este uzat, era "mancat" din el, chiar la o bujie era "tocit" stramb. Costa 33RON si impreuna cu un reset=> o alta masina. In Bucuresti gasiti NGK BPR5EY-11 la Al Padrino de pe Balcescu(vis-a-vis de intercontinental). Eu de acolo am luat si saptamana trecuta si acum ~1 an. Edited March 14, 2008 by closchkutza Link to comment
NanuTz Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 am constatat si eu acest lucru la 16k km.problema este ca nu am gasit NKG si am pus Champion. O fi bine, o fi rau...ca eu nu simt nici o diferenta Link to comment
stefanandrei Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 am citit ce a scris cineva despre bujiile beru eu nu vreau sa zic ca nu sunt bune dar am pus beru noi la matiz si s-au comportat slab, masina nu avea putere, am pus la loc bujiile vechi NGK si se simte alta forta recomand BPR5EY-11 Link to comment
stryder Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Inainte sa schimb bujiile cu unele NGK masina pornea de multe ori la a doua cheie...dupa ce le-am inlocuit s-a schimbat total comportamentul masinii, de atunci o ia la sfert de fiecare data, nici macar un rateu n-am mai avut Link to comment
Mengelaus Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Tocmai mi-am cumparat bujii.NGK BPR5EY-11.Si mor de ciuda ca nu se potriveste cheia de bujii pe care o am.Deci montajul si concluziile maine. Pentru doritorii din Cluj, le-am cumparat de la AutoFim de pe Blvd-ul Dorobantilor;vis a vis de IATSA II.Pret 13 ron bucata.Bafta. Link to comment
muscarul Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Mengelaus, astea is de alea cu 4 electrozi? Ce cheie de bujii ai nevoie, mare sau mica? Am io din aia mare daca vrei. Link to comment
closchkutza Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 (edited) Nu, sunt normale si sunt bujiile recomandate pentru motorul asta+motorul are rezultatele cele mai bune cu ele. Edited March 26, 2008 by closchkutza Link to comment
muscarul Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Ok, multumesc Eu am pus Bosch super 4, dar se pare ca pana la urma nu sunt cele mai indicate, mai ales ca vreau sa ii pun si gpl... si de asta ma gandesc sa le schimb iar. Link to comment
Mengelaus Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Muscarul sunt simple si se schimba cu cheie mare.Tocmai le-am schimbat(merci oricum ) Concluzia:Nici o diferenta, dar chiar nici una fata de bujiile pe care le-am avut inainte:Champion RN9YC.Si campioanele au aproximativ 15000 de km.Acuma sa vedem poate dupa cativa km voi observa ceva schimbari.Momentan sunt de parere ca am dat banii de pomana.Bafta. Link to comment
muscarul Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Cum sa dai banii degeaba? Pai nu trebuia sa le schimbi oricum? SI ai vazut ca astea sunt cele mai indicate. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now